IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

47 გვერდი V « < 36 37 38 39 40 > »   
Closed TopicStart new topic
> ინსტრუქცია იეჰოვას მოწმეების, გამოსააშკარავებლად
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 12:48 PM
პოსტი #741


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



Otherguy
პრიმიტიულად დავწერე kiss1.gif თავისთავს ისე გულისხმობს როგორც მე მასწავლა მამა გიორგი (გუგუშვილმა) ახალ აღთქმაში..." მამა,ჰიპოსტაზსში იგულისხმება ღმერთი,როგორც იესო მიმართავს მას არა როგორც ცალკეულს არამედ ჰიპოსტაზს" smile.gif ეს მამაოს სიტყვებია... ახლა ვნახე კონსპექტების რველი smile.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Feb 18 2012, 01:04 PM
პოსტი #742


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



მოკლდ ასე. მითითებული მუხლები, სადაც თითქოს გაურკვევლობა იჩენს თავს, საკმაოდ ნათელ მოძღვრებას გადმოსცემენ, რომელიც მკვეთრადაა გადაჯაჭვული ისეთ დოგმატურ სწავლებეთან, როგორიცაა სწავლება წმ. სამების შესახებ, განკაცების შესახებ, ქრისტეს ერთი პიროვნებისა და ორი ბუნების შესახებ და ა.შ.

თუმცა მანამდე მოვიტანოთ ეს მუხლები და ვნახოთ როგორია მათი ზედაპირული ანალიზი:

იოანეს სახარების II თავში გადმოცემულია ქრისტეს მიერ ვაჭართა გამოდევნის შესახებ ტაძრიდან. შემდეგ კი ნათქვამია, რომ იუდეველები ითხოვენ იესოსგან სასწაულს, ხოლო იგი მათ მიუგებს: "დაანგრიეთ ეს ტაძარი და სამ დღეში აღვადგენ მას. " (2.19).

ის, რომ ეს სიტყვები უშუალო ხელმწიფებითაა ნათქვამი, ამას ვერანაირად ვერ უარვყოფთ. ამას აგრეთვე ადასტურებს ის მონაკვეთის ახარებიდან, როდესაც შეპყრობილი იესო სინედრიონის წინაშე წარსდგება. ცრუ ბრალმდებლები, რომლებიც მღვდელმთავართა მიერ იყვნენ მოყვანილნი, მას ცილს სწამებდნენ, თუმცა ფრაზას სწორედ იმგვარად იმეორებდნენ, როგორც ის იესო ქრისტემ თქვა:

მაგრამ ვერ იპოვეს, თუმცა ბევრი ცრუმოწმე იყო მოსული. ბოლოს მოვიდა ორი ცრუმოწმე, რომლებმაც თქვეს: ეს ამბობდა: შემიძლია დავანგრიო ღმრთის ტაძარი და სამ დღეში კვლავ ავაშენოო. (მათე 26. 60-61)

აგრეთვე ჯვარზე გაკრულს იქ შეკრებილი ხალხი დასცინოდა:

და ამბობდნენ: ტაძრის დამრღვევო და სამ დღეში აღმშენებელო, იხსენი შენი თავი; თუ ღმერთის ძე ხარ, ჩამოდი ჯვრიდან. (მათე 27.40). იგივე მეორდება მარკოზის სახარებაში (15.29).

ამ მუხლებში რომ საუბარი არ არის მართლაც ტაძრის დანგრევაზე და მის აშენებაზე სამ დღეში, ეს იქვეა განმარტებული მახარებლის მიერ. იოანეს სახარების მითითებულ მუხლებს შემდეგ მოსდევს უშუალო განმარტება:

იუდეველებმა უთხრეს: ეს ტაძარი ორმოცდაექვს წელს შენდებოდა და შენ სამ დღეში აღადგენ მას? მაგრამ ის გულისხმობდა თავისი სხეულის ტაძარს. ხოლო როდესაც მკვდრეთით აღდგა, გაახსენდათ მის მოწაფეებს, რომ ამას ამბობდა, და ირწმუნეს წერილიც და იესოს სიტყვაც. (იოანე 2. 20-22).

მარკოზის სახარებაში, სინედრიონის წინაშე წარმდგარ ცრუ-მოწმეთა მხრიდან ნათქვამს დამატებული აქვს ერთი სიტყვა, რომელიც ასევე ადასტურებს იოანე მახარებლის ნათქვამს: ჩვენ გვსმენია მაგის ნათქვამი: დავანგრევ ამ ხელთქმნილ ტაძარს და სამ დღეში ახალს ავაგებ, ხელთუქმნელსო. (მარკ. 14.58).

მაშ სახარებაში იესო საუბრობს იმის შესახებ, რომ იგი აღადგენს თავისი სხეულის ტაძარს მესამე დღეს და ამას იგი ამბობს უშუალო ხელმწიფებით, ანუ სწორედ იგი აღადგენს და არა აღადგენენ. ნათქვამია "აღვადგენ" და არა "აღადგენენ". ეს ფაქტია და ვერანაირი შელამაზება ამ ადგილებისა, ვერ შეცვლის სწორ აზრს ამ სიტყვებისას.

აქვე ერთი რამეც უნდა აღინიშნოს. როდესაც იესო ქრისტე იუდეველებს ესაუბრება ამ უდიდაეს საღვთო განგებულებაზე (მკვდრეთით აღდგომა), იგი არ ეუბნება მათ პირდაპირ თუ რა როგორ იქნება. იგი თითქოს გადატანითი მნიშვნელობით განუცხადებს მათ აღდგომის ჭეშმარიტებას და არც არის გასაკვირი, რომ იუდეველებმა მას "ვერ გაუგეს". თვით მოციქულებიც მხოლოდ აღდგომის შემდგე მიხვდნენ ყოველივეს. ხოლო რატომ იქცეოდა ასე იესო, ამაზე აღარ შევჩერდები. ეს ისედაც ყველასთვის ცხადია.

რა ხდება საქმე მოციქულთას წიგნში და ეპისტოლეებში.

აქ ჩვენ ვკითხულობთ:

"ეს იესო აღადგინა ღმერთმა, რისი მოწმეცაა ყველა ჩვენგანი". (საქმე 2. 32).

"ხოლო სიცოცხლის წინამძღვარი მოჰკალით, რომელიც ღმერთმა აღადგინა მკვდრეთით, რისი მოწმენიც ჩვენ ვართ." (საქ. 3.15).

"მაგრამ ღმერთმა აღადგინა იგი და დახსნა სიკვდილის სალმობანი, ვინაიდან შეუძლებელი იყო სიკვდილს ეძლია იგი." (საქ. 2.24).

"ჩვენი მამების ღმერთმა აღადგინა იესო, რომელიც თქვენ ძელზე დაჰკიდეთ და მოჰკალით." (საქ. 5.32).

მაგრამ ღმერთმა აღადგინა იგი მკვდრეთით. (საქ. 13.30).

კიდევ შეიძლება, თუმცა ესეც საკმარისია.

ზემოთ დავწერე, თუმცა აქვე კვლავ ვიტყვი სწავლებას იესო ქრისტეს შესახებ. როგორც ქალკედონის დოგმატი გვმოძღვრავს - იესო ქრისტე არის ერთი პიროვნება, ორი ბუნებით, საღვთო და ადამიანური ბუნებით. ანუ სხვანაირად რომ ვთქვათ წმ. სამების მეორე პირმა, ძემ მიიღო ადამიანური ბუნება და განკაცდა. ამ ორი ბუნების თვისებების შესახებ წმ. იოანე დამასკელი ამბობს:

"ვაღიარებთ რა ერთსა და იმავე იესო ქრისტეს, ჩვენს უფალს, სრულ ღმერთად და სრულ კაცად, ვამბობთ რომ მასვე, ერთსა და იმავეს, აქვს ყოველივე ის, რაც მამას, გარდა უშობელობისა, და აქვს ყოველივე ის, რაც - პირველ ადამს, გარდა ცოდვისა (კერძოდ, ესაა სხეული და მოაზროვნეობითი და გონისმიერი სული). ამასთან, ორი ბუნების შესაბამისად, ორმაგი აქვს მას ის, რაც ბუნებითია ამ ორი ბუნებისათვის. ორი ბუნებითი ნებელობა, - საღვთო და ადამიანური; ორი ბუნებითი მოქმედება, - საღვთო და ადამიანური; ორი ბუნებითი თვითუფლებრივობა, - საღვთო და ადამიანური; სიბრძნე და ცოდნა, - საღვთო და ადამიანური. მართლაც, არის რა თანაარსი ღვთისა და მამისა, თვითუფლებრივად ნებელობს და მოქმედებს იგი როგორც ღმერთი, ხოლო არის რა, აგრეთვე, თანაარსი ჩვენი, თვითუფლებრივად ნებელობს და მოქმედებს იგივე როგორც ადამიანი, რადგან მისია საკვირველებანი და მისივეა ვნებულებანიც." (გარდამოცემა 57 თავი).

შესაბამისად ადვილი მისახვედრია, რომ როდესაც საუბარია აღდგომაზე, ჩვენ ვსაუბრობთ არა საღვთო ბუნების აღდგომაზე (ეს მკრეხელობა იქნებოდა), არამედ სწორედ ადამიანური ბუნების აღდგომაზე (რომელსაც ესაჭიროებოდა კიდეც აღდგომა). სწორედ ადამიანი დაეცა ცოდვით და სწორედ მას ესაჭიროებოდა კვლავ აღდგენა. ხოლო ის, რომ საღვთო ბუნება უვნებელია, ამაზეც აღარ შევჩერდები.

როგორც ზემოთა ციტატაშია ნათქვამი იესო ქრისტეს საღვთო ბუნების თვისებები იყო არა მხოლოდ მისი, არამედ ეს არის წმ. სამების ბუნებითი თვისებები. ანუ ძის ბუნება არის წმ. სამების ბუნება, ძის ნება (საღვთო) არის წმ. სამების ნება, ძის მოქმედება (საღვთო) არის წმ. სამების მოქმედება და ასე შემდეგ. ჩვენა არ ვამბობთ, რომ განკაცდა წმ. სამება, არამედ მხოლოდ ძე (რატომ იხ. 77 თავი გარდამოცემიდან), ძის ჰიპოსტასი, მაგრამ, რა თქმა უნდა, მისი საღვთო თვისებები განუყოფელია მამისა და სულიწმინდისაგან, რადგან მათ ერთი ბუნება აქვთ.

წმ. მამა კვლავ ამბობს: "რომ მხოლოდშობილი ძე და სიტყვა ღვთისა და ღმერთი თავისი მოწყალებითი თანალმობით, მამისეული სათნოყოფითა და ყოვლადწმინდა სულის თანამოქმედებით ჩვენი ხსნისათვის უთესლოდ მუცლადღებული, განუხრწნელად იშვა წმინდა ქალწულისა და ღვთისმშობლის მარიამისგან სულიწმინდის მიერ და მისგან (მარიამისგან) სრული კაცი გახდა. ვიცით, რომ თვითვე არის ერთდროულად სრული ღმერთი და სრული კაცი, ორი ბუნებისაგან, ღმრთეებისგან და კაცებისაგან, და - ორ ბუნებაში, რომლებიც არიან გონისმიერნი". (გარდამოც. 2 თავი).

ამ ფონზე ადვილად იხსნება ზემოთ მოტანილი მუხლებიც.

როდესაც ქრისტე ამბობს, რომ ის აღდგენს თავის სხეულს (და აღდგომა სწორედ ადამიანურ ბუნებას ესაჭიროებოდა), იგი ჭეშმარიტად ხელმწიფებით საუბრობს, რადგან როგორც მამას და სულიწმინდას, ასევე ძეს ძალუძს აღადგინოს ადამიანური ბუნება, რადგან მათი მოქმედება ერთია. და როდესაც საუბარია, რომ მამამ აღადგინა იგი, დიახ ჭეშმარიტად აღადგინა მამამ (ძესთან და სულიწმინდასთან ერთად) ადამიანური ბუნება, რადგან წმ. სამების მოქმედება ერთია. როგორც უკვე ვთქვი როდესაც საუბარია აღდგომაზე, საუბარია ადამიანური ბუნების აღდგომაზე. მკვდრეთით აღდგა ერთი იესო ქრისტე, მაგრამ ადამიანური ბუნებით (საღვთო ბუნება უვნებელია) და ეს მოქმედება წმ. სამების მოქმედებაა, ანუ მამამ, ძემ და სულიწმინდამ აღადგინეს ადამიანური ბუნება, იმოქმედეს ადამიანური ბუნების აღდგომა, იმ ადმაიანური ბუნებისა, რომელიც მიიღო ძემ.

შესაძლოა ვერ გაიგოთ ბევრი რამ და ამიტომ მზად ვარ გიპასუხოთ ნებისმიერ გაურკვევლობაზე.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 01:25 PM
პოსტი #743


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



afxazi
აფხაზ მე ყველაფერი ზედმიწევნით ზუსტად გავიგე... სხვანაირად არც ვფიქრობდი kiss1.gifყოჩაღ smile.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Feb 18 2012, 07:18 PM
პოსტი #744


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



ციტატა
აფხაზ მე ყველაფერი ზედმიწევნით ზუსტად გავიგე... სხვანაირად არც ვფიქრობდი kiss1.gifყოჩაღ

აკადემიის ბოლო კურსზე რომ იქნები მერე მე გეტყვი-,,ყოჩაღ"მეთქი...


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 07:23 PM
პოსტი #745


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



A.V.M
მე რო ბოლო კურსზე ვიქნები და შენ ჩემს მერე>? biggrin.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Feb 18 2012, 07:50 PM
პოსტი #746


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



იქამდე კი რასელისტი შემოვიდეს კაცო...

(თუ ვერ იშოვა ჩვენ მივცემთ საგუშაგო კოშკებს,ახალი ქვეყნიერების თარგმანს და ბროშურას-უნდა გვწამდეს სამება.)
biggrin.gif


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Feb 18 2012, 08:03 PM
პოსტი #747


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



ისე რა აჟიოტაჟი შექმნა. გულწრფელად მაინტერესებდა რას დაწერდა ასეთს.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 08:20 PM
პოსტი #748


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



აუ სადაა გული დაგვწყვიტა სუყველას biggrin.gif biggrin.gif

http://www.watchtower.org/ge/index.html საიტიიი biggrin.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
esre ars cheshmariteba
პოსტი Feb 18 2012, 10:37 PM
პოსტი #749


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 911
რეგისტრ.: 27-January 12
წევრი № 12,003



ციტატა(Otherguy @ Feb 18 2012, 10:58 AM) *

ეხლა მქონდა დისკუსია მონოფიზიტებთან და სწორედ ის კითხვა დავუსვი რაც აქ დავსვი...

თუ მთელი ახალი აღთქმა წერს, რომ ქრისტე ღმერთმა აღადგინა, თუნდაც გალატელთა 1:1 და მთელი საქმეების 2 თავი, რა მიზეზით ამბობს იესო: "დაანგრიეთ ეს ტაძარი(სხეული) და მე აღვადგენ"-ო...

აშკარაა რაღაც ისე არაა... ნესტორიანულად თუ მივყევით ყველაფერი ცხადი ხდება, მაგრამ ალოგიკურია ნესტორიანიზმიც...

მერე დისკუსიაში რომ შევყევი ეს კითხვა დავსვი:

პავლე მოციქული ეპისტოლეებში წერს, რომ მადლობელი უნდა ვიყოთ ღმერთის, რომელმაც ქრისტე აღადგინა... თუ ქრისტე თავად ღმერთია, მაშინ ღმერთმა აღადგინა თავისი თავი და ამისთვის მადლობელი უნდა ვიყოთ? აბა მკვდარი დარჩებოდა უკუნითი უკუნისამდე ღმერთი? ანუ სამადლობელი რა არის ვერ გავიგე...
თქვენთანაც იგივე კითხვები მექნება... smile.gif

ამას სრულ პასუხს გავცემ, ასე რომ მოთმინება გვმართებს blink.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 10:39 PM
პოსტი #750


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



esre ars cheshmariteba
დღეს ძმაო 18 ია ხოდა დაგაგვიანდა biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
esre ars cheshmariteba
პოსტი Feb 18 2012, 10:42 PM
პოსტი #751


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 911
რეგისტრ.: 27-January 12
წევრი № 12,003



ციტატა(afxazi @ Feb 18 2012, 08:03 PM) *

ისე რა აჟიოტაჟი შექმნა. გულწრფელად მაინტერესებდა რას დაწერდა ასეთს.

მხოლოდ აფხაზს გავანდობ ჩემს დოგმებს, დანარჩენები არ იქცევით ჭკვიანად და რა გიყოთ ახლა! blink.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 10:42 PM
პოსტი #752


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



esre ars cheshmariteba
მარტო აფხაზი იჩენს მეტისმეტ მოთმინებას და იმიტო biggrin.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
esre ars cheshmariteba
პოსტი Feb 18 2012, 10:43 PM
პოსტი #753


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 911
რეგისტრ.: 27-January 12
წევრი № 12,003



ციტატა(toka@ @ Feb 18 2012, 10:39 PM) *

esre ars cheshmariteba
დღეს ძმაო 18 ია ხოდა დაგაგვიანდა biggrin.gif biggrin.gif

სულ ცოტაც და მოვიცლი rolleyes.gif .
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 10:44 PM
პოსტი #754


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



esre ars cheshmariteba
ე ძმაო რამდენი გელოდოთ? biggrin.gif ერტი სული მაქ გული როდის ამერევა biggrin.gif ასე არ თქვი? biggrin.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Feb 18 2012, 10:48 PM
პოსტი #755


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



afxazi

კი ბატონო, ანუ ამბობ რომ მანდ საუბარია ადამიანური ბუნების აღდგენაზე. მაგრამ მაშინ ყოველი შენი ციტატა, სადაც წერია: "ღმერთმა აღადგინა ქრისტე" ნიშნავს, რომ ქრისტე პიროვნება კი არა ცარიელი სხეულია...

ანუ ქრისტე მარტო ადამიანური ბუნება კი არაა, არამედ მთელი განკაცებული ღვთის ძე. ან ცალკე ადამიანი. შეუძლებელია რომ პავლე მოციქული საუბრობდეს ცალკე ადამიანურ ბუნებაზე...

ადამიანურ ბუნებას ზოგჯერ ცალკე გამოჰკიდებთ ხოლმე, აი ეს არ მაკმაყოფილებს... თუ წერია "ქრისტე", მანდ იგულისხმება პიროვნების მქონე არსება და არა მხოლოდ სხეული. ანუ იგულისხმება, რომ ღმერთმა აღადგინა პიროვნების მქონე ქრისტე და არა მისი სხეული... მაშინ ეწერებოდა: "ღმერთმა აღადგინა ქრისტეს სხეული"-ო...

არ შეიძლება "ქრისტე" ზოგჯერ მარტო სხეულად წარმოვადგინოთ და ზოგჯერ განკაცებულ ღმერთად...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
toka@
პოსტი Feb 18 2012, 10:55 PM
პოსტი #756


უსაქმური
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,204
რეგისტრ.: 27-October 10
წევრი № 9,723



Otherguy
მოყვასო,იქ სადაც წერია ღმერთმა აღადგინა ქრისტეო,ნიშნავს რომ სამპიროვანმა ღმერთმა აღადგინა ქრისტეს კაცური ბუნება... რადგან ქრისტე როგორც ღმერთი ვერ მოკვდებოდა a075.gif


--------------------
არაფერი ისე არ აახლოებთ ადამიანებს როგორც უფლის სიყვარული !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Feb 18 2012, 10:56 PM
პოსტი #757


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(toka@ @ Feb 18 2012, 10:55 PM) *

Otherguy
მოყვასო,იქ სადაც წერია ღმერთმა აღადგინა ქრისტეო,ნიშნავს რომ სამპიროვანმა ღმერთმა აღადგინა ქრისტეს კაცური ბუნება... რადგან ქრისტე როგორც ღმერთი ვერ მოკვდებოდა a075.gif


ანუ "ქრისტე" ზოგჯერ კაცობრივ ბუნებას ნიშნავს? რომელსაც საკუთარი ცალკეული პიროვნება არ გააჩნია? ეს შენ ლოგიკურად მიგაჩნია? huh.gif

პავლე მოციქულმა ბერძნული კარგად იცოდა, მაშინ დაწერდა: "ღმერთმა აღადგინა ქრისტეს სხეული"-ო... არა, ღმერთმა თავად ქრისტე აღადგინა, რომელიც პიროვნებაა...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Feb 18 2012, 11:17 PM
პოსტი #758


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Otherguy

ციტატა
ადამიანურ ბუნებას ზოგჯერ ცალკე გამოჰკიდებთ ხოლმე,


ცალკე გამოკიდებას რას ეძახი. ლაშა არ გეწყინოს მაგრამ, როდესაც მესაუბრები ამ საკითხებზე, ვერ ვხვდები რა კუთხით გელაპარაკო. იმდენად აზრი არა აქვს შენთან საუბარს, რამდენადაც გაურკვეველია რისა გჯერა. ამიტომ ცოტა ძნელია გესაუბრო მართლმადიდებლური დოგმატების შესახებ. როგორც არ უნდა ავხსნა, ვფიქრობ ნაკლებად აქვს აზრი.

ადამიანურ ბუნებას არავინ არ გამოკიდებს ხოლმე ცალკე, უაზროდ, როგორც შენ გგონია. ქრისტეს ერთ პიროვნებაში ორი ბუნებაა (განსხვავებული) და შესაბამისად ამ ჰიპოსტასში ამ ორი ბუნების თვისებები მჟღავნდება. სახარება ამის ნათელი დადასტურებაა. ყოველ ნაბიჯზე ეს იგრძნობა. ელემენტარულად საღვთო ბუნებისთვის ვერ ვიტყვით, რომ იგი გადაადგილდება, რადგან ყოველგან მყოფს გადაადგილება არ ეთვისება, მაგრამ იგი გადადგილდება თავისი ადამიანური ბუნებით. თუმცა იგი სასწაულებს აღასრულებს საღვთო ბუნებით (ვთქვათ ზღვაზე სიარულს), მაგრამ გადადგილდება ადამიანურად. მკვდარს აღადგენს საღვთო ძლევამოსილებით და ამასთან ხელს გაუწვდენს მიცვალებულს, რომ წამოაყენოს. ასეა შეერთებული ორი ბუნება, შეურევნელად და განუყოფლად ერთ, საღვთო ჰიპოსტასში.

ასევე ითქმის აღდგომაზე. აღდგენა სწორედ ეს ერთი ჰიპოსტასი, მაგრამ აღდგება ადამიანური ბუნებით და ამ ბუნებას აღადგენს, მამაც, სულიწმინდაც და ძეც (იგი აღადგენს თავის ადამიანურ ბუნებას). აქ გასააზრებელია მხოლოდ ისაა, რომ ქრისტეს საღვთო ბუნება ეს სამების ბუნებაა, ერთი სამპიროვანი ღმერთის არსია. რომ ქრისტეს ნება, მოქმედება... ეს წმ. სამების ნება და მოქმედებაა.

უფალია შკარად ამბობს სახარებაში, რომ მას შეუძლია გაიღოს სიცოცხლე და კვლავ "მოიღოს" იგი. ის ვინც უძლურია, ცხადია ასეთ "განცხადებებს" ვერ გააკეთებს.


ციტატა
ანუ იგულისხმება, რომ ღმერთმა აღადგინა პიროვნების მქონე ქრისტე და არა მისი სხეული


კი ბატონო, კვლავ ვიმეორებ, აღდგა სწორედ ეს ერთი ჰიპოსტასი, მაგრამ იმედია იმას არ იტყვი, რომ საღვთო ბუნება აღდგა. აღდგა ის, რაც მოკვდა, მოკვდა კი საფალავად დაიდო ადამიანური ბუნება. და ეს ადამიანური ბუნება აღადგინა როგორც მამამ, ასევე ძემ (თავისივე ადამიანური ბუნება).

რამდენად ჭკვიანურია იმის თქმა, რომ მკვდრეთით აღდგა საღვთო ბუნება, ამას მე მგონი განსჯა არ სჭირდება.

ყველაზე გამართული ტექსტი ესაა: აღდგა ერთი ქრისტე, ადამიანური ბუნებით. თუკი ჩვენ დავუშვებთ, რომ ერთი ჰიპოსტასი სრულად მიიცვალა, მაშინ ნესტორიანიზმისკენ გადავვარდებით და ორი ბუნების შეერთებას უარვყოფთ. ხოლო მონოფიზიტობის მომენტი საერთოდ გაუგებარი იქნება, რადგან ერთი და ისიც საღვთო ბუნება, შეუძლებელია, რომ "მოკვდეს". ანუ ვინ დაიდო საფლავში? გამოდის ეს მოჩვენებითი იყო. მაგრამ ქრისტე რეალურად მოკვდა. და მოკვდა იგი სწორედ ადამიანური ბუნებით. ჯვარზე გაეკრა ერთი ჰიპოსტასი ადამიანური ბუნებით, რადგან ჯვარზე ვერ გაეკვრებოდა ერთი პიროვნება საღვთო ბუნებით.

კვლავ ვიმეორებ, აქ გასააზრებელი არის ის, რომ ქრისტეს საღვთო ბუნება არის არა ნაწილი წმ. სამების ბუნებისა, არამედ არსი ერთი სამპიროვანი ღმერთისა. ამიტომ სადაც ნათქვამია, რომ მამა მოქმედებს, იქვე იგულისხმება, რომ მოქმედებს ძეც და სულიწმინდაც,

მათეს სახარების ბოლოს იესო ქრისტე მოციქულებს ავალებს, რომ მოიარონ მსოფლიო და ნათელსსცენ მათ მამის, ძისა და სულიწმიდის სახელით. მაგრამ ვხედავთ, რომ მოციქულები ნათლავენ მხოლოდ ქრისტეს სახელით. რა დავასკვნათ, მოციქულებმა მიივიწყეს თავად ქრისტეს დანაბარები. არამც და არამც.

ამ ყველაფერს საპოლემიკოდ არ ვწერ, რადგან აზრი არა აქვს.

Otherguy

ციტატა
პავლე მოციქულმა ბერძნული კარგად იცოდა, მაშინ დაწერდა: "ღმერთმა აღადგინა ქრისტეს სხეული"-ო... არა, ღმერთმა თავად ქრისტე აღადგინა, რომელიც პიროვნებაა...


შენ ამტკიცებ იმას, რომ ქრისტე დაბლა მდგომია მამაზე, თუ რას ამბობ? გამოკვეთე რას ამბობ, აი საუბარს შემდეგ ექნება აზრი, რადგან გესაუბრო წმ. სამების დოგმატზე მართლმ. ეკლესიის მამათა სწავლებებით, როცა ნაკლებად გაინტერესებს ეს, უაზრობაა.

Otherguy

ციტატა
ანუ "ქრისტე" ზოგჯერ კაცობრივ ბუნებას ნიშნავს?


სახელი ქრისტე არის წოდება განკაცებული ძე ღმერთისა, ერთი პიროვნებისა ორი ბუნებით. როდესაც წარმოითქმება სახელი ქრისტე, სწორედ ეს ერთი ჰიპოსტასი იგულისხმება ორი ბუნებით.



--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Feb 18 2012, 11:24 PM
პოსტი #759


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



afxazi

აი ძალიან მინდა ვინმე გარეშე პირმა შეაფასოს ჩვენი საუბარი რა...

პირდაპირ ამბობ, რომ როცა წერია "ქრისტე" იგულისხმება განკაცებული ღვთის ძე, ორივე ბუნებით. მაგრამ მერე რატომღაც ამბობ, რომ პავლე მოციქულის ფრაზა: "ღმერთმა აღადგინა ქრისტე" ეხება მარტო ადამიანურ ბუნებას - შენ თავს ამით არ ეწინააღმდეგები?


პ.ს. აღარ ვარ არიოზელი, ნესტორიანული ნაწერები ვიკითხე ცოტა და თითქმის დავრწმუნდი, რომ ეგრე მარტივად არაა ყველაფერი როგორც არიოზელები ლაპარაკობდნენ... biggrin.gif


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Feb 18 2012, 11:26 PM
პოსტი #760


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Otherguy

ციტატა
"ღმერთმა აღადგინა ქრისტე" ეხება მარტო ადამიანურ ბუნებას - შენ თავს ამით არ ეწინააღმდეგები?


ეხება ერთ პიროვნებას, რადგან ეს ადამიანური ბუნება არის სწორედ ამ ერთი, საღვთო პიროვნებისა.

მაშინ მეორე მხრიდანაც შევხედოთ, ქრისტეს საღვთო ბუნება (სწორედ ამ ერთი პიროვნებისა), მოკვდა და აღდგა?


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

47 გვერდი V « < 36 37 38 39 40 > » 
Closed TopicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 11:36 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი