IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

8 გვერდი V « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> თეოლოგიური ფიქრები, აქტუალურ საკითხებზე
A.V.M
პოსტი Jun 26 2013, 06:18 PM
პოსტი #61


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



G_saxva
რას ქვია და ქალის დაჩაგვრაა ჩემი აზრით , როდესაც დედათა წესის დროს უკრძალავენ ტაძარში შესვლას და ხატებთან მისვლას. (ზოგი სახარების წაკითხვიდანაც მორიდებას ურჩევს) .
მე თუ მკითხავენ ესაა უგულვებელყოფა ერთი მხრივ ახალი აღთქმის შინაარსობრივი გაგების , მეორე მხრივ კი სჯულისკანონისა.
ჯვრისწერაც რატომ არ შეიძლება?
ვთქვათ დანიშნულია ქორწილი , გაფრთხილებული მოძღვარი და.ა.შ 1-2 თვით ადრე. რა ვქნათ? ჯვარდაუწერლებს მივცეთ უფლება რომ ცოლქმრული კავშირი ქონდეთ?თუ ქორწილი გადავდოთ?
რაც შეეხება ზიარებას . ნუ რა საჭიროა ასე დაჩქარება . 1 კვირის მერე ეზიაროს .
თუ რაღაც უძლურებაა და საკურნებლად ჭირდება , აუცილებელია და.ა.შ. მე ზიარებაშიც ვერ ვხედავ პრობლემას .
ჯერ ისე თავისი გაჭირვებია ქალს და აქედან კიდე ჩვენ ვუმატებთ ათას სიძნელეს ვითომ მათზე აღმატებულები ვართ რამით.
როდის გადავეჩვევით ამ ფანატიზმს ნეტა...

(ხო. მზად ვარ უფრო შინაარსიანი განხილვისთვის ვისაც ენდომება...)


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G_saxva
პოსტი Jun 26 2013, 09:10 PM
პოსტი #62


I n t e r n e t
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 4,913
რეგისტრ.: 11-March 13
მდებარ.: i n t e r n e t
წევრი № 13,010



ციტატა(A.V.M @ Jun 26 2013, 06:18 PM) *

G_saxva
რას ქვია და ქალის დაჩაგვრაა ჩემი აზრით , როდესაც დედათა წესის დროს უკრძალავენ ტაძარში შესვლას და ხატებთან მისვლას. (ზოგი სახარების წაკითხვიდანაც მორიდებას ურჩევს) .
მე თუ მკითხავენ ესაა უგულვებელყოფა ერთი მხრივ ახალი აღთქმის შინაარსობრივი გაგების , მეორე მხრივ კი სჯულისკანონისა.
ჯვრისწერაც რატომ არ შეიძლება?
ვთქვათ დანიშნულია ქორწილი , გაფრთხილებული მოძღვარი და.ა.შ 1-2 თვით ადრე. რა ვქნათ? ჯვარდაუწერლებს მივცეთ უფლება რომ ცოლქმრული კავშირი ქონდეთ?თუ ქორწილი გადავდოთ?
რაც შეეხება ზიარებას . ნუ რა საჭიროა ასე დაჩქარება . 1 კვირის მერე ეზიაროს .
თუ რაღაც უძლურებაა და საკურნებლად ჭირდება , აუცილებელია და.ა.შ. მე ზიარებაშიც ვერ ვხედავ პრობლემას .
ჯერ ისე თავისი გაჭირვებია ქალს და აქედან კიდე ჩვენ ვუმატებთ ათას სიძნელეს ვითომ მათზე აღმატებულები ვართ რამით.
როდის გადავეჩვევით ამ ფანატიზმს ნეტა...

(ხო. მზად ვარ უფრო შინაარსიანი განხილვისთვის ვისაც ენდომება...)

მეც მზად ვარ უფრო შინაარსიანად განიხილო biggrin.gif თორემ მოკვდა აქაურობა.
რაც შეეხება ტაძარში არ შესვლას და ხატების არ თაყვანისცემას ეს არასწორედ მიმაჩნია რადგან დედათა წესი ქალის ბიოლოგიური აგებულებიდან გამომდინარეა რასაც ვერ შეეწინააღმდეგები. საერთოდ ვფიქრობ ეს ღვთის მიერ არის და რაც უფლისგან არის უწმინდური არ იქნება.
ზიარებასთან დაკავშირებით ყველაზე კარგი მაგალითი როცა სისხლმდინარე ქალი მაცხოვრის სამოსელის ფესვს შეეხება თან ზურგიდან. ეს მიგვანიშნებს რომ ასეთ დროს უფლის სისხლთან და ხორცთან უფრო მეტი რიდი და შიშით უნდა მივიდეთ, შეგვიძლია სიწმინდეებს მივეახლოთ მაგრამ არა თავად უფლის წმინდა ძღვენს. იმედნია ნათლად გადმოვეცი რაც მინდოდა biggrin.gif


--------------------
და მეცხრესა ოდენ ჟამსა ჴმა-ყო იესუ ჴმითა დიდითა და თქუა: ილი, ილი! ლიმა საბაქთანი? ესე არს: ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო! რაჲსათჳს დამიტევე მე?


კაცი პატივსა შინა იყო და არა გულისხმა-ყო, ჰბაძვიდა იგი პირუტყუთა უგუნურთა და მიემსგავსა მათ.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Jun 27 2013, 01:27 AM
პოსტი #63


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



ციტატა
ეს მიგვანიშნებს რომ ასეთ დროს უფლის სისხლთან და ხორცთან უფრო მეტი რიდი და შიშით უნდა მივიდეთ, შეგვიძლია სიწმინდეებს მივეახლოთ მაგრამ არა თავად უფლის წმინდა ძღვენს. იმედნია ნათლად გადმოვეცი რაც მინდოდა

ვერ გავიგე რა გინდა.
თუ იმ სისხლმდინარე ქალისთვის იყო დაშვებული უფალთან შეხება , დღევანდელმა ქალებმა რა დააშავეს?
უბრალოდ მე ამის საჭიროებას ვერ ვხედავ.
ძალიან იშვიათობაა ადამიანი , რომელიც ყოველკვირას ეზიარება ხომ?
1 კვირა რომ არ ეზიაროს ეს ნამვილად არაფერს შეცვლის და რა ცეცხლის კიდებაა ამ დროს ზიარება?
რაც შეეხება მიზეზს. გარდა ფიზიოლოგიური პროცესებისა პიროვნება ამ დროს უფრო აღელვებულია , შედარებით აგრესიული და.ა.შ.
ზიარების დროს კი აუცილებელია შინაგანი სიმშვიდე და მოკრძალება.
ეს ფაქტიც გასათვალისწინებელია ემთვის...


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G_saxva
პოსტი Jun 27 2013, 09:02 AM
პოსტი #64


I n t e r n e t
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 4,913
რეგისტრ.: 11-March 13
მდებარ.: i n t e r n e t
წევრი № 13,010



ციტატა(A.V.M @ Jun 27 2013, 01:27 AM) *

თუ იმ სისხლმდინარე ქალისთვის იყო დაშვებული უფალთან შეხება , დღევანდელმა ქალებმა რა დააშავეს?

უფლის სამოსელს შეეხო და არა თავად უფალს, აქედან გამომდინარე მე ვფიქრობ ზიარების გარდა ყველა სიწმინდესთან მიახლება შეუძლია.


--------------------
და მეცხრესა ოდენ ჟამსა ჴმა-ყო იესუ ჴმითა დიდითა და თქუა: ილი, ილი! ლიმა საბაქთანი? ესე არს: ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო! რაჲსათჳს დამიტევე მე?


კაცი პატივსა შინა იყო და არა გულისხმა-ყო, ჰბაძვიდა იგი პირუტყუთა უგუნურთა და მიემსგავსა მათ.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Jun 27 2013, 02:08 PM
პოსტი #65


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



G_saxva
ციტატა

უფლის სამოსელს შეეხო და არა თავად უფალს, აქედან გამომდინარე მე ვფიქრობ ზიარების გარდა ყველა სიწმინდესთან მიახლება შეუძლია.

ქალს ჰქონდა მძიმე მშობიარობა და დიდი შანსია რომ დაიღუპოს.
40 დღის მანძილზე შეიძლება თუ არა მისი ზიარება?


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G_saxva
პოსტი Jun 27 2013, 03:07 PM
პოსტი #66


I n t e r n e t
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 4,913
რეგისტრ.: 11-March 13
მდებარ.: i n t e r n e t
წევრი № 13,010



ციტატა(A.V.M @ Jun 27 2013, 02:08 PM) *

G_saxva

ქალს ჰქონდა მძიმე მშობიარობა და დიდი შანსია რომ დაიღუპოს.
40 დღის მანძილზე შეიძლება თუ არა მისი ზიარება?

მე გამოუვალ სიტუაცეიბზე არ ვსაუბრობ როცა აუცილებელია ზიარება მე ერთ ჩვეულებრივ დღეზე ვამბობ (ნუ ვისთვის ჩვეულებრივი ვისთვის არა). როცა ადამიანი ცუდად არის, ქალი იქნება თუ კაცი და მისი სიკვდილ სიცოცხლის საკითხი მინიმალური ეჭვის ქვეშ დგას, მაშინ აუცილებლად უნდა ეზიაროს.


--------------------
და მეცხრესა ოდენ ჟამსა ჴმა-ყო იესუ ჴმითა დიდითა და თქუა: ილი, ილი! ლიმა საბაქთანი? ესე არს: ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო! რაჲსათჳს დამიტევე მე?


კაცი პატივსა შინა იყო და არა გულისხმა-ყო, ჰბაძვიდა იგი პირუტყუთა უგუნურთა და მიემსგავსა მათ.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Jun 27 2013, 09:49 PM
პოსტი #67


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



G_saxva
აბა როდესაც არაფერი ს

ფერი საგანგაშო არ ხდება საჭიროებასაც ვერ ვხედავ რომ ეზიაროს ქალი , რა ცეცხლის კიდებაა ...
ისე , თუნდაც ძველი აღთქმის ეკლესიაში ყველა სახის ქალის წიდოვანებაზე არ იყო ერთნაირი კანონმდებლობის მოქმედება . აქაც იყო გარკვეული კანონზომიერება...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
George Leluashvili
პოსტი Jun 28 2013, 01:42 AM
პოსტი #68


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5,088
რეგისტრ.: 27-February 11
წევრი № 10,559



ციტატა(G_saxva @ Jun 26 2013, 10:01 AM) *

კონკრეტულად არა ზოგადად მაინტერესებს, თქვენი აზრი რას ფიქრობთ ქალის ტაძარში შესვლაზე და ზიარებაზე დედათა წესის დროს. ან ჯვრისწერა თუ შეიძლება მაგ დროს და ნათლობა.

ამის შესახებ მეუფე იოანეს აქვს ძალიან მაგარი ნაშრომი და მე და ჩემმა მოძღვარცამც ვისაუბრეთ რამდენიმე დღის წინ ამ თემაზე.


--------------------
________________________________________________________________________

შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი;
შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული;
შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი;
შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას;
შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას.
________________________________________________________________________

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G_saxva
პოსტი Jun 28 2013, 08:50 AM
პოსტი #69


I n t e r n e t
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 4,913
რეგისტრ.: 11-March 13
მდებარ.: i n t e r n e t
წევრი № 13,010



ციტატა(George Leluashvili @ Jun 28 2013, 01:42 AM) *

ამის შესახებ მეუფე იოანეს აქვს ძალიან მაგარი ნაშრომი და მე და ჩემმა მოძღვარცამც ვისაუბრეთ რამდენიმე დღის წინ ამ თემაზე.

მერე გაგვანდა მაგ საუბრის შინაარსი smile.gif


--------------------
და მეცხრესა ოდენ ჟამსა ჴმა-ყო იესუ ჴმითა დიდითა და თქუა: ილი, ილი! ლიმა საბაქთანი? ესე არს: ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო! რაჲსათჳს დამიტევე მე?


კაცი პატივსა შინა იყო და არა გულისხმა-ყო, ჰბაძვიდა იგი პირუტყუთა უგუნურთა და მიემსგავსა მათ.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Jun 28 2013, 11:00 AM
პოსტი #70


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



George Leluashvili
ციტატა

ამის შესახებ მეუფე იოანეს აქვს ძალიან მაგარი ნაშრომი და მე და ჩემმა მოძღვარცამც ვისაუბრეთ რამდენიმე დღის წინ ამ თემაზე.

ბოლო პერიოდში რაც ვნახე , ყველაზე კარგად მამა ალექსი ქშუტაშვილის სტატია ასახავს რეალობას . კაიროსის საიტზე იყო.
მეუფე იოანეს ნაშრომი არ წამიკითხავს...


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G_saxva
პოსტი Jun 28 2013, 11:21 AM
პოსტი #71


I n t e r n e t
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 4,913
რეგისტრ.: 11-March 13
მდებარ.: i n t e r n e t
წევრი № 13,010



ციტატა(A.V.M @ Jun 28 2013, 11:00 AM) *

George Leluashvili

ბოლო პერიოდში რაც ვნახე , ყველაზე კარგად მამა ალექსი ქშუტაშვილის სტატია ასახავს რეალობას . კაიროსის საიტზე იყო.
მეუფე იოანეს ნაშრომი არ წამიკითხავს...

ზუსტად მაგ სტატიის შემდგომ მომინდა გვესაუბრა ამ თემაზე, მაგრამ აქ ხალხის ნაკლებობაა აშკარად ამ მხრივ sad.gif
ძალიან მომეწონა ეგ სტატია smile.gif


--------------------
და მეცხრესა ოდენ ჟამსა ჴმა-ყო იესუ ჴმითა დიდითა და თქუა: ილი, ილი! ლიმა საბაქთანი? ესე არს: ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო! რაჲსათჳს დამიტევე მე?


კაცი პატივსა შინა იყო და არა გულისხმა-ყო, ჰბაძვიდა იგი პირუტყუთა უგუნურთა და მიემსგავსა მათ.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
George Leluashvili
პოსტი Jun 30 2013, 11:50 AM
პოსტი #72


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5,088
რეგისტრ.: 27-February 11
წევრი № 10,559



ციტატა(G_saxva @ Jun 28 2013, 09:50 AM) *

მერე გაგვანდა მაგ საუბრის შინაარსი smile.gif

მეუფე იოანეს სტატია ვეღარ ვნახე, არადა ძალიან კარგად ჰქონდა ახსნილი ეს ყოველივე, არგუმენტირებულად და თეოლოგიურად გამართული.

მამა იაკობმა კი დაახლოებით ამგვარი ამ მითხრა, რომ დედათა წესი და ძილში დაცემა, დაცემული ადამიანის ფიზიკური მდგომარეობის შედეგია და განწმენდის გარეშე ზიარება არ შეიძლება, თუ რაღაც განსაკუთრებულ შემთხვევას არ აქვს ადგილი.
როგორც არ შეიძლება ფიზიკურად უწმინდური ადამიანის ზიარება (ცოტა უხერხული მაგალითი მომიყვანა), ასევე არ შეიძლება ამ მონკრეტულ შემთხვევაშიც.
ხოლო თუ ადამიანი სიკვდილის პირასაა, მაგ შემთხვევაში აუცილებელიც კია.


--------------------
________________________________________________________________________

შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი;
შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული;
შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი;
შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას;
შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას.
________________________________________________________________________

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
აკაკი
პოსტი Jun 30 2013, 11:58 AM
პოსტი #73


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,626
რეგისტრ.: 21-May 09
წევრი № 7,018



რა განწმენდს ადამიანს, საკითხავია. უფრო, ვინ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Jun 30 2013, 05:59 PM
პოსტი #74


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



George Leluashvili
ციტატა
დედათა წესი და ძილში დაცემა, დაცემული ადამიანის ფიზიკური მდგომარეობის შედეგია და განწმენდის გარეშე ზიარება არ შეიძლება, თუ რაღაც განსაკუთრებულ შემთხვევას არ აქვს ადგილი.

მაგას ვამბობ ზუსტად...


აკაკი
ციტატა
რა განწმენდს ადამიანს, საკითხავია. უფრო, ვინ.

ჰოოოოოო....


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sopo...
პოსტი Jul 7 2013, 08:55 PM
პოსტი #75


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 808
რეგისტრ.: 21-August 08
წევრი № 5,502



ისე ასეთი საკითხები ცოტა რთულია, როცა სულიერად ცხოვრებას ცდილობ სხვა შეფასება გაქვს, თუ მატერიალურზე გაქვს ყურადღება ცოტა ბუნდოვანია საკითხები, თეთრს და შავს შორის საზღვარი ფერმკრთალდება..

ანუ ზოგადად არაფერია ამაში ცოდვა, ბიოლოგიური მოვლენაა ჩვეულებრივი, ანუ ლოგიკურია რომ არ არსებობდეს შეზღუდვა, ამ შემთხვევაში ალბათ მორჩილებით შეიძლება გადაწყვეტილების მიღება, მოძღვრის, წმ მამების,
ანუ იმის თქმა მინდა მარტო ლოგიკით ბევრი რამე გაუგებარი გახდება თუნდაც ვაშლის აკრძალვა სამოთხეში, არც ვაშლია სიბილწე, და არც მისი შეჭმა, აქ მორჩილება იყო აღსასრულელებელი,.. ისე .. ბევრია ასეთი თუნდაც ამაოდმეტყველება, შეიძლება არც ვნება გქონდეს ლაპარაკის , და არც ზიანს აყენებდე ვინმეს, მაგრამ საზოგადოებაში საჭიროდ ჩათვალო, მაგრამ საზღვრის გავლება ადვილია,? საიდან ითვლება ამაოდმეტყველება, ან რატომ არის ცუდი..

ასე ვფიქრობ

ისე სიწმინდეებისგან ცოტა მორიდებით არაფერი შავდება, ტაძრის ბოლოში დგომით უფრო მეტი მადლის მიღება შეიძლება, ზიარების იშვიათად გამოტოვება, ჯვრისწერის დაგეგმვაც შეიძლება.. ანუ სასიცოცხლო მნიშვნელობის საკითხად არ ჩაითვლება..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 13 2014, 11:38 PM
პოსტი #76


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



კანონა საუბრობს მე-8 კრების შესახებ .
http://www.youtube.com/watch?v=TLJciJEt3Yo&hd=1


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
A.V.M
პოსტი Mar 14 2014, 12:58 AM
პოსტი #77


მადლობა ამ ფორუმს!
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 13,742
რეგისტრ.: 14-June 11
მდებარ.: ფორუმს გარეთ
წევრი № 11,203



მართლმადიდებელ ეკლესიათა წინამძღოლების
ე პ ი ს ტ ო ლ ე

6-9 მარტი, 2014 წელი, ფანარა

9 მარტს, დიდი მარხვის პირველ კვირა დღეს, მართლმადიდებლობის ზეიმზე მართლმადიდებელ ეკლესიათა წინამძღოლების და წარმომადგენლებს სვინაქსის მონაწილეთა ეპისტოლე გამოცხადდა ღმრთისმსახურების დასრულებისას, წმიდა დიდმოწამე ძლევაშემოსილი გიორგის სახელობის საკათედრო ტაძარში, ფანარაში.

სახელითა მამისათა და ძისათა და წმიდისა სულისათა.

წყალობითა ღმრთისაითა, უწმიდესი ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესიების წინამძღვრები – სრულიად მსოფლიოს მართლმადიდებელ მორწმუნეებს, ჩვენს ყველა ქრისტიან ძმებს და დებს და კეთილი ნების ყოველ ადამიანს: კურთხევა ღმრთისა და ამბორი სიყვარულისა და მშვიდობისა.
„მარადის ვმადლობთ ღმერთს ყოველი თქვენგანისათვის და ჩვენს ლოცვებში გიხსენებთ“ (1 თეს. 1:2).
1. შევიკრიბეთ რა ყოვლადკეთილი ღმრთის მადლით, კონსტანტინოპოლის მსოფლიო პატრიარქ ბართოლომეოსის მიწვევით ფანარაში, 6-დან 9 მარტის ჩათვლით, 2014 წელს, ძმური სიყვარულით განვბჭეთ ის საკითხები, რაც აღელვებს დღეს ჩვენს უწმიდეს ეკლესიას, და აღვავლინეთ რა ერთობლივი მსახურება უფლისადმი წმიდა გიორგის ტაძარში, მართლმადიდებლობის ზეიმის უშესანიშნავეს დღეს, მოგმართავთ თქვენ სიყვარულის, მშვიდობის და ნუგეშის სიტყვით.
მყოფობს რა ამა სოფელსა შინა, ჩვენი ერთი, წმიდა, კათოლიკე და სამოციქულო მართლმადიდებელი ეკლესია გარემოცულია განსაცდელებით ყოველ ეპოქაში. მისი ეკლესია, რჩება რა ერთგული წმინდა გარდამოცემისა, იმყოფება მუდმივ დიალოგში თითოეულ ისტორიულ პერიოდში, თანა ევნება ადამინთან და იზიარებს მის შეშფოთებას. „იესუ ქრისტე გუშინ და დღეს და იგი თავადი არის უკუნისამდე“ (ებრ. 13:8).
ჩვენს დღეებში განსაკუთრებული დაძაბულობითაა გარემოცული ის ისტორიული განსაცდელები და გამოწვევები, რომლის წინაშეც მართლმადიდებელ ქრისტიანებს არ ძალუძთ დარჩნენ მონაწილეობის გარეშე და გულგრილად. ამიტომ ჩვენ შევიკრიბეთ ერთად (შდრ. საქმ. 2:1), რათა მიმოვიხილოთ ის პრობლემები და განსაცდელები, რასაც აწყდება თანამედროვე კაცობრიობა. „გარედან – თავდასხმებია, შიგნით კი – შიში“ (2 კორ. 7:5) – მოციქულის ეს სიტყვები ეკლესიისათვის დღესაც აქტუალურია.
2. ვხედავთ რა მთელ მსოფლიოში ადამიანთა ტანჯვას, ჩვენ გამოვხატავთ ჩვენს მხარდაჭერას ახლო აღმოსავლეთში, აფრიკასა და პლანეტის სხვა მხარეებში ქრისტიანთა მოწამეობის მიმართ და აღტაცებას მათი მოწმობის მიმართ. ჩვენ ვინახავთ მათ ხსოვნას ორმაგი მოწამეობისათვის: როგორც რწმენისათვის, ისე სხვა რელიგიური შეხედულებების ადამიანებთან ისტორიულად ჩამოყალიბებული ურთიერთობების დაცვისათვის. ჩვენ განვსჯით მშვიდობისა და სტაბილურობის არარსებობას, რაც აიძულებს ადამიანებს მიატოვონ ის მიწა, სადაც დაიბადა უფალი ჩვენი იესუ ქრისტე და საიდანაც კეთილი უწყება მოეფინა მთელ მსოფლიოს.
ჩვენ თანავიტანჯებით სირიაში ყველა მსხვერპლის ტრაგედიის გამო. ჩვენ განვსჯით ტერორიზმისა და რელიგიის დიფამაციის ყველა ფორმას. მიტროპოლიტების პავლეს და იოანეს, აგრეთვე სხვა მღვდელმსახურების და მაალულრას წმიდა თეკლას სავანის მონაზვნების გატაცება, ღრმა ჭრილობას გვაყენებს ჩვენ და ჩვენ მოვითხოვთ მათ დაუყოვნებლივ გათავისუფლებას.
ჩვენ მივმართავთ კონფლიქტის ყველა მონაწილეობას, მოვითხოვთ რა სამხედრო მოქმედებათა დაუყოვნებლივ შეწყვეტას, ტყვეების გათავისუფლებას და მშვიდობის აღდგენას მოლაპარაკებების გზით. ახლო აღმოსავლეთის ქრისტიანები – საფუარია მსოფლიოსი. მშვიდობა ყოველი ადამიანისათვის უზრუნველყოფს აგრეთვე მშვიდობას ქრისტიანებისათვისაც. ჩვენ მხარს ვუჭერთ ანტიოქიის საპატრიარქოს მის სულიერ და ჰუმანიტარულ მსახურებაში და მცდელობებში, აღადგინოს დანგრეული და დააბრუნოს დევნილები.
3. ჩვენ მხურვალედ ვლოცულობთ მშვიდობიანი მოლაპარაკებებისათვის ლოცვითი შერიგებისათვის უკრაინაში მიმდინარე კრიზისთან დაკავშირებით. ჩვენ განვსჯით მუქარებს, მიმართულს წმინდა მონასტრებისა და ტაძრების ძალის გამოყენებით ხელში ჩაგდების თაობაზე და აღვავლენთ ლოცვებს ჩვენი ძმებისათვის, რომლებიც იმყოფებიან საეკლესიო თანაზიარების გარეთ, წმინდა ეკლესიის წიაღში დაბრუნებისათვის.
4. სამართლიანობისა და მშვიდობის მთავარი საფრთხე, როგორც ადგილობრივ, ისე გლობალურ მასშტაბებში, მომდინარეობს მსოფლიო ეკონომიკური კრიზისიდან. მისი შედეგები ხილულია საკაცობრიო საზოგადოების ყველა დონეზე, რომელშიც ხშირად უგულებელყოფილია ისეთი ღირებულებები, როგორიცაა პირადი ღირებულებები, ძმური სოლიდარობა და სამართლიანობა. ამ კრიზისის მიზეზები ძევს არა მხოლოდ ფინანსურ სფეროში, არამედ – მორალურ და სულიერ ნიჰილიზმში. არ ვქმნით რა ხელისუფლების, სიხარბისა და თვითკმაყოფილების ამსოფლიურ კერპებს, ჩვენ ხაზს ვუსვამთ, რომ ჩვენი მოწოდება მდგომარეობს მსოფლიოს გარდაქმნაში სამართლიანობის, მშვიდობისა და სიყვარულის საწყისებზე.
ეგოცენტრულობა და ხელისუფლების ბოროტად გამოყენება აკნინებს მრავლისათვის ადამიანური პიროვნების წმინდა თვისებების შესახებ წარმოდგენას, მათ არ სურთ დაინახონ ხატი ღმრთისა მცირეთაგან ძმებსა და დებში (შდრ: მთ. 25:40, 45). მრავალი რჩება გულგრილი სიღარიბის, ტანჯვისა და ძალადობის მიმართ, რომლებიც ჯერ კიდევ რჩებიან კაცობრიობის უბედურებად.
5. ეკლესია მოწოდებულია, რომ მოიტანოს მსოფლიოში საწინასწარმეტყველო სიტყვა. ჩვენ გამოვხატავთ ჩვენს შეშფოთებას ადგილობრივი და გლობალური ტენდენციების გამო, რომლებიც აკნინებენ და ანგრევენ რწმენის საფუძვლებს, თითოეული ადამიანის პიროვნების ღირსებას, ქორწინების, ოჯახის დაა ქმნილების, როგორც ღმრთის ძღვენის უწმიდეს ინსტიტუტს.
ჩვენს მხარს ვუჭერთ ადამიანური ცხოვრების უდავოდ უწმიდეს ხასიათს მისი ჩასახვის მომენტიდან ბუნებრივ სიკვდილამდე. ჩვენ ვაღიარებთ ქორწინებას, როგორც მამაკაცისა და ქალის კავშირს, რომელიც გამოხატავს ქრისტეს და მისი ეკლესიის ერთობას. ჩვენი მოწოდებაა, შენარჩუნებულ იქნეს ბუნებრივი შუალედი, როგორც ქმნილების მეურნისა და არა ბატონისა. დიდი მარხვის ამ დროს ჩვენ მოვუწოდებთ ჩვენს სასულიერო დასს და ერისკაცებს, რომ იცხოვრონ სინანულის სულით, ესწრაფონ გულის სიწმიდეს, სიმშვიდეს და მიტევებას და საზოგადოებას მისცენ მოწმობა უფლისა ჩვენისა იესუ ქრისტეს მარადიული სწავლების შესახებ.
6. წინამძღვართა სვინაქსი წარმოგვიდგენს ჩვენ კურთხეულ შემთხვევას, რომ განვამტკიცოთ ჩვენი ერთობა თანაზიარებისა და თანამშრომლობის გზით, და ჩვენ კიდევ ერთხელ ვადასტურებთ კრებითობის, როგორც ეკლესიის ერთიანობისათვის უპირველესი საჭიროების პრინციპისადმი ჩვენს ერთგულებას. ჩვენ აღვიარებთ, როგორც გვასწავლიდა წმიდა იოანე ოქროპირი, კონსტანტინოპოლელი მთავარეპისკოპოსი, რომ „ეკლესიის სახელი არის ერთობის და თანხმობის სახელი, და არა განყოფისა“. ჩვენი გულები სავსეა სასოებით წმიდა და დიდი კრების თაობაზე დიდი ხნის მოლოდინით, რომელიც იქნება მოწმობა ეკლესიის ერთიანობისა და მისი ზრუნვისა თანამედროვე მსოფლიოზე.
სვინაქსზე მიღებულ იქნა გადაწყვეტილება განხორციელდეს უფრო მეტად ინტენსიური მოსამზადებელი სამუშაო. სპეციალური ინტერმართლმადიდებლური მოსამზადებელი კომისია 2014 წლის სექტემბრიდან დაიწყებს თავის მუშაობას, რომელიც გაგრძელდება 2015 წლის წმინდა პასექამდე. ყველა გადაწყვეტილება კრებაზე და მოსამზადებელ ეტაპებზე მიღებულ იქნება კონსენსუსის საფუძველზე.
წმიდა და დიდი კრება მოწვეულ იქნება მსოფლიო პატრიარქ ბართოლომეოსის მიერ კონსტანტინოპოლში, 2016 წელს, თუ რაიმე მოულოდნელი არ მოხდა. კრების თავმჯდომარე იქნება მსოფლიო პატრიარქი. მის მარჯვნივ და მარცხნივ განთავსდებიან მისი თანაძმები – სხვა ავტოკეფალური ეკლესიების წინამძღოლები.
7. მისია უდავოდ დაკავშირებულია ერთიანობასთან. ეკლესია არ ცხოვრობს საკუთარი თავისთვის: მისი ვალია – დაამოწმოს და გაუყოს საღმრთო ნიჭები მოყვასთ და უცხოთ. მონაწილეობა მივიღეთ რა საღმრთო ლიტურგიაში და ვილოცეთ რა მთელი მსოფლიოსათვის, ჩვენ მოწოდებული ვართ განვაგრძოთ ეს ლიტურგია და ლიტურგიის შემდეგ, გავუყოფთ მთელს კაცობრიობას ჭეშმარიტებისა და სიყვარულის ნიჭებს, თანახმად უფლის დასკვნითი მცნებისა და აღთქმისა: „წადით და მოიმოწაფეთ ყოველი ერთი... და აჰა, მე თქვენთან ვარ ვიდრე სოფლის აღსასრულამდე“ (მთ. 28:19-20).
8. ჩვენ ვცხოვრობთ მსოფლიოში, სადაც არის მულტიკულტურალიზმი და პლურალიზმი –გარდაუვალი და მუდმივად ცვალებადი რეალობა. ჩვენ ვაცნობიერებთ, რომ არცერთი საკითხი ჩვენს დროში არ შეიძლება განხილულ ან გადაწყვეტილ იქნეს გლობალური ხედვის გარეშე, რამეთუ ადგილობრივის და გლობალური წინააღმდეგობას მივყავართ აზროვნების მართლმადიდებლური სახის გაუფასურებისკენ.
ვინაიდან განხეთქილების, სეგრეგაციის და დაყოფის წინაშე ჩვენ სრული გადაჭრით ვახარებთ მართლმადიდებლობის სიტყვას. ჩვენ ვაღიარებთ, რომ დიალოგი ყოველთვის სჯობს კონფლიქტს. თავის არიდება და იზოლაციონიზმი არ არის ჩვენი არჩევანი. ჩვენ კიდევ ერთხელ ვადასტურებთ, რომ ჩვენი ვალია ვიყოთ ღია სხვა ადამიანებთან და უცხო კულტურებთან, სხვა აღმსარებლობის ქრისტიანებთან და სხვა რელიგიის წარმომადგენლებთან კონტაქტისათვის.
9. მიუხედავად ყველა სიძნელისა, ჩვენ ვახარებთ ღმრთის კეთილ უწყებას, რომლემაც „ესე შეიყვარა სოფელი“, რომ „მოვიდა ჩვენ შორის“. ამიტომ, ჩვენ, მართლმადიდებლები მომავალს ვუყურებთ იმედით, და, მიუხედავად ყველა სირთულისა, ვსასოებთ „ყოვლისამპყრობელზე... რომელიც არის და იყო და მოდის“ (გამოცხ. 1:8). რამეთუ ჩვენ გვახსოვს, რომ ბოლო სიტყვა – სიტყვა სიხარულისა, სიყვარულისა და სასოებისა, რჩება მასთან. რომელსა შვენის დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.

† ბართოლომეოს კონსტანტინოპოლელი
† თეოდორე ალექსანდრიელი
† თეოფილე იერუსალიმელი
† კირილე მოსკოველი
† ირინეოს სერბელი
† დანიელ რუმინელი
† ნეოფიტე ბულგარელი
† ილია ქართველი
† ქრიზოსტომოს კვიპრელი
† იერონიმე ათენელი
† საბა ვარშაველი
† ანასტასიოს ტირანელი


© თარგმანი: დ.ჩიკვაიძე.

https://www.facebook.com/notes/davit-chikva...152261307572769


--------------------
აბა ჰე და აბა ჰო!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
iohanan
პოსტი Apr 23 2014, 05:35 PM
პოსტი #78


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 260
რეგისტრ.: 9-April 14
წევრი № 13,661



წმ. ბასილი დიდი

ყოველდღიურ შეცოდებათა კანონები
20. დედათა წესის უგულებელმყოფელი და საღვთო საიდუმლოთა შემხები ორმოცდღიანი უზიარებლობით დაისაჯოს. - See more at: http://www.orthodoxy.ge/samartali/mtsire_s...h.TtKHKF9t.dpuf
ბასილი დიდის კანონებს დგეს აგარ ითვალისწინებენ თუ შემსუბუქებულია ვერ მივხვდი?საქართველოს სინოდის მიერ არ არის განსაზღვრული ამ დრო?ს როგორ უნდა მოიქცეს ქალი???
სისხლმდინარე რომ შეეხო იესოს ეს იმას არ ნიშნევს რომ ქალს რომელსაც აქვს კრიტიკულუ დღეები არ უნდა მოერიდოს სიწმინდეების შეხებას.
სისხლმდინარე ქალი იყო ავადმყოფი როგორც ბრამა,კეთროვენი....სისხლდენაა ავადმყოფობაა,ხოლო რაც შეეხება დედათა წესს ეს ფიზიოლოგიური მოვლენაა.ცოდვად ვერ აღვიქვამ რადგან ამის გარეშე შვილოსნობაც არ იქნებოდა,ღმერთისგანაა ბოძებული და თAნ ქალიაგან უნებლიდ ხდება,უბრალოდ უნდა იყოს განსაზღვრული წესი როგრო უნდა მოიქცეს ამ დროს და ყველას სხვადახსვა აზრი არ უნდა ჰქონდეს...
ჩვენთვის საინტერესოა საქართველოს სინოდის გადაწყვეტილება ამასთან დაკავშირებით რადგან ეს უნდა გავითვალისწინოთ და არა სXვა ან რუსი ,ან ბერძნული თუ სერბი ეკლესისს გადაწყვეტილებები. (რაც დავწერე ჩემი აზრია, შეიძლება ვცდები და შემისწორეთ!!!!!!!!)


--------------------
ხოლო როცა ჭამდნენ ისინი, თქვა: ჭეშმარიტად გეუბნებით: ერთი თქვენგანი გამცემს მე (მათე26.21)
მაშინ იუდამ, მისმა გამცემმა, თქვა: მე ხომ არა ვარ, რაბი? უთხრა მას: შენ სთქვი (მათ26.25)
მიუგო პეტრემ და უთხრა მას: ყველა რომ შეცდეს შენს გამო, მე არასოდეს შევცდები.
უთხრა იესომ: ჭეშმარიტად გეუბნები შენ: ამაღამ, მამლის ყივილამდე, სამჯერ უარმყოფ მე.(მათე26.33-34)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
MIRDAT
პოსტი Apr 23 2014, 07:10 PM
პოსტი #79


MIRDAT
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 542
რეგისტრ.: 13-October 11
მდებარ.: შუახმელეთი
წევრი № 11,666



ციტატა(iohanan @ Apr 23 2014, 05:35 PM) *

დედათა წესის უგულებელმყოფელი და საღვთო საიდუმლოთა შემხები ორმოცდღიანი უზიარებლობით დაისაჯოს.

ყველაზე უაზრო კანონების ტოპ ათეული რომ არსებობდეს, ეს კანონი საპატიო ადგილს დაიკავებდა მანდ...

საერთოდ არ მესმის მაგ კანონის არსი, არც მეგონა, თუ მასეთი წესი არსებობდა, 1 წლის წინ გავიგე...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
iohanan
პოსტი Apr 23 2014, 08:24 PM
პოსტი #80


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 260
რეგისტრ.: 9-April 14
წევრი № 13,661



MIRDAT
ბასილი დიდზეა საუბარი...


--------------------
ხოლო როცა ჭამდნენ ისინი, თქვა: ჭეშმარიტად გეუბნებით: ერთი თქვენგანი გამცემს მე (მათე26.21)
მაშინ იუდამ, მისმა გამცემმა, თქვა: მე ხომ არა ვარ, რაბი? უთხრა მას: შენ სთქვი (მათ26.25)
მიუგო პეტრემ და უთხრა მას: ყველა რომ შეცდეს შენს გამო, მე არასოდეს შევცდები.
უთხრა იესომ: ჭეშმარიტად გეუბნები შენ: ამაღამ, მამლის ყივილამდე, სამჯერ უარმყოფ მე.(მათე26.33-34)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

8 გვერდი V « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 16th July 2025 - 07:52 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი