წმინდა თეკლას დედათა მონასტერი |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
წმინდა თეკლას დედათა მონასტერი |
მაგდალინა |
Jan 10 2007, 06:13 PM
პოსტი
#41
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 924 რეგისტრ.: 15-September 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 194 |
დეკანოზი თეიმურაზ ჩაჩიბაია ჩემი მეზობელი იყო, ერთ სადარბაზოში ვცხოვრობდით. რაც სასულიერო გზას დაადგა, გადავიდა იქიდან... პატარა რომ ვიყავი, მის სარდაფში ვიჭყიტებოდი ხოლმე, მოქანდაკეა, ქანდაკებები ჰქონდა და ბავშვი ხომ იცით, რა ცნობისმოყვარეა საოცარი ადამიანია, მისი მშობლები და ძმა, ისევ ჩემთან ცხოვრობენ.
-------------------- დიდ არს უფალი!!!
|
კანონისტი |
Jan 10 2007, 06:35 PM
პოსტი
#42
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
კიდევ ერთხელ მსურს ჩემი აზრის დაფიქსირება ჩვენში გამეფებულ ბიზანტიზმზე და მსგავს მიმართულებებზე...
მგონი, დიდ სირთულეს არ წარმოადგენდა თქვენთვის ჩემი პოსტებიდან და ხელმოწერებიდან გაგეგოთ, თუ როგორ პატივს ვცემ ბერძნულ ღვთისმსახურებას. გარდა იმისა, რომ გარკვეულ დონეზე ვფლობ ახალ ბერძნულ ენას, ვსწავლობ ძველ ბერძნულსაც. ამჟამად დიდი ინტერესით ვეცნობი ბერძნულ ოროლოღიონს (ჟამნი), ოქტოიხოსს (პარაკლიტონი) და მინეას (თვენი)... ისიც ვიცი, რომ საქართველოს ეკლესია ძირითადად ბერძნებზე იყო ორინეტირებული და მრავალი რამ ბერძნებისგან გვაქვს ნასწავლი, რამაც ქართული საეკლესიო ტრადიცია ბერძნულს დაუახლოვა (ახლა ძირითადად რუსული შეინიშნება) თვითკმაყოფილებაში არ ჩამომართვათ, მაგრამ ნაკლებად მჯერა მცირე გამონაკლისების გარდა ან ამ ფორუმზე ან საერთოდ ჩვენ ქვეყანაში ჩემზე უკეთ პატივს-ცემდნენ ბერძნულ ღვთისმსახურებას და საეკლესიო ტრადიციას, თუმცა, აღნიშნულის მიუხედავად ჩემთვის კატეგორიულადაა მიუღებელი ბიზანტიურ მელოდიაზე გაწყობილი ქართული გალობის შესრულება და მით უმეტეს დამკვიდრების მცდელობა, რადგან ეს ქმედება პირდაპირ ეწინააღმდეგება საეკლესიო სამართალს და არის დასჯადი ქმედება. იგი გამოხატავს დაუმორჩილებლობას წმიდა სინოდის მიმართ, რაც ძალიან საშიშია ყოველი ქრისტიანის სულისათვის -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
Sotiris |
Jan 10 2007, 09:12 PM
პოსტი
#43
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
უკაცრავად, კანონისტ, მაგრამ ბიზანტიური გალობა რა შუაშია ამ თემასთან? ქვაც, აგურიც და კრამიტიც ბიზანტიურად გალობს?
-------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
ზებედე |
Jan 10 2007, 10:01 PM
პოსტი
#44
|
ზეციკეთი ჯგუფი: Members პოსტები: 4,332 რეგისტრ.: 27-July 06 წევრი № 19 |
უკაცრავად, კანონისტ, მაგრამ ბიზანტიური გალობა რა შუაშია ამ თემასთან? ქვაც, აგურიც და კრამიტიც ბიზანტიურად გალობს? შოთა, მე როგორც ვიცი თავიდან ამ მონასტერშიც უნდოდათ ყოფილიყო ქართულ-ბიზანტიური გალობა, თუმცა ეხლა ქართულად გალობენ. -------------------- მზეო ამოდი, ამოდი ნუ ეფარები გორასა წიწილის თეთრი ბუმბული, ველად გაჰქონდა ნიავსა |
კანონისტი |
Jan 11 2007, 12:02 PM
პოსტი
#45
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
Sotiris
მგონი აქ მხოლოდ კრამიტზე და აგურზე არ იყო საუბარი. იგივე შენ მიერ მოყვანილი ათონური ტრადიციაც სავარაუდოდ კრამიტს არ უკავშირდება. ჩემი პოსტი მე ასე დავიწყე: ციტატა კიდევ ერთხელ მსურს ჩემი აზრის დაფიქსირება ჩვენში გამეფებულ ბიზანტიზმზე და მსგავს მიმართულებებზე... უბრალოდ ამ უთავბოლო ბიზანტიზმის ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული გამოვლინება არის ბერძნული გალობა ქართული ტექსტით. -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
Jan 11 2007, 07:48 PM
პოსტი
#46
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
Tqven saSinlad damafiqreT am monasterze, magram radgan amasTan dakavSirebiT Cumadaa sapatriarqo, amitom jer-jerobiT mSvidad var
-------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
Sotiris |
Jan 11 2007, 08:19 PM
პოსტი
#47
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
იგივე შენ მიერ მოყვანილი ათონური ტრადიციაც სავარაუდოდ კრამიტს არ უკავშირდება. რომელი? ციტატა უბრალოდ ამ უთავბოლო ბიზანტიზმის ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული გამოვლინება არის ბერძნული გალობა ქართული ტექსტით. თავბოლოიანი ბიზანტინიზმი რითი განსხვავდება უთავბოლოსაგან, და საერთოდ, უთავბოლო ბიზანტინიზმი რა არის? ისე კი (ზოგადად თქვენ არ მოგმართავთ) კრიტიკა ადვილია, აი აგურის აგურზე დადებაა ძნელი. ხშირად კრიტიკა სწორედ იმ ხალხისგან მოდის ერთი აგური რომ არა აქვს მეორეზე დადებული. არ მოგწონს მონასტერი? ააშენე შენი. კითხვები გაქვს? მიდი მამა თეიმურაზს დაელაპარაკე. პ.ს. ბიზანტიური გალობა რა კავშირში არის ამ ვიდეოსთან, მაინც ვერ მივხვდი. -------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
კანონისტი |
Jan 11 2007, 08:29 PM
პოსტი
#48
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
Sotiris
ციტატა რომელი? რომელი და ბერების მიღების წესის ციტატა თავბოლოიანი ბიზანტინიზმი რითი განსხვავდება უთავბოლოსაგან, და საერთოდ, უთავბოლო ბიზანტინიზმი რა არის? თავბოლოიანი ბიზანტისტი მე ვარ მაგალითად. უთავბოლოა ის, როცა ადამიანს მზამზარეული გადმოაქვს ბერძნული ტრადიცია, იმის განუკითხავად ჩვენ გვქონდა რაიმე მსგავსი თუ არა. ვისაც სურვილი აქვს გამოასწოროს რაიმე ან ჩამოაყალიბოს (რასაც რუსუციზმების წინააღმდეგ ძირითადში მივესალმები), ჯერ ძველი ქართულის აღდგენაზე იზრუნოს, ჩვენ დიდ წინაპართა დარად მაგალითად, მიმდინარეობს ქართული საღვთისმსახურო ტექსტების ჩასწორება, მაგრამ ეს კომისია ბერძნულს კი არ თარგმნის, გიორგი მთაწმინდლის აღდგენაზე მუშაობს (სადაც ცხადია ბერძნულიც უამრავია, მაგრამ ძველი და ტრადიციულია) ციტატა . ხშირად კრიტიკა სწორედ იმ ხალხისგან მოდის ერთი აგური რომ არა აქვს მეორეზე დადებული. არ მოგწონს მონასტერი? ააშენე შენი. კითხვები გაქვს? მიდი მამა თეიმურაზს დაელაპარაკე. საკმაოდ ცუდი წესია. მაგრამ მე პირადად ეგრე არ ვიქცევი. სხვათაშორის, შემიძლია ენა ცოტა უკეთ ვისწავლო და ბერძნულიდან ვთარგმნო საეკლესიო სამართლის წიგნები, მაგრამ მირჩევნია ჯერ ქართულის აღდგენა-მოძიებაზე ვიზრუნო. ეს უკეთესია ჩვენი ერისთვის ძალიან გთხოვ აღარ გავაგრძელოთ, თორემ ვატყობ განკითხვა გამომდის. მამა თეიმურაზის ლოცვა შეგვეწიოს ყველას... -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
ზებედე |
Jan 11 2007, 09:50 PM
პოსტი
#49
|
ზეციკეთი ჯგუფი: Members პოსტები: 4,332 რეგისტრ.: 27-July 06 წევრი № 19 |
-------------------- მზეო ამოდი, ამოდი ნუ ეფარები გორასა წიწილის თეთრი ბუმბული, ველად გაჰქონდა ნიავსა |
ჯამბაკური |
Jan 12 2007, 12:32 PM
პოსტი
#50
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 299 რეგისტრ.: 14-September 06 წევრი № 189 |
მე ამ სავანეში 2000 წლის მიწურულს მიმიწვიეს ბერძნული-ბიზანტიურ-ქართული ცრუ გალობის მოსასმენათ. არ ვიცი ამჯამად როგორ არის, მაგრამ საშინელად გულდამძიმებული წამოვედი.
ცნობისათვის ამ სამწუხარო მოძრაობის მეორე ტალღა სწორედ აქედან გავრცელდა. ამ სავანის მორჩილებმა იუდიო ჩანაწერების საშუალებით მექანიკურად გააწყვეს ბერძნული საგალობლები ქართულ ლოცვით ტექსტზე. დეტალებზე არ დავწვრილმანდები მაგრამ იმდენად საშინელი და ყალბი იყო მიბაძვა რომ გამასპინძლებითაც ბერძნულად გაგვიმასპინძლდენ- რახათ-ლუქუმითა და არყით . როგორც თქვენ ამბობთ ამჯერად გარკვეული მიდგომა შეცვლილია (რაშიც დიდი ეჭვი მეპარება) და ამ ნაყალბევს აღარ გალობენ (ალბათ), მაგრამ აშკარაა ქართული ეკლესიის ტრადიციების უგულვებელყოფა და ბერძნულ-ბიზანტიურის გაფეტიშება. -------------------- გალობის ერთი მოყვარულთაგანი
|
კანონისტი |
Jan 12 2007, 03:12 PM
პოსტი
#51
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
ჯამბაკური
ციტატა ბერძნულად ციტატა რახათ-ლუქუმითა და არყით თურქულ-რუსულს უფრო ჰგავს.... -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
ზებედე |
Jan 12 2007, 11:20 PM
პოსტი
#52
|
ზეციკეთი ჯგუფი: Members პოსტები: 4,332 რეგისტრ.: 27-July 06 წევრი № 19 |
ცნობისათვის ამ სამწუხარო მოძრაობის მეორე ტალღა სწორედ აქედან გავრცელდა. ამ სავანის მორჩილებმა იუდიო ჩანაწერების საშუალებით მექანიკურად გააწყვეს ბერძნული საგალობლები ქართულ ლოცვით ტექსტზე. დეტალებზე არ დავწვრილმანდები მაგრამ იმდენად საშინელი და ყალბი იყო მიბაძვა რომ გამასპინძლებითაც ბერძნულად გაგვიმასპინძლდენ- რახათ-ლუქუმითა და არყით . ბიზანტიური გალობის შესასწავლად წავიდნენ მონასტერში??? ნუ ახლა ბერძნებმა რომ სტუმარ-მასპინძლობა იციან ჩვენ სად ვიცით ისეთი ეგეც ხომ მათგან უნდა ვისწავლოთ ისე, ათონელი ბერებისგან ლოცვა და მორჩილება ვისწავლოთ უფრო უკეთესია, ვიდრე მათი ტრადიციები... -------------------- მზეო ამოდი, ამოდი ნუ ეფარები გორასა წიწილის თეთრი ბუმბული, ველად გაჰქონდა ნიავსა |
Sotiris |
Jan 13 2007, 12:37 AM
პოსტი
#53
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
დეტალებზე არ დავწვრილმანდები მაგრამ იმდენად საშინელი და ყალბი იყო მიბაძვა რომ გამასპინძლებითაც ბერძნულად გაგვიმასპინძლდენ- რახათ-ლუქუმითა და არყით . ჯამბაკურ, მეც ვარ ნამყოფი, მაგრამ რა არაყი (ალბათ რაკის გულისხმობ), რის რახათ-ლუქუმი -------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
Sotiris |
Jan 13 2007, 01:07 AM
პოსტი
#54
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
რომელი და ბერების მიღების წესის ვერ გავიგე მაინც. რა წესი? ბერებს იქ რა უნდათ? ციტატა თავბოლოიანი ბიზანტისტი მე ვარ მაგალითად. უთავბოლოა ის, როცა ადამიანს მზამზარეული გადმოაქვს ბერძნული ტრადიცია, იმის განუკითხავად ჩვენ გვქონდა რაიმე მსგავსი თუ არა. ახლა საიდან იცით მამა თეიმურაზი რას აკეთებს? ისევ განკითხვა გამოგდით. და "ძველი წესების კვლევას" რაც შეეხება, პირადად იცით ერთი ტაძარი თბილისში, სადაც დიდ დღესასწაულებში ზეთს არ სცხებენ მორწმუნეებს. ეგ რომელ ქართულ ტიპიკონში ნახეს? მე ასეთი არ ვიცი. სამაგიეროდ ათონის წმ. მთის დიონისიუს მონასტრის ტიპიკონში ჩამოთვლილია ის დღესასწაულები, როდესაც იქ ზეთს არ სცხებენ. ახლა მამა თეიმურაზს რომ ეთქვა ეს ათონურ ტიპიკონში ვნახეო და შემოვიღოთო, ტალახში ამოსვრიდნენ მის სახელს, მაგრამ თუ ვინმე თავისი ნება-სურვილით აკეთებს ამას, ეს თურმე მისაღები ყოფილა. ორმაგი სტანდარტის შთაბეჭდილება მრჩება. ციტატა ვისაც სურვილი აქვს გამოასწოროს რაიმე ან ჩამოაყალიბოს (რასაც რუსუციზმების წინააღმდეგ ძირითადში მივესალმები), ჯერ ძველი ქართულის აღდგენაზე იზრუნოს, ჩვენ დიდ წინაპართა დარად. უკაცრავად, მაგრამ გიორგი მთაწმიდელი სწორედ რომ ძველ ქართულ ტრადიციებს არ აღადგენდა. ციტატა მაგალითად, მიმდინარეობს ქართული საღვთისმსახურო ტექსტების ჩასწორება, მაგრამ ეს კომისია ბერძნულს კი არ თარგმნის, გიორგი მთაწმინდლის აღდგენაზე მუშაობს (სადაც ცხადია ბერძნულიც უამრავია, მაგრამ ძველი და ტრადიციულია) ამას სერიოზულად მეუბნებით, თუ ედიშერ ჭელიძის ნასწორები ლოცვანი არ გინახავთ? ზიარების ლოცვები და დაუჯდომელი სტანდარტული ბერძნული ჟამნის მიხედვითაა გასწორებული (საინტერესოა რომ თვითონ ბ-ნი ედიშერი ბერძნული ტექსტის წყაროს არ მიუთითებს, მაგრამ ან ჟამნი უნდა იყოს, ან პროსეFხიტარიონი). ბ-ნი ედიშერი ლიტურგისტი რომ არ არის, კრებულს ეს კარგად ეტყობა უმწეო ისტორიულ-ლიტურგიკულ კომენტარზე, ცვლილებების ერთი ნაწილი სრულიად გაუმართლებელია, რადგან ბ-ნმა ედიშერმა გამოიყენა არა ბერძნული კრიტიკულად დადგენილი ტექსტი, არამედ თანამედროვე გამოცემა (მაგალითად დაუჯდომლის შემთხვევაში), წიგნში ბეჭდვისას დაშვებული შეცდომები აშკარად ნორმაზე მეტია და ა.შ. ყველა ხარვეზს აქ ვერ ჩამოვწერ. რომ მოკვდეთ, ბ-ნი ედიშერის გასწორებების ნაწილს ვერაფრით ვერ იპოვით ქართულ ხელნაწრებში. რაც შეეხება გიორგი მთაწმიდელის ტექსტების გამოცემას, - ისინი არ შეიცავენ ტიპიკონით გათვალისწინებულ ყველა საგალობელს, რადგან ათონურ სვინაქსარზე არიან გათვლილი. - გიორგი მთაწმიდელის ტექსტების ერთი ნაწილი ნასწორები ან ხელახლა თარგმნილი აქვთ არსენ იყალთოელს და ეფრემ მცირეს. - შეუძლებელია გიორგის ყოველმხრივ გამართული ბერძნული დედნები ჰქონოდა. - გიორგი მთაწმიდელიც ადამიანი იყო (თუმცა წმიდა), ამიტომ შეცდომებისგან არც ის იყო დაზღვეული. აქედან გამომდინარე კომპლექსური მიდგომაა საჭირო, რომელიც ძვ. ქართულ თარგმანებსაც გაითვალისწინებს და ბერძნულ ორიგინალსაც. ზოგ შემთხვევაში უკან დაბრუნება უაზროა. მაგალითად ბასილი დიდის და იოანე ოქროპირის ჟამისწირვების ლოცვების ტექსტები მე-12-13-ე ს. თარგმანებს უკავშირდება. ამის გამო რა, უკან წავიდეთ? მე ვაფასებ იმ ხალხის შრომას, ვინც გიორგის ტექსტებს გამოსცემს, მაგრამ აი იგივე ბოდბის მონასტრის მიერ დაწყებული თვენის გამოცემის დანიშნულებას ვერ მივხვდი. წიგნები უზომოდ ვრცელია, ხშირად ტიპიკონით გათვალისწინებული საგალობლები არ არის, არაა მითითებული არანაირი ტიპიკალური მოთხოვნები, ტექსტი თითქოს რამდენიმე ხელნაწერის მიხედვითაა გამოცემული, მაგრამ რა პრინციპითაა ვარიანტული წაკითხვები არჩეული, უცნობია, სქოლიოები კი წიგნებს არა აქვს და ა.შ. ისე სხვათა შორის წმ. თეკლას მონასტერს გამოცემული აქვს გიორგი მთაწმიდელისეული სახარება და აგრეთვე ფსალმუნი. ესეც ელინოფილიაა? -------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
ზებედე |
Jan 13 2007, 02:30 AM
პოსტი
#55
|
ზეციკეთი ჯგუფი: Members პოსტები: 4,332 რეგისტრ.: 27-July 06 წევრი № 19 |
დაიწყო ისევ ედიშერის განკითხვა...მოკლედ, როდის დამთავრდება ამდენი დაპირისპირებები...
-------------------- მზეო ამოდი, ამოდი ნუ ეფარები გორასა წიწილის თეთრი ბუმბული, ველად გაჰქონდა ნიავსა |
სხალთელი |
Feb 28 2007, 01:52 PM
პოსტი
#56
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 69 რეგისტრ.: 28-February 07 წევრი № 1,218 |
გაუმარჯოს ყველას...
იცით რაა ყველაზე მეტად საწყენი??? რაც არ იცით და არ გინახავთ იმაზე მსჯელობთ და განიკითხავთ... დასვით მაინც კითხვა_იქნებ რაა ან რაშია საქმე. გუჯა_ისე პლაგიატობა არაა კაი საქმე... ეგ ფილმი... ავტორს რო სდომებოდა თვითონაც მოახერხებდა აქ განთავსებას... |
მნათე |
Feb 28 2007, 01:55 PM
პოსტი
#57
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 |
ციტატა გაუმარჯოს ყველას... გამარჯობა კეთილო ციტატა რაც არ იცით და არ გინახავთ იმაზე მსჯელობთ და განიკითხავთ... დასვით მაინც კითხვა_იქნებ რაა ან რაშია საქმე. აბა ამაზე ცოტა ვრცლად.... ციტატა გუჯა_ისე პლაგიატობა არაა კაი საქმე... ეგ ფილმი... ავტორს რო სდომებოდა თვითონაც მოახერხებდა აქ განთავსებას... ეს ფილმი სხვათაშორის, მამა თეიმურაზის სულიერმა შვილმა მოგვცა -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
სხალთელი |
Feb 28 2007, 02:26 PM
პოსტი
#58
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 69 რეგისტრ.: 28-February 07 წევრი № 1,218 |
არავითარი გაღიზიანება აქ არაფერ შუაში არაა...
ეგ სოტირი სადღაც დანიასჰი ცხოვრობს... მე პატრიარქის სტიქაროსანი ვიყავი ამ უახლოეს წარსულში... ისე 1990 წლიდან მაცვია სტიქარი... (ქაშვეთი)... |
მნათე |
Feb 28 2007, 03:10 PM
პოსტი
#59
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 |
ციტატა მე პატრიარქის სტიქაროსანი ვიყავი ამ უახლოეს წარსულში... ისე 1990 წლიდან მაცვია სტიქარი... (ქაშვეთი)... ძალიან სასიამოვნოა შენი გაცნობა, მე მხოლოდ სამი წელია სტიქარი მმოსავს და 16 წლის ვარ აბა გვითხარი შენი აზრი -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
ზებედე |
Feb 28 2007, 04:11 PM
პოსტი
#60
|
ზეციკეთი ჯგუფი: Members პოსტები: 4,332 რეგისტრ.: 27-July 06 წევრი № 19 |
რაც არ იცით და არ გინახავთ იმაზე მსჯელობთ და განიკითხავთ... მრავლობითში ნუ ლაპარაკობ, მე თუ არ ვიცი სხვებმა საკუთარი თვალით ნახეს რაც იქ ხდებოდა, ეს წაიკითხე? ჯამბაკური- მე ამ სავანეში 2000 წლის მიწურულს მიმიწვიეს ბერძნული-ბიზანტიურ-ქართული ცრუ გალობის მოსასმენათ. არ ვიცი ამჯამად როგორ არის, მაგრამ საშინელად გულდამძიმებული წამოვედი. ცნობისათვის ამ სამწუხარო მოძრაობის მეორე ტალღა სწორედ აქედან გავრცელდა. ამ სავანის მორჩილებმა იუდიო ჩანაწერების საშუალებით მექანიკურად გააწყვეს ბერძნული საგალობლები ქართულ ლოცვით ტექსტზე. დეტალებზე არ დავწვრილმანდები მაგრამ იმდენად საშინელი და ყალბი იყო მიბაძვა რომ გამასპინძლებითაც ბერძნულად გაგვიმასპინძლდენ- რახათ-ლუქუმითა და არყით . როგორც თქვენ ამბობთ ამჯერად გარკვეული მიდგომა შეცვლილია (რაშიც დიდი ეჭვი მეპარება) და ამ ნაყალბევს აღარ გალობენ (ალბათ), მაგრამ აშკარაა ქართული ეკლესიის ტრადიციების უგულვებელყოფა და ბერძნულ-ბიზანტიურის გაფეტიშება დასვით მაინც კითხვა_იქნებ რაა ან რაშია საქმე. როგორც პატრიარქის ყოფილი სტიქაროსანი...შენთან მაქვს კითხვა: რომელ ეპარქიას ეკუთვნის ეს მონასტერი? რომელმა ეპისკოპოსმა აკურთხა? ეგ ფილმი... ავტორს რო სდომებოდა თვითონაც მოახერხებდა აქ განთავსებას... დროებას მთელი საქართველო უყურებს, ფორუმზე რამოდენიმე კაცი პოსტავს, რა პრობლემაა? -------------------- მზეო ამოდი, ამოდი ნუ ეფარები გორასა წიწილის თეთრი ბუმბული, ველად გაჰქონდა ნიავსა |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 30th May 2024 - 06:22 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი