![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
ბექა |
![]()
პოსტი
#81
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 5,748 რეგისტრ.: 26-October 06 წევრი № 333 ![]() |
|
მნათე |
![]()
პოსტი
#82
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა რადგან რა უნდა იყოს იმაზე დიდი და აღმატებული, როგორც თვით უფალთან შეხვედრა? ალბათ შეერთება ![]() იხარე კეთილო ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#83
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ალბათ შეერთება ეგ უკვე შედეგია, ზიარება კი გზაა განღმრთობიაკენ შენც იხარე ![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
parsifal |
![]()
პოსტი
#84
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 44 რეგისტრ.: 24-January 07 წევრი № 913 ![]() |
კომუნისტური გრიალის დროს ეპისკოპატი იქნა გადასახლებული გულაგში და ღვინოს იქ მათ ვინ მისცემდა, თან წითელს,ამიტომ ზიარებად ჩაის იყენებდნენ... მაგრამ ეგეც არაა მთავარი, პარსიფალ, ძმაო, თუ გჯერა იესოსი, რატომ არ გჯერა იმისი, რაც მან თქვა? აბა ასე შეხედე საკითხს გეთანხმები იმაში, რომ სულერთია რა იქნება გრაალში, ანუ ყველაფერი შეძლებისდაგვარად ![]() რაც შეეხება მეორე აბზაცს, ქრისტემ ამას გარდა კიდევ ბევრი რამ თქვა და გააკეთა, და ეს ყველაფერიც რიტუალებად ვაქციოთ? ![]() მნათეს მიერ მოყვანილ სახარების ამ ნაწყვეტში ყველაფერია ნათქვამი ზიარებაზე უფლისა მიერ.მე აღარაფერს დავამატებ. ვისაც აქვს ყური სმენად ისმინოს რას ამბობს უფალი. რა ღა უნდა დაამატო ძმაო ![]() ![]() |
მნათე |
![]()
პოსტი
#85
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა რაც შეეხება მეორე აბზაცს, ქრისტემ ამას გარდა კიდევ ბევრი რამ თქვა და გააკეთა, და ეს ყველაფერიც რიტუალებად ვაქციოთ? კაცო მაშინ მითხარი როგორ გავიგოთ 3 სახარების პასექის თავი, და იოანეს მეექვსე? ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
parsifal |
![]()
პოსტი
#86
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 44 რეგისტრ.: 24-January 07 წევრი № 913 ![]() |
თუ კაცობრიობა ქრისტეს ხედავდა, ეხებოდა, შეიგრძნობდა შემდეგ აწამა, ყველაზე საშინელი სიკვდილით მოკლა, ყოფილა შესაძლებელი მისი 'მცირე ზომებში' წარმოდგენა? ![]() ![]() ![]() იმიტომ ვერ წარმოვიდგენ ამას, რომ მაშინ თვით ღმერთი იქცა კაცად, ანუ იგი უშუალოდ მოქმედებდა. ![]() პურს და ღვინოს კი ჩვეულებრივი ადამიანი მაძლევს... ![]() საინტერსოა, თქვენს კამათს ვადევნებ თვალყურს, პარსიფალი კაი კაცია, ეტყობა და ვიცი, არ ფარისევლობს, არამედ თუ მივა უფალთან, თუ შევა ეკლესიაში, მაშინ ზოგიერთ ჩვენგანზე მეტად წავა წინ, რაც კანუდოსელმა დაწერა, არის ის ჭეშმარიტება, რაშიც მდებარეობს ზიარების საიდუმლო, ანუ არა ღვინოში არამედ რწმენაში, რწმენა ახსნის საიდუმლო სერობაში ჩვენი მონაწილეობის აუცილებლობას და არა მარტო ახსნის, არამედ ქრისტიანული ცხოვრების ამ კულმინაციას შესაგრძნობს გახდის, როგორც რწმენისა და კეთილი საქმეების გვირგვინს, რადგან რა უნდა იყოს იმაზე დიდი და აღმატებული, როგორც თვით უფალთან შეხვედრა? იხარეთ, კაიროსი! ამინ!!! გმადლობ გამოხმაურებისათვის ![]() ![]() როგორ თვლით, შეიძლება ღმერთთან შეხვედრა ევქარისტიის გარეშე? კაცო მაშინ მითხარი როგორ გავიგოთ 3 სახარების პასექის თავი, და იოანეს მეექვსე? ![]() ძამია ![]() სახარება ზეპირად არ ვიცი. ![]() არის ინტერნეტში სახარება, რომ ახლავე გადავხედო, რაზე მიმითოთებ? ![]() |
მნათე |
![]()
პოსტი
#87
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა იმიტომ ვერ წარმოვიდგენ ამას, რომ მაშინ თვით ღმერთი იქცა კაცად, ანუ იგი უშუალოდ მოქმედებდა. სწორედ მანდ ვარ მეც, ებრაელებმა ვერ გაიაზრეს ღვთის დატევა ადამიანში, მაგრამ ამისთვის არ ღირს მათი გამართლება ![]() ციტატა პურს და ღვინოს კი ჩვეულებრივი ადამიანი მაძლევს... სახარებასაც ჩვეულებრივი ადამიანი წერდა ![]() ![]() იცი რომ ეკლესია 3 საუკუნე სახარების გარეშე არსებობდა? ![]() და ზოგადად ევანგელეი ეკლესიური წიგნია ![]() ციტატა არის ინტერნეტში სახარება, რომ ახლავე გადავხედო, რაზე მიმითოთებ? ხომ დაგიდე წინა გვერდებზე? ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
parsifal |
![]()
პოსტი
#88
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 44 რეგისტრ.: 24-January 07 წევრი № 913 ![]() |
სწორედ მანდ ვარ მეც, ებრაელებმა ვერ გაიაზრეს ღვთის დატევა ადამიანში, მაგრამ ამისთვის არ ღირს მათი გამართლება ![]() ებრაელები სხვა თემაა, იარაზე ნუ მაწვები ![]() ![]() ციტატა სახარებასაც ჩვეულებრივი ადამიანი წერდა ![]() ![]() იცი რომ ეკლესია 3 საუკუნე სახარების გარეშე არსებობდა? ![]() კი ეგ ვიცი. ჩემთვის სახარების შემთხვევაში დიდი მნიშვნელობა არ აქვს ზეპირ და წერით წყაროს. სანამ ის 4 კაცი დაწერდა, სახარება(ვგულისხმობ მის შინაარსს) ვერბალურად გადაიცემოდა ![]() ციტატა და ზოგადად ევანგელეი ეკლესიური წიგნია ![]() ხომ დაგიდე წინა გვერდებზე? ![]() მერე დაგეწერე ეგრევე, იხილე წინა გვერდი-თქო ![]() |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#89
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
გეთანხმები იმაში, რომ სულერთია რა იქნება გრაალში, ანუ ყველაფერი შეძლებისდაგვარად ![]() რაც შეეხება მეორე აბზაცს, ქრისტემ ამას გარდა კიდევ ბევრი რამ თქვა და გააკეთა, და ეს ყველაფერიც რიტუალებად ვაქციოთ? ![]() მე რიტუალისგან გავარჩიე ეგ და გითხარი, რომ ეგ რიტუალი არაა, ამას გარდა კიდევ გამახსენე სხვა, რაზე თქვა ქრისტემ: "ამას იქმოდეთ ვიდრე მეორედ მოსვლამდეო"? -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
A L U B A L A |
![]()
პოსტი
#90
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 153 რეგისტრ.: 24-November 06 წევრი № 519 ![]() |
რადგან თემას ახლა ვეცნობი, თქვენის ნებართვით შეკითხვას ვუპასუხებ.
ციტატა როგორ თვლით? რა არის უმთავრესი, რისთვისაც დავდივართ წირვაზე? აი, მე სულ არ დავდივარ, იმიტომ რომ რამდენჯერაც მივედი ამ ბოლო დროს იმდენჯერ შევნიშნე რომ უკვე უაზრო ცერემონისტი ვიყავი და თავი დავანებე, იმიტომ რომ ამ როლმა დიდად ვერ აღმაფრთოვანა. აი, როცა იმას მივაღწევ რომ გული გამიწევს ეკლესიისკენ, მერე ვივლი წირვაზე. |
parsifal |
![]()
პოსტი
#91
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 44 რეგისტრ.: 24-January 07 წევრი № 913 ![]() |
მე რიტუალისგან გავარჩიე ეგ და გითხარი, რომ ეგ რიტუალი არაა, ამას გარდა კიდევ გამახსენე სხვა, რაზე თქვა ქრისტემ: "ამას იქმოდეთ ვიდრე მეორედ მოსვლამდეო"? რაზე და "ჩემი ხორცი ჭამეთ და ჩემი სული დალიეთ"(ბოდიში თუ სიტყვებით რამე სხვა გამოდის). მე ეს მესმის, როგორც რისთვისაც მე მოვედი, ის გააგრძელეთ - სიყვარული(ქრისტიანული) ![]() რადგან თემას ახლა ვეცნობი, თქვენის ნებართვით შეკითხვას ვუპასუხებ. აი, მე სულ არ დავდივარ, იმიტომ რომ რამდენჯერაც მივედი ამ ბოლო დროს იმდენჯერ შევნიშნე რომ უკვე უაზრო ცერემონისტი ვიყავი და თავი დავანებე, იმიტომ რომ ამ როლმა დიდად ვერ აღმაფრთოვანა. აი, როცა იმას მივაღწევ რომ გული გამიწევს ეკლესიისკენ, მერე ვივლი წირვაზე. აი მეც იგივე პონტში ვარ ![]() |
მნათე |
![]()
პოსტი
#92
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა მერე დაგეწერე ეგრევე, იხილე წინა გვერდი-თქო მართალი ხარ მომიტევე-უბრალოდ საუბრისას თავები მამახსოვრდება და ![]() ციტატა ებრაელები სხვა თემაა, იარაზე ნუ მაწვები (კანუდოსელი მიმიხვდება ამას ) ვერ გავიგე ![]() ![]() ციტატა კი ეგ ვიცი. ჩემთვის სახარების შემთხვევაში დიდი მნიშვნელობა არ აქვს ზეპირ და წერით წყაროს. სანამ ის 4 კაცი დაწერდა, სახარება(ვგულისხმობ მის შინაარსს) ვერბალურად გადაიცემოდა გაგახაროს ღმერთმა ![]() იოანე 21:25. '' არიან სხუანიცა მრავალ, რომელ ქმნნა იესუ, რომელნი თუმცა დაიწერებოდეს თითოეულად, არცაღა ვჰგონებ, ვითარმცა სოფელმან ამან დაიტია აღწერილი წიგნები.'' [II თეს.2:15]''ძმებო მტკიცედ იდექით და გებყრათ გადმოცემები, რომელიც გისწავლიათ ჩვენი სიტყვით თუ წერილით'' სახარება დამტკიცებულია ეკლესიის მიერ-კრებითი შეუმცდარობით IV საუკუნის მიწურულს ![]() ![]() ![]() ვინც გადის ეკლესიიდან კარგავს სახარებაზე 'აპელაციის' უფლებას ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#93
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
რაზე და "ჩემი ხორცი ჭამეთ და ჩემი სული დალიეთ"(ბოდიში თუ სიტყვებით რამე სხვა გამოდის). მე ეს მესმის, როგორც რისთვისაც მე მოვედი, ის გააგრძელეთ - სიყვარული(ქრისტიანული) ![]() ოკ, დავუშვათ რომ ეგრეა, მაშინ ნახე რა აბსურდი გამოდის, ქრისტემ საიდუმლო სერობამდე ადრეც თქვა ოღონდ მომავლის ფორმაში: მე მოგცემთ ჩემს ხორცს..., რომელიც ჭეშმარიტი ხორცია-შენი თარგმნი ისე, რომ ხორცის მიცემა არის მისი სწავლების შესრულება-სიყვარული, მაშინ ნახე რა გამოვა: "მე თქმენ მოგცემთ სწავლებას", კი მაგრამ იესო იმ მომენტში უკვე საუბრობს სწავლებაზე, რა შუაშია მანდ მომავლის დრო, მას უნდა ეთქვა: მე გაძლევთ და ზიარებისას უკვე იყენებს პირდაპირ ფორმას: "მიიღეთ, ჭამეთ, ეს ჩემი ხორცია", თან თუ ეგ უბრალო რიტუალია, მაშინ რატომ უთხრა: ამას იქმოდეთ ჩემს მოსაგონებლადო? -მანდ სწავლებაზე არაა, პირდაპირ მიანიშნებს ტექსტი, რომ ეხება სწორედ ზიარებას...და კიდევ ერთი: იესო რიტუალების წინააღმდეგია, რატომ გააუქმა ძველი და დანიშნა ახალი? ე.ი. ის ახალი არცაა რიტუალი -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
parsifal |
![]()
პოსტი
#94
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 44 რეგისტრ.: 24-January 07 წევრი № 913 ![]() |
ოკ, დავუშვათ რომ ეგრეა, მაშინ ნახე რა აბსურდი გამოდის, ქრისტემ საიდუმლო სერობამდე ადრეც თქვა ოღონდ მომავლის ფორმაში: მე მოგცემთ ჩემს ხორცს..., რომელიც ჭეშმარიტი ხორცია-შენი თარგმნი ისე, რომ ხორცის მიცემა არის მისი სწავლების შესრულება, მაშინ ნახე რა გამოვა: "მე თქმენ მოგცემთ სწავლებას", კი მაგრამ იესო იმ მომენტში უკვე საუბრობს სწავლებაზე, რა შუაშია მანდ მომავლის დრო, მას უნდა ეთქვა: მე გაძლევთ. და ზიარებისას უკვე იყენებს პირდაპირ ფორმას: "მიიღეთ, ჭამეთ, ეს ჩემი ხორცია", თან თუ ეგ უბრალო რიტუალია, მაშინ რატომ უთხრა: ამას იქმოდეთ ჩემს მოსაგონებლადო? -მანდ სწავლებაზე არაა, პირდაპირ მიანიშნებს ტექსტი, რომ ეხება სწორედ ზიარებას...და კიდევ ერთი: იესო რიტუალების წიმააღმდეგია, რატომ გააუქმა ძველი და დანიშნა ახალი? ე.ი. ის ახალი არცაა რიტუალი არა ძამიკო(ხომ იცი რომ ვირზე შემჯდარს ვერ ჩამომიღებთ ![]() მე მოგცემთ ხორცს - საკუთარ ხორცზე საუბრობს, წამებასა, ჯვრისცმაზე და ბიოლოგიურ სიკვდილზე. ![]() არ შეიძლება რომ ასეც გავიგოთ? ![]() |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#95
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
არ შეიძლება რომ ასეც გავიგოთ? ![]() როგორ არა, ოღონდ მაგას ქრისტიანობას ნუ უწოდებ, უწოდე: პარსიფალობა ![]() იესომ ზიარებისას თქვა პირდაპირ: ეს ჩემი ხორცია-შენ ეჭვი გეპარება? კიდევ ერთი: წაიკითხე მეორე საუკუნის წმინდანები, მაგ. იუსტინე წამებული, ის ამბობს: ეს პური ისეთივე ჭეშმარიტი ხორცია ქრისტესი, როგორც ჭეშმარიტად აღდგა ქრისტეო -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
მნათე |
![]()
პოსტი
#96
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა როგორ არა, ოღონდ მაგას ქრისტიანობას ნუ უწოდებ, უწოდე: პარსიფალობა ტერტულიანე შემომახსენდა ![]() ''მათ სურთ რომ ახლებულად გაგვიმარტონ ევანგელია? მაშინ ჯერ დაგვიმტკიცონ, რომ ახალი მოციქულები არიან: გვაუწყონ რომ ქრისტე კვლავ მოგვევლინა, კვლავ გვასწავლიდა, რომ კვლავ ჯვარს აცვეს, კვლავ მოკვდა , კვლავ გაცოცხლდა... თუკი რომელიმე ერესი გაბედავს და თავს მიაკუთვნებს მოციქულთა დროს, რათა ამით თავი მოციქულთა გადმოცემად გაასაღოს, მაშინ ვუპასუხოთ: გვაჩვენეონ მათი ეკლესიის სათავე და საფუძველი, გაგვიმხილონ მათი ეპისკოპოსების წიაღი, რაც დასაწყისიდან მოდის და წესისამებს გადაეცემა, და რაც მთავარია ისე, რომ პირველს აღმზრდელად, წინამორბედად რომელიმე მოციქული გვერდით ედგეს'' -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
parsifal |
![]()
პოსტი
#97
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 44 რეგისტრ.: 24-January 07 წევრი № 913 ![]() |
კანუდოსელო და მნათე,
![]() ცალკეული წმინდანებისა თუ რაცაა დახმარება არ გინდათ, ისედაც ორი ერთზე გამოდიხართ ![]() ![]() ტერტულიანე მე არ ვიცი, მას აღვიქვავ ნორმალურ ადამიანად, რომელიც ასევე შეიძლება შეცდეს ან უბრალოდ იბლუყუნოს ![]() პარსიფალობას ვერ ვუწოდებ, ცოტა აბსურდული იქნება, რადგან თვით პარსიფალშიც ევქარისტია დიდ როლს თამაშობს ![]() მოდით ახალ კითხვას დავსვამ: რა აზრის ხართ ამ გამონათქვამის შესახებ: "ღვთისა და მოყვასის სიყვარული, ქრისტიანომიბის აუცილებელი მაგრამ არა სრული პირობაა!" |
A L U B A L A |
![]()
პოსტი
#98
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 153 რეგისტრ.: 24-November 06 წევრი № 519 ![]() |
ციტატა "ღვთისა და მოყვასის სიყვარული, ქრისტიანომიბის აუცილებელი მაგრამ არა სრული პირობაა!" არასრული? შეიძლება იმ გაგებით რომ მოყვასის სიყვარული, ღვთის სიყვარულისგან განსხვავებით მარტო გულში კი არ უნდა დაიტოვო, უნდა გამოხატო კიდეც. |
მნათე |
![]()
პოსტი
#99
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა ცალკეული წმინდანებისა თუ რაცაა დახმარება არ გინდათ, ისედაც ორი ერთზე გამოდიხართ ნუ შემშლი ნენა ![]() ამის მერე როდესაც მოვიხმარ რომელიმე პირვონებას, გაითვალისწინე რომ მე მას ავტორიტეტად კი არ გთავაზობ არამედ მისი ნააზრევით ჩემს აზრს გამოვხატავ ![]() ციტატა მას აღვიქვავ ნორმალურ ადამიანად, რომელიც ასევე შეიძლება შეცდეს ან უბრალოდ იბლუყუნოს ჩვენც ![]() ![]() ![]() ციტატა "ღვთისა და მოყვასის სიყვარული, ქრისტიანომიბის აუცილებელი მაგრამ არა სრული პირობაა!" გააჩნია რას მოიაზრებ ღვთისა და მოყვასის სიყვარულში? ![]() ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#100
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა მე რიტუალისგან გავარჩიე ეგ და გითხარი, რომ ეგ რიტუალი არაა, ამას გარდა კიდევ გამახსენე სხვა, რაზე თქვა ქრისტემ: "ამას იქმოდეთ ვიდრე მეორედ მოსვლამდეო"? აჰაჰა ![]() მოდერატორმა აურია!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ციტატა როგორ თვლით, შეიძლება ღმერთთან შეხვედრა ევქარისტიის გარეშე? ახლა კი უკვე, ნამდვილად ჩემთვის განკუთვნილ კითხვას შევეცდები ვუპასუხო... მიდგომა, რომელსაც შენ საკითხს უყენებ, ცნობილია და კამათს ამ თემაზე დიდი ხნის ისტორია აქვს, განსაკუთრებით, კანუდოსელმა რომ მიგითითა იმ პერიოდში ანუ აპოლოგისტურ პერიოდში ( წმ. იუსტინე მარტვილი, და ა.შ.), ახალი ძალით კამათი ამ თემაზე გვიან შუა საუკუნეებში დაიწყო აწ უკვე ანტირეფორმისტულმა მოძრაობამ, მართლმადიდებლობა ამ კითხვის წინაშე, უფრო გვიან, სადღაც სექტანტიზმის გამოჩენისას დადგა... ეს მცირე ისტორიული მიმოხილვა დაგვჭირდება იმისათვის, თუ რომელი პერიოდის ქრისტიან მოაზროვნეებში შეგიძლია მოძებნო ინფორმაციები ამ თემაზე... ახლა კი საკითხი, შევეცადოთ საკითხი ზოგადად დავყოთ ორ ნაწილად: 1) ისტორიულად - ანუ როგორ ესმოდათ "ზიარება-ევქარისტია" პირველი საუკუნეების ქრისტიანებს? ამით წინ წავალთ, რადგან გამოჩნდება მოგვიანო პერიოდში ეკლესიამ რიტუალებით ( წირვის დაწერა, საკითხვები, შესამოსელი...) უბრალოდ "შემოსა" საიდუმლო, რომელიც მანამდეც სრულდებოდა და მანამდეც იდეა იგივე იყო, ანუ "ს ა ი დ უ მ ლ ო დ" აღიქმებოდა ზიარება, თუ უბრალოდ სიმბოლო და "უბრალო,არასაიდუმლოებითი, არამედ გახსენებითი პურობა" შემოსეს "საიდუმლოს" საბურველით? 2) ღვთისმეტყველებით: აქ უნდა შევეცადოთ ერთმანეთის პირისპირ დავაყენოთ ეს ორი აზრი: ციტატა მე მოგცემთ ხორცს - საკუთარ ხორცზე საუბრობს, წამებასა, ჯვრისცმაზე და ბიოლოგიურ სიკვდილზე. არ შეიძლება რომ ასეც გავიგოთ? და "ევქარისტია (ბერძნ. εύχαριστία - ზედმიწევნით „სამადლობელი“) არის საიდუმლო, რომლის დროსაც შეწირული პური და ღვინო სულიწმიდის მოქმედებით გარდაიქცევა უფალ იესო ქრისტეს ჭეშმარიტ ხორცად და ჭეშმარიტ სისხლად. შემდგომ მას ეზიარებიან მორწმუნენი ქრისტესთან მჭიდრო ერთობისა და საუკუნო ცხოვრებისათვის." ( წიგნიდან: პროტოპრესვიტერი მიქაელ პომაზანსკი "დოგმატური ღვთისმეტყველება") მხოლოდ ამ ორი უზოგადესი ნაწილის გარჩევის შემდეგ შეგვიძლია ვისაუბროთ იმაზე, თუ როგორ ხდება ღმერთთან შეხვედრა და რატომ აღსრულდა საიდუმლო სერობა. ვფიქრობ, სასაუბრო ბევრია, ოღონდ, ასე ერთიანად ყველაფერზე საუბარი მგონი არ ვარგა, სჯობს გეგმაზომიერად მივყვეთ თემას... I. მაშ ასე, პირველი ნაბიჯი: როგორ ესმოდათ (იდეა) და როგორ აღასრულებდნენ ( რიტუალი) პირველი ქრისტიანები ევქარისტიას? 1) იდეა იყო თუ არა უდიდესი კრძალვა ამ წესისადმი თუ გაიგებოდა უბრალოდ "მოსაგონარი საღამო" ? შევეცდები ნელნელა დავაწყო ქრისტიანული აზრის ჩამოყალიბება პირველ საუკუნეებში, უპირველესი ვისზეც გვინდა ვისაუბროთ არის წმ. მოციქული პავლე, ასე წერს იგი ზიარებაზე: „სასუმელი ესე კურთხევისაჲ, რომელი ვაკურთხევთ, არა-მე ზიარებაჲ სისხლთა ქრისტესთაჲ არსა? პურსა ამას რომელსა განვსტეხთ, არა-მე ზიარებაჲ ჴორცთა ქრისტესთაჲ არსა? რამეთუ ერთ პურ და ერთ ჴორც ჩუენ მრავალნი ესე ვართ, რამეთუ ყოველთა ერთისა მისგან პურისა მოგუაქუს“ (I კორ. 10,16-17), ცოტა მოგვიანებით კი მოციქული პავლე, უკვე საუბრობს ზიარების შედეგებზე (I კორ. 11,26-30 ) აშკარად უღირსებით მაზიარებლებს ახსნებს:"რომელი ჭამდეს პურსა ამას და სუმიდეს სასუმელსა ამას უფლისასა უღირსებით, თანამდებ არს იგი ჴორცთა და სისხლთა უფლისასა." და პირდაპირ ახსენებს, რომ ამას მძიმე შედეგებიც მოყვება :" ამისთვს მრავალ არიან თქუენ შორის უძლურ და სნეულ, და წვანან მრავალნი", დანაშაული იმაშია რომ :" არა გამოიკითხნა ჴორცი უფლისანი "... ეს ყველაფერი უბრალო სიმბოლოს ცდება და თან როგორ ა) იგი ქმედებაა :" ჭამდეს, სვამდეს " ბ) მას მომზადება უნდა : "გამო-და-იცადენ კაცმან თავი თჳსი " გ) მას მოაქვს სხვადასხვა შედეგები, თუ ღირსეულად და სარწმუნოებით მიიღებენ: მაცხოვრის სიტყვებით:"გაქუნდეს ცხორებაჲ თავთა შორის თქუენთა",ანუ ამ დროს უბრალოდ სასმელ-საჭმელს კი არა, ქრისტეს ჭეშმარიტ სისხლსა და ხირცს ვიღებთ, რომელი თავადაა "ცხორება, გზა და ჭეშმარიტება"და კიდევ ევქარისტიისას ქრისტესთან შეკრთებით მორწმუნენიც შედიან ერთობაში ურთიერთთან: „რამეთუ ერთ პურ და ერთ ხორც ჩუენ მრავალნი ესე ვართ, რამეთუ ყოვლითა ერთისა მისგან პურისა მოგუაქუს“ (I კორ. 10,17). პავლე კი , პირიქით აშუქებს, ანუ ვინც უღირსად ეზიარება: რომელი არა ღირსად ჭამდეს და სუმიდეს, დასაშჯელად თავისა თჳსისა ჭამს და სუამს". ვფიქრობ პავლედან, უკვე შეიძლება მის მოწაფეებზე გადასვლა, ოღონდ თქვენი ნებართვით, მოგვიანებით გავაგრძელებ ![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 01:50 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი