![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Amuza |
![]()
პოსტი
#161
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
დრო ადრე თუ გვიან ყველაფერს ცვლის (რასაც დასაწყისი აქვს) რელიგიის ფორმებსაც და დოგმებსაც ![]() მოვა ისეთი დრო, როცა ხორცის ჭამა ისევე იქნება აღქმული, როგორც სიგარეტის მოწევა. ხორცს შეჭამენ რა თქმა უნდა, მაგრამ ის მაინც ეცოდინებათ რომ ეს კარგი არაა. ანუ დააწერენ, ხორცის ჭამა კლავს და ხორცის ჭამა ორსულობის დროს საფრთხეს უქმნის ნაყოფის ჯანმრთელობასო? -------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
Atman |
![]()
პოსტი
#162
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
Amuza
ციტატა ანუ დააწერენ, ხორცოს ჭამა კლავს და ხორცის ჭამა ორსულობის დროს საფრთხეს უქმნის ნაყოფის ჯანმრთელობასო? ზუსტად! ![]() -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
Amuza |
![]()
პოსტი
#163
|
![]() გიორგი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 ![]() |
Amuza ზუსტად! ![]() სასწაული კაცი ხარ რა ![]() ხორცი შეიცავს 0.6 მგ ნიკოტინს და 8 მგ კუპრს ხორცი ლაითი -------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
ნონა |
![]()
პოსტი
#164
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
ნონა სხვათაშორის ერთ დროს ზანგები ადამიანებად არ ითვლებოდნენ იმდორინდელი ყველანაირი "გაგებით" ![]() ეუფ, მართლმადიდებლები ზანგებს ჭამდნენ იმ მოტივით რომ უფალმა ყველაფერი ადამიანის გარდა საკვებად გვიბოძაო? ზანგებს სრულფასოვან ადამიანებად არ თვლიდნენ, მაგრამ არც ცხოველებად ![]() -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
Atman |
![]()
პოსტი
#165
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
ნონა
ციტატა ზანგებს სრულფასოვან ადამიანებად არ თვლიდნენ, მაგრამ არც ცხოველებად ფარდობითია ყველაფერი. ზანგებზე რაც ეგონათ არ გამართლდა. ცხოველებზე გონიათ სული არა აქვთო და არც ეგ გამართლდება. 100% ვიცი ![]() -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
ქევანა |
![]()
პოსტი
#166
|
![]() მთვლემარე დრაკონი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 7,454 რეგისტრ.: 11-February 07 მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth წევრი № 1,055 ![]() |
Atman
![]() ![]() ![]() მასწავლებლების წვალება უყვართ მოსწავლეებს ![]() ![]() ![]() კაი, ერთზე დაგეთანხმები: სოფისტურია, მაგრამ არალოგიკური არ.... შენ ხომ ამბობდი გარეულს არ სჭირდება შველა, თვითონ უვლის თავსო და შინაური ქათამი რით ვერ უვლის თავს ![]() ![]() ეხ, წავედი ვჭამო, თორემ კომპი მე არ მაჭმევს ![]() -------------------- “I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")
"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini *** ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : ) *** Спасение утопающего – дело рук самого утопающего... *** ამინდის შემქმნელი |
Atman |
![]()
პოსტი
#167
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
ნუ გამიოფეთ თემა თორე თუ დავაცხერი მთელ ფორუმს ოფ-ოფებით ვერ გადამირჩებით მერე!
![]() ![]() ![]() მოკლედ მე ჩემი სათქმელი თითქმის ამოვწურე და ყველაფერი ვთქვი რაც ამ ფორუმზე "დასაშვებია" და აწი თქვენი საღი აზრის იმედზე ვიქნები. 1000 ფორუმელიდან 1 მაინც თუ გახდება ვეგეტარიანელი უკვე დიდი შედეგია. (ეჰ, ნეტა ვინ იქნება ის იღბლიანი ![]() -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
Atman |
![]()
პოსტი
#168
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
Amuza
ციტატა წავედი ახლა მე და კაი ხბოს მწვადები თუ გინდა შამო კალექტივში არაა გმადლობ. სხვა დროს წამოვალ. მწვადები როცა არ იქნება ![]() -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
izi-bartki |
![]()
პოსტი
#169
|
![]() შეიყვარეთ სიყვარული ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,169 რეგისტრ.: 15-June 07 მდებარ.: გაღმა ნაპირი..:) წევრი № 2,203 ![]() |
Atman
ვაიმე ვაიმე ვაიმეეეეეეეეეეე ! აქაც კრიშნა და აქაც ვეგეტარიანელობა?? გაიტანეეთ გაიტანეთ ეს გრენლანდია ! ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- "რომელმან სუას წყლისა მისგან რომელი მე მივცსე მას,არა სწყუროდეს უკუნისამდე"(იოან.4.14)
"ჭეშმარიტება არ იჩაგრება იმით, რომ ვიღაცა მას არ იზიარებს". შილერი. |
Ismail |
![]()
პოსტი
#170
|
![]() სტუმარი ცოტა ხანისა ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,336 რეგისტრ.: 29-June 07 მდებარ.: Қырҭтәыла, Қарҭ წევრი № 2,331 ![]() |
Amuza
Atman და სხვები ნუ აოფებთ, რა ამბავი დატრიალებულა აქ!.. (ატმან შენ რაღა მოგივიდა კაცო შენ თემაში რო დაგიწყია გოფება. ![]() Atman Amuza არაა გმადლობ. სხვა დროს წამოვალ. მწვადები როცა არ იქნება ![]() ბუნებაში კაი ქეიფი და... ვეგეტარიანული? ![]() ისე, ძალიან დიდი გამოხმაურება ჰქონია ამ თემას... ყოჩაღ! მაგრამ მე მაინც ვერ გავიგე რა არის ატმანისა და მისი მომხრეების აზრით ხორცის არჭამის მთავარი მიზეზი: - ის, რომ ხორცი მავნებელია ჯანმრთელობისთვის; თუ - ის, რომ ჩვენ არ გვაქვს ცხოველის მოკვლის (და შესაბამისად - ჭამის) უფლება / ცხოველის მოკვლა (ჭამა) არაჰუმანურია / ცხოველის მოკვლა (ჭამა) არაქრისტიანულია; თუ - ორივე ზემოთჩამოთვლილი ერთად ? ნუ, პირველ არგუმენტს რაც შეეხება, მემგონი ზედმეტი ჭამა არც ხორცის შეიძლება და არც არაფრის, მაგრამ ხორცის საერთოდ არჭამაც არ უნდა იყოს სწორი, იმიტომ რომ ადამიანი ბუნებრივად არის ხორცის მჭამელი არსება (ისევე, როგორც ვეფხვი, მგელი და ასე შემდეგ). მეორე არგუმენტს რაც შეეხება, ვერ ვხვდები, რატომ არ შეიძლება ცხოველის მოკვლა. ქრისტიანული სწავლებით რომ ადამიანს ცხოველის ჭამის (მაშასადამე - მოკვლისაც) უფლება აქვს, მემგონი ამაზე არ ვდაობთ. აკაკი ხო, ღმერთი ყველაფრის საშუალებას გაძლევს, მაგრამ ამავე დროს იმასაც გეუბნება, რომ "მე ამის საშუალებას გაძლევ, მაგრამ შენ მაინც არ გააკეთო, თორემ დაისჯებიო". შედარებისთვის:საშუალებას და უფლებას ღმერთი ყველაფრისას გაძლევს, არჩევანი თავისუფალი გაქვს. სინდისის ხმა იმიტომ მოგცა ღმერთმა რომ მას მიყვე. ასევე მოგცა ცოდნაც, რომ უმჯობესია არ ჭამო ცხოველის ხორცი. "საშუალება გაქვს მოიპარო, მაგრამ ამის გამო დაისჯები". და "საშუალება გაქვს ჭამო ხორცი (ანუ მოკლა ცხოველი), და ამის გამო არ დაისჯები". ვერ ვხვდები, რატომ არ უნდა გააკეთოს ადამიანმა ის, რისი გაკეთების უფლებაც აქვს, ანუ რაც აკრძალული არაა მისთვის. არსებობს ბევრი მიზეზი, რის გამოც ცხოველი არ უნდა მოკლა: 1. თუ ეს ცხოველი ბუნების იშვიათობას წარმოადგენს; 2. თუ ცხოველის მოკვლას არანაირი გონივრული მიზანი არ აქვს, მაგალითად შენ უბრალოდ, ხულიგნური ან სხვა ქვენა გრძნობით გინდა ცხოველის მოკვლა და ამას კვებისთვის არ აკეთებ (აქ შეიძლება გართობის მიზნით ნადირობის მიზანშწონილობაზეც დავფიქრდეთ (თუმცა არა საკვების მოპოვების მიზნით ნადირობის მიზანშეწონილობაზე)); 3. ცხოველი სხვისი საკუთრებაა და ა.შ. ამ მიზეზებში მე ვერაფრით ვერ გავიყვან იმას, რომ ცხოველის მოკვლა არაჰუმანურია და საკვებადაც არ შეიძლება მისი მოკვლა. სხვა საკითხია ცხოველის განსაკუთრებული სისასტიკით მოკვლა. ეს ქრისტიანულადაც ცოდვაა, და კანონიც კრძალავს. -------------------- ...And it's hard to hold a candle
In the cold November rain... |
Atman |
![]()
პოსტი
#171
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
Ismail
ოფებს თუ წაშლი მადლობელი დაგრჩები. ციტატა ნუ, პირველ არგუმენტს რაც შეეხება, მემგონი ზედმეტი ჭამა არც ხორცის შეიძლება და არც არაფრის, მაგრამ ხორცის საერთოდ არჭამაც არ უნდა იყოს სწორი, იმიტომ რომ ადამიანი ბუნებრივად არის ხორცის მჭამელი არსება (ისევე, როგორც ვეფხვი, მგელი და ასე შემდეგ). ადამიანის ორგანიზმი ისეა მოწყობილი, რომ მას შეუუძლია იყოს ვეგეტარიანელიც და ხორცისმჭამელიც. აუცილებლობას არ წარმოადგენს ხორცი და შეუცვლელ "ვიტამინებს" არ შეიცავს. ციტატა ვერ ვხვდები, რატომ არ უნდა გააკეთოს ადამიანმა ის, რისი გაკეთების უფლებაც აქვს, ანუ რაც აკრძალული არაა მისთვის. ციტატა "საშუალება გაქვს ჭამო ხორცი (ანუ მოკლა ცხოველი), და ამის გამო არ დაისჯები". ჩვენი რელიგია არ კრძალავს, გეთანხმები. მაგრამ სხვა ზოგიერთი რელიგია კრძალავს და არცთუ უსაფუძვლოდ. უცნაურად არ გეჩვენებათ, რომ ყველა ძირითად რელიგიაში არის ცხოველის რაღაც სახეობის ჭამის აკრძალვა, ქრისტიანობაში კი ყველაფერი ნებადართულია? არ მინდა ამ თემას რელიგიებთან კავშირი ქონდეს. მე გთავაზობთ პრაქტიკულ და გამოცდილ რჩევას. მიიღებთ თუ არა თქვენი ნებაა. მე გელაპარაკებით ჰუმანიზმის და ადამიანობის კუთხით. პირველ რიგში ადამიანები ვართ და მერე ქრისტიანები. მითუმეტეს სამოთხიდან გამოძევებამდე ადამი და ევა ხორცს არ ჭამდნენ და იმისთვის რომ სამოთხეში მოვხვდეთ აქვე უნდა "შევიმუშაოთ" იქაური ჩვევები და გადავაგდოთ აქაური. ისევ ვიმეორებ ხორცის არ-ჭამა არანაირად არაა ასკეტიზმი. ბევრგან ეს ცხოვრების ჯანმრთელ წესად ითვლება და არა ასკეტიზმად. ვინც პახმელიაზე ხაშით გამოსვლასაა მიჩვეული იმისთვის ეს დიდი ასკეზაა რა თქმა უნდა, მაგრამ ეგ არაა ადამიანის "ნორმალური" მდგომარეობა. და ვაჟას პოემაზე რატომ წაუყრუა ყველამ და არავინ გააკეთა კომენტარი?! -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
Atman |
![]()
პოსტი
#172
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
ისევ დავდებ! ყურადღებით წაიკითხეთ!
![]() ვაჟა-ფშაველა "გველისმჭამელი" (ნაწყვეტი) ...როცა კი გაზაფხულდება, გამოიღვიძებს ქვეყანა: სილაღე, სიმხიარულე დასეირნობენ ყველგანა, გაჩნდება ჩირთი, ყვავილნი ეკონებიან მწვანესა, მინდია გაფაციცებით სულ მიმოივლის მთა-ველსა. ყველა მცენარეს და მღილსა ის ეგებება სალმითა, ბუნებაც "ვაშას" უძახის მდიდრულად მორთულს ალმითა. ყვავილნი ყელგადაგდებით, დახატულები კალმითა, "- მინდიას გაუმარჯოსო", - ერთხმად ასტეხენ ჟიჟინსა, ხეები ფოთლებს არხევენ, ბუნება იწყებს ბიბინსა. და მერე სათითაოდა ყველა მოჰყვება ტიტინსა: " - მე ვარო ამის წამალი"; - სხვა გაიძახის - "იმისა"; - მინდიაც მოსწყვეტს, თან მიაქვს ჯერ ზედ ნამი აქვს დილისა. თურმე ზნედა სჭირთ ყვავილთა: ოღონდ ეწამლონ სნეულთა, სიცოცხლით გაფუფუნებულს არად აგდებენ სხეულთა; სალხინოდ ჰსახვენმ კაცთ სარგოდ, ძვალ-ხორცთა ჩამორღვეულთა. ყვავილთ ეს ზნე სჭირთ და ხეებს თურმე მოუვათ ტირილი; მარტოკა მინდიას ესმის მათი კვნესა და ჩივილი. ამისგან მისი ცხოვრება ძალიან დაცარულია: მივიდა ხესთან ცულითა, სთქვა: "უნდა მოვჭრა ესაო!" - შემოჰკრავს ცულსა და ამ დროს ხის შემოესმა კვნესაო: "ნუ მომკლავ ჩემო მინდიავ, ნუ დამიბნელებ მზესაო, უიარაღო რომა ვარ, მიტომ მიბრიყვებ ხესაო?!" დაუდუნდება მკლავები, შტერად გაჰხედნებს ზეცასა. სხვა ხეს მიჰმართავს, ის უფრო მეტად დაიწყებს კვნესასა. ხელცარიელი წამოვა, ვერ მოიყოლებს შეშასა, და რომ ღველფზედა არ გაჰქრეს ცეცხლი, აანთებს თივასა ან ჩალას, გამხმარ ჯოყრებსა: თან მიაშველებს წივასა: თუ სად ხმელ წიწკრებს იპოვნის, არც დაიწუნებს იმასა. მაინც ღმერთს ჰმადლობს, მაინცა, საღამოსა და დილასა. სხვებსაც მას ურჩევს: - "კაცებო, მოდით, ნუ ჰშვრებით ცოდვასა; ნუ მასჭრით ხესა, დავჯერდეთ ჯოყრებს, ხმელს წიწკრებს ცოტასა." - არავინ უსმენს, არქმევენ ამგვარ მის რჩევას ბოდვასა. "- ღმერთს ჩვენთვის გაუჩენია სარგოდა, მოსახმარადა!" - და დღესაც არავინ ჰზოგავს ვერხვ-წიფელს მოსაკლავადა... ...ხევსურთ შეჰხედეს ერთმანეთს გაოცებულის თვალითა: ნუთუ ასეთი ცოდნაო იქნება კაცის ძალითა? დარწმუნდნენ იმის ცოდნაში, საქმე წინ ედვა ყველასა, მაგრამნ ნაგრძნობსა გულითა გონებით ჰშველენ ვერასა: ბალახსა სთიბენ, ნადირს ჰკვლენ, შეშით ანთებენ კერასა. ქათმის ხორცს რა შეაძულებს, თქვენვე მითხარით, მელასა?! ვინ ჩამოჯდება ღველფზედა, თუ ზედ არ ჰხედავს ძელასა?!" გაგრძელება... "...და მეც დღეს-ხვალეობითა, ცოტ-ცოტად, ნელაობითა დავიწყე თავის რწმენასთან მოქცევა მელაობითა: დღეს მოვჭერ ერთი ჭანდარი, თუმც მემუდარა ბევრია: "- რად სჩადი მაგას მინდიავ, ვითომ არ იყავ მტერია?!" ხვალ ორი მოვჭერ, და ასე გული ჩავიდევ ქვისაო, რომ სულ აღარა მეგრძნო რა, ძალაც ვითხოვე ღვთისაო. შენ ჯიხვის ხორცსა ჰნატრობდი, თუ ვის მოკლული გსმენია. რამდენჯერ ჩემი გულ-მკერდი ამ ჩივილს გაუსენია: "ყმაწვილნ უხორცოდ დაზრდილნი რა ვაჟკაცობას იზამენ? არსად არ გამიგონია ასრე გაზრდილი სხვისა მენ". ახ, რატომ ამის თქმამდინა არ დაგეყარა მიწა შენ!.. მეც მივყევ - ვხოცე ნადირი, გასუქ-გალაღეთ ლეშითა, თავის ბალღებით ჰხარობდი, მე დავრჩი თავის ტეხითა. სჯობდა კი ასე გახდომას გავთაულიყავ მეხითა; დაკარგულს ვეღარ მოვხელავ ვერა რომელის ხერხითა"... ცოლი "ან შენ რა გიჭირს ისეთი, თავს რად იტკიებ ძალადა; შეშის ჭრას, ნადირთ ხოცვასა სხვან რად არ სთვლიან ბრალადა?" ქმარი " - არ იცი, არა ჭკვათხელო, ყბედო, ზეზერა მგრძნობარევ, თავისა სასიამოვნოდ წუთისოფლისა მცნობარევ! არა ღირს იმად - ვიგლოვო თვისი ცოდნა და ძალია, რომ ჩემთან ერთიც მათგანი, ბრიყვო აღარსად არია?! არ უღირს მკვდარმა იცოდეს თავის სიკვდილი, - მკვდარია, იგლოვოს თავისი თავი, თვის ყოფნა შესაზარია? სხვა ყოფნა ამაზე მწარე, მიპოვნე შესადარია! ამგვარი მკვდარი დღეს მე ვარ, სხვა მკვდრებს რა უჭირთ მკვდრობითა! არიან მოსვენებულნი, არაფერს გრძნობენ გრძნობითა. რითიღა ვარგო ქვეყანას, დავცარიელდი ცოდნითა: ყვავილნი არას მეტყვიან, აღარც ცნობა მაქვს იმათი; განა მეტიღა იქნება, კაცმა თავს უგდოს ხიფათი? აღარა მესმის ფრინველთი, აღარა მესმის ყანისა, აღარ მსმენია მას შემდეგ ტკბილი სალამი მწვანისა. ეს არაფერი, სხვაფრივაც აღარ ვვარგივარ არადა; გინდა აქ ვეგდო მთაშია, გინდა ჩავიდე ბარადა, ჩემფერას უკეთურებსა არვინ იყიდის ჩალადა..." -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
Ismail |
![]()
პოსტი
#173
|
![]() სტუმარი ცოტა ხანისა ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,336 რეგისტრ.: 29-June 07 მდებარ.: Қырҭтәыла, Қарҭ წევრი № 2,331 ![]() |
Atman
ციტატა Ismail წავშალე უკვე.ოფებს თუ წაშლი მადლობელი დაგრჩები. ციტატა მე გელაპარაკებით ჰუმანიზმის და ადამიანობის კუთხით. ხო, ჰუმანურად არ შეიძლება ცხოველის სასტიკად მოკვლა, წამება და უპრაგონოდ ხოცვა-ჟლეტა, დედა ცხოველის მოკვლა, როდესაც მას უსუსური შილები რჩება და ა.შ. ასეთ რამეს ყველა ქრისტიანი და ნორმალური ადამიანი უნდა ეწინააღმდეგებოდეს.ციტატა სამოთხიდან გამოძევებამდე ადამი და ევა ხორცს არ ჭამდნენ და იმისთვის რომ სამოთხეში მოვხვდეთ აქვე უნდა "შევიმუშაოთ" იქაური ჩვევები და გადავაგდოთ აქაური. სამოთხეში მემგონი საერთოდაც არ ჭამენ არაფერს და იქ ჭამაზე ლაპარაკიც არაა. ![]() და იმისთვის, რომ სამოთხეში მოვხვდეთ, იქაური "ადათ-წესები" კი არ უნდა ვისწავლოთ, არამედ ის მოთხოვნები უნდა შევასრულოთ, რასაც ღმერთი სამოთხეში მოსახვედრად გვიყენებს (მათ შორის ცხოველის არ-კვლა არაა). ციტატა ისევ ვიმეორებ ხორცის არ-ჭამა არანაირად არაა ასკეტიზმი. ბევრგან ეს ცხოვრების ჯანმრთელ წესად ითვლება და არა ასკეტიზმად. გასაგებია.ციტატა ვინც პახმელიაზე ხაშით გამოსვლასაა მიჩვეული იმისთვის ეს დიდი ასკეზაა რა თქმა უნდა, მაგრამ ეგ არაა ადამიანის "ნორმალური" მდგომარეობა. ![]() ციტატა და ვაჟას პოემაზე რატომ წაუყრუა ყველამ და არავინ გააკეთა კომენტარი?! ხოო, ვაჟას მხატვრულად, ლამაზად და საოცარი ხელოვნებით აქვს აღწერილი გველის-მჭამელის ამბავი, მაგრამ ეს არც იმას ნიშნავს, რომ ვაჟა ცხოველის არ-მოკვლისკენ გვიბიძგებს და არც იმას, რომ თუნდაც თვითონ ვაჟა არ ჭამდა ხორცს.ეგრე ხეებიც ევედრებიან მინდიას არ მოგვჭრაო, ესეიგი რა, ხეები არ მოვჭრათ? ვაჟას მართლა ესმოდა ბუნების, მაგრამ არა მგონია ის არ ჰქონოდა გაცნობიერებული, რომ ადამიანი ხორცის მჭამელი არსებაა. თანაც აუცილებელი არაა ყველა ნაწარმოებში რაღაცისკენ მოწოდება დავინახოთ. ვაჟას სტუმარ-მასპინძელი და ალუდა ქეთელაურიც უწერია (გენიალური შედევრებია ორივე!), მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ პროგრესულად მოაზროვნე ვაჟა იმ ტრადიციებისა თუ წეს-ჩვეულებების დამცველი იყო, რომლებსაც ამ ნაწარმოებების გმირები იცავენ (ყველა ტრადიციაზე არ ვამბობ რა თქმა უნდა). -------------------- ...And it's hard to hold a candle
In the cold November rain... |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#174
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
Ismail
ციტატა არც იმას, რომ თუნდაც თვითონ ვაჟა არ ჭამდა ხორცს. "მახსოვს ერთხელ საღამოს მოვიდა ვაჟა... თვითონ ხო დაღლილი იყო და დედაც დაღლილი იყო ძალიან, მახსოვს. მამამ უთხრა, დედაკაცო, ხინკალი მინდაო. დედას სიტყვა არ შეუბრუნებია, შეშა შეანთო ცეცხლში, მალევე შეახვია ხინკალი და მოუხარშა. ვაჟამ რამდენიმე ცალი შეჭამა, ყოჩაღ, დედაკაცოო, უთხრა დედას და დაიძინა..." ვ. რაზიკაშვილი, "მამაჩემი - ვაჟა-ფშაველა" -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
Atman |
![]()
პოსტი
#175
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
Ismail
კარქი ახლა რააა ![]() "თქვა ღმერთმა: აჰა, მომიცია თქვენთვის ყოველი ბალახი, თესლის მთესველი, რაც კი დედამიწის ზურგზეა, და ყოველი ნაყოფიერი ხე, თესლის მთესველი. ეს იყოს თქვენი საზრდო. (დაბ. 1-29) ციტატა ხოო, ვაჟას მხატვრულად, ლამაზად და საოცარი ხელოვნებით აქვს აღწერილი გველის-მჭამელის ამბავი, მაგრამ ეს არც იმას ნიშნავს, რომ ვაჟა ცხოველის არ-მოკვლისკენ გვიბიძგებს და არც იმას, რომ თუნდაც თვითონ ვაჟა არ ჭამდა ხორცს.ეგრე ხეებიც ევედრებიან მინდიას არ მოგვჭრაო, ესეიგი რა, ხეები არ მოვჭრათ?ვაჟას მართლა ესმოდა ბუნების, მაგრამ არა მგონია ის არ ჰქონოდა გაცნობიერებული, რომ ადამიანი ხორცის მჭამელი არსებაა.თანაც აუცილებელი არაა ყველა ნაწარმოებში რაღაცისკენ მოწოდება დავინახოთ. ვაჟას სტუმარ-მასპინძელი და ალუდა ქეთელაურიც უწერია (გენიალური შედევრებია ორივე!), მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ პროგრესულად მოაზროვნე დემოკრატი ვაჟა იმ ტრადიციებისა თუ წეს-ჩვეულებების დამცველი იყო, რომლებსაც ამ ნაწარმოებების გმირები იცავენ (ყველა ტრადიციაზე არ ვამბობ რა თქმა უნდა). შეიძლება თავად ვერ აკეთებდე რაღაცას, მაგრამ იცოდე მაინც რომ ეს ასეა საჭირო და ასე ჯობია. ასე იყო ვაჟაც. მარტო მხატვრულობისთვის და მაღალფარდოვანი სიტყვებისთვის არ წერდა ვაჟა. არ იყო ეგეთი მწერალი ბევრისგან განსხვავებით. დარწმუნებული ვარ ვაჟა ტრადიციებს სცემდა პატივს, სტუმარ-მასპინძლობას და ამიტომაც ჭამდა ხორცს, თორე არანაირი სურვილი არ ექნებოდა ამის. კიდევ ვიმეორებ. ადამიანი ბუნებით არაა ხორცისმჭამელი არსება. მას შეუძლია ჭამოს ხორცი, მაგრამ ასევე შეუძლია არ ჭამოს. სხვა ცხოველებში კონკრეტულად არიან ხორცისმჭამელი და ვეგეტარიანელი ცხოველები. ადამიანი კი ისეა მოწყობილი, რომ არჩევანის საშუალება აქვს, მისი ორგანიზმი ორივეს ეგუება (თუმცა არავითარ შემთხვევაში უკიდურეს ხორცისმჭამელობას). მტაცებლებს სულ ხორცი რომ აჭამო და სხვა არაფერი, მშვენივრად იცოცხლებენ, ადამიანი კი ძალიან მალე დაავადმყოფდება თუ მარტო ხორცს შეჭამს. ხოლო თუ მარტო მცენარეებს შეჭამს, პირიქით, ჯანმრთელად იცხოვრებს. მგონი ლოგიკური დასკვნა გამომდინარეობს აქედან... მითუმეტეს ადამიანის ნაწლავიც ისეთივე გრძელია, როგორიც ვეგეტარიანელი ცხოველებისა. მტაცებლებს გაცილებით მოკლე ნაწლავი აქვთ. ციტატა ეგრე ხეებიც ევედრებიან მინდიას არ მოგვჭრაო, ესეიგი რა, ხეები არ მოვჭრათ? რა თქმა უნდა არ უნდა მოვჭრათ თუ ხე ჯანმრთელია და ცოცხლობს. ვედებში მაგაზეცაა მითითება, რომ უნდა მოიჭრას გამხმარი ხეები, ან ცოცხალი ხეების გამხმარი ტოტები. უკიდურეს შემთხვევაში ცოცხალი ტოტებიც... და არა მთელი ხე! ცხოვრების სწორი სისტემაა უკიდურესად არეული და იმიტომ გვჭირდება ბევრი შეშა, თორე ძველად გამხმარი ხეები სრულიად საკმარისი იყო ცეცხლისთვის. (მითუმეტეს ბებერი ხორცის დიდხანს ხარშვისთვის არ ჭირდებოდათ ცეცხლი.) -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#176
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
Atman
ციტატა ვედებში მაგაზეცაა მითითება ციტატა ჰარე კრშნა ჰარე კრშნა კრშნა კრშნა ჰარე ჰარე ჰარე რამა ჰარე რამა რამა რამა ჰარე ჰარე! ![]() ![]() ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
ნონა |
![]()
პოსტი
#177
|
![]() მშვიდი სისოვლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,197 რეგისტრ.: 29-July 09 მდებარ.: ბათუმი წევრი № 7,322 ![]() |
ციტატა დარწმუნებული ვარ ვაჟა ტრადიციებს სცემდა პატივს, სტუმარ-მასპინძლობას და ამიტომაც ჭამდა ხორცს, თორე არანაირი სურვილი არ ექნებოდა ამის. ამაზე გაღიმება ხომ მეპატიება ატმან? ![]() -------------------- ...უფალო, უშენოდ სიზმარშიც არ გავიშვები!
|
Atman |
![]()
პოსტი
#178
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
ნონა
ხო ეგ ცოტა გადავაჭარბე შეიძლება ![]() ![]() კანონისტი რა იყო რა გაგიკვირდა? ეტყობა დიდი ხანია არ გინახავს ჩემი პოსტები ![]() -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
Ismail |
![]()
პოსტი
#179
|
![]() სტუმარი ცოტა ხანისა ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,336 რეგისტრ.: 29-June 07 მდებარ.: Қырҭтәыла, Қарҭ წევრი № 2,331 ![]() |
Atman
ციტატა Ismail კარქი ახლა რააა ![]() "თქვა ღმერთმა: აჰა, მომიცია თქვენთვის ყოველი ბალახი, თესლის მთესველი, რაც კი დედამიწის ზურგზეა, და ყოველი ნაყოფიერი ხე, თესლის მთესველი. ეს იყოს თქვენი საზრდო. (დაბ. 1-29) ციტატა შეიძლება თავად ვერ აკეთებდე რაღაცას, მაგრამ იცოდე მაინც რომ ეს ასეა საჭირო და ასე ჯობია. სრულიად გეთანხმები.ციტატა ასე იყო ვაჟაც. მარტო მხატვრულობისთვის და მაღალფარდოვანი სიტყვებისთვის არ წერდა ვაჟა. არ იყო ეგეთი მწერალი ბევრისგან განსხვავებით. ამაშიც აბსოლუტურად გეთანხმები.ციტატა დარწმუნებული ვარ ვაჟა ტრადიციებს სცემდა პატივს, სტუმარ-მასპინძლობას და ამიტომაც ჭამდა ხორცს, თორე არანაირი სურვილი არ ექნებოდა ამის. არ ვიცი... უფრო - არა მგონია. აგერ, კანონისტმა რაც დაწერა, საკუთარ სახლშიც უჭამია, ისე ვაჟA ჭამდა თუ არა ხორცს, ეს მეორე ხარისხოვანია მართლა. გეთანხმები შეიძლება ადამიანი ჭამდეს ხორცს მაგრამ არ მიაჩნდეს ეს სწორად... არ ვიცი ვაჟა რას ფიქრობდა და მითუმეტეს, რას იფიქრებდა ამ მხრივ...ციტატა კიდევ ვიმეორებ. ადამიანი ბუნებით არაა ხორცისმჭამელი არსება. მას შეუძლია ჭამოს ხორცი, მაგრამ ასევე შეუძლია არ ჭამოს. სხვა ცხოველებში კონკრეტულად არიან ხორცისმჭამელი და ვეგეტარიანელი ცხოველები. ადამიანი კი ისეა მოწყობილი, რომ არჩევანის საშუალება აქვს, მისი ორგანიზმი ორივეს ეგუება (თუმცა არავითარ შემთხვევაში უკიდურეს ხორცისმჭამელობას). მტაცებლებს სულ ხორცი რომ აჭამო და სხვა არაფერი, მშვენივრად იცოცხლებენ, ადამიანი კი ძალიან მალე დაავადმყოფდება თუ მარტო ხორცს შეჭამს. ხოლო თუ მარტო მცენარეებს შეჭამს, პირიქით, ჯანმრთელად იცხოვრებს. მგონი ლოგიკური დასკვნა გამომდინარეობს აქედან... მითუმეტეს ადამიანის ნაწლავიც ისეთივე გრძელია, როგორიც ვეგეტარიანელი ცხოველებისა. მტაცებლებს გაცილებით მოკლე ნაწლავი აქვთ. არ ვიცი, მედიცინაში კარგად ვერ ვერკვევი... თუმცა რადგან ადამიანს ხორცის ჭამის უნარი აქვს, ესე იგი ის არის კიდეც ხორცის მჭამელი (თუმცა არა მარტოხორცისმჭამელი). ირემი საერთოდ არ ჭამს ხორცს და მას ეს არ შეუძლია, ადამიანს კი შეუძლია, ხორცი მის ერთ-ერთ საზრდოს წარმოადგენს და უფლება აქვს ჭამოსკიდეც.ციტატა რა თქმა უნდა არ უნდა მოვჭრათ თუ ხე ჯანმრთელია და ცოცხლობს. ვედებში მაგაზეცაა მითითება, რომ უნდა მოიჭრას გამხმარი ხეები, ან ცოცხალი ხეების გამხმარი ტოტები. უკიდურეს შემთხვევაში ცოცხალი ტოტებიც... და არა მთელი ხე! ადამიანს ავეჯისთვის და სხვა საყოფაცხოვრებო მიზნებისთვის აუცილებლად სჭირდება ხის მოჭრა და მარტო გამხმარი ხეები ამ მოთხოვნილებებს ვერ დააკმაყოფილებს.ეს რა თქმა უნდა არ ნიშნავს, რომ უზომოდ და უკონტროლოდ მოვჭრათ ხეები (ისევ ჩვენი, და არა ხეების ინტერესებისთვის). ციტატა ცხოვრების სწორი სისტემაა უკიდურესად არეული და იმიტომ გვჭირდება ბევრი შეშა, თორე ძველად გამხმარი ხეები სრულიად საკმარისი იყო ცეცხლისთვის. (მითუმეტეს ბებერი ხორცის დიდხანს ხარშვისთვის არ ჭირდებოდათ ცეცხლი.) არ ვიცი ადრე როგორ იყო... ანდა მარტო ცეცხლისთვის სჭირდებოდა ადამიანს ხე? სახლის აშენება არ იყო საჭირო? ავეჯის შექმნა? ანდა რა დროზე საუბრორბ? "ადრე"-ს გააჩნია, 10 000 წლის წინ დედამიწის მოსახლეობა რამოდენიმე მილიონი ადამიანი იყო და შეიძლება მართლაც ყოფნიდათ გამხმარი ხეები... ამაზე საუბარი მგონი მიზანშეუწონელია...დღეს საკმარისი აღარაა ხმელი ხეები, ვერც იქნება საკმარისი და ამიტომ ნედლი ხეებიც უნდა მოვჭრათ დადგენილ ფარგლებში და დადგენილი წესით. -------------------- ...And it's hard to hold a candle
In the cold November rain... |
Atman |
![]()
პოსტი
#180
|
მეცამეტე მეომარი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 6,236 რეგისტრ.: 23-August 08 წევრი № 5,518 ![]() |
Ismail
ციტატა კაი და მარხვის დროს რატომ იკრძალება ხორცის ჭამა შენი აზრით, თუ მაინც ისედაც არ უნდა ვჭამოთ ხორცი... ცოტა მაინც რომ შეგიზღუდონ. (სულ მაინც ვერ მოახერხებენ და...) ციტატა არ ვიცი, მედიცინაში კარგად ვერ ვერკვევი... თუმცა რადგან ადამიანს ხორცის ჭამის უნარი აქვს, ესე იგი ის არის კიდეც ხორცის მჭამელი (თუმცა არა მარტოხორცისმჭამელი). ირემი საერთოდ არ ჭამს ხორცს და მას ეს არ შეუძლია, ადამიანს კი შეუძლია, ხორცი მის ერთ-ერთ საზრდოს წარმოადგენს და უფლება აქვს ჭამოსკიდეც. მგონი ვერ მიმიხვდი რაც ზემოთ ავხსენი. ადამიანი არჩევანის ზღვარზე დგას ცხოველისგან განსხვავებით. შეუძლია ჭამოს შეუძლია არ ჭამოს. ადამიანი ხიდია ცხოველსა და ანგელოზს შორის. საით წავალთ ეს ჩვენი არჩევანია. ციტატა ადამიანს ავეჯისთვის და სხვა საყოფაცხოვრებო მიზნებისთვის აუცილებლად სჭირდება ხის მოჭრა და მარტო გამხმარი ხეები ამ მოთხოვნილებებს ვერ დააკმაყოფილებს. ეს ამ ცივილიზაციაში თორე ადრე და მითუმეტეს ვედურ ცივილიზაციაში მაქსიმალურად ცდილობდნენ არ მოეჭრათ ხეები და ხის ძვირფას ავეჯს მხოლოდ სამეფო ოჯახები იყენებდნენ და არა ჩვეულებრივი "ბურჟუები" და "გლეხები". იქ სკამიც კი არ ჭირდებოდათ დასაჯდომად ![]() ციტატა არ ვიცი ადრე როგორ იყო... ანდა მარტო ცეცხლისთვის სჭირდებოდა ადამიანს ხე? სახლის აშენება არ იყო საჭირო? ავეჯის შექმნა? ანდა რა დროზე საუბრორბ? "ადრე"-ს გააჩნია, 10 000 წლის წინ დედამიწის მოსახლეობა რამოდენიმე მილიონი ადამიანი იყო და შეიძლება მართლაც ყოფნიდათ გამხმარი ხეები... ამაზე საუბარი მგონი მიზანშეუწონელია...დღეს საკმარისი აღარაა ხმელი ხეები, ვერც იქნება საკმარისი და ამიტომ ნედლი ხეებიც უნდა მოვჭრათ დადგენილ ფარგლებში და დადგენილი წესით. ვგულისხმობ უძველეს ვედურ ცივილიზაციას. სახლები თიხისგან და ქვისგან შენდებოდა და არა ხეებისგან. ქოხებში და გამოქვაბულებში არ ცხოვრობდნენ როგორც ეს ბევრს გონია (ზოგან ცხოვრობდნენ რა თქმა უნდა). ციტატა დღეს საკმარისი აღარაა ხმელი ხეები, ვერც იქნება საკმარისი და ამიტომ ნედლი ხეებიც უნდა მოვჭრათ დადგენილ ფარგლებში და დადგენილი წესით. როცა მანკიერი წრე დატრიალდება და წონასწორობა ირღვევა, მერე უკვე ყველა წესი იცვლება. მოკლედ ხეებს შევეშვათ. ეს უფრო რთულად მოსაგვარებელი საკითხია, ხორცზე უარის თქმა კი სრულიად განხორციელებადი და რეალურია ![]() -------------------- हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हर |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 20th June 2025 - 11:44 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი