IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

8 გვერდი V < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> თეოლოგიური ფიქრები, აქტუალურ საკითხებზე
agnesa
პოსტი Mar 29 2010, 02:10 PM
პოსტი #21


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 22
რეგისტრ.: 8-January 10
წევრი № 7,928



ანუ 7-გზის ზეთისცხებაც არ შეიძლება როგორც მივხვდი. არადა .... sad.gif

ნეტავ გამონაკლისიც არ ხდება ხოლმე? ან მოძღვრის სპეციალური კურთხევით, როცა ძალიან უნდა ადამიანს და საკუთარი დაუდევრობით კი არა, რეალური მიზეზების გამო ვერ დაესწრო მანამდე აღსრულებულ ამ საიდუმლოებას?

ციტატა(KAIROS @ Mar 13 2010, 10:25 AM) *

ეგ ძველი ტრადიციაა, ერთერთ მსგავს კითხვაზე მოძღვარი პასუხობს (იქაც პირველ ნაწილში ოდნავ მკაცრია, მაგრამ ისე არა, როგორც ზემოთ დავწერე), ჩვენთვის მნიშვნელოვანი მეორე ნაწილია, რომელიც მთლიანად მომყავს:

Важно помнить, что за этим отношением, за этой практикой стоит не взгляд на женщину, как на нечистое существо в период ее жизни, а на памятование о том, что святыне приобщается всецелый человек, помнить о том, что наша вера не спиритуалистична, но и душа, и тело человека прикосновенны к святыне церковной, к Дарам Святого Духа. И так же, как священник в состоянии раны кровоточения не должен совершать Божественную Литургию, точно так же женщина удерживается от Причащения. Уже расширяя, распространяют это ограничение и на другие святыни церковные. Однако женщина в это время может молиться, читать Евангелие и другие священные книги, брать благословение у священника, подавать в храме записки.

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 31 2010, 04:14 AM
პოსტი #22


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ნეტავ გამონაკლისიც არ ხდება ხოლმე? ან მოძღვრის სპეციალური კურთხევით, როცა ძალიან უნდა ადამიანს და საკუთარი დაუდევრობით კი არა, რეალური მიზეზების გამო ვერ დაესწრო მანამდე აღსრულებულ ამ საიდუმლოებას?

გამონაკლისები ხდება უცილობლად smile.gif
აუცილებლად უნდა მიხვიდე მოძღვართან და იცხო, წესით შვიდგზის ზეთისცხებაა სულაც არაა ერთგზისი მოვლენა, არამედ იგი წელიწადის ნებისმიერ დროს შეიძლება აღესრულოს, თუკი ამის საჭიროება იქნა.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
elusia
პოსტი Apr 17 2010, 10:13 AM
პოსტი #23


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 517
რეგისტრ.: 13-March 10
წევრი № 8,384



[b]KAIROS[/b
ეხლა ერთი მოწოდება გამახსენდა საქმე ლაპარაკის ნაცვლად.. მეცინება .. დათა თუთAშხიამაც ხომ თქვა მომწონს მანდ რაც წერია , მაგრამ ეკლესიაში მომსახურეები არ მომწონსო(არა ზუსტად ვამბობ). ეტყობა ამ მცნებას მხოლოდ ერთეულები დაიცავენ , იესოც ამბობს ამას ყველა ვერ დაიცავსო. მაგრამ მე მინდა ხალხს მივმართო ეკლესიაში სიარული მხოლოდ მონანიებისთვის ხომ არ ხდება , არა იმრუშო კაცსაც ეხება და ოჯახშიც უნდა ხდებოდეს ამაზე საუბარი.
მაგრამ ქალებს ის უფრო ურჩევნიათ იტრაბახონ რამდენი ქალი ყოლია მის ქმარს.. აი საგანძური დღევანდელი ქალების,, თუმცა მოსავალიც არ აყოვნებს,, ან თავადაც გაუყვებიან მაგ ცოდვის გზას ან შვილები აურევენ. და საერთოდ კაცების ტრაბახი იმაზე რომ ბევრი ქალი ყოლიათ შეიძლება ავიწყდებათ რომ მათ დედასაც ბევრი კაცი ჰყოლია, ბევრი მაგალითი ვიცი ასეთი და საერთოდ ეგეთი კაცების ან ცოლები უბერავენ ან ქალიშვილები , ან დედები ან დეიდები, ან მომავალი რძლები და ასე შემდეგ.. მაგრამ ყველამ თAვის მამიდას მიხედოსო ეგ არა არის ჩემი თავისტკივლი. მე მაღელევებს კი ბატონო ცდებიან კაცები (თუმცა ეს ცდებიან ღიმილით ითქმება) არანაკლებ ცდებიან ქალებიც ,,, სხვათაშორის ზოგიერთმა პატიოსანმა ქალმა ცხოვრების მანძილზე შეიძლება ისეთი რამ ჩაიდინოს, რაც მეძავს უკან მოიტოვებს,, მოთმინებული ქალი სადღაც შხამს აუცილებლად ამოანთხევს.. მე მინდა გავიგო ამ ცოდვითსავსე ქვეყანაში არიან ადამიანები რომლებმაც არ იმრუშეს ქორწინებამდე , შექმნეს ოჯახი და ცხოვრობენ მხოლოდ ერთმანეთის სიყვარულით და არავითარი მრუშობით?. თუ ეს მხოლოდ ბერების შესაძლებლობაა ან მონაზვნების.. ეს ჰაერში ჩამოკიდებული მცნება ხომ არ არის, წერია და იყოსო.
სოლომონს ჰყავდა ბევრი ქალი , მაგრამ დედამისიც ხომ ყოფილი მეძავი იყო..არც ქართულს სამეფო ოჯახებს არ აკლდათ ცოდვილი კაცები და ქალები.
ღვთის სადიდებლად აგებული სოლომონის ტAძარი რომელიც, როგორც წერია დროთაგანმავლობაში ცოდვის ბუდედ იქცა, დაინგრა კიდეც უფლის წინასწარმეტყველებით,, მეორედ რატომ დაინგრა არ ვიცი .. ყველაფერი ინგრევა ამ ქვეყნად რაც უფლის მოსაწონი არ არის..შეიძლება იქადაგო სიწმინდეზე , პატიოსნბაზე მაგრამ წყლის ნაყვას დაემსგავსება თუ ნაყოფი არ იხილე. მაინცდამაინც განდგომით უნდა დაამტკიცოს ადამიანმა ღვთისადმი სიყვარული.
და როცა ითქვა კაცი უფალია ქალის , როგორც ქრისტე ეკლესიისა, სრულიად ვეთანხმები იყოს კაცი ჩემი უფალი , მაგრამ იყოს ის როგორც ქრისტე წმიდა თავის ეკლესიისათვის ანუ თვითონ იყოს ის რასაც ქალისაგან მოითხოვს. თუ არადა როგორც იტყვიან პაშოლ აქედან....... ესა ვარ რაცა ვარ.


--------------------
[b]ადამიანს არაფრის მიღება არ შეუძლია თუ ციდან არა აქვს მიცემული.[/b]
[u]იოანე ნათლისმცემელი[/u]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
gabrieli.
პოსტი Apr 19 2010, 06:11 PM
პოსტი #24


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 298
რეგისტრ.: 25-December 09
მდებარ.: გორი
წევრი № 7,861



იცის თუ არა იესო ქრისტემ მეორედ მოსვლის დღე და საათი თავისი კაცობრივი ბუნებით?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Apr 20 2010, 03:27 AM
პოსტი #25


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
იცის თუ არა იესო ქრისტემ მეორედ მოსვლის დღე და საათი თავისი კაცობრივი ბუნებით?

გაბრიელ, ამ საკითხზე ჩასაღრმავებლად კარგი იქნება თუ კითხვას გადაიტან ღვთისმეტყველების განყოფილებაში ან "გამარკვიეთში" ან "მაცხოვრის კაცობრივი ბუნების შესახებ" თემაში.
იხარე;
ციტატა
როგორც იტყვიან პაშოლ აქედან....... ესა ვარ რაცა ვარ.

biggrin.gif ეგ მომეწონა smile.gif
ელუსია, მაგასაა რომ ვწერ ამდენი ხანი, უნდა გაიგოს ყველამ ნათლად, ქრისტიანობა საუბრობს ადამიანზე და მცნებები წერია ადამიანებზე და არა კაცებზე ცალკე და ქალებზე ცალკე.
იხარე და ყველაფერი კარგად იქნება-თი;
კაიროსი!
პ.ს.
რაც შენ დაწერე ისეთი ადამიანები არიან, ცოტანი, მაგრამ არიან...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
elusia
პოსტი Apr 20 2010, 09:00 AM
პოსტი #26


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 517
რეგისტრ.: 13-March 10
წევრი № 8,384



იხარე და ყველაფერი კარგად იქნება-თი;
კაიროსი!
პ.ს.
მადლობა. smile.gif

რაც შენ დაწერე ისეთი ადამიანები არიან, ცოტანი, მაგრამ არიან...
[/quote]
ჰო, ცოტანი ხმოვნებივითა. smile.gif

მაგრამ ისეც ვთქვათ, ადამიანი რომელიც ვერ იპოვის სიმართლეს თითქოს მარტო რჩება ..ან მისნაირებს უკავშირდება.(ეკლესია).
ოჯახურ ცხოვრებაში ეს თითქმის დაუცველი მცნებაა და ადამიანს ჰგონია რომ დარჩა უფუნქციოდ.
გარშემომყოფებიც ვერ აღიქვამენ ამას ნორმალურად..მოკლედ ეს სიმართლე ძალიან ძნელი გასატანია. არადა გახდე საზოგადოებისნაირი_ ეს აზრი სუსტია იმ სულიერ მოწოდებასთან რომელიც შენშია.. ამტანის პოზიცია ხომ არ უკავია ასეთ ადამიანს.(?)ჰოდა მოდის მერე დიდი თუ მცირე ეშმაკობები.
და საერთოდ როცა ამბობენ რომ სიყვარულია მთავარი, ეს ასე ვთქვათ მრუში კაცი თუ ვერ შეიყვარე ეს რა იმას ნიშნავს რომ სიყვარული არ გაგაჩნია?, სიყვარულის მცნება ხომ უფრო ფართოა.
ქრისტიანის სიყვარული რას მოიცავს?.ადამიანები რომლებმაც იცხოვრეს მაშინ როცა ეკლესიები თითქმის არ ფუნქციონირებდა და თითქმის სასაცილოდ ჰყავდათ გადაქცეული მკვდრის წესის ასაგებად მოყვანილი მღვდელი აქვთ აზრი რომ , ადრე ხალხს უფრო უყვარდა ერთმანეთი , არ ვიცავდით ამდენ წესებს , მაგრამ გვიხაროდა ერთმანეთის ნახვაო, ეხლა რა გახდა ამდენი წესები და კანონებიო. არად მართლა კი იყო ეს ხალხი ერთმანეთთან მშვენივრად. თქვენ იცით ყველაფერი და ჩვენ არაფერი გვცოდნიაო_ბუზღუნებენ. სიმართლის გულისთვის თვალს წამოუგდებთ ერთმანეთსო. არადა ეს სიმართლე ძნელი დასათმობი რომ არის. ამ ადამიანებმა ცოტა ეშმაკობები დაუშვეს ეტყობა თავიანთ თAვში და ამბობენ აბა როგორ გინდა თAვი გაიტანო დღესო.
სარკმელი რომ ღია არ იყოს საიდანაც ნათელი შემოდის მე ალბათ მკვდარი ვარ. smile.gif






--------------------
[b]ადამიანს არაფრის მიღება არ შეუძლია თუ ციდან არა აქვს მიცემული.[/b]
[u]იოანე ნათლისმცემელი[/u]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ligia
პოსტი Aug 27 2010, 01:53 AM
პოსტი #27


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,990
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,411



აქ რაგაცეები დამჭირდა და რომ ამომეგდო წინ ამიტომაც დავწერე ეს smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Aug 28 2010, 09:25 PM
პოსტი #28


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



და მე ერთი კითხვა მაქვს.
შენ ქალი დიაკონები ახსენე ანუ დიაკონესები. მაგრამ მე როგორც ვიცი ისინი არ იყვნენ სასულიერო პირები და მათზე ორდინაცია არ ხდებოდა, ისინი უბრალოდ ეკლესიის მსახურები იყვნენ.
და საკურთხეველში შესვლის უფლებაც ჰქონდათ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Aug 29 2010, 03:15 AM
პოსტი #29


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
შენ ქალი დიაკონები ახსენე ანუ დიაკონესები. მაგრამ მე როგორც ვიცი ისინი არ იყვნენ სასულიერო პირები და მათზე ორდინაცია არ ხდებოდა, ისინი უბრალოდ ეკლესიის მსახურები იყვნენ.

რათქმაუნდა იყვნენ და არიან კიდეც საბერძნეთში, ზოგიერთ მონასტრეში ახლა.
სადღაც აქვე გვაქვს საკმაოდ ბევრი ნაწერი და იქნებ მოიძიოთ.
მათზე ხდებოდა ჩვეულებრივი ხარისხში აყვანის რიტუალი, სხვაობები მათ შორის ქიროტონია (ხელდასხმა,როგორც სას. პირებს) ხან კი ქიროტესია (ხელდადება. როგორც მსახურებს) შემდეგ განირჩა.
დიაკონისები რათქმაუნდა შედიოდნენ საკურთხეველში და ახლაც შედიან.
მოკლედ ამ თემაზე ფორუმზე ბევრი ნალაპარაკევი და მოიძიე.
იხარე;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
.zakaria.
პოსტი Aug 29 2010, 03:32 AM
პოსტი #30


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,146
რეგისტრ.: 14-February 10
მდებარ.: TIFLIS
წევრი № 8,180



ციტატა(KAIROS @ Aug 29 2010, 03:15 AM) *


დიაკონისები რათქმაუნდა შედიოდნენ საკურთხეველში და ახლაც შედიან.


დარწმუნებული ხართ რასაც წერთ? ქალი საკურთხეველში? მე მეგონა დიაკონისები უბრალოდ მღვდლებს ეხმარებოდნენ,მაგ . ქალების ნათლობისას და ასე შემდეგ რაღაცეებში ალბათ მიმიხვდი,მარა საკურთხეველში თუ დაიარებოდნენ ნამდვილად არვიცოდი smile.gif და კითხვაც მაქ : მაშინ რასაკეთებენ დიაკონისები საკურთხეველში? იქ რისთვის დადიან? smile.gif მართლა მაინტერესებს და იქნებ მიპასუხო, მე ეხა მაინცდამაინც ვერვსხლავ თეოლოგიას a075.gif მარა მაინც მგონია რომ ცდები და ქალები საკურთხეველსი არშედიან ანუ დიაკონისები,ნუ ეხა მე იმ ქალებს არვგულისხმობ მამაოებს რომშეყავს ზოგიერთს(ბევრჯერ გამიგია ბერებისგან ეგეთ მამაოებზეც)


--------------------
ოქროს თევზმა თავი მოიმკვდარუნა,როცა ჩემი სურვილები გავუმხილე.

http://www.youtube.com/watch?v=UEFWEadY9-w
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
(Νικόλαος)
პოსტი Aug 30 2010, 03:39 AM
პოსტი #31


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 179
რეგისტრ.: 18-May 10
წევრი № 8,853



ციტატა(KAIROS @ Aug 29 2010, 03:15 AM) *

რათქმაუნდა იყვნენ და არიან კიდეც საბერძნეთში, ზოგიერთ მონასტრეში ახლა.
სადღაც აქვე გვაქვს საკმაოდ ბევრი ნაწერი და იქნებ მოიძიოთ.
მათზე ხდებოდა ჩვეულებრივი ხარისხში აყვანის რიტუალი, სხვაობები მათ შორის ქიროტონია (ხელდასხმა,როგორც სას. პირებს) ხან კი ქიროტესია (ხელდადება. როგორც მსახურებს) შემდეგ განირჩა.
დიაკონისები რათქმაუნდა შედიოდნენ საკურთხეველში და ახლაც შედიან.
მოკლედ ამ თემაზე ფორუმზე ბევრი ნალაპარაკევი და მოიძიე.
იხარე;
კაიროსი!


დიდი მადლობა smile.gif აუცილებლად მოვიძIებ
და როგორც ვიცი საბერძნეთის სინოდმა რამდენიმე წლის წინ გააუქმა, რუსეთს და სლავურ ეკლესიებს არ გაუუქმებიათ, მაგრამ არის თუ არა ვინმე დიაკონესა რუსეთში ეგ არ ვიცი. და საქართველოში თუა დაშვებული? მართალია არ მეგულება დიაკონესა საქართველოშI მაგრამ ოფიციალურად არის აკრძალული?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Aug 30 2010, 09:09 PM
პოსტი #32


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



(Νικόλαος)
ციტატა
დიდი მადლობა smile.gif აუცილებლად მოვიძIებ
და როგორც ვიცი საბერძნეთის სინოდმა რამდენიმე წლის წინ გააუქმა, რუსეთს და სლავურ ეკლესიებს არ გაუუქმებიათ, მაგრამ არის თუ არა ვინმე დიაკონესა რუსეთში ეგ არ ვიცი. და საქართველოში თუა დაშვებული? მართალია არ მეგულება დიაკონესა საქართველოშI მაგრამ ოფიციალურად არის აკრძალული?

დიაკონისები, როგორც ასეთი არ გაუუქმებიათ, უბრალოდ მათი ფუნქცია დაიკარგა და შესაბამისად წოდებაც, თუმცა მეორე ათასწლეულის დასაწყისის საღვთისმსახურო წიგნებში კიდევ გვხვდებოდა მათი ხელდების წესი და წასაკითხი ლოცვები.
რუსეთში ნამდვილი დიაკონისები არასდროს ყოფილან, ყოველ შემთხვევაში ისტორიული ცნობები მათ შესახებ არ არის.
იყო დიაკონისების აღდგენის რამდენიმე მცდელობა XIX საუკუნეში და XX-ის დასაწყისში, თუმცა უშედეგოდ დასრულდა
საბერძნეთში რამოდენიმე მონაზონს ნექტარიოს ეგინელმა დაასხა ხელი დიაკონისად, რომ ღვთისმსახურებისას მიხმარებოდნენ, თუმცა ზოგადად ეს ფაქტი გაუმართლებელ ექპერიმენტად ჩაითვალა იმ პერიოდში.
ახლაც შეიძლება იყვნენ დიაკონისები საბერძნეთში, თუმცა ამას გავრცელებული სახე არ აქვს.

.zakaria.
ციტატა
დარწმუნებული ხართ რასაც წერთ? ქალი საკურთხეველში?

ნამდვილად შედიოდნენ


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 16 2010, 02:24 PM
პოსტი #33


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ისევ ქალების დასაცავად biggrin.gif

ფეისბუქზე ახლახანს კვლავ გავრცელდა ზოგიერთი მოძღვრის კერძო აზრების (და არა ეკლესიის შეხედულების) კრიტიკა, სამწუხაროდ ამ კრიტიკამ მიიღო ზოგადად ანტიმართლმადიდებლური ისტერიის სახე, საუბარია ქალების უფლებების დროს დედათა წესის დროს, სამწუხაროდ უსაფუძვლო აკრძალვას "ქალს ასეთ დროს არა აქვს მხოლოდ სიწმინდეების შეხების უფლება –სანთელი, ჯვარი, ხატი" ლამის საყოველთაოდ იქცა, ვიმეორებ კიდევ ერთხელ ესაა სრული აბსურდი და არანაირი საფუძვლი საეკლესიო კანონიკაში ამას არ გააჩნია!
განწმედის დროს არ შეიძლება მხოლოდდამხოლოდ ზიარება და საიდუმლოებებში მონაწილეობა, დანარჩენი არის სამარცხვინო უვიცობის და ფანატიზმის სამწუხარო მანიფესტაცია.

ციტატა
ეკლესიაში შესვლაც, ხატზე მთხვევაც, სანთლის დანთებაც და ლამის ლოცვანის დაკავებაც კი აუკრძალეს ქალთ დედათა წესის გამო, არადა რას ამბობს საეკლესიო კრებები?

დედაკაცს არა აქვს ზიარების უფლება მისი განწმენდის დღეებში:

დიონისეს ეპისტოლიდან ვასილიდის მიმართ, თავი 2
ტიმოთე ალექსანდრიელის კანონი 7

ე.ი. საიდუმლოებებიდან აყენებს და არა ეკლესიიდან განაგდებს ლამის, მსგავს აბსურდებზე და ზედმეტ აკრძალვებზე კარგად წერს ერთერთ მართლმადიდებლურ ფორუმზე
Вспоминаю случай, о котором рассказывал мне ныне покойный отец Даниил Сысоев (ეს მოძღვარი სხვათაშორის მოკლეს სარწმუნოებისათვის http://www.pravmir.ru/tag/daniil-sysoev/ ). Один издатель заказал ему материал о том, что разрешается и что не разрешается православной женщине в Церкви в период месячного очищения. Отец Даниил почитал и любил церковные каноны, любил творения святых отцов, поэтому к делу подошел серьезно. Он изучил все, что говорят каноны и святые отцы по этому вопросу, и пришел в своей статье к следующему выводу: во время месячного очищения женщинам нельзя только участвовать в Таинствах, все остальное позволительно. К сожалению, издатель ожидал от священника совершенно другого вывода. Он считал, что женщине во время «критических дней» нельзя даже заходить в храм, и хотел донести его до читательниц, снабдив еще страшными историями о том, какие «кары небесные» постигли тех нечистивиц, которые дерзали во время месячных прикасаться к святыне. В результате та статья отца Даниила так и не была издана, и было бы интересно сейчас узнать о е судьбе.

http://www.pravmir.ru/glavnyj-vrag-pravosl...aya-zhenshhina/

და ესეც ამას ეხებოდა, მოკლედ ვიცოდეთ რაა ეკლესიის პოზიცია
ციტატა
ციტატა
და ისიც კი მაინტერესებს რატომ არ შეუძლია მაგ დროს ქალს საიდუმლოებებში მონაწილეობა? რას წერენ მამები? არ შეუძლიათ იმიტომ რომ... რატომ?
ეგ ძველი ტრადიციაა, ერთერთ მსგავს კითხვაზე მოძღვარი პასუხობს (იქაც პირველ ნაწილში ოდნავ მკაცრია, მაგრამ ისე არა, როგორც ზემოთ დავწერე), ჩვენთვის მნიშვნელოვანი მეორე ნაწილია, რომელიც მთლიანად მომყავს:

Важно помнить, что за этим отношением, за этой практикой стоит не взгляд на женщину, как на нечистое существо в период ее жизни, а на памятование о том, что святыне приобщается всецелый человек, помнить о том, что наша вера не спиритуалистична, но и душа, и тело человека прикосновенны к святыне церковной, к Дарам Святого Духа. И так же, как священник в состоянии раны кровоточения не должен совершать Божественную Литургию, точно так же женщина удерживается от Причащения. Уже расширяя, распространяют это ограничение и на другие святыни церковные. Однако женщина в это время может молиться, читать Евангелие и другие священные книги, брать благословение у священника, подавать в храме записки.


გავქრი ისევ smile.gif

იხარეთ;

კაიროსი!

პ.ს.

თვალსაჩინოებისათვის ვნახოთ ზუსტად კანონები, რომლებიც
ქალთა წესის დროს ქალების მხოლოდამხოლოდ საიდუმლოებებში მონაწილეობას კრძალავენ და მეტს არაფერს!

ქალს, რომელსაც დედათა წესი აქვს, არ უნდა ეზიაროს.

ტიმოთე ალექსანდრიელის მე-7,
დიონისე ალექსანდრიელი მე-2 კანონები

ქალი, არ შეიძლება მოინათლოს მანამ, სანამ დედათა წესისაგან არ განიწმინდება
ტიმოთე ალექსანდრიელის მე-6 კანონი

მაშ ასე ისმინონ ყველამ, ვინც ამას რაიმეს მოაკლებს (გაალიბერალ-გაალაითებს) ან რაიმეს მიამატებს (გააულტრაკონსერვატორებს) ეკლესიის სპეციალური დადგენილების გარეშე, ეკლესიის კანონთა წინააღმდეგ მიდის და ეკლესიას უპირისპირდება.

პ.ს. პრობლემის კიდევ უფრო მეტად ღრმად განხილვისათვის იხილეთ ბმული
შეიძლება დედათა წესის დროს ქალი ტაძარში შევიდეს და ეზიაროს?
http://lib.ge/body_text.php?5443
ოღონდ გთხოვთ, კამათი მოცემული სტატიის შესახებ სხვაგან იყოს, ცალკე თემად.
http://www.spas-news.ru/biblioteka/staraya...hashhatsya.html


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ligia
პოსტი Oct 16 2010, 06:56 PM
პოსტი #34


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,990
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,411



ციტატა(KAIROS @ Oct 16 2010, 02:24 PM) *

თვალსაჩინოებისათვის ვნახოთ ზუსტად კანონები, რომლებიც
ქალთა წესის დროს ქალების მხოლოდამხოლოდ საიდუმლოებებში მონაწილეობას კრძალავენ და მეტს არაფერს!

ქალს, რომელსაც დედათა წესი აქვს, არ უნდა ეზიაროს.

ტიმოთე ალექსანდრიელის მე-7,
დიონისე ალექსანდრიელი მე-2 კანონები

ქალი, არ შეიძლება მოინათლოს მანამ, სანამ დედათა წესისაგან არ განიწმინდება
ტიმოთე ალექსანდრიელის მე-6 კანონი



იქნებ ამ კანონების ბმული დაგვიდო

მადლობა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Oct 17 2010, 02:12 AM
პოსტი #35


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



სერბეთის პატრიარქის პავლეს სტატია მაგ თემაზე:

http://www.rocor.de/Vestnik/20022/html/07_pavel.htm


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Oct 17 2010, 11:47 AM
პოსტი #36


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



KAIROS

ციტატა
დიონისე ალექსანდრიელი მე-2 კანონები


http://library.church.ge/index.php?option=...emid=59〈=en


კანონი 2

ხოლო დედობრივი წესით სისხლმდინარე დედებს აქვთ თუ არა ღმრთის სახლში შესვლის ნება, როდესაც ამ მდგომარეობაში არიან, ამის კითხვაც კი ზედმეტი მგონია. რადგანაც ვერ დავიჯერებ, თუმ თუ ღმრთისმოსავნი და მორწმუნენი არიან, როგორ უნდა გაბედონ ბუნებრივ ვნებაში ყოფნის დროს წმინდა ტრაპეზთან მისვლა, ან ქრისტეს ხორცისა და სისხლის შეხება. რადგან თორმეტი წლის განმავლობაში სისხლმდინარე დედაკაცმა თავის განსაკურნებლად მიიზიდა არა მაცხოვარი, არამედ მხოლოდ მისი სამოსლის კალთა. ხოლო ვინც არ უნდა იყოს, და რა ვნებითაც არ უნდა იყოს შეპყობილი, მისთვის ლოცვა, მეუფის ხსენება და მისგან დახმარების თხოვნა არასოდეს არ არის აკრძალული. სიწმინდეთა შეხებისა და წმინდათა წმინდაში შესვლის უფლება კი არა აქვს არავის, თუ სულით და ხორცით მთლიანად წმინდა არ იქნება.



შესაძლოა ეს საკითხი დღეს სხვანაირ მიდგომას საჭიროებდეს, მაგრამ ზემოთ დამოწმებულ კანონში ნამდვილადაა მითითებული სიწმინდეთა შეხების აკრძალვა.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 17 2010, 01:57 PM
პოსტი #37


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



მე კი მგონია აფხაზ, რომ დიონისე ალექსანდრიელის (ტიმოთე და სხვები http://forum.archangels.ge/index.php?showt...readed&pid=7341 ) კანონებს ზუსტად უნდა დავუკვირდეთ, რას კრძალვს
ციტატა
როგორ უნდა გაბედონ ბუნებრივ ვნებაში ყოფნის დროს წმინდა ტრაპეზთან მისვლა, ან ქრისტეს ხორცისა და სისხლის შეხება

ანუ ზიარებას, სიწმიდეებთან მისვლაში იგი ზიარებას გულისხმობს.
და იგივეა აქ
ციტატა
სიწმინდეთა შეხებისა და წმინდათა წმინდაში შესვლის უფლება კი არა აქვს არავის

რადგან თუ ქალი საკუთხეველში არ შედის (პირდაპირი მნიშვნელობით წმინდათა წმიდაში შესვლა), და თუ არც ეზიარება (გადატანითი მნიშვნელობით წმინდათა წმიდაში შესვლა), ან ორივე ერთად რადგან ადრე ქალებიც კი საზიარებლად საკურთხეველში შედიოდნენ, წერს ბალსამონი:
«Похоже, что в старину женщины входили в алтарь и причащались со Святой трапезы» მაშინ აკრძალვა შესრულებულა, ანუ აკრძალულია მხოლოდ ზიარება.
მადლობა ათოსს, ეს რომ დავწერე, მერეღა წავიკითხე პატრიარქ პავლეს წერილი და ზუსტად იგივე აზრი უწერია მასაც:
Все эти три ответа показывают, в сущности, одно и то же, т. е. что женщины в этом состоянии не могут причащаться. Слова святого Дионисия, что они тогда не могут «приступать к Святой трапезе» в действительности означают – причаститься, потому что к Святой трапезе приступали только с этой цельюანუ მხოლოდდამხოლოდ ზიარება იკრძალება, მხოლოდდამხოლოდ საიდუმლოებებში მონაწილეობა!
აი დასკვნაც!
нет сомнения, что женщина во время месячного очищения, с необходимой осторожностью и предприняв гигиенические меры, может приходить в церковь, целовать иконы, принимать антидор и освященную воду, равно как и участвовать в пении. Причаститься в этом состоянии, или, некрещенная – креститься, она бы не могла. Но в смертельной болезни может и причаститься, и креститься. После родов, в отношении необходимых молитв для входа в церковь и воцерковления младенца необходимо и далее придерживаться предписаний Требника
იხარეთ;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Ligia
პოსტი Oct 17 2010, 10:02 PM
პოსტი #38


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,990
რეგისტრ.: 2-April 08
წევრი № 4,411



აუ კაიროს, შანსი არაა ეგ ახლა ვინმემ დაიჯეროს

ეგ კი არა ერთი ცემი მეგობარი მაგ დღეში იყო და დაავიწყდა, ხატს ემთხვია. უნდა გენახა ლამის ტირილი დაიწყო ისეთი სინანული ჰქონდა ლამის სასოწორკვეთილებაში ჩავარდა თან ამბობდა მოძღვარს როგორ ვუთხრაო, მე ვუთხარი, სხვა ამაზე მეტი ცოდვა არ ჩაგიდენიამეთქი? ბოლო-ბოლო განკითხვის ცოდვას ხომ ჩადიხარ და მაგაზე უარესი რაღაა ღმერთის ადგილას რომ სვავ შენს თავსთქო, და თუ ასე გაწუხებს და ვეღარ ითმენ მიდი ახლავე მოძღვართან და უთხარითქო smile.gif

ძლივს მივიდა, ჰა მოძღვარმა არაუშავსო უთხრა და ეგ იყო biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sopo...
პოსტი Oct 19 2010, 06:55 PM
პოსტი #39


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 808
რეგისტრ.: 21-August 08
წევრი № 5,502



ციტატა
ხოლო დედობრივი წესით სისხლმდინარე დედებს აქვთ თუ არა ღმრთის სახლში შესვლის ნება, როდესაც ამ მდგომარეობაში არიან, ამის კითხვაც კი ზედმეტი მგონია.

ციტატა

კანონი 2
სიწმინდეთა შეხებისა

არვიცი მოძღვრებს რა საფუძველი აქვთ ამ კურთხევის, მაგრამ ამ კანონით თუ ვიხელმძღვანელებთ - ნათქვამია რომ ღმრთის სახლში შესვლის ნებაზე ლაპარაკი ზედმეტია, და სიწმინდეთა შეხებაზე , ..
და ის რომ მან მხოლოდ ზიარება იგულისხმა უფრო ვარაუდია და მე ვფიქრობ კატეგორიულ დასკვნად არ გამოდგება
ანუ ცხადია რომ ამ დროს არ შეიძლება ზიარება და აბსურდია ლოცვის და წმ წერილის არ წაკითხვა, მაგრამ სიწმინდეთა შეხებაზე, თან როცა ამაზე კანონში ნათქვამია ვფიქრობ თავშეკავება სწორი იქნება . ყოველ შემთხვევაში არ არსებობს კანონი სადაც ნებადართული იქნება მსგავსი ქმედება.
ციტატა

женщины с месячным истечением приходили в церковь и, поскольку не могли причаститься, стояли на паперти и молились Богу

ანუ მოდიოდნენ მსახურებაზე და ტაძრის შესასვლელთან ლოცულობდნენ , აქ ხომ არ არის გამოკვეთილი სიწმინდეებს რამდენად მიეახლებოდნენ, ასეთი კურთხევა კი დღესაც არის ანუ მსახურებაზე დასწრება..

მეც დაახლოებით ყური მაქვს მოკრული ამ თემაზე აღშფოთება-განგაშის , რაც ცოტა გაუგებარია, აკრძალვა თუ ასეთი არსებობს არის მორჩილების საზომი , და ადამიანი თავისუფალი ნებით ირჩევს გზას,
თუ ვლაპარაკობთ უფლებებზე, მაშინ გავისიგრძეგანოთ მოვალეობებიც, ადამიანი რომელიც აცნობიერებს რას წარმოადგენს რეალურად, რა მოეთხოვება არ მგონია უფლებების დაცვის და სიწმინდესთან მიახლების თავშეუკავებლობის სურვილი დარჩეს, ჯანსაღი აზროვნების შემთხვევაში ძირითადად პირიქითაც ხდება,
ან ეს სიწმინდესთან შეხებისგან რამოდენიმე დღე თვშეკავება რა პრობლემას ქმნის, როცა რეალურად ადამიანმა ტაძრის ბოლოს დგომით შეიძლება უფრო მეტი მადლი წაიღოს..
ხალხს რამდენი დრო აქვს შეგშურდება..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Oct 25 2010, 01:27 AM
პოსტი #40


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ნათქვამია ვფიქრობ თავშეკავება სწორი იქნება . ყოველ შემთხვევაში არ არსებობს კანონი სადაც ნებადართული იქნება მსგავსი ქმედება.

ვფიქრობ, რომ მსგავსადვე არ არსებობს კანონი, რომელიც ამას კრძალავენ, რადგან არცერთ კანონში არაა დაზუსტებული რა იგულისხმება სიწმიდეებში, თუკი ლოცვანის ხელში აღება შეიძლება, ჯვრის ტარება შეიძლება, მაშინ რაღაა ეს აბსურდი ხატების მთხვევაზე? ხომ ალოგიზმია?
ასე რომ მოდი სანამ ჩვენს ლოგიკაზე ვისაუბრებდეთ, რა გვგონია და რა არა, იქ სადაც დაზუსტებული არაა, ამიტომ მოვუხმოთ მათ ვისაც ჩვენზე მეტად და გაცილებით მეტად ესმით ეს საკითხი , მე მეგობრების საშუალებით მოვიყვანე მაგალითები და ვითხოვდი, რომ მოკამათე მხარესაც იგივე შეესრულებინა, და არა ესაუბრა იმაზე, რამდენი დრო გვქონია თურმე smile.gif
მე ჩემო კარგო დრო რომ არ მაქვს, იმიტომაა რომ აქ საერთოდ ვეღარ შემოვდივარ, მაგრამ ვერც იმას შევურიგდები, ვინმემ ქრისტიანობის სახელით არაქრისტიანობა იქადაგოს, და რაც ეკლესიას არ უსწავლებია ის ეკლესიის სახელით ასწავლოს, ერთი რამ უნდა გაირჩეს, პიროვნულიე ემოციები და გამოცდილება, ვინ რას განიცდის და ეკლესიის კანონები, მე ვსაუბრობ ეკლესიის კანონებზე, რა იკრძალება და რა არა, თორემ ეკლესიაში შესვლის და სიწმიდეებზე მიახლებისადმი კრძალულობითი შეკავება მეც მომსვლია და ხშირად სწორედ რომ ეკლესიის კარებგარეთ ვიყავი უფრო მლოცველი, იმისდამიუხედავად რომ მამაკაცი ვარ smile.gif
ვსაუბრობთ კანონებზე, თუკი გაგაჩნიათ რაიმე სხვა ავტორიტეტული განმარტება ამ კანონებისა, დაწერე , თუ არადა რატომ ეგეთი ტონი smile.gif
...
ვიცი ლიგია ასე რომაა, და ამასაა რომ ვწერ smile.gif
თორემ მოსაწონი კრძალვა (და არა მიუღებელი აკრძალვა) ხატებისადმი დედათა წესის დროს იქნება თუ მის გარეშე, ყოველთვის მისასალმებელია.
ასე რომ ვიცი, რომ მიმღები დაუჯერებს იმ ავტორებს ვინც აქ იქნა დამოწმებული და არ მიმღებს, თავად პატრიარქი პავლე და ნიკოდიმ მილაში , ან საერთოდ დიონისე და ტიმოთე ალექსანდრიელები წამოუდგნენ ხატების მთხვევის აკრძალვა არ შეიძლებაო უთხრან, არც იმათ დაუჯერებენ smile.gif
იხარეთ;
კაიროსი!

ციტატა
Все эти три ответа показывают, в сущности, одно и то же, т. е. что женщины в этом состоянии не могут причащаться. Слова святого Дионисия, что они тогда не могут «приступать к Святой трапезе» в действительности означают – причаститься, потому что к Святой трапезе приступали только с этой цельюანუ მხოლოდდამხოლოდ ზიარება იკრძალება, მხოლოდდამხოლოდ საიდუმლოებებში მონაწილეობა!
აი დასკვნაც!
нет сомнения, что женщина во время месячного очищения, с необходимой осторожностью и предприняв гигиенические меры, может приходить в церковь, целовать иконы, принимать антидор и освященную воду, равно как и участвовать в пении. Причаститься в этом состоянии, или, некрещенная – креститься, она бы не могла. Но в смертельной болезни может и причаститься, и креститься. После родов, в отношении необходимых молитв для входа в церковь и воцерковления младенца необходимо и далее придерживаться предписаний Требника


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

8 გვერდი V < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 2 მომხმარებელი (მათ შორის 2 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 15th July 2025 - 11:40 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი