IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

85 გვერდი V « < 79 80 81 82 83 > »   
Closed TopicStart new topic
> "ჩვენ ვსწავლობთ ბიბლიას", ბავშვებს მოსწონთ და იქნებ ჩვენც მოგვეწონოს...
lingvo
პოსტი Nov 9 2010, 04:05 PM
პოსტი #1601


ვახტანგი
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 4,095
რეგისტრ.: 13-July 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,456



ციტატა
კი ბატონო, ერთი მხრივ ეს იყო შემზადება მოციქულებისა იმ დიდი მოვლენისადმი, რაც მოგვიანებით აღსრულდა. მაგრამ ამ მოვლენას სხვა უფრო დიდი მიზანდასახულობაც ქონდა.

ეს საინტერესოა, თუ რა იყო უფრო დიდი მნიშვნელობა. იმედია დაწერენ განმარტებას.

ციტატა
მაგრამ მათეს სხარების X თავში ვკითხულობთ:

განკურნეთ სნეულნი, განწმინდეთ კეთროვანნი, აღადგინეთ მკვდარნი, განდევნეთ ეშმაკნი; უსასყიდლოდ მიგიღიათ და უსასყიდლოდვე გაეცით. (მათე 10,8).

ანუ მე როგორც გავიგე ნეტარი თეოფილაქტე გულისხმობს განმარტებაში, რომ ეს ნიჭები მათ უკვე მიმადლებული ქონდათო, ახლა კი ცოდვათა მიტევების ძალაუფლება მიიღესო.


--------------------
ნათელი იგი ბნელსა შინა ჩანს, და ბნელი იგი მას ვერ ეწია. (ინ.1,5)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
tamuna m
პოსტი Nov 9 2010, 08:36 PM
პოსტი #1602


კატეგორია: მოკვდავი
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 4,790
რეგისტრ.: 4-February 08
მდებარ.: არც იქით და არც აქეთ
წევრი № 3,842



ციტატა(ბადრი @ Nov 9 2010, 12:45 PM) *

tamuna m
შენ ჯერ კიდევ ძველ აღთქმაში ცხოვრობ? არადა არ გეტყობა biggrin.gif

ვა, რატომ ვერ მატყობ? tongue.gif
აშკარად სხვა რამ ვიგულისხმე შენ კითხვაში biggrin.gif biggrin.gif


--------------------

.....................
ენა მაქვს ძირში ამოსაგლეჯი, მაგრამ ვერავინ რისკავს
.....................
სენატორიც თავიდან რიგითი იუზერი იყო :D
...................
პ. ს. ბავშვობაში ყველა ხატავს
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lingvo
პოსტი Nov 9 2010, 08:55 PM
პოსტი #1603


ვახტანგი
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 4,095
რეგისტრ.: 13-July 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,456



afxazi
დავით, წმ. იოანე ოქროპირის განმარტება მოვიძიე. სამწუხაროდ ქართულად ვერა, მაგრამ მაინც დავდებ. აქაც ფაქტობრივად იგივე შინაარსითაა განმარტებული ეს ადგილი:

«Сказав это, дунул, и говорит им: примите Духа Святаго. Кому простите грехи, тому простятся; на ком оставите, на том останутся» (ст. 22, 23). Как царь, посылая правителей, дает им власть и заключать в темницу, и освобождать из темницы, так и Христос, посылая учеников, облекает их такою же властью. Как же Он прежде сказал: «если Я не пойду, Утешитель не приидет к вам» (Иоан. 16:7), а теперь дает Духа? Некоторые говорят, что Христос не сообщил ученикам Духа, а только посредством дуновения сделал их способными к Его принятию. Ведь если Даниил, при виде ангела, пришел в «ужас» (Дан. 8:17), то чего не испытали бы и ученики, если бы приняли эту неизреченную благодать, не будучи наперед к тому приготовлены? Потому-то, говорят, Христос не сказал: вы приняли Духа Святого, но «примите Духа Святаго». Но не погрешит тот, кто скажет, что и тогда ученики получили некоторую духовную власть и благодать, только — не воскрешать мертвых и совершать чудеса, а отпускать грехи, — так как различны дарования Духа. Потому-то Христос и присовокупил: «кому простите грехи, тому простятся», — показывая, какой род благодатной силы даруется им. А впоследствии, спустя сорок дней, они получили силу чудотворений, почему Христос и говорит: «вы примете силу, когда сойдет на вас Дух Святый; и будете Мне свидетелями в Иерусалиме и во всей Иудее» (Деян. 1:8);

ანუ ამით მაცხოვარმა მოამზადა მოციქულები სულთმოფენობისთვის.


--------------------
ნათელი იგი ბნელსა შინა ჩანს, და ბნელი იგი მას ვერ ეწია. (ინ.1,5)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Nov 12 2010, 08:24 PM
პოსტი #1604


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



მოკლედ რთულ შეკითხვებს ვსვამ biggrin.gif biggrin.gif

ანუ რას ვგულისხმობრი:

კირილე ალექსანდრიელის სიტყვებით გიპასუხებთ:

რადგან ქმნილებათაგან ყოველგვარი სრულყოფილება სულიწმინდის მიერაა, რომლითაც ღვთის ხატადაც გახდა ადამიანი, ეს ნახელოვნები ცოცხალი არსება, როგორც ღვთისადმი ხატქმნილი სულიწმინდის თანაზიარებით. ამასთან ღვთისგან რისი შთაბერვაც დაამტკიცა მოსემ ადამიანებში, იგი განაახლა ჩვენში ქრისტემ მკვდრეთით აღდგომის შემდეგ, შთაჰბერა რა თავის მოწაფეებს და უთხრა: მიიღეთ სულიწმინდა, რომ კვლავ უკუხატქმნილნი დასაბამიერი ხატისადმი, თანახატნი გამოვჩენილიყავით შემოქმედისა სულიწმინდის ზიარების გზით.




--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lingvo
პოსტი Nov 12 2010, 08:42 PM
პოსტი #1605


ვახტანგი
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 4,095
რეგისტრ.: 13-July 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,456



ციტატა(afxazi @ Nov 12 2010, 08:24 PM) *

მოკლედ რთულ შეკითხვებს ვსვამ biggrin.gif biggrin.gif

ანუ რას ვგულისხმობრი:

კირილე ალექსანდრიელის სიტყვებით გიპასუხებთ:

რადგან ქმნილებათაგან ყოველგვარი სრულყოფილება სულიწმინდის მიერაა, რომლითაც ღვთის ხატადაც გახდა ადამიანი, ეს ნახელოვნები ცოცხალი არსება, როგორც ღვთისადმი ხატქმნილი სულიწმინდის თანაზიარებით. ამასთან ღვთისგან რისი შთაბერვაც დაამტკიცა მოსემ ადამიანებში, იგი განაახლა ჩვენში ქრისტემ მკვდრეთით აღდგომის შემდეგ, შთაჰბერა რა თავის მოწაფეებს და უთხრა: მიიღეთ სულიწმინდა, რომ კვლავ უკუხატქმნილნი დასაბამიერი ხატისადმი, თანახატნი გამოვჩენილიყავით შემოქმედისა სულიწმინდის ზიარების გზით.

და შექმნა უფალმან ღმერთმან კაცი მტუერისა მიმღებელმა ქვეყანისაგან. და შთაბერა პირსა მისსა სული სიცოცხლისაჲ და იქმნა კაცი იგი სულად ცხოველად.
(დაბ. 2,7)

ეს განაახლა მაცხოვარმა ხომ?


--------------------
ნათელი იგი ბნელსა შინა ჩანს, და ბნელი იგი მას ვერ ეწია. (ინ.1,5)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Nov 12 2010, 08:48 PM
პოსტი #1606


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



lingvo

ხო.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lingvo
პოსტი Nov 12 2010, 08:53 PM
პოსტი #1607


ვახტანგი
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 4,095
რეგისტრ.: 13-July 07
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 2,456



ციტატა(afxazi @ Nov 12 2010, 08:48 PM) *

lingvo
ხო.

ველით მორიგ საინტერესო კითხვას smile.gif


--------------------
ნათელი იგი ბნელსა შინა ჩანს, და ბნელი იგი მას ვერ ეწია. (ინ.1,5)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Nov 20 2010, 01:09 PM
პოსტი #1608


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



lingvo

ციტატა
ველით მორიგ საინტერესო კითხვას


ხო ერთი შეკითხვა მაქვს კიდევ. თუმცა ეს არ ეხება იმდენად წმინდა წერილს, რამდენადაც ღვთისმეტყველებას, თუმცა მაინც აქ დავსვამ ამ შეკითხვას და თუ გაამართლებს ანალოგიურ თემა ღვთისმეტყველებაშიც გავხსნათ.

ხო, კითხვა ასეთია:

მოგეხსენებათ ადამი ცოდვით დაცემამდე სამოთხეში მყოფობდა, იყო უცოდველი და ა.შ. ანუ ის ცხოვრობდა ნეტარებაში.

ხოდა კითხვაც: ხარისხობრივად ადამის სამოთხისეული, ცოდვით დაცემამდელი, მდგომარეობა უფრო აღმატებულია, თუ მაცხოვრის მიერ გამოხსნილი ამა თუ ცხონებულის.

პასუხი უნდა იყოს კარგად ჩამოყალიბებული.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
აკაკი
პოსტი Nov 20 2010, 01:50 PM
პოსტი #1609


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,626
რეგისტრ.: 21-May 09
წევრი № 7,018



afxazi
დიდი არაფერი მესმის მაგრამ:

მე მგონია, რომ ადამის დაცემამდელი მდგომარეობა უფრო აღმატებულია ვიდრე ჩვენი ახლანდელი, ქრისტე უფალმა კი ყველაფერი აღგვიდგინა, ჩვენ მაინც მოკვდავნი ვართ (სამოთხეში კი ადამი დაცემამდე უკვდავი იყო), მაგრამ მკვდრეთით აღვდგებით. - ანდა შეიძლება ითქვას, რომ იგივეა ჩვენი მდგომარეობა?!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბადრი
პოსტი Nov 21 2010, 11:42 PM
პოსტი #1610


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,332
რეგისტრ.: 30-October 08
მდებარ.: წყალტუბო
წევრი № 5,866



afxazi
ციტატა
ხარისხობრივად ადამის სამოთხისეული, ცოდვით დაცემამდელი, მდგომარეობა უფრო აღმატებულია, თუ მაცხოვრის მიერ გამოხსნილი ამა თუ ცხონებულის.

ვფიქრობ ეს მდგომარეობები შეიძლება შევადაროთ ადამიანის ბავშვობას (სამოთხე) და ზრდასრულ ასაკს. თუ ზრდასრული ადამიანი ბავშვივით წმიდაა და თან ასაკისამებრ ბრძენი შესაბამისად ის ხარისხობრივად უფრო მაღალ სფეხურზე იმყოფება.


--------------------
"უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"

"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Nov 22 2010, 04:58 PM
პოსტი #1611


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



afxazi
ციტატა
ხოდა კითხვაც: ხარისხობრივად ადამის სამოთხისეული, ცოდვით დაცემამდელი, მდგომარეობა უფრო აღმატებულია, თუ მაცხოვრის მიერ გამოხსნილი ამა თუ ცხონებულის.



მე მგონი უფრო აღმატებული ცხონებული ადამიანი იქნება, რადგან მეროგორც მახსოვს ადამის დაცემის ერთ-ერთი საფუძველი, მისი გამოუცდელობა იყო. ანუ,მას ჰქონდა ცოდნა,ცოდვაც უცხო იქნებოდამისტვის, მაგრამ გამოუცდელი იყო.ალბათ,ეს ყველაფერი მას აასე ვთქვათ ნაჩუქარი ჰქონდა.

ეხლა გზა გაიარა ადამის მოდგმამ დაგაიზრადა,ისწავა და აშ და ის სიწმინდე რაც ცხონებულებმამიაღწიეს ბრძოლის შედეგია.
მოკლედ, რაღაცეებს ვმსჯელობ მე აქ და არ ცქმოლოთ...


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Nov 22 2010, 05:00 PM
პოსტი #1612


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



მხევალი ნინო

პრინციპში მართალი ხარ biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Nov 22 2010, 05:06 PM
პოსტი #1613


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



afxazi
ციტატა
პრინციპში მართალი ხარ



:გავამაყდისმაილიკი:

ეხლა, შენ თქვი უფრო დასაბუთებულად დასრულყოფილად, რაც მე აქ ვიცოდვილე ის biggrin.gif


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Nov 23 2010, 08:53 PM
პოსტი #1614


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ბადრი
ციტატა
რატო შეგიძლია აგვიხსნა?


ბოდიში, რომ ასე დაგვიანებით ვწერ პასუხს.

მართლმადიდებელი ეკლესია ყოველთვის ავტორიტეტულად მიიჩნევდა სამოცდაათი განმმარტებლის თარგმანს (სეპტუაგინტას).
ეს თარგმანი შესრულებულია ძვ. წელთ აღრიცხვით მე-3-2 სუკუნეში. გადმოცემით ის ბერძნულად თარგმნეს ებრაელმა სწავლულებმა მეფე პტოლემეოს II-ის დაკვეთით.
სახარებაში მოყვანილი ძვ. აღთქმის ციტატებიდან უმრავლესობა, სეპტუაგინტას მიხედვითაა.

რაც შეეხება ებრაულ ტექსტს, მას მასორეთულსაც უწოდებენ. ამ ტექსტის საბოლოო სახით ჩამოყალიბება ახ. წელთაღრიცხვის I საუკუნეში დაიწყო და საბოლოოდ VII-IX საუკუნეებში დამთავრდა. მის რედაქტორებს მასორეთებს უწოდებდნენ (მასორა ტრადიციას ნიშნავს) და ტექსტის სახელიც აქედან მოდის.
მასორეტები ცდილობდნენ თავიანთი ტექსტის დამკვიდრებას, ამიტომ ხდებოდა ყველა სხვა ვერსიის განადგურება. ეს ხდებოდა ხელნაწერების დამარხვით. ძალიან საინტერესო ებრაული წესი იყო. ისინი თვლიდნენ, რომ დამარხვას შეეძლო ეხსნა ყოველივე კეთილი ხელყოფისგან და აღეკვეთა ყოველივე ბოროტი.

მასორეთული ბიბლიის მიხედვით ბევრი ქრისტიანებისთვის ძალიან მნიშვნელოვანი წინასწარმეტყველება სხვანაირად ჟღერს.
ებრაული ტექსტისა და ბერძნული თარგმანის განსხვავებებზე ჯერ კიდევ ძველი მამები წერდნენ. მაგალითად იუსტინე მარტვილი (ის ადანაშაულებს იუდეველებს, რომ მათ მრავალი წინასწარმეტყველება ამოიღეს თავიანთ ხელნაწერებში, რაც ბერძნულში არის).
წმ. ირინეოს ლიონელი წერს: "ბერძნულად თვითონ იუდეველებმა თარგმნეს გაცილებით ადრე, ვიდრე უფალი მოვიდოდა, რათა არავის არავითარი ეჭვი არ გასჩენოდა, თითქოს იუდეველებმა ჩვენს საამებლად თარგმნეს ასე".
წმ. იოანე ოქროპირი წერს: "70 მთარგმნელი სამართლიანად იმსახურებს ყველაზე მეტ ნდობას. ისინი (ებრაული ტექსტის ავტორები) ქრისტეს მოსვლის შემდეგ თარგმნიდნენ და იუდეველებად რჩებოდნენ, ამიტომ თამამად შეიძლება მოველოდეთ, რომ მათ უფრო მტრული მოსაზრებებით დაამახინჯეს წინასწარმეტყველებები. 70-მა მთარგმნელმა კი ქრისტეს მოსვლამდე 100 და მეტი წლის წინ წამოიწყეს ეს საქმე და თან თავიანთი მრავალრიცხოვნების გამო ყოველგვარი ეჭვისგან თავისუფალნი არიან. ისინი დროითაც, სიმრავლითაც და ერთმანეთთან თანხმობითაც უფრო მეტ ნდობას იმსახურებენ"

საკმაოდ ვრცელი თემაა. ვეცადე შეძლებისდაგვარად მოკლედ დამეწერა. იმედია გასაგებია.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Nov 23 2010, 09:03 PM
პოსტი #1615


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



მხევალი ნინო
ციტატა
იქ წერია, ''და განავლინა ყორანი ხილვად, უკუეთუ მოაკლდა წყალი და განსრული არა კუალად იქცა ვიდრე განჴმობადმდე წყლისა ქუეყანისაგან''



ანუ მაინც დაბრუნებულა, ოღონდ ბოლოს?


არა.
ვიდრე არ ნიშნავს რომ განხმობის შემდეგ დაბრუნდა.

შეადარე: 25. და არა იცოდა იგი, ვიდრემდე შვა ძე იგი მისი პირმშოჲ და უწოდა სახელი მისი იესუ.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბადრი
პოსტი Nov 24 2010, 07:47 PM
პოსტი #1616


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,332
რეგისტრ.: 30-October 08
მდებარ.: წყალტუბო
წევრი № 5,866



athos
ციტატა
ბოდიში, რომ ასე დაგვიანებით ვწერ პასუხს.მართლმადიდებელი ეკლესია ყოველთვის ავტორიტეტულად მიიჩნევდა სამოცდაათი განმმარტებლის თარგმანს (სეპტუაგინტას). ეს თარგმანი შესრულებულია ძვ. წელთ აღრიცხვით მე-3-2 სუკუნეში. გადმოცემით ის ბერძნულად თარგმნეს ებრაელმა სწავლულებმა მეფე პტოლემეოს II-ის დაკვეთით.სახარებაში მოყვანილი ძვ. აღთქმის ციტატებიდან უმრავლესობა, სეპტუაგინტას მიხედვითაა.რაც შეეხება ებრაულ ტექსტს, მას მასორეთულსაც უწოდებენ. ამ ტექსტის საბოლოო სახით ჩამოყალიბება ახ. წელთაღრიცხვის I საუკუნეში დაიწყო და საბოლოოდ VII-IX საუკუნეებში დამთავრდა. მის რედაქტორებს მასორეთებს უწოდებდნენ (მასორა ტრადიციას ნიშნავს) და ტექსტის სახელიც აქედან მოდის.მასორეტები ცდილობდნენ თავიანთი ტექსტის დამკვიდრებას, ამიტომ ხდებოდა ყველა სხვა ვერსიის განადგურება. ეს ხდებოდა ხელნაწერების დამარხვით. ძალიან საინტერესო ებრაული წესი იყო. ისინი თვლიდნენ, რომ დამარხვას შეეძლო ეხსნა ყოველივე კეთილი ხელყოფისგან და აღეკვეთა ყოველივე ბოროტი.მასორეთული ბიბლიის მიხედვით ბევრი ქრისტიანებისთვის ძალიან მნიშვნელოვანი წინასწარმეტყველება სხვანაირად ჟღერს.ებრაული ტექსტისა და ბერძნული თარგმანის განსხვავებებზე ჯერ კიდევ ძველი მამები წერდნენ. მაგალითად იუსტინე მარტვილი (ის ადანაშაულებს იუდეველებს, რომ მათ მრავალი წინასწარმეტყველება ამოიღეს თავიანთ ხელნაწერებში, რაც ბერძნულში არის).წმ. ირინეოს ლიონელი წერს: "ბერძნულად თვითონ იუდეველებმა თარგმნეს გაცილებით ადრე, ვიდრე უფალი მოვიდოდა, რათა არავის არავითარი ეჭვი არ გასჩენოდა, თითქოს იუდეველებმა ჩვენს საამებლად თარგმნეს ასე".წმ. იოანე ოქროპირი წერს: "70 მთარგმნელი სამართლიანად იმსახურებს ყველაზე მეტ ნდობას. ისინი (ებრაული ტექსტის ავტორები) ქრისტეს მოსვლის შემდეგ თარგმნიდნენ და იუდეველებად რჩებოდნენ, ამიტომ თამამად შეიძლება მოველოდეთ, რომ მათ უფრო მტრული მოსაზრებებით დაამახინჯეს წინასწარმეტყველებები. 70-მა მთარგმნელმა კი ქრისტეს მოსვლამდე 100 და მეტი წლის წინ წამოიწყეს ეს საქმე და თან თავიანთი მრავალრიცხოვნების გამო ყოველგვარი ეჭვისგან თავისუფალნი არიან. ისინი დროითაც, სიმრავლითაც და ერთმანეთთან თანხმობითაც უფრო მეტ ნდობას იმსახურებენ"საკმაოდ ვრცელი თემაა. ვეცადე შეძლებისდაგვარად მოკლედ დამეწერა. იმედია გასაგებია.

გასაგებია smile.gif


--------------------
"უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"

"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mari-mari15
პოსტი Dec 17 2010, 02:45 PM
პოსტი #1617


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,149
რეგისტრ.: 11-March 09
წევრი № 6,625



რაღაც სიმშვიდეა აქ და კითხვას შემოგთავაზებთ.
სად ხდება პირველად ტერმინ,,ქრისტიანის,, ხსენება?


--------------------
ჭეშმარიტება სულის უკვდავებაშია
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Berckley
პოსტი Dec 17 2010, 03:12 PM
პოსტი #1618


მინისტრობისთვის გაჩენილი
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 164
რეგისტრ.: 7-November 10
მდებარ.: თბილისი,საქართველო
წევრი № 9,820



ციტატა
სად ხდება პირველად ტერმინ,,ქრისტიანის,, ხსენება?

მოციქულთა საქმეში


--------------------
* ვაი, რა კარგი საჩინო რა ავად მიგიჩნიესო! *
* ბოროტისაგან კეთილი შურით ვერ განარჩიესო *
* ოცდაათ ვერცხლად გაგყიდეს,ისიც კი განაბნიესო *
* დიდება მოთბინებასა შენსა,უფალო იესო *
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ბადრი
პოსტი Dec 17 2010, 03:55 PM
პოსტი #1619


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,332
რეგისტრ.: 30-October 08
მდებარ.: წყალტუბო
წევრი № 5,866



mari-mari15
რომელ ქალაქში გულისხმობ?


--------------------
"უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"

"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კესო
პოსტი Dec 17 2010, 10:20 PM
პოსტი #1620


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,095
რეგისტრ.: 21-March 08
მდებარ.: ბათუმი
წევრი № 4,269



ანტიოქიაში


--------------------
შემეწიე მე, უფალო, ღმერთო ჩემო, და მაცხოვნე მე, წყალობითა შენითა...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

85 გვერდი V « < 79 80 81 82 83 > » 
Closed TopicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 7th July 2025 - 01:48 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი