![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
afxazi |
![]()
პოსტი
#201
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ციტატა ეს კითხვა დარჩა პასუხის გარეშე? ძველი ქართული განმარტებითი ტექსტით გაგცემთ. "არა ძაგებად დადგა, არამედ ქებად, რამეთუ მრჩობლ ეშმაკეულებაი ათინელთა შორის ესრეთ გულისხმა-იყოფებოდა, ვითარმცა მრჩობლ მოსწრაფე იყვნეს ზორვად ღმერთთა საცნაურთა და უცნაურთა. ამისთვის სიმრავლესა ღმერთთა მათთასა ეშმაკ უწოდდეს, ვითარ-იგი ზემო თქუეს პავლესთვის (საქმე 17,18), ვითარმედ" უცხოთა ეშმაკთა ჩანს მომთხრობელად", ესე იგი არს უცხოთა ღმერთთა; რამეთუ ესმა რაი სახელი იესუისი და აღდგომისაი, ორთავე ღმრთად ჰგონებდეს. ანუ აქ ერთგვარი დიპლომატია ჩანს პავლე მოციქულისა, რომ არც წარმართებს აწყენინა და პირიქით მათი გაგებით შეაქო და არც ტყუილი უთქვამს, რომ ისინი, როგორც კერპთაყვანისმცემლები, ნამდვილად ეშმაკს ეთაყვანებოდნენ. აქ ეს სიტყვა "ეშმაკეული" როგორც ტერმინი ისე არაა გამოყენებული, არამედ გადატანითი მნიშვნელობით, ამიტომაც ითარგმნა როგორც მორწმუნე. ბადრი ციტატა რა მიართვეს მოგვებმა ახალდაბადებულ მაცხოვარს და რატო? ამ კითხვაზე ალბათ ყველას ეოდინება პასუხი, ხოდა შევატრიალოთ კითხვა: რა სიმბოლური დატვირთვა შეიძინა ამ ძღვენმა, ანუ თითოეული რა შინაარსით მიართვეს უფალს? ალექს განგვანათლე აბა ![]() -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
ნონა |
![]()
პოსტი
#202
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
: რა სიმბოლური დატვირთვა შეიძინა ამ ძღვენმა, ანუ თითოეული რა შინაარსით მიართვეს უფალს? მოგვებმა მოართვეს ოქრო (როგორც მეფეს), გუნდრუკი (როგორც ღმერთს) და მური (როგორც ადამიანს). და დათო ამის იქითაც განვითარდა კიდევ ეს სიმბოლურობა? მეტი აღარ ვიცი თუ საით ![]() ![]() -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#203
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ნონა
ციტატა და დათო ამის იქითაც განვითარდა კიდევ ეს სიმბოლურობა? მეტი სხვა მე არ ვიცი. თუმცა ალექსას ექნება ალბათ თავისი სიმბოლური ღვთისმეტყველება ამ კუთხით ![]() ![]() აბა შენ მოგვაწოდე კითხვა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
ნონა |
![]()
პოსტი
#204
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
მეღირსა
![]() ამდენი პასუხიდან ერთხელ ძლივს გამიცია სწორად ![]() ![]() რატომ იკრძალებოდა ძველი აღთქმის მიხედვით ერთდროულად სელის და მატყლის სამოსის ტარება და სხვადასხვა მცენარის თესლის ერთად ჩათესვა? -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
lingvo |
![]()
პოსტი
#205
|
![]() ვახტანგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 4,095 რეგისტრ.: 13-July 07 მდებარ.: თბილისი წევრი № 2,456 ![]() |
ამ კითხვაზე ალბათ ყველას ეოდინება პასუხი, ხოდა შევატრიალოთ კითხვა: რა სიმბოლური დატვირთვა შეიძინა ამ ძღვენმა, ანუ თითოეული რა შინაარსით მიართვეს უფალს? ოქრო - როგორც მეფეთა მეფის მისართმევი; გუნდრუკი - როგორც ღვთისა და ამავე დროს მარადიული ზეციური მღვდელმთავრის უსისხლო შესაწირი, და მური - როგორც მოკვდავს მომავალში. -------------------- ნათელი იგი ბნელსა შინა ჩანს, და ბნელი იგი მას ვერ ეწია. (ინ.1,5)
|
ალექსანდრე |
![]()
პოსტი
#206
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 6,232 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 7 ![]() |
afxazi
ციტატა მეტი სხვა მე არ ვიცი. თუმცა ალექსას ექნება ალბათ თავისი სიმბოლური ღვთისმეტყველება ამ კუთხით არააა. მოდი ასე ვიტყვი, ჩვენ, მოგვების მსგავსად დღეს რას შევწირავდით ღმერთს? ![]() აბა იფიქრეთ ამაზე ![]() ![]() ნონა ციტატა რატომ იკრძალებოდა ძველი აღთქმის მიხედვით ერთდროულად სელის და ბამბის სამოსის ტარება და სხვადასხვა მცენარის თესლის ერთად ჩათესვა? ვააა ნამდვილად არ ვიცი. ![]() -------------------- ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო. ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა |
ნონა |
![]()
პოსტი
#207
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
ლევიტთა წიგნის ნათქვამია-„ნუ დათესავ შენს ყანაში ორი გვარის თესლს"- აქ სავარაუდოდ უნდა იგულისხმებოდეს ის პრაქტიკული მნიშვნელობა, რომელიც მცენარეულ კულტურათა წლების მიხედვით შენაცვლებაში მდგომარეობს და ერთდროულად მათი დათესვა ნიადაგს ნაყოფიერებას ართმევს.
მაგრამ მეორე რჯულში ეს აკრძალვა სხვაგვარადაა გადმოცემული. „ნუ დათესავ შენს ვენახს ორი გვარის თესლით, რათა წმიდა არ ჰყო მოსავალი...“ (რჯლ. 22:9). აქ აქცენტი მოსავლის სიწმინდეზეა გაკეთებული და საყოფაცხოვრებო მიზნებისთვის მისი გამოყენება იკრძალება ალბათ... რაც შეეხება სელის და მატყლის სამოსის ერთდროულად ტარების აკრძალვას შესაძლოა აკრძალვას ქონდეს პრაქტიკული დატვირთვაც, რადგან ცხელ კლიმატურ პირობებში ასეთი ტანსაცმელი იწვევს სტატიკურ ელექტრობას და მოუხერხებელია... გარდა ამისა წაკითხული მაქვს სხვა ასპექტის არსებობის შესახებაც... რომლის საფუძველის აბელ-კაენის დაპირისპირებაშია... ეს არის გამოძახილი იმ შეუთავსებლობისა, რომელიც არსებობს ისრაელის ისტორიაში მწყემსურ (არსებითად, მსხემურ) და სამიწათმოქმედო (არსებითად, მკვიდრ) ყოფასა და კულტურებს შორის. მაგრამ თუ ეს ასეა, მაშინ ის ნამდვილად არ ვრცელდებოდა საკრალურ სფეროზე და საერო ყოფით იყო შემოფარგლული, რადგან მღვდელმთავართა სამოსელი ორივე ამ ქსოვილის გამოყენებით მზადდებოდა. ან დასაშვებია რომ აქაც არსებობდეს იგივე მიდგომა რომელიც თესვასთან დაკავშირებითა მეორე რჯულში ციტატა ეს „ნუ დათესავ შენს ვენახს ორი გვარის თესლით, რათა წმიდა არ ჰყო მოსავალი...“ თუ რატომ ამაზე პასუხი მე არ მაქვს ვერც ვერსად მოვიძიე ჩემმა ლექტორმა მითხრა რომ მღვდლების სამოსისგან რომ ყოფილიყო განსხვავებული მხოლოდ იმიტომო... ნათესზე ისე უბრალოდ იყო აკრძავა, არაფერს ნიშნავსო ![]() მოვa afxazi და იქნებ რამე ქონდეს სათქმელი... -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
ალექსანდრე |
![]()
პოსტი
#208
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 6,232 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 7 ![]() |
საინტერესო იყო
![]() -------------------- ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო. ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა |
ბადრი |
![]()
პოსტი
#209
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
ნონა
დასვი რა კითხვა პლზ -------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
ნონა |
![]()
პოსტი
#210
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
ბიბლიის ებრაულ ორიგინალში სიტყვა თებაჰ სულ სამჯერ მეორდება...
ქართულ თარგმანში (და არამხოლოდ ქართულში) სამჯერვე სხვადასხვა შესატყვისითაა ნათარგმნი ერთგან ნათარგმნია როგორც კიდობანი (ნოეს კიდობანზეა საუბარი) მეორეჯერ როგორც კალათი (რომლითაც ჩვილი მოსე ნილოსში ჩაუშვეს) და მესამეჯერ როგორც კუბო (რომლითაც იოსების ცხედარი ეგვიპტიდან გადაასვენეს) როგორ ფიქრობთ რა საერთო მოეძებნება ამ სამ სრულიად განსხვავებულ საგანს და რა სიმბოლური ან გნებავთ პირდაპირი მნიშვნელობით არიან ისინი ერთმანეთთან ებრაულ ორიგინალში დაკავშირებული? -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
G_I_O_R_G_I_ |
![]()
პოსტი
#211
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
სამივე ადამიანთანაა დაკავშირებული ასევე როგორც ადამიანთა გადაადგილების საშვალება გადამყვანი სხვა განზომილებაში სხვა რეალობაში კიდობნის შემთხვევაში ცოდივიანი ცხოვრებისეული ჯოჯოხეთიდან სამოთხისეული ბუნების ცხოვრების რეალობაში.კალათის შემთხვევაში სიღარიბიდან სიმდიდრეში გლეხთა ოჯახიდან სამეფო ოჯახში ხოლო კუბოს შემტხვევაში ამქვეყნიური რეალობიდან იმქვეყნიურ რეალობაში.
სხვა ვერაფერი მოვიფიქრე ![]() |
ნონა |
![]()
პოსტი
#212
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
სამივე ადამიანთანაა დაკავშირებული ![]() ციტატა ასევე როგორც ადამიანთა გადაადგილების საშვალება ![]() ისე ჩემი იუმორის გრძნობა ნდობას ნაკლებად იმსახურებს ... ![]() ციტატა გადამყვანი სხვა განზომილებაში სხვა რეალობაში კიდობნის შემთხვევაში ცოდივიანი ცხოვრებისეული ჯოჯოხეთიდან სამოთხისეული ბუნების ცხოვრების რეალობაში. და კიდობნიდა ნოემ სამოთხეში გადააბიჯა? ამის თქმა გინდოდა? ![]() ციტატა კალათის შემთხვევაში სიღარიბიდან სიმდიდრეში გლეხთა ოჯახიდან სამეფო ოჯახში რავიცი, რავიცი... ![]() ციტატა ხოლო კუბოს შემტხვევაში ამქვეყნიური რეალობიდან იმქვეყნიურ რეალობაში. საუბარია იმ კუბოზე რომლითაც იოსების უკვე მინიმუმ 2 საუკუნის ცხედარი გადაასვენეს ეგვიპტიდან აღთქმულ მიწაზე...ციტატა სხვა ვერაფერი მოვიფიქრე სხვებიც მოგვეშველონ იქნება ფიქრში ![]() ![]() -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
ბადრი |
![]()
პოსტი
#213
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,332 რეგისტრ.: 30-October 08 მდებარ.: წყალტუბო წევრი № 5,866 ![]() |
სამივე ჭურჭელია და ჭურჭელი ხომ არ არის ნახმარი?
-------------------- "უფალო ბაგენი ჩემი აღახვენ და პირი ჩემი იტყოდეს ქებულებასა შენსა"
"ეგრეთცა სარწმუნოებაი, უკუეთუ არა აქუნდენ საქმენი, მკუდარ არს იგი ხოლო." (იაკ 2.17) |
ნონა |
![]()
პოსტი
#214
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
სამივე ჭურჭელია და ჭურჭელი ხომ არ არის ნახმარი? ბადრი ებრაულში გამოყენებულია სიტყვა თებაჰ, მისი ზუსტი შესატყვისი ქართულში არ არსებობს, რამდენადაც მე ვიცი პირდაპიი შესატყვისი არც სხვა ენებში მოეძებნება... ის რომ ქართულად ნათარგმნია სხვადასხვა მნიშვნელობით არ ცვლის მთლინობაში ტექსტის გაგებას... მაგრამ ის გარემოება რომ სამი სრულიად განსხვავებული მნიშვნელობის სიტყვა (სიტყვით გამოხატული საგანი) კიდობანი, კალათი და კუბო დედანში ერთიდაიგივე ტერმინითაა გადმოცემული, უკვე ძალიან საინტერესოა... სიტყვები, კალათი და მითუმეტეს კუბო კიდევ ბევრ სხვა კონტექსტშია ჩართული ბიბლიაში, მაგრამ მათ სხვა ებრაული სიტყვები აღნიშნავს... -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
tamuna m |
![]()
პოსტი
#215
|
![]() კატეგორია: მოკვდავი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 4,790 რეგისტრ.: 4-February 08 მდებარ.: არც იქით და არც აქეთ წევრი № 3,842 ![]() |
ნონა, მიგვანიშნე რა
![]() -------------------- ..................... ენა მაქვს ძირში ამოსაგლეჯი, მაგრამ ვერავინ რისკავს ..................... სენატორიც თავიდან რიგითი იუზერი იყო :D ................... პ. ს. ბავშვობაში ყველა ხატავს |
აკაკი |
![]()
პოსტი
#216
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,626 რეგისტრ.: 21-May 09 წევრი № 7,018 ![]() |
ნონა
საერთო ის აქვთ, რომ სამივეში რაღაცის მოთავსება შეიძლება და არის მოთავსებული, ხორციელი |
tamuna m |
![]()
პოსტი
#217
|
![]() კატეგორია: მოკვდავი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 4,790 რეგისტრ.: 4-February 08 მდებარ.: არც იქით და არც აქეთ წევრი № 3,842 ![]() |
ეგრე სამივე მიწაზე შეხების გარეშე გადაადგილდებოდა
ნონა, რას გვერჩი? ![]() დღესასწაულებზე ტვინი გადაღლილი გვაქვს. რამე პრიმიტიული რა... "ოქრო, მური და გუნდრუკი" -------------------- ..................... ენა მაქვს ძირში ამოსაგლეჯი, მაგრამ ვერავინ რისკავს ..................... სენატორიც თავიდან რიგითი იუზერი იყო :D ................... პ. ს. ბავშვობაში ყველა ხატავს |
ნონა |
![]()
პოსტი
#218
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
სამივეში რაღაცის მოთავსება შეიძლება და არის მოთავსებული, ხორციელი ![]() ხორციელის მოთავსება კიდევ ბევრ სხვა ნივთშია შესაძლებელი და არის ამის მაგალითებიც ბიბლიაში... ![]() რამდენიმე ფორუმელის დამოკიდებულება ძალიან მაინტერესებს ამ საკითხთან მიმართებაში ამიტომაც არ ვწერ ჯერ პასუხს... აქცენტირებულია ამ შემთხვევაში არა საგანთა ფორმა, არამედ მათ მიერ შესრულებული როლი. სამივე შემთხვევა ებრაელთა სულიერების გადასარჩენად საკვანძო სიტუაციას ასახავს... -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
ikanosi |
![]()
პოსტი
#219
|
![]() ირაკლი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 6,285 რეგისტრ.: 3-January 10 მდებარ.: ფოთი - თბილისი წევრი № 7,906 ![]() |
ჯერ კიდობანი შემდეგ კუბო ხოლო ბოლოს კალათა....ამ თანმიმდევრობით თუ განიხილავთ ვნახავთ ალბათ რაღაც საერთოს...კიდობნით ალბათ ნაგულისხმებია ეგვიპტელი ხალხის წასვლა ეგვიპტეში... კუბოთ 40 წლიანი მოგზაურობა...ხოლო კალათით აღთქმულ მიწაზე მისვლა
-------------------- ფარით ან ფარზე
|
ნონა |
![]()
პოსტი
#220
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
ჯერ კიდობანი, შემდეგ კალათი, რადგან ნოეს ბავშვობაა კალათთან დაკავშირებული, მაგრამ უკვე ასაკოვანი ნოე გადაასვენებს კუბოთი იოსების ცხედარს ეგვიპტიდან.
თუმცა არ ვიცი იკანოს ამით რა კავშირს ეძებთ... იქნებ უფრო დააზუსტო... -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 8th July 2025 - 12:26 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი