IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

41 გვერდი V « < 32 33 34 35 36 > »   
Reply to this topicStart new topic
> სამება
Otherguy
პოსტი Oct 18 2009, 06:57 PM
პოსტი #661


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



death

სალამი შენც და ყველას,

მაინტერესებს რას ფიქრობთ ამ ფრაზაზე, უმეტესწილად მათ ვეუბნები, ვისაც ძალიან მოსწონს ქართული თარგმანები:

ებრაელთა 3:2

1. ამიტომ, ძმანო წმიდანო, ზეციური ხმობის ზიარნო, დაუკვირდით მოციქულსა და ჩვენი აღსარების მღვდელმთავარს, ქრისტე იესოს,

2. რომელიც ისეთივე ერთგულია თავისი შემოქმედისა, როგორც მოსე ღვთის სახლში.

http://www.orthodoxy.ge/tserili/akhali_agtqma/ebraelta-3.htm

აგერ მთაწმინდელი:

1. ვინაჲცა, ძმანო წმიდანო, ჩინებისა მის ზეცათაჲსა ზიარნო, განიცადეთ მოციქული იგი და მღდელთმოძღუარი აღსარებისა ჩუენისაჲ, იესუ ქრისტე, 2. რომელი სარწმუნო არს შემოქმედისა თჳსისა, ვითარცა-იგი მოსეცა ყოველსა მას სახლსა მისსა.

ანუ იესო ერთგულია თავისი მამის, თავისი შემოქმედის.


ნუთუ წმინდა გიორგი მთაწმინდელი ასეთ მნიშვნელოვან რამეში შეცდა თარგმნის დროს? იქნებ მას უნდოდა ობექტურად ეთარგმნა და ამიტომ?

რას ფიქრობთ?

smile.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Oct 18 2009, 09:41 PM
პოსტი #662


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Otherguy
იქნებ ცოტა გარკვევით დაწერო რას კითხულობ.

რაში დაინახე აქ მთაწმინდელის შეცდომა?


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Oct 19 2009, 01:05 AM
პოსტი #663


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(afxazi @ Oct 18 2009, 09:41 PM) *

Otherguy
იქნებ ცოტა გარკვევით დაწერო რას კითხულობ.

რაში დაინახე აქ მთაწმინდელის შეცდომა?


როგორ ხარ აფხაზი? smile.gif

მთაწმინდელის შეცდომა არ დამინახავს, მეგონა მას თქვენ აღიქვამდით მასე. smile.gif

გარკვევით ამბობს მაშ პავლე მოციქული რომ - იესოს შემოქმედი არის მამა, რაც ეწინააღმდეგება იდეას- "არ იყო დრო როცა ის არ იყო." და იმას რომ იესო არის უქმნელი, რადგან თუ მას ყავს შემოქმედი, იგი ვერ იქნება უქმნელი.

smile.gif

პ.ს. სხვა თარგმანები მოჰყავთ ხოლმე, სადაც სხვანაირად არის თარგმნილი, მაგრამ როგორც ჩანს მთაწმინდელის უფრო ზუსტია... ჯერჯერობIთ ასე ჩანს...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Oct 19 2009, 02:35 PM
პოსტი #664


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



ციტატა
რომელი სარწმუნო არს შემოქმედისა თჳსისა, ვითარცა-იგი მოსეცა ყოველსა მას სახლსა მისსა.


ყველა თანამედროვე თარგმანი (და არა მარტო თანამდეროვე) და თითიქმის ყველა ცნობილი სპეციალისტი ამ შემთხვევაში ποιήσαντι თარგმნის როგორც განწესებულს. მთაწმინდელმა სიტყვა ποιέω როგორც ჩანს თარგმნა როგორც შექმნა, რადგან ეს სიტყვა მართლაც შექმნას და ქმნას (ზოგადად და არა მარტო წარსულ დროში) ნიშნავს ოღონდ ფართო გაგებით და არა მარტო არარსებულისგან შექმნას. თუმცა ბიბლიაში ბევრი მნიშვნელობით გამოიყენება.

შეიძლება ვიღაცისთვის სადავო იყო აქ შექმნილი წერია თუ განწესებული, მაგრამ ნებისმიერ შემთხვევაში ყველა საღად მოაზროვნე ადამიანი დაეთანხმება იმ აზრს, რომ აქ პარალელი გავლებულია ქრისტესა და მოსეს შორის, უკანასკნელი განწესებული იყო ღმერთის მიერ ძველი რჯულის საქადაგებლად და აღსასრულებლად ხოლო პირველი ახლის. ანუ ამ ადგილას ლაპარაკია განსხეულებულ სიტყვაზე. მოკლედ აქ კიდევ ბევრის დამატება შეიძლება, მაგრამ როგორც ცნობილი ბიბლური რედაქციებიდან და სპეციალისტებიდან ვხედავთ სწორი იქნება აქ რომ ეწეროს განწესებული და არა შექმნილი.

ხოლო ქრისტე რომ დასაბამიდან არსებულია ამის შესახებ ბიბლია გარკვევით მოწმობს და რის შესახებაც ითქვა უკვე ამ თემაში და იგივეს განმეორებას არ ვაპირებ.


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Oct 19 2009, 05:20 PM
პოსტი #665


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



death

მადლობა პასუხისთვის.

ცხადია, რომ უმეტესობა თარგმანები მაგ ადგილს "დანიშნა"-თ თარგმნიან...

მაგრამ უნდა აღინიშნოს რომ ეგ სიტყვა, უმეტესობა ადგილებში შექმნას ნიშნავს...

თუმცა იეჰოვას მოწმეების ბიბლიაც "one who appointed"-ს წერს...

მოკლედ, მთაწმინდელი როგორც ჩანს, მანდ იგებს მამას როგორც იესოს შემოქმედს...

ხოლო ბოლო წინადადებას ვერ დავეთანხმები...

ამ ყველაფერს მგონი გამოცხადების 3:14-იც ეყოფა, რომ იესო დასაბამია(დასაწყისი) ღვთის ქმნილებისა. smile.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 19 2009, 08:55 PM
პოსტი #666


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
მოკლედ, მთაწმინდელი როგორც ჩანს, მანდ იგებს მამას როგორც იესოს შემოქმედს...

smile.gif
აბა შევეშვათ მთაწმიდელს smile.gif ამაზე ხომ შევთანხმდით? შეუძლებელია წმ. მამას, რომელიც მართლმადიდებელი იყო და სამების სწამდა მამა გაეგო "როგორც შემოქმედი იესოსი" ეს უაზრო და სუბიექტურობით გამოწვეული ბრალდებაა, კარგად გიპასუხა სიკვდილამ
ციტატა
ფართო გაგებით

გაუსვა რა სწორად ხაზი, ასე რომ შევინარჩუნოთ ობიექტურობა და რეალობა.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Oct 19 2009, 10:35 PM
პოსტი #667


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



KAIROS

სალამი კაიროს. smile.gif

შეუძლებელია რომ მასე გაეგო, მაგრამ ეგრე მთაწმინდელი იმასაც წერს იესოზე: "დასაბამი ღვთის ქმნილებისა"-ო(გამოცხადება 3:14)... მაგრამ მთავარი ხომ განმარტებაა... smile.gif ზოგან ადამიანური ბუნება ჩაისმება, ზოგან ისე, ზოგან ასე და მერე მთაწმინდელიც მართალია და ყველა მართალია. smile.gif





--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 20 2009, 02:35 AM
პოსტი #668


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ჩაისმება კი არა, ლოგიკურად უნდა იაზროვნო, რატომ დაწერა და რა მნიშვნელობა ჩადო ტერმინში, ორივე ტერმინზე აქ მოცემულია განმარტება, და ჩვენ ხომ შევთანხმდით, რომ შევეშვებოდით მთაწმიდელის განკითხვას?
პ.ს.
სალამი smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Oct 20 2009, 02:38 AM
პოსტი #669


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



Otherguy

არაფრის

ეს პოსტი ფორუმისთვის იყო დაწერილი და არა შენთვის.

ციტატა
ამ ყველაფერს მგონი გამოცხადების 3:14-იც ეყოფა, რომ იესო დასაბამია(დასაწყისი) ღვთის ქმნილებისა.


მართლია ამ ადგილს დეტალურად არ შევხებივარ, მაგრამ აქ გაკეთებულ პოსტებში ამ არგუმეტისთვისაც გაცემულია პასუხი ასე რომ კამათს თავიდან ნუ ააგორებ. ეს ადგილი საერთოდ არ შეძლბა სამების საპირისპიროდ განიხილოს...

საერთოდ ამ ადგილის ესე ერთმნიშვლოვნად გაგება არასწორია.

აქ არ წერია, რომ ქრისტე არის პირველი ქმნილება, არამედ დასაბამი ღვთის ქმნილებისა. აქ შეიძლება სამი პოზიცია გამოიკვეთოს:

1) მისი საშუალებით შეიქმნა ყოველევე - მისგან მიიღო დასაბამი ყველა ქმნილებამ. ანუ ის არის ყოველი ქმნილების დასაბამი და არა თავად ქმნილება.

2) ის იყო ღვთის პირველი ქმნილება.

3) მას უპყრია პრიმატი ყველაფერზე და მხოლოდ ის არის სამყაროს თავი.

ახალ მართლა მეზარება ჰერმანევტიკული და ეგზეგეტური თვალსაზრისით ამ ადგილის განხილვა, მაგრამ ამ თემაში გაკეთებული პოსტებით გარკვევით მოჩანს, რომ რეალობას პირველი მუხლი შეესაბამება. მოკლედ ამაზე იყო უკვე აქ ნაწილობრივ საუბარი და იგივეს წერას არ ვაპირებ. შემდგომ თუ მოვიცალე განვიხილავ ამასაც დეტალურად, მაგრამ ამ ეტაპზე არ ვთვლი საჭიროდ


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Oct 20 2009, 12:23 PM
პოსტი #670


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



KAIROS

მთაწმინდელს არ განვიკითხავ, მის ბერძნულის ცოდნას და ქრისტეს რწმენას დიდად ვაფასებ. smile.gif

death

კი, მაგრამ მანდ წერია რომ - დასაბამი არის არა ქმნილებებისა, არამედ ღვთის ქმნილებებისა...

რაც ნიშნავს რომ ღმერთი არის ის ვინც ქმნის, და იესო ამისგან არის გამოყოფილი...

ბიბლიაც ნათლად საუბრობს რომ იესო არ არის შექმნელი, ასე რომ ეგ ვარიანტი გამოირიცხა...

რაც შეეხება მესამეს, ეგ არის სიტყვის თარგმანის დამახინჯება, მანდ დასაბამი წერია და არა მთავარი. smile.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Oct 20 2009, 01:27 PM
პოსტი #671


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



ციტატა
კი, მაგრამ მანდ წერია რომ - დასაბამი არის არა ქმნილებებისა, არამედ ღვთის ქმნილებებისა...

რაც ნიშნავს რომ ღმერთი არის ის ვინც ქმნის, და იესო ამისგან არის გამოყოფილი...

ბიბლიაც ნათლად საუბრობს რომ იესო არ არის შექმნელი, ასე რომ ეგ ვარიანტი გამოირიცხა...


ახლა თუ გგონია შენთან დავიწყებ იმის გარკვევას რა გამოირიცხა და არა, მაშინ შემცდარხარ. შენთან კიდევ ორთან დალოგს აზრი არ აქვს, რადგან საკუთარი მოსაზრების გარდა არაფრის მიღება არ გინდათ, ამიტომაც მაზოხისტი არ ვარ რომ ამ ინტელექტუალურ ბარბაროსობაში მივიღო მონაწილეობა.

მთელი სამყარო ღვთის ქმნილებაა. ხოლო ამის დასაბამი ქრისტეა, თუ რატომ ბიბლიური მსჯელობით გარკვევით გამოჩნდა და ამ თემაში, ამიტომაც ამ იგივე "არგუმენტების" დატრიალება აღარ არის საჭირო. მართლია შეიძლება ამაზე უფრო ვრცლად დაწერა, მაგრამ შენთან და კიდევ ორთან არა


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Oct 20 2009, 09:13 PM
პოსტი #672


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Otherguy
არ დაიღალე ამ სკტყვების დევნით?
აზრი გაიგე, აზრი...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Oct 24 2009, 10:34 AM
პოსტი #673


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



QUOTE(death @ Oct 20 2009, 01:38 AM) *

Otherguy


2) ის იყო ღვთის პირველი ქმნილება.




რას ნიშნავს: ,,ის იყო ღვთის პირველი ქმნილება"?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Oct 24 2009, 08:15 PM
პოსტი #674


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(agmsarebeli @ Oct 24 2009, 10:34 AM) *

რას ნიშნავს: ,,ის იყო ღვთის პირველი ქმნილება"?


არიანული აზრია ეგა. smile.gif რომ იესო არის პირველი ვინც ღმერთმა შექმნა...

იგავების 8:22 სეპტუაგინტის მიხედვით:

"უფალმა(იაჰვემ) შემქნა მე თავისი გზის დასაწყისში..."

ანდაც გამოცხადების 3:14

"დასაბამი ღვთის ქმნილებისა." ანუ დასაწყისი...

ანდა კოლასელთა 1:15

"პირმშო ყოველი ქმნილებისა" ინგლისურ ბიბლიებში აქ წერია: firstborn(პირმშო) of every creation - ანუ პირველად ნაშობი ყველა ქმნილებას შორის...

სწორედ ამას ნიშნავს, აქ კიდევ ერთ რამეს დავწერ:

კოლასელთა 1:18

18. ის არის თავი ეკლესიის სხეულისა, პირმშო მკვდართაგან, რათა ყველაფერში პირველობდეს,

ანუ, იესო იყო პირველი ვინც მკვდარი იყო და გაცოცხლდა, ანუ ირველი ვინც სიკვდილი დაამარცხა... რადგან პავლე მოციქული ამბობს- "რათა ყველაფერში პირველობდეს"- შეიძლება იგულისხმებოდეს სრულიად ლოგიკურად რომ იგი პირველი იყო ვინც ღმერთმა შექმნა...

აი ეხლა ზუსტად გადმოვეცი არიანული აზრი იესოზე...

smile.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი Oct 24 2009, 10:51 PM
პოსტი #675


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



ეგ კი ვიცი, რას ნნიშნავს, მაგრამ შენ რატომ წერ? ბოლომდე ვეღარ გადავიკითხე smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Oct 26 2009, 09:50 PM
პოსტი #676


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



agmsarebeli

რადგან ეგ მუხლი, გამოცხადების 3:14, დიდი შანსია და ლოგიკურიცაა, რომ ამტკიცებდეს იმას, რომ იესო პირველი ქმნილებაა... smile.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
George Leluashvili
პოსტი Mar 5 2011, 02:03 PM
პოსტი #677


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5,088
რეგისტრ.: 27-February 11
წევრი № 10,559



ციტატა(Otherguy @ Oct 26 2009, 09:50 PM) *

agmsarebeli

რადგან ეგ მუხლი, გამოცხადების 3:14, დიდი შანსია და ლოგიკურიცაა, რომ ამტკიცებდეს იმას, რომ იესო პირველი ქმნილებაა... smile.gif

"თავდაპირველად ღმერთმა შექმნა ცა და მიწა"(დაბ.1,1)


--------------------
________________________________________________________________________

შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი;
შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული;
შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი;
შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას;
შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას.
________________________________________________________________________

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
marine
პოსტი Dec 10 2014, 04:55 PM
პოსტი #678


მ_ა_კ_ა
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 61,650
რეგისტრ.: 3-November 06
მდებარ.: გულის საკურთხეველი:)
წევრი № 381



"წმინდა იოანე დამასკელი ბრძანებს: ნუ იტყვი, ჰოი, ადამიანო, სამებისათვის, თუ როგორ არსებობსო იგი სამობით! - რამეთუ ღმერთი მიუწვდომელი და გამოუკვლეველია.


როცა გესმის სიტყვა მამისაგან ძის შობაზე, ნუ წარმოიდგენ ხორციელ, სხეულებრივ შობას. როცა გაიგებ რასმე სიტყვაზე, ნუ იაზრებ მას გახმიანებული სიტყვის მნიშვნელობით. როცა გესმის რაიმე ღმერთის სულის შესხებ, ნუ იგულისხმებ რაღაც სუნთქვასა თუ ქროლას".


--------------------
"კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
-------------------
"არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/
--------------------
"ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
esre ars cheshmariteba
პოსტი Dec 10 2014, 06:14 PM
პოსტი #679


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 911
რეგისტრ.: 27-January 12
წევრი № 12,003



ენ არქე არის _დასაბამი , დასაწყისი და რაღად უნდა ეხლა ამას რაღაცეების მიბმა და გადაკეთება? blink.gif .

ციტატა(Otherguy @ Oct 26 2009, 10:50 PM) *

agmsarebeli

რადგან ეგ მუხლი, გამოცხადების 3:14, დიდი შანსია და ლოგიკურიცაა, რომ ამტკიცებდეს იმას, რომ იესო პირველი ქმნილებაა... smile.gif

აუცილებლად ამტკიცებს რომ პირველი ქმნილებაა! აბა როგორ უნდა მოხდეს შობა შობის გარეშე? უცნაურია რა , როგორ შობ ვინმეს (პირს) თუ მას არ შექმნი? კიბატონო მესმის რომ მამა არის პიროვნულად საწყისი ძისა მაგრამ რანაირად თუ გვაქვს სამი დამოუკიდებელი იპოსტასი? 1+1+1 = 1 ??? blink.gif ეს მათმატიკური ფანდია თუ რა არის!. არა ძე რომ იგივე მამა იყოს და სულიწმიდა იგივე ძე და პირიქით , მაშინ სავსებით გასაგებია რომ მამა იყოს მიზეზობრივად ძის საწყისი , მაგრამ გვაქვს სამი ცალკეული პირი და რა ვუშველოთ ამ პრობლემას? blink.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Dec 10 2014, 06:35 PM
პოსტი #680


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



esre ars cheshmariteba

ციტატა
ენ არქე არის _დასაბამი , დასაწყისი და რაღად უნდა ეხლა ამას რაღაცეების მიბმა და გადაკეთება?


ჯერ ერთი "ენ არქე" ნიშნავს არა დასაბამს, არამედ "დასაბამში".

მეორეც:

ციტატა
აუცილებლად ამტკიცებს რომ პირველი ქმნილებაა!


ამას მხოლოდ შენ ამბობ, სინამდვილეში კი არაფერსაც არ ამტკიცებს. სიტყვა "ქმნილი" ამ სიტყვის არაფრობიდან ქმნის მნიშვნელობით, ძეზე არ არის ნათქვამი არსად ბიბლიაში, ასე რომ შენი განმარტება ძალადობაა ტექსტზე. თან ძეს მხოლოდშობილი ეწოდება. და თუკი ის ქმნილია, "მხოლო" როგორღაა? მის გარდა არაფერია შექმნილი?

მესამეც, სამი ჰიპოსტასის აღიარებით არ ვაღიარებთ სამ ღმერთს. ვაღიარებთ ერთ ღმერთს, ერთ არსს, ერთ ბუნებას, საღვთო ბუნებას, ერთ სრულ არსს სამ სრულ ჰიპოსტასში, მამაში, ძეში და სულიწმინდაში, რომელნიც მხოლოდ ამ ერთი თვისებით (მამობით, ძეობით, გამომავლობით სხვაობენ ურთიერთისგან). არ ვამბობთ სამ მოქმედს, არამედ ერთ მოქმედს, ერთ შემოქმედს. ამიტომ აღვავლენთ ერთ თაყვანისცემას და არა სამს. ამიტომ უანდერძა უფალმა მოციქულებს, რომ მონათლეთ ყოველი წარმართი "მამის, ძისა და სულიწმინდის სახელით" და არა ცალკე მამის, ცალკე ძის და ცალკე სულიწმინდის სახელით, რადგან ერთი ღმრთეებაა ყოვლაწმინდა სამება.

ყოვლადწმინდა სამება არ არის 1+1+1=3, ის არ შედგება ცალკეული ჰიპოსტასებისაგან.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

41 გვერდი V « < 32 33 34 35 36 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 16th June 2025 - 01:08 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი