![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Lashab |
![]()
პოსტი
#461
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
კიდევ ვკითხულობ- როდის შეიქმნენ ანგელოზები და ღვთის ძეები?(თუნდაც ეს ორი ერტი და იგივეა)
ფაქტია, რომ სამყაროს შექმნის დროს ისინი არ შეუქმნია ღმერთს, აბა როდის? გამეცით პასუხი და გავაგრძელოთ... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
afxazi |
![]()
პოსტი
#462
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
Lashab
ციტატა ფაქტია, რომ სამყაროს შექმნის დროს ისინი არ შეუქმნია ღმერთს, აბა როდის? ამაზე ვიმსჯელოთ ეხლაა? ბიბლიის პირველ; მუხლში წერია რომ დასაბამში ღმერთმა შექმნა ცა და მიწა, ამ ცაში რომ ხილული ცა არ იგულისხმება ეს შემდეგი მუხლიდანაც ჩანს, როცა ხილულ ცაზეა საუბარი. მაგალითად მართლმადიდებელი ეკლესია ფიქრობს რომ პირველ ცაში უხილავი ცა უნდა იგულისხმებოდეს. პირდაპირი უწყება ანგელოზთა შექმნაზე არ არის ბიბლიაში, მაგრამ რადგანაც ისინი ქმნილებანი არიან და რადგანაც იოანე წერს რომ რაც კი შექმნილა ყველაფერი სიტყვის მიერ იქმნა გამოდის ანგელოზებიც სიტყვის მიერ არიან შექმნილნი. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#463
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
Lashab ამაზე ვიმსჯელოთ ეხლაა? ბიბლიის პირველ; მუხლში წერია რომ დასაბამში ღმერთმა შექმნა ცა და მიწა, ამ ცაში რომ ხილული ცა არ იგულისხმება ეს შემდეგი მუხლიდანაც ჩანს, როცა ხილულ ცაზეა საუბარი. მაგალითად მართლმადიდებელი ეკლესია ფიქრობს რომ პირველ ცაში უხილავი ცა უნდა იგულისხმებოდეს. პირდაპირი უწყება ანგელოზთა შექმნაზე არ არის ბიბლიაში, მაგრამ რადგანაც ისინი ქმნილებანი არიან და რადგანაც იოანე წერს რომ რაც კი შექმნილა ყველაფერი სიტყვის მიერ იქმნა გამოდის ანგელოზებიც სიტყვის მიერ არიან შექმნილნი. აფხაზი, გასაგებია რაც შენ დაწერე, რომ მართლმადიდებელი ეკლესის ფიქრობს რომ პირველ ცაში უხილავი ცა უნდა იგულისხმებოდეს. (მაშინ უხილავი დედამიწაც ხომ არ უნდა იგულისხმებოდეს?) მოკლედ, არ მინდა სამების თემას გადავუხვიო, ისე კი შევადარებდი ბიბლიის ცნობებს იმასთან რასაც მართლმადიდებელი ეკლესია ფიქრობს. ამიტომ, არ ვუხვევ სამების თემას და ამ ეტაპზე თავს შევიკავებ ამ კონკრეტულ საკითხზე კომენტარის გაკეთებას. პ.ს. დაველოდები დათიკოს პოსტს. -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
დათიკო |
![]()
პოსტი
#464
|
![]() დათიკო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 ![]() |
მოყვასი
ციტატა ამ მუხლებში ის კი არ წერია როდის შეიქმნა; არამედ ის წერია რომ ის შექმნილია. დიახ ნამდვილად არ წერია როდის შეიქმნა. და სწორადაც მაგაშია საქმე რომ არ არის ის დრო როცა ის შეიქმნა, რადგან არც შექმნილა. ეს თქვენეული თარგმანით ცდილობთ მოარგოთ თითქოს ქმნილია, მაგრამ არაფერი გამოგივათ. ციტატა სწორედ ეს, ანუ, წმინდა წერილი გვაძლევს იმის საფუძველს, დარწმუნებით ვთქვათ რომ "იყო" არ ნიშნავს რომ ყოველთვის არსებობდა, ისევე როგორც ღვთის ძეები (ანუ ანგელოზები) "იყვნენ" ღმერთთან როცა დედამიწას ქმნიდა! სიტყვა იყო არ არის მხოლოდ ერთი მნიშვნელობის სიტყვა. თუ ჩვენ ელემენტარული გრამატიკის წესებს გავიხსენებთ აღმოვაჩენთ რომ ჩვენ შეგვიძლია ეს სიტყვა გამოვიყენოთ როგორც დაუსაბამო ასევე ქმნილ არსებერბზე. მაგალითად - ანგელოზი იყო.. ' კი ბატონო მაგრამ რატომ არ შემიძლია ვტქვა - ღმერთი იყო ??? ღმერთი "იყო" მანამდე სანამ დაიწყებდა ქვეყნის შექმნას და სულაც არ ნიშნავს იმას რომ ღმერთი ქმნილია. ზუსტად ამ ერთი სიტყვის მრავალი მნიშვნელობაც პასუხობს იმ სადაო მუხლებსაც რომელსაც თქვენ ასე ებღაუჭებით. როდესაც სიტყვას აქვს ორი ან მეტი მნიშვნელობა, თქვენ ირგებთ მხოლოდ იმ მნიშვნელობას რომელიც გაწყობთ. ასე არ შეიძლება! ციტატა შუაში არაა, თავშია. იოანემ, რომელმაც სახარების (იოანეს 1:1-თში) დაწერა რომ "სიტყვა იყო ღმერთთან"-ო, იგივე მოციქული წერს რომ ეს "სიტყვა", რომელიც არის ღვთის "ერთგული მოწმე", "ღვთის შემოქმედების საწყისს" წარმოადგენს! მოწამე იგი სარწმუნოჲ და ჭეშმარიტი, დასაბამი დაბადებულთა ღმრთისათაჲ. აქ სწორედ ის წერია, რასაც იოანე მახარებელი თავის სახარების თავშიც ამბობს: "ყოველივე მის მიერ შეიქმნა, და თჳნიერ მისა არცა ერთი რაჲ იქმნა, რაოდენი-რაჲ იქმნა" და მეტი არც არაფერი. ღვთის შემოქმედების საწყოსს რასაც წარმოადგენს, ეს ნათლად ჩანს შესაქმის პირველ სიტყვებში - "დასაბამად ქმნნა ღმერთმან ცაჲ და ქუეყანაჲ." და თუკი რამეს შექმნიდა მანამდე, ის აუცილებლად იტყოდა კიდეც, მითუმეტეს ასეთ მნიშვნელოვან რამეს თუ ნეხებოდა საქმე. ციტატა კოლასელთა 1:15-ტი იმას არ ამბობს რაც შენ დამიწერე აქ, ზემოთ. პირიქით, პავლე მოციქული, იგივე აზრს წერს რაც იოანემ დაწერა გამოცხადების 3:14-ში, რომ სიტყვა არის პირმშო ყოველი ქმნილებისა და არა შობილი და არა ქმნილისა. კონტექსტი გავიწყდება აქ: მე უკვე ვრცლად დავწერე ამის შესახებ აქ. კვლავ გავიმეორებ: Колосские лжеслужители низводили Христа в разряд тварных существ, и апостол в опровержении такого взгляда на Христа изображает Его здесь как образ Бога невидимого. Человек есть также образ Божий (Быт. 1.26), но Христос есть первообраз, нивчем не отличающийся от существа Отца, иначе сказать - Единосущный Сын Божий (самое слово "eikon", пообяснению Иоанна Златоуста указывает на полное, совершенное сходство с Отцом). - Невидимого. Отсюда надо заключить, что апостол имеет ввиду Христа тоже как невидимого, в состоянии до его вопощения. Если Бог невидим, то и образ его также невидим, потому что в таком случае Он не был бы образом (Злат.) - Ражденный прежде всякой твари. Если Христос рожден и, следовательно, существовал прежде, чем начала свое бытие тварь, то значит, Он вечен, Он - Бог. მთავარი კონტექსტია და არა ის კონკრეტული სიტყვა რომელზე გამოკიდებაც სრულიად სხვა აზრს შესძენს ხოლმე მთლიანად ადგილს. ციტატა შენ თუ იმის თქმა გინდა რომ იგავნის 8:22-ში არაა საუბარი ღვთის ძეზე, ანუ განკაცებამდელ იესოზე, მაშინ თქვი და მომიყვანე ეკლესიის მამათა განმარტებები რომლებიც ამბობენ რომ მანდ არაა საუბარი ღვთის ძეზე. გადავხედო ეკლესიის ეგზეგეზებს და დავაციტირო მათი ნათქვამები რომ იგავნის 8:22-ში ღვთის ძეზეა საუბარი? კი ბატონო ძეზეა საუბარი, მე ამას არ უარვყობ. აქ საუბარია სიბნრძნეზე, რომელსაც თავისათავად ორი მნიშვნელობა აქვს,. ორივე ქრისტეს ეხება, მაგრამ არის გარკვეული სხვაობა, რაც ზემოთ მიწერია და კვლავ გავიმეორებ: Вся речь премудрости распадается на два отдела: ст. 22-26 и ст. 27-31, из которых в первом показывается домирное существование Премудрости, а во втором утверждается деятельное участие Премудрости в творении мира и отдельных видов сотворенного. |
afxazi |
![]()
პოსტი
#465
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
მოყვასი
ციტატა ისე კი შევადარებდი ბიბლიის ცნობებს იმასთან რასაც მართლმადიდებელი ეკლესია ფიქრობს ეს ჩემდამი იყო მომართული? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Lashab |
![]()
პოსტი
#466
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
ეგ ვარაუდია- რომ "ცა"-ში უხილავი ცა იგულისხმება...
მაგრამ იქნებ ანგელოზებიც იყვნენ იმ დასაწყისში? რატომ გამოვრიცხოთ როცა საპირისპიროს დასტური არ გვაქვს? მე ვფიქრობ რომ "დასაწყის"-ში სიტყვასთან და ღმერთთან ერთად იყვნენ ანგელოზებიც... ამაზე ვიმსჯელოთ, თუ საპირისპიროს ვერ დაამტკიცებთ- მაშინ იოანეს 1:1 არ გამოდგება სათქვენო მტკიცებულებად... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
afxazi |
![]()
პოსტი
#467
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
Lashab
ხომ დავწერე რომ მომდევნო მუხლში წერია გარკვევით, რომ ყოველივე მის მიერ შეიქმნა რაც კი შექმნილა. ანგელოზები კი ქმნილებანი არიან. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#468
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
დათიკო, შენი ნათქვამი ეფუძნება მხოლოდ იოანეს სახარების დასაწყისს, სადაც ნათქვამია რომ სიტყვა "იყო". გასაგებია. მაგას მეც ვამბობ რომ იყო.
ერთი და იგივეს იმეორებ, რომ "იყო" გინდა თუ არა ისე უნდა გავიგოთ რომ ის ყოველთვის იყო. რატომ? რატომ უვლი იმ ფაქტს გვერდს, რომელიც ძეზე ამბობს რომ ის არის ღვთის შემოქმედების დასაწყისი? (გამოცხადების 3:14). რატომ? პ.ს. აფხაზი, სიტყვები რომ ბიბლიის ცნობებს შევადრიდი ვთქვი ჩემზე, რომ, თუ საჭიროდ ჩავთვლიდი და გადავუხვევდი თემას მაშინ იმას რასაც ეკლესია ფიქრობს შევადრიდი ბიბილიასთქო. შენთვის არ მითქვამს შეადარეთქო. -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
Lashab |
![]()
პოსტი
#469
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
Lashab ხომ დავწერე რომ მომდევნო მუხლში წერია გარკვევით, რომ ყოველივე მის მიერ შეიქმნა რაც კი შექმნილა. ანგელოზები კი ქმნილებანი არიან. ეგ სულ სხვაა, დათიკო აპელირებდა რომ რადგან სიტყვა იყო სამყაროს შესაქმის დასაწყისში, ის მუდამ არსებობდაო... და თუ ანგელოზებიც იყვნენ მაგ დროს, და ფაქტია ქმნილებები არიან, დათიკოს ეგ არგუმენტი აღარ ვარგა... აი იოანეს 1:3-ზე ცოტა ხანში გადავალთ, ჯერ ანგელოზებზე გავარკვიოთ ბოლომდე... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
afxazi |
![]()
პოსტი
#470
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
მოყვასი
ციტატა სიტყვები რომ ბიბლიის ცნობებს შევადრიდი ვთქვი ჩემზე, რომ, თუ საჭიროდ ჩავთვლიდი და გადავუხვევდი თემას მაშინ იმას რასაც ეკლესია ფიქრობს შევადრიდი ბიბილიასთქო. შენთვის არ მითქვამს შეადარეთქო. -------------------- კარგი ![]() ციტატა (გამოცხადების 3:14). ამ მუხლს რატომ იხმობთ ვერ გავიგე. გარკვევით წერია რომ ის დასაბამია ღვთის ქმნილებისა. რას ნიშნავს სიტყვა დასაბამი, რომლიც მიემართება რაღაცას, რომ ის არის რარაცსი დასაბამი, სხვაგვარად რომ ვთქვათ ესაა ის რომ მან მისცა დასაბამი რაღაცას. ქმნილება არ ბოლოვდება -ში ბოლოსართით რომ გვეფიქრა რაღაცაში პირველობა, შესაბამისად ქმნილებაში. ანუ ხომ თავისუფლად შეგვიძლია ისე გავიგოთ ეს მუხლი როგორც მე ვთქვი და არა მხოლოდ ისე როგორც თქვენ ამბობთ. მაშინ მე მექნება ასეთი შეკიტხვა იმავე გამოცხადებიდან თუ რას ნიშნავს ეს მუხლები: მე ვარ ანი და ჰაე, დასაბამი და დასასრული, ამბობს უფალი, რომელიც არის, იყო და იქნება, ყოვლისმპყრობელი (გამოცხ 1,8) იმედია არ უარყოფთ რომ აქ ქრისტეზეა საუბარი, მითუმეტეს მაშინ როცა ქრისტეს მხოლოდ უფალს განუკუთვნებთ. იგივე მეორდება მეთერთმეტე მუხლში. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#471
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
და კიდევ ერთი დათიკო,
რადგან ისე ჩანს რომ თითქოს იგავნის 8:22-ში აღწერილი სიბრძნე,ღვთის შექმნილი არ არისო და ღვთის ძე არააო და მხოლოდ სიბრძნეზეაო საუბარიო ამბობ, მაშინ, იძულებული ვხდები მივმართო მართლმადიდებელი ეკლესიის ეგზეგეზებს როგორც წინა პოსტში ვახსენე. აი მომყავს ლოპუხინიდან და იმედია ახლა მაინც დამეთანხმები რომ იგავების 8:22-ში ღვთის ძეზეა საუბარი! "Притч 22 - 31 В этом отделе отцы и учителя Церкви не без основания усматривали под предвечной и миротворящей Премудростью ипостасную Премудрость, Второе Лицо Пресвятой Троицы, Сына Божия, сближая понятие о Ней с понятием о Слове Божием, которое, по учению Апост. и Евангелиста Иоанна Богослова". შენი პოსტებიდან ჩანს რომ უკვე ამ ფაქტის უარყოფისკენ მიგყავს საუბარი. თუ ასე არ არის, მაშინ ძალიან მოხარული ვიქნები! და მაშინ უნდა აღიარო რაც იგავებში მოხსენიებული ღვთის ძის შესახებ არის ნათქვამი, რომ : "უფალმა შემქმნა მე" ებრაულიდან ებრაელების მიერ ბერძნულად თარგმნილი ხელნაწერები (სეპტუაგინტა), "უფალმა აღმაგო მე" (ძველი ქართული თარგმანი), "უფალმა შემქმნა მე" (ძველი სირიული ფეშიტა) და "უფალმა აღმაგო მე" (ძველი არამეული თარგმანი). პატივისცემით მოყვასი -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#472
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
მოყვასი
მოყვასო ბოლომდე მაინც ვინარჩუნებ შენგან ობიექტურობის იმედს და ასეთ რამეს გთავაზობ. ლოპუხინი ამ შემთხვევაში არ გამოდგება რადგან მართლმადიდებელი განმმარტებელი არ არის ის. მეც ძალიან მაინეტრესებს იგავთა 8, 22 შესახებ. თავის დროზე როდესაც არიანლეთა და ამრთლმადიდებელთა შორის ცნობილი კამათი მიმდიანრეობდა არიანელთა მხრიდან უმტავრესი არგუმენტი სწორედ ეს მუხლი იყო, ამიტომ მაშინდელმა მოღვაწეებმა ამ მუხლის განმარტება დაისახეს მიზნად. და საკმაოდ უმნიშვნელოვანესი განმარტება მოგვცეს ათანასე ალექსანდრიელმა და ევსტათი ანტიოქიელმა, რომელზეც არიანელებს პასუხი აღარ გაუციათ, მაგრამ სამწუხაროდ ეს ტექსტები არმინახავს მე და მხოლოდ ისტორიული ფაქტებით ვმსჯელობ (თეოდორიტე კვირელი საეკლესიო ისტორიის მიხედვით) ამიტომ თუკი თავს ვდებთ ობიექტურობაზე წავიკითხოთ მაშინდელი მოვლენები, აღნიშნული ნაშრომები და ვნახოთ რა წერია იქ. მე მართლა მაინტერესებს. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
დათიკო |
![]()
პოსტი
#473
|
![]() დათიკო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 ![]() |
მოყვასი
ციტატა დათიკო, შენი ნათქვამი ეფუძნება მხოლოდ იოანეს სახარების დასაწყისს, სადაც ნათქვამია რომ სიტყვა "იყო". გასაგებია. მაგას მეც ვამბობ რომ იყო. ერთი და იგივეს იმეორებ, რომ "იყო" გინდა თუ არა ისე უნდა გავიგოთ რომ ის ყოველთვის იყო. რატომ? რატომ უვლი იმ ფაქტს გვერდს, რომელიც ძეზე ამბობს რომ ის არის ღვთის შემოქმედების დასაწყისი? (გამოცხადების 3:14). ამიხსენი რატომ არ უნდა ვივარაუდო რომ არ იყო მარადის? თუკი ღმერთმა პირველად შექმნა ქვეყანა (აქ იგულისხმება ანგელოზებიც, უხილავინ და ხილული სამყაროც) და სიტყვა კი მანამდე უკვე იყო, ის მარადიული და ზედროული გამოდის. სად უნდა ყოფილიყო სიტყვა ამ დროს თუ არა მამასთან? და თუ გავითვალიწინებთ რომ არც არაფერი არ არსებობდა მანამდე, ის მარადის თანამყოფი იყო მამისა. Lashab ციტატა და თუ ანგელოზებიც იყვნენ მაგ დროს, და ფაქტია ქმნილებები არიან, დათიკოს ეგ არგუმენტი აღარ ვარგა... იმისთვის რომ ეს საკითხი გაირკვეს მაშინ შესაქმეს უნდა დავუბრუნდეთ. ეხლა ერთი რამე მითხარით - ვის ხელეწიფება მკვდართა აღდგინება? |
Lashab |
![]()
პოსტი
#474
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 ![]() |
ეხლა ჩავერევი მე და ერთ რამეს ვიტყვი, სანამ წინა პოსტებზე პასუხს მივიღებ:
ყველა თარგმანი აბსოლუტურად არის მთარგმნელის ინტერპრეტაციით გაკეთებული... აშკარაა რომ ბიბლიაში უამრავი სიტყვაა რომლებსაც სხვადასხვა მნიშვნელობები აქვთ და თითოეულს აქვს შანსი შეცვალოს არამარტო ბიბლიის ერთი მუხლი ან თავი, არამედ მთლიანად ბიბლიის ზოგადი სწავლება... სიტყვა "ქანანი" რომელიც წერია მანდ, არ ნიშნავს მხოლოდ და მშრალად შექმნას... მაგრამ უძველესი თარგმანები მას ასე თარგმნიან... ანუ მათ ასე ესმოდათ ეს სიტყვა... ამიტომ შეცდომა არაა მისი სხვანაირად თარგმნა, რადGან თარგმანი არის უბრალოდ სიტყვის ტარგმნა... მაგრამ როცა საქმე უკვე სერიოზულ დოგმატურ სიტყვებს ეხება, იქ რთულია გარკვევა... შეცდომა არაა დაწერო "უფალს ვყავდი", მაგრამ აქაც შემოდის ისევ დოგმატები, თუ როგორ გჯერა თუ რა წერია ბიბლიაში... "ქანანი"-ს მთავარი მნიშვნელობა კი შექმნაა ნამდვილად... მაგრამ არ ნიშნავს რომ ფიოლოგიურად არასწორია სხვანაირად თარგმნა... და კიდევ ერთI: ისევე როგორც ესაის სიტყვა "ახალგახრდა ქალი" იქმნა ნათარგმნი როგორც "ქალწული"- წმინდა მარიამზე, ასევე იქნა ნათარმგნი "ქანანი" - შექმნად... ეს ჩემი აზრია... Lashab იმისთვის რომ ეს საკითხი გაირკვეს მაშინ შესაქმეს უნდა დავუბრუნდეთ. ეხლა ერთი რამე მითხარით - ვის ხელეწიფება მკვდართა აღდგინება? ღმერტს... თუმცა ბიბლიაში წერია რომ ძალაუფლება მამამ ძეს გადასცა, ასე რომ მთლად ერთმნიშვნელოვანი პასუხის გაცემა ამ წამს მიჭირს... თუმცა ლაზარე ნამდვილად ღმერთმა აღადგინა და არა განკაცებულმა იესომ... იესომ დაიწყო ლოცვა და მამამ აღადგინა... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
დათიკო |
![]()
პოსტი
#475
|
![]() დათიკო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 ![]() |
მოყვასი
ციტატა აი მომყავს ლოპუხინიდან შენ გგონია მე რაც დაგიწერე სიბრძნეზე ის ბაბუაჩემის მოგონილია? ეგ ადგილი არის ლოპუხინის Толковая Библия დან. |
afxazi |
![]()
პოსტი
#476
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
Lashab
ციტატა თუმცა ლაზარე ნამდვილად ღმერთმა აღადგინა და არა განკაცებულმა იესომ... იესომ დაიწყო ლოცვა და მამამ აღადგინა... მაგრამ სხვა მიცვალებულები ხომ ერთპიროვნულად აღადგინა. ისე ერთი რამ მაინტერესებს მეც, ამ გადაცემას როგორ განმარტავთ, რას ნიშნავს ეს? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#477
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
მოყვასი ლოპუხინი ამ შემთხვევაში არ გამოდგება რადგან მართლმადიდებელი განმმარტებელი არ არის ის. მე მართლა მაინტერესებს. ლოპუხინი ამ შემთხვევაში არ გამოდგება? ავხაზი, რატომ არ გამოდგება ლოპუხინი? ლოპუხინი კი არ განმარტავს ამ მუხლს, ის მიუთითებს ეკლესიის მამებზე რომ ასე განმარტავენ და ასე განიხილავენო. აი რას წერს მართლმადიდებელილოპუხინი: ""Притч 22 - 31 В этом отделе отцы и учителя Церкви не без основания усматривали под предвечной и миротворящей Премудростью ипостасную Премудрость, Второе Лицо Пресвятой Троицы, Сына Божия, сближая понятие о Ней с понятием о Слове Божием, которое, по учению Апост. и Евангелиста Иоанна Богослова". -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#478
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
მოყვასი
ციტატა ლოპუხინი ამ შემთხვევაში არ გამოდგება? ავხაზი, რატომ არ გამოდგება ლოპუხინი? ლოპუხინი კი არ განმარტავს ამ მუხლს, ის მიუთითებს ეკლესიის მამებზე რომ ასე განმარტავენო. აი რას წერს მართლმადიდებელილოპუხინი:""Притч 22 - 31 В этом отделе отцы и учителя Церкви не без основания усматривали под предвечной и миротворящей Премудростью ипостасную Премудрость, Второе Лицо Пресвятой Троицы, Сына Божия, сближая понятие о Ней с понятием о Слове Божием, которое, по учению Апост. и Евангелиста Иоанна Богослова". კი ბატონო. ჩემს შემოტავაზებას იღებ? მე მართლა ობიექტურ გარკევვას გთავაზობ. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მოყვასი |
![]()
პოსტი
#479
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 ![]() |
დიდი სიამოვნებით აფხაზი
![]() დიდი სიამოვნებით. მაგრამ, ჯერ დათიკოსთან გავაგრძელებ, რადგან, ყველა საკითხზე ყველასთან ერთად ვერ შევძლებ მსჯელობას. -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#480
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
მოყვასი
ციტატა დიდი სიამოვნებით აფხაზი კარგი მაშინ. ასევე ვთავაზობ ლაშაბსაც, ვინაიდან ამბობთ რომ არ ეკუთვნით არცერთ რელიგიურ აღმსარებლობას ვფიქრობ ობიექტურად უნდა უდგებოდეთ საკითხს. ეკლესიის ისტორიაში უკვე იყო ამაზე სერიოზული მსჯელობანი, ამიტომ ვნახოთ მაშინ რა და როგორ იყო. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 05:59 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი