IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

18 გვერდი V « < 8 9 10 11 12 > »   
Closed TopicStart new topic
> ვედები
ქევანა
პოსტი May 3 2010, 03:17 PM
პოსტი #181


მთვლემარე დრაკონი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7,454
რეგისტრ.: 11-February 07
მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth
წევრი № 1,055



Atman
შენ ხო ხარ რა პუტკუნა! biggrin.gif

დიდი ბოდიში, მაგრამ დედაჩემმა კატლეტი გამიკეთა და შევჭამე biggrin.gif

ციტატა
ბოროტი და ცუდი სულაც არაა, დავალება აქვს უბრალოდ ეგეთი

ვიცი რომ არაა, იგი ეხმარება იმათ ვისაც ღმერთის შეცნობა სურს. ჩვენს ეპოქას? დასაბამიდან თუ მხოლოდ ეხლა?


--------------------
“I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")

"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini

***
ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : )

***
Спасение утопающего – дело рук самого утопающего...

***
ამინდის შემქმნელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 3 2010, 03:20 PM
პოსტი #182


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



ციტატა
ვიცი რომ არაა, იგი ეხმარება იმათ ვისაც ღმერთის შეცნობა სურს. ჩვენს ეპოქას? დასაბამიდან თუ მხოლოდ ეხლა?


კალი იუგას, რომელიც 5000 წლის წინ დაიწყო.



--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
:_მარიამი_:
პოსტი May 4 2010, 12:31 AM
პოსტი #183


gvirila_mari
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 441
რეგისტრ.: 24-July 06
წევრი № 8



ატმან,ვედების მიხედვით დრო შეიძლება განმეორდეს?ანუ,როგორ ვთქვა,ვთქვათ2010წ.შეიძლება განმეორდეს?ე.ი.დედამიწა,როგორც სხვა ცოცხალი ორგანიზმი,იბადება ,ვითარდება,კვდება და შემდეგ იწყება მეორე წრე.ხელახლა იბადება .......კვდება .და ყოველ ჯერზე მეორდება ერთი და იგივე. ზუსტად ერთი და იგივე მაქვს მხედველობაში.არის ესეთი რამე დასაშვები?და კიდევ :სულის მეხსიერება.რას იტყვი ამაზე.არის შემთხვევა ,როცა მეჩვენება თითქოს ის ,რაც რაღაც კონკრეტულ მომენტში ხდება, უკვე მოხდა.საიდანღაც მახსოვს ეს მომენტი და თითქოს ვიცი ერთი-ორი წუთის შემდეგ ამას რა მოყვება.სხვათაშორის ,როგორც მახსოვს ,ასეთ კითხვაზე მამა გიორგიც პასუხობს:ეგ სულის მეხსიერებააო.ვედების მიხედვით როგორაა ეგ ამბავი?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 4 2010, 06:28 AM
პოსტი #184


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



:_მარიამი_:
ციტატა
ატმან,ვედების მიხედვით დრო შეიძლება განმეორდეს?ანუ,როგორ ვთქვა,ვთქვათ2010წ.შეიძლება განმეორდეს?ე.ი.დედამიწა,როგორც სხვა ცოცხალი ორგანიზმი,იბადება ,ვითარდება,კვდება და შემდეგ იწყება მეორე წრე.ხელახლა იბადება .......კვდება .და ყოველ ჯერზე მეორდება ერთი და იგივე. ზუსტად ერთი და იგივე მაქვს მხედველობაში.არის ესეთი რამე დასაშვები?



კი, ყველაფერი ციკლურად მეორდება, მაგრამ ზუსტად ერთნაირად არა. წინა ციკლში მაგალითად 2010 წელს სავარაუდოდ გაცულებით უფრო "ბნელი და უკუნი" იქნებოდა საზოგადოების სულიერი განვითარების თვალსაზრისით. smile.gif ამ ციკლში ასე ვთქვათ "გაგვიმართლა"...

ციტატა
და კიდევ :სულის მეხსიერება.რას იტყვი ამაზე.არის შემთხვევა ,როცა მეჩვენება თითქოს ის ,რაც რაღაც კონკრეტულ მომენტში ხდება, უკვე მოხდა.საიდანღაც მახსოვს ეს მომენტი და თითქოს ვიცი ერთი-ორი წუთის შემდეგ ამას რა მოყვება.სხვათაშორის ,როგორც მახსოვს ,ასეთ კითხვაზე მამა გიორგიც პასუხობს:ეგ სულის მეხსიერებააო.ვედების მიხედვით როგორაა ეგ ამბავი?


ეგ შეიძლება სულის მეხსიერებაც იყოს, შეიძლება ფსიქოლოგიური (ჭკუის) "შტუკები", დეჟა ვუ უფრო ხშირად ფსიქოლოგიური ტიპისაა ხოლმე. ვედებში არაფერი წამიკითხავს მაგაზე.


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 4 2010, 09:34 AM
პოსტი #185


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



დოკუმენტური ფილმი ვედურ კოსმოლოგიაზე! პარალელები ბიბლიურ სიუჟეტებთან, მეცნიერული ახსნა და დასაბუთება!

მოკლედ გირჩევთ, კარგი ფილმია. a075.gif

http://www.vedamedia.ru/nauchno-populyarny...aya-kosmologiya


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
:_მარიამი_:
პოსტი May 6 2010, 02:09 AM
პოსტი #186


gvirila_mari
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 441
რეგისტრ.: 24-July 06
წევრი № 8



ძაან საინტერესოა,ლექციას არ გააგრძელებ?ეხლა კითხვა:როგორცმივხვდი სამოთხეც(ზენა პლანეტები)და ჯოჯოხეთიც(ქვენა პლანეტები)სრულიად მატერიალურია.როცა ადამიანი გადის ამ ქვეყნიდან,ტოვებს მატერიალურ სხეულს.რა სახით განაგრძობს არსებობას იქ?ანუ იქ იძენს სხვა მატერიალურ სხეულს?მაღალგანვითარებულ სულებს ზენა სამყაროებში გადანაცვლება სიდჰების დახმარებით შეუძლიათ გარდაცვალების შემდგომ თუ სიცოცხლეშივე?(როგორც მივხვდი სიცოცხლეშიცაა შესაძლებელი)სხვა კონტინიუმში შესვლა რას ნიშნავს?ანუ კონტინიუმი რას ნიშნავს?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 6 2010, 07:39 AM
პოსტი #187


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



:_მარიამი_:
ციტატა
ძაან საინტერესოა,ლექციას არ გააგრძელებ?


ცოტა მოგვიანებით დავდებ ძალიან საინტერესო თავებს "შრიმად ბჰაგავატიდან", რომელიც ძროხის მნიშვნელობაზე და კალი იუგის წინასწარმეტყველებებზეა.


ციტატა
როცა ადამიანი გადის ამ ქვეყნიდან,ტოვებს მატერიალურ სხეულს.რა სახით განაგრძობს არსებობას იქ?ანუ იქ იძენს სხვა მატერიალურ სხეულს?


ადამიანი სიკვდილისას მხოლოდ 4 ელემენტს (მიწას, წყალს, ცეცხლს და ჰაერს) ტოვებს, დანარჩენი თან მიაქვს. ანუ ასტრალური სხეული ძალიან გავს იმას რასაც სარკეში ვხედავთ. ხშირად ადამიანი ვერც კი აცნობიერებს რომ მოკვდა და წლობით ან რაღაც პერიოდი მაინც თავი ცოცხალი ჰგონია და თავის ილუზიაშია (იხ. ფილმი "Silent hill"). ეს უფრო ეხება იმ სულებს, რომლებიც ძალიანაა მიჯაჭვული თავის მატერიალურ სხეულზე (რომ აღარაფერი ვთქვათ მენთალურზე).

სიკვდილის მერე დაახლოებით ისე ხდება როგორც ამას ბევრი რელიგია, მათ შორის ქრისტიანობა აღწერს. ანუ დაახლოებით 40 დღე სული იქვე ტრიალებს და ყველაფერს ადევნებს თვალყურს. აქვე დავამატებ, რომ ჩვეულებრივი ადამიანის სული (ანუ სტანდარტი) ძალიან იტანჯება, როდესაც ხედავს მის ცხედართან მომტირალე ნათესავებს, იმიტომ რომ ჯერ თავი ცოცხალი ჰგონია და ვერ გაუცნობიერებია. ნუ გასაგებია, ნერვები მოგეშლება როცა ცოცხალი ხარ და თავზე დაგტირიან biggrin.gif. საერთოდ ვედების მიხედვით მაგ დროს ყველაზე ნაკლებად ღრმა მწუხარებაა რეკომენდებული, ყოველ შემთხვევაში ვაი და ვუი და მოთქმა ზედმეტია biggrin.gif ამ დროს უნდა ვილოცოთ და მიცვალებულზე ვიფიქროთ მშვიდად, წყნარად და ოპტიმიზმით. ეს მას ძალიან ეხმარება და ხშირად გადამწყვეტ როლს თამაშობს. ასევე მას რეალურად მისდის ის ენერგეტიკა, რასაც საჭმლის შეთავაზებით მივცემთ, ანუ ტრადიცია, როდესაც ხორბლეულს (წანდილს) ვთავაზობთ მას, ძალიან კარგია. და დაუშვებელია ალკოჰოლური საშუალებებით "დალოცვა" ღვინო უყვარდა საწყალსო biggrin.gif შეიძლება მას ეს ესიამოვნოს, მაგრამ რეალურად კარგი ნამდვილად არაა. და რაც მთავარია აბსოლუტური კრეტინიზმია ქელეხში ხორცის ჭამა და საერთოდ საკლავის დაკვლა! თუ გვიყვარს მიცვალებული, ეს არავითარ შემთხვევაში არ უნდა გავაკეთოთ! 40 დღე უნდა ვევედროთ უფალს მისი დახმარებისთვის (მოკლედ მართლმადიდებლებმა ეს კარგად იცით) და მის სახელზე რაც შეიძლება მეტი საჭმელი (არა ხორცი) და ფული გავცეთ (შევწიროთ ეკლესიას ან გლახაკებს (ოღონდ არა ლოთ ბომჟებს))

ამ პერიოდშივე, ან 40 დღის მერე გადის საზვერეებს (კონკრეტულ ვადებს და წვრილმანებს ვერ გეტყვი). ანუ ხედავს და აცნობიერებს თავის "ცოდვა-მადლს", რაც შემდეგ ცხოვრებაში გამოადგება. შემდეგ წარდგება სიკვდილის ღმერთის (სანსკრიტულად იამა-რაჯას) წინაშე, სადაც გადაწყდება მისი ბედი, თუ სად დაიბადება და როგორ ვითარებაში. სულის განვითარების შესაბამისად, მას შეიძლება არჩევანიც კი მიეცეს: 2, 3 ან მეტი ალტერნატივაც კი და თავად აირჩიოს თუ სად დაიბადება. დაბალგანვითარებულ სულებს ეს არჩევანი არა აქვთ და იძულებით უწევთ დაბადება. რა თქმა უნდა მე არ მაქვს საუბარი იმ დიდ სულებზე, რომლებიც სულიერ სამყაროში მიდიან და მეტჯერ აღარ დაიბადებიან, ან დაიბადებიან რაიმე მისიით. ეს ცალკე თემაა, მათ არც საზვერეების გავლა უწევთ და შეიძლება არც "იამა-რაჯას" წინაშე მოუწიოთ წარდგენა.


ციტატა
მაღალგანვითარებულ სულებს ზენა სამყაროებში გადანაცვლება სიდჰების დახმარებით შეუძლიათ გარდაცვალების შემდგომ თუ სიცოცხლეშივე?(როგორც მივხვდი სიცოცხლეშიცაა შესაძლებელი)


რა თქმა უნდა სიცოცხლეშიც შეუძლიათ, ასტრალური სხეულით და ბევრი იოგი აკეთებს ამას, ასევე ბევრია ასეთი შემთხვევა ქრისტიანულ სამყაროში. წმინდანთა საქმენი ბევრი დაფარულია და მათი გამჟღავნება არც შეიძლება (თუმცა რაღაც ინფორმაციები ყოველთვის გამოჟონავს ხოლმე).

ციტატა
სხვა კონტინიუმში შესვლა რას ნიშნავს?ანუ კონტინიუმი რას ნიშნავს?


კონტინიუმში განზომილებას გულისხმობ ალბათ? თვითონ კონტინიუმი სიტყვა უსასრულობას ნიშნავს.


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
uxucesi
პოსტი May 6 2010, 11:26 AM
პოსტი #188


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 58
რეგისტრ.: 27-April 10
წევრი № 8,712



სანამ ამ მკრეხელობებს არავინ მიხედავს არ გავჩერდები(თემაში:წინააღმდეგ
ობა ბიბლიაში )
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
:_მარიამი_:
პოსტი May 6 2010, 12:45 PM
პოსტი #189


gvirila_mari
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 441
რეგისტრ.: 24-July 06
წევრი № 8



ჰოდა ნუ გაჩჩერდები.არავინ გიშლის წერას.ღმერთმა ხელი მოგიმართოს უხუცეს!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 6 2010, 07:27 PM
პოსტი #190


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



Упанишады (Катха, Иша, Кена, Мундака, Амритабинду, Йога-Таттва и другие Упанишады)


Год выпуска: 2009
Исполнитель: Илья Журавлев
Язык: Русский
Издательство: неизвестно
Тип: аудиокнига
Аудио кодек: MP3
Битрейт аудио: 192
Описание: УПАНИШАДЫ (санскр. उपनिषद्, Upaniṣad) — древнеиндийские трактаты религиозно-философской тематики. Являются продолжением Вед и относятся к священным писаниям индуизма категории шрути («услышанных свыше, богооткровенных»). В них в основном обсуждается философия, медитация и природа Бога. Эти написанные на санскрите произведения характерны глубиной и поэтичностью изложения, и отражают мистический опыт йогов древности (современные ученые датируют период составления основных Упанишад с 8 века д.н.э. по 3 в.н.э.)
В данной аудиокниге представлены знаменитая Катха Упанишада (беседа мальчика Начикеты с Богом смерти Ямой на вечно актуальную тему “есть ли жизнь после смерти”, в литературном переводе Б.Гребенщикова); Иша, Кена, Мундака, Мандукья, Шветашватара Упанишады; а также две средневековые Упанишады, относящиеся к традиционной хатха и кундалини йоге – Амритабинду и Йога-Таттва.

Текст читает Илья Журавлев (АЙЦ-Москва), звукорежиссер Сергей Шастин.

Катха Упанишада (48 мб)
Иша, Кена, Мундака и другие Упанишады (100 мб)
Амритабинду и Йога-Таттва Упанишады (50 мб)
Доп. информация: Упанишады – аудиокнига

http://allshares.ge/download.php?id=97770A5F29

შინაარსი:

Катха Упанишада
часть 1 21:32
часть 2 13:33
Беседа Бога смерти Ямы с мальчиком Начикетой. Литературный перевод Б.Гребенщикова (2005) www.aquarium.ru/misc/katha_upanishad.html


Иша Упанишада 4:45 Перевод А.Я.Сыркина (1967)

Кена Упанишада 8:55 Перевод А.Я.Сыркина (1967)

Мундака Упанишада 5:40 Перевод А.Я.Сыркина (1967)

Мандукья Упанишада 4:56 Перевод А.Я.Сыркина (1967)

Шветашватара Упанишада 33:58 Перевод А.Я.Сыркина (1967)


Средневековые Упанишады йоги:

Амритабинду Упанишада 7:49 Перевод Гаури (Юлии Кравченко) (2009)
www.india.ju-bee.com

Йога Таттва Упанишада 28:43 (литературный перевод, переводчик неизвестен)

УПАНИШАДЫ
(санскр. उपनिषद्, Upaniṣad) — древнеиндийские трактаты религиозно-философского характера. Являются частью Вед и относятся к священным писаниям индуизма категории шрути («услышанных свыше, богооткровенных»). В них в основном обсуждается философия, медитация и природа Бога. Считается, что в Упанишадах изложена основная суть Вед — поэтому их также называют «веданта» (конец, завершение Вед) и они являются основой ведантического индуизма.

Этимология

Слово «Упанишада» буквально означает «сидеть внизу около» гуру с целью получения наставлений. Существует много различных толкований этого термина. Согласно некоторым из них, «упанишад» означает «сидеть у стоп кого-то, внимая его словам и таким образом получая тайное знание». Согласно Шанкарачарье, слово «упанишад» означает: «то что разрушает невежество». Согласно традиционному толкованию «упанишад» означает «удаление невежества посредством знания о верховном духе». Другие значения: «эзотерическая доктрина» или «секретная доктрина».

Датировка

Упанишады трудно отнести к какому-то определённому периоду санскритской литературы. Старейшие из Упанишад, такие как «Брихад-араньяка-упанишаду» и «Чхандогья-упанишаду», учёные относят к периоду VIII века до н. э., тогда как большинство остальных, по мнению учёных, возникли в период с VII по III век до н. э., а некоторые появились только в период средневековья.


В каноне индуизма
Четыре Веды являются сборником мантр и гимнов, воспевающих различных Богов ведической религии и уже содержащих в себе основы монотеизма.

Появившиеся позднее писания Брахманы представляют собой сборники обрядовых инструкций, в которых обстоятельно описаны различные жреческие функции, это «практические комментарии» к проведению ведических ритуалов.

Являющиеся продолжением Вед писания Араньяки и Упанишады относятся к веданте. («итоговому знанию Вед») Араньяки детально описывают различные медитативные и йогические практики, тогда как в Упанишадах получают своё дальнейшее развитие религиозные и философские концепции, изложенные в Ведах.

В центре Упанишад находится познание человеком самого себя и окружающего мира, а характерное для Брахман толкование жреческого ритуала оказываются в них на втором плане. Упанишады оказали огромное влияние на развитие индийской философии.

Известный проповедник Шанкарачарья в VIII веке написал свои комментарии к 10 Упанишадам. Эти Упанишады называют мукхья Упанишадами, и их принято считать самыми древними, составленными в основном в ведический период. В «Муктика-упанишаде» имеется список из 108 Упанишад, которые принято относить к канону муктика («духовно освобождающих писаний»)
Возможно в период раннего средневековья был составлен корпус «Упанишад Йоги и Тантры», описывающих техники традиционной хатха и кундалини йоги, - пранаямы, мудры, бандхи, овладение тонкой энергией – праной, и раскрытие чакр и грантх. Большинство из них переведены на русский Б.Мартыновым (см. его книгу «Упанишады йоги и тантры»)


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 7 2010, 11:48 AM
პოსტი #191


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



ეს არის ძალიან მნიშვნელოვანი თავი "შრიმად-ბჰაგავატამიდან", რომელიც შეეხება ხარს, როგორც რელიგიის სიმბოლოს და ურწმუნოების გავრცელების პრინციპებს.


თავი მეჩვიდმეტე
კალის დასჯა და შეწყნარება


IPB-ს სურათი

1. სუტა გოსვამიმ თქვა: იმ ადგილს რომ მიუახლოვდა, მაჰარაჯა პარიკშიტმა დაინახა, რომ მეფესავით ჩაცმული დაბალი წარმოშობის შუდრა ძროხასა და ხარს კომპალს სცემდა, თითქოს უპატრონოები ყოფილიყვნენ.

2.ხარი თეთრი ლოტოსივით ქათქათა იყო. მას ეშინოდა შუდრასი, რომელიც სცემდა. შეძრწუნებული ერთ ფეხზე იდგა, კანკალებდა და შარდს ღვრიდა.

3. თუმცა ძროხას სიკეთე მოაქვს, რადგან მას რელიგიის პრინციპების მოცემა შეუძლია, ახლა იგი გააუბედურეს და ხბო წაართვეს. შუდრა მას ფეხებში სცემდა. ძროხას თვალებში ცრემლი ედგა და გატანჯული და სუსტი იყო. მხოლოდ ერთი სურვილი ჰქონდა – მინდორში ცოტაოდენი ბალახი მოეძოვა.

4. მშვილდ-ისრით კარგად აღჭურვილი მაჰარაჯა პარიკშიტი ოქროთი მოჭედილ ეტლზე იჯდა. მან მეხივით მჭექარე ხმით მიმართა მას [შუდრას]

5. ეი, შენ ვინა ხარ? ძლიერი ჩანხარ და მაინც ჩემი მფარველობის ქვეშ მყოფი უმწეოს მოკვლას ბედავ? სამოსელით ღვთიურ კაცად [მეფედ] მოგაქვს თავი, მაგრამ საქმეებით ორგზისშობილი კშატრიების პრინციპებს ეწინააღმდეგები.

6. არამზადავ, იმიტომ ბედავ უდანაშაულო ძროხის ცემას, რომ კრშნა და არჯუნა, განდივა მშვილდის მატარებელი, თვალს მოეფარნენ? რადგან უკაცრიელ ადგილას უდანაშაულოს სცემ, დამნაშავედ ითვლები და ამიტომ მოკვლას იმსახურებ.

7. მაშინ მან [მაჰარაჯა პარიკშიტმა] ჰკითხა ხარს: ვინა ხარ? თეთრი ლოტოსივით ქათქათა ხარი ხარ თუ ნახევარღმერთი? სამი ფეხი დაგიკარგავს და ერთით დადიხარ. ნახევარღმერთი ხომ არა ხარ, ჩვენთვის მწუხარების მოსატანად ხარად მოვლენილი?

8. სამეფოში, რომელსაც კურუს დინასტიის მეფეთა მარჯვენა იფარავს, მწუხარების ცრემლებს პირველად ვხედავ შენს თვალებში. აქამდე არავინ ღვრიდა ცრემლს მეფეთა დაუდევრობის გამო.

9. ო სურაბჰის შვილო, მეტს ნუღარ იდარდებ. ნუღარ გეშინია ამ მდაბიო შუდრასი. ო დედაო ძროხა, ვიდრე ცოცხალი ვარ როგორც მმართველი და მზაკვარი ადამიანების დამმორჩილებელი, ტირილის მიზეზი არა გაქვს. შენ არაფერი დაგიშავებია.

10-11. ო უბიწოო, მეფის კეთილი სახელი ქრება, სიცოცხლის ხანგრძლივობა იკლებს და იგი კარგ სხეულს ვერ ეღირსება, როცა მის სამეფოში არამზადები ცოცხალ არსებებს აშინებენ. უეჭველია, რომ ტანჯულთა გასაჭირის შემსუბუქება მეფის უპირველეს მოვალეობას წარმოადგენს. ამიტომ უბილწესი ადამიანის მოკვლა ჩემი ვალია, რადგან იგი ძალას ხმარობს სხვა ცოცხალი არსებების წინააღმდეგ.

12. იგი [მაჰარაჯა პარიკშიტი] კვლავ და კვლავ მიმართავდა და ეკითხებოდა ხარს: ო სურაბჰის შვილო, ვინ მოგკვეთა სამი ფეხი? ღმრთეების უზენაესი პიროვნების, კრშნას კანონების მორჩილ მეფეთა სახელმწიფოში არავინაა შენსავით უბედური.

13. ო ხარო, შენ უწყინარი და ყოვლად პატიოსანი ხარ, ამიტომ ყოველგვარ სიკეთეს გისურვებ. მითხარი გეთაყვა, ვინ არის ის დამნაშავე, რომ დაგასახიჩრა და ჩირქი მოსცხო პრთჰას ვაჟების სახელს.

14. უწყინარი ცოცხალი არსებების მტანჯველს ყველგან და ყოველთვის ჩემი უნდა ეშინოდეს. უპატიოსნო არამზადების ალაგმვით ადამიანს თავისთავად მოაქვს სიკეთე უწყინარისათვის.

15. თავხედ ცოცხალ არსებას, რომელიც უწყინართა წამებით დანაშაულებს ჩადის, მოვსპობ, ჯავშნითა და მორთულობით შემკული ზეცის მცხოვრებიც რომ იყოს.

16. მმართველი მეფის უმაღლესი მოვალეობაა ყოველგვარი მფარველობა გაუწიოს კანონის მორჩილებს და დასაჯოს ისინი, ვინც წმინდა წერილთა მცნებებს ჩვეულებრივ დროს არღვევენ, მაშინ, როცა ამის აუცილებლობა არ არსებობს.

17. გაპიროვნებულმა რელიგიამ თქვა: შენს მიერ წარმოთქმული ეს სიტყვები პანდავების დინასტიის წარმომადგენლის შესაფერისია. პანდავების ერთგულების თვისებებით დატყვევებული, თვით უფალი კრშნა, ღმრთეების უზენაესი პიროვნება ასრულებდა მათი შიკრიკის მოვალეობას.

18. ო უდიადესო ადამიანთა შორის, ძალზე ძნელია ზუსტად ჩვენება იმ არამზადასი, რომელმაც ტანჯვა მოგვაყენა, რადგან ჩვენ თეორეტიკოს ფილოსოფოსთა სხვადასხვა აზრებით ვართ მოტყუებულები.

19. ზოგიერთი ფილოსოფოსი, რომელიც ყოველგვარ ორმაგობას უარყოფს, აცხადებს, რომ პიროვნება თვითონაა მიზეზი საკუთარი ბედნიერებისა და უბედურებისა. მეორენი ამბობენ , ეს ზეადამიანურ ძალაზეაო დამოკიდებული, სხვანი თვლიან, რომ მათ მოქმედება განაპირობებს, უხეშ მატერიალისტებს კი მიაჩნიათ, რომ ბუნებაა თავდაპირველი მიზეზი.

20. არსებობენ აგრეთვე მოაზროვნეები, რომელთაც სჯერათ, რომ უბედურების მიზეზს მსჯელობით ვერავინ ახსნის, იგი ვერც წარმოდგენით შეიცნობა და ვერც სიტყვებით გამოიხატება. ო ბრძენო მეფეთა შორის, ყველაფერი ეს შენი გონებით განსაჯე.

21. სუტა გოსვამიმ თქვა: ო საუკეთესოვ ბრაჰმანთა შორის, როცა იმპერატორმა პარიკშიტმა გაპიროვნებული რელიგიის ნათქვამი მოისმინა, სრულიად დაკმაყოფილდა და მერყეობის გარეშე მტკიცე პასუხი გასცა.

22. მეფემ თქვა: ო ხარის სახეში მყოფო! შენ იცი რელიგიის ჭეშმარიტება, შენი ნათქვამი შეესაბამება იმ კანონს, რომლის თანახმადაც ის, რაც დამნაშავეს უღვთო საქმეებისათვის მოელის, გადახდება მასაც, ვინც დამნაშავეზე მიუთითებს. შენ სხვა არავინ ხარ, თუ არა გაპიროვნებული რელიგია.

23. ამდენად, საბოლოოდ უნდა დავასკვნათ, რომ უფლის ენერგიები შეუცნობელია. ჭკუისმიერი მსჯელობით ან სიტყვათა თამაშით მათ ვერავინ შეაფასებს.

24. ოთხი პრინციპის – ასკეტიზმის, სიწმინდის, მოწყალებისა და სამართლიანობის წყალობით სატიას [სამართლიანობის] ეპოქაში შენ ოთხივე ფეხზე იდექი. მაგრამ ჩანს, ურწმუნოების გავრცელების გამო სამი ფეხი მოტეხილი გაქვს, რაც ამპარტავნობაში, ქალებისადმი ვნებასა და სიმთვრალეში ვლინდება.

25. ახლა მხოლოდ ერთ ფეხზე დგახარ, რომელიც შენი სამართლიანობაა, და კოჭლობით როგორღაც დადიხარ. მაგრამ ტყუილის წყალობით გაფურჩქნული გაპიროვნებული ჩხუბია [კალი] იმ ფეხის მოკვეთასაც ცდილობს.

26. რა თქმა უნდა, ღმრთეების პიროვნებამ და სხვებმა შეამსუბუქეს მიწის მძიმე ტვირთი. როცა აქ იყო მოვლენილი, მისი სიკეთის მომტანი ნაფეხურების გამო ყველაფერი კარგი სრულდებოდა.

27. ახლა იგი [დედამიწა], უბიწო, თავისდა საუბედუროდ ღმრთეების პიროვნების მიერ მიტოვებული, თვალცრემლიანი გოდებს თავისი მომავლის გამო, რადგან ახლა მას მართავენ და მისით ტკბებიან მდაბიოები, რომელთაც მხოლოდ თავი მოაქვთ მმართველებად.

28. მაჰარაჯა პარიკშიტმა, რომელსაც მარტოს ათას მტერთან შეეძლო ბრძოლა, ასე დაამშვიდა გაპიროვნებული რელიგია და დედამიწა. შემდეგ გაპიროვნებული კალის, ყოველგვარი ურწმუნოების მიზეზის მოსაკლავად თავისი ბასრი მახვილი იშიშვლა.

29. როდესაც გაპიროვნებულმა კალიმ გაიგო, რომ მეფეს მისი მოკვლა ეწადა, მაშინვე გაიძრო მეფის სამოსელი და შიშისგან თავდახრილი მთლიანად მიენდო მას.

30. მაჰარაჯა პარიკშიტს, ვისაც მასზე მინდობილისათვის მიტევება შეეძლო და ვინც ხოტბას იმსახურებდა, არ მოუკლავს დანებებული და დაცემული, საცოდავი კალი, არამედ თანაგრძნობით გაუღიმა, რამეთუ მოწყალე იყო უბედურთა მიმართ.

31. ამდენად, მეფემ თქვა: ჩვენ მემკვიდრეობად გვერგო არჯუნას დიდება, ამიტომ, რადგან ხელებდაკრეფილი დამნებდი, ნუღარ გეშინია საკუთარი სიცოცხლის გამო. მაგრამ, როგორც ურწმუნოების მეგობარი, შენ ჩემს სამეფოში ვერ დარჩები.

32. გაპიროვნებულ კალის, ურწმუნოებას, ღმერთ-კაცის ანუ სახელმწიფოს მეთაურის სახით მოქმედების ნება რომ მიეცეს, უსათუოდ გამეფდება ურწმუნოების პრინციპები – სიხარბე, ვერაგობა, მძარცველობა, უხეშობა, უბედურება, სიცრუე, ჩხუბი და ამაოება.

33. ამიტომ, ო უღმერთოების მეგობარო, შენ არ იმსახურებ იმ ადგილას დარჩენას, სადაც ჭეშმარიტებისა და რელიგიური პრინციპების თანახმად ღმრთეების უზენაესი პიროვნების დასაკმაყოფილებლად მსხვერპლშეწირვებს ასრულებენ.

34. მსხვერპლშეწირვის ყველა ცერემონიაზე, თუმცა მათ ზოგჯერ ნახევარღმერთებისათვის ასრულებენ, ღმრთეების უზენაეს პიროვნებას ეთაყვანებიან, ვინაიდან იგია ყველას ზესული და, ჰაერის მსგავსად, შიგნითაც არსებობს და გარეთაც. ამდენად მხოლოდ იგი ასაჩუქრებს თაყვანისმცემელს ყოველგვარი სიკეთით.

35. შრი სუტა გოსვამიმ თქვა: მოისმინა რა მაჰარაჯა პარიკშიტის ბრძანება, გაპიროვნებულმა კალიმ კანკალი დაიწყო. მის წინაშე მდგომი მეფის დანახვაზე, რომელიც იამარაჯას ჰგავდა და მზად იყო მის მოსაკლავად, კალიმ ასეთი სიტყვებით მიმართა მას.

36. შენო უდიდებულესობავ, შენი ბრძანებით სადაც არ უნდა ვიცხოვრო, საითაც გავიხედავ, ყველგან შენ დაგინახავ, მშვილდითა და ისრებით აღჭურვილს.

37. ამიტომ, ო მთავარო რელიგიის დამცველთა შორის, გთხოვ, გამოძებნე ჩემთვის რაიმე ადგილი, სადაც შენი ხელისუფლების მფარველობის ქვეშ გამუდმებით შემეძლება ცხოვრება.

38. სუტა გოსვამიმ თქვა: გაპიროვნებული კალის ამგვარი თხოვნის პასუხად მაჰარაჯა პარიკშიტმა ნება მისცა მას, ეცხოვრა ისეთ ადგილებში, სადაც აზარტულ თამაშებს, სმას, პროსტიტუციასა და ცხოველთა კვლას ეწეოდნენ.

39. გაპიროვნებულმა კალიმ კიდევ მეტი სთხოვა და ამ ვედრების გამო მეფემ ნება დართო ეცხოვრა იქ, სადაც ოქრო არსებობს, რადგან სადაც ოქროა, იქ სიცრუე, ინტოქსიკაცია, ვნება, შური და მტრობა მეფობს.

40. ამდენად გაპიროვნებულმა კალიმ, მაჰარაჯა პარიკშიტის, უტტარას ვაჟის მითითების თანახმად ამ ხუთ ადგილას ცხოვრების უფლება მიიღო.

41. ამიტომ ისინი, ვინც წინსვლისა და კეთილდღეობისკენ ისწრაფვიან, განსაკუთრებით მეფეები, რელიგიური ადამიანები, ბრაჰმანები და სანნიასები, არასოდეს უნდა შეეხონ ზემოხსენებულ ურწმუნოების პრინციპებს.

42. შემდეგ მეფემ განპირობებულ რელიგიას [ხარს] დაკარგული ფეხები აღუდგინა და შთამაგონებელი საქმეებით საგრძნობლად გააუმჯობესა დედამიწის მდგომარეობა.

43-44. კაცთა შორის უბედნიერესი იმპერატორი მაჰარაჯა პარიკშიტი, რომელსაც ტყეში წასვლისას მაჰარაჯა იუდჰიშთჰირამ ჰასტინაპურის სამეფო მიანდო, ახლა დიდი წარმატებით მართავს მსოფლიოს კურუს დინასტიის მეფეთა საქმეების ქება-დიდებით.

45. მაჰარაჯა პარიკშიტი, აბჰიმანიუს ვაჟი, ისე გამოცდილია, რომ მისი მარჯვე მმართველობისა და მფარველობის წყალობით შენ ამგვარი მსხვერპლშეწირვის შესრულება შეძელი.


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ქევანა
პოსტი May 7 2010, 04:20 PM
პოსტი #192


მთვლემარე დრაკონი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 7,454
რეგისტრ.: 11-February 07
მდებარ.: Shire, Hobbitland, Middle-earth
წევრი № 1,055



ციტატა
გაპიროვნებულმა კალიმ კანკალი დაიწყო.

ეს რას ნიშნავს? კალი პიროვნება არ იყო თავიდან? ანუ ქალღმერთია ხო :ბლინკ:

ციტატა
თქვა: ო ხარის სახეში მყოფო

რა კარგი ეპითეტია biggrin.gif

ანუ ეხლა მე რომ ვუთხრა ინდუსს: შე ძროხა თქო, ეს ნიშნავს რომ შევაქე? blink.gif


--------------------
“I'd built that bridge for you. But I didn’t know that I would be building it for you and him.” ("Dაისყ")

"He was born with a gift of laughter and a sense that the world was mad. And that was all his patrimony." - Scaramouche, Rafael Sabatini

***
ფორუმზე გლანძღავ და მიწასთან გასწორებ, ძვირფასო, მაგრამ გახსოვდეს, ფორუმს გარეთ მე შენ მიყვარხარ : )

***
Спасение утопающего – дело рук самого утопающего...

***
ამინდის შემქმნელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
:_მარიამი_:
პოსტი May 8 2010, 01:50 AM
პოსტი #193


gvirila_mari
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 441
რეგისტრ.: 24-July 06
წევრი № 8




გაპიროვნებული კალი--შუდრაა.ძროხა--გაპიროვნებული რელიგია,რომლის ოთხი ფეხია:ასკეტიზმი,სიწმინდე,მოწ
ალება და სამართლიანობა.ანუ ეს რელიგიის ოთხი საყრდენია,რომელთაგან პირველი სამი მოსტეხა კალიმ--ყოველგვარი ურწმუნოების მიზეზმა(ჩხუბი,სიხარბე,ვერაგო
ა,მძარცველობა,უხეშობა,უბედურ
ბა,ამაოება.)ძაან საინტერესოა.პრინციპი:ბოროტების დამარცხება ბოროტებით არ შეიძლება,აქაც მოქმედებს.კალის კი არ კლავენ,არამედ ამხელენ ,აშიშვლებენ და თავმოდრეკილს,დამდაბლებულს იწყალებენ.თან სამოქმედო არელსაც აძლევენ:ოქრო,აზარტული თამაშები,სმა,პროსტიტუცია,ცხო
ელთა კვლა.----------------------------------------------------------------------------თურმე ძროხას იმიტომ ეთაყვანებიან,რომ იგი"რელიგიის პრინციპების მომცემია".-------------------------------------საინტერესოა მე-16 სტროფი,რომლის მიხედვითაც გამოდის რომ წმ.წერილის მცნებათა დარღვევა შესაძლებელია,თუკი საჭიროება მოითხოვს.მემგონი სწორად გავიგე!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 8 2010, 10:36 AM
პოსტი #194


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



:_მარიამი_:
ციტატა
მე-16 სტროფი,რომლის მიხედვითაც გამოდის რომ წმ.წერილის მცნებათა დარღვევა შესაძლებელია,თუკი საჭიროება მოითხოვს.მემგონი სწორად გავიგე!


სწორად გაიგე... მცნებები და დჰარმა ძალიან მნიშვნელოვანია, მაგრამ მათზე მაღლა სიყვარული (ღმერთი) დგას. "ვინც დაკარგავს სულს ჩემთვის, მოიპოვებს მას" ანუ სიყვარული ყველაზე მაღლა დგას. თუმცა ამის სწორად გაგება ძალიან რთულია და ეს მხოლოდ წმინდანებს ძალუძთ.

რაც შეეხება კალის, ის თავის მისიას ასრულებს და მისი დადანაშაულება არ შეიძლება. ზამთარს ვერ დავადანაშაულებთ იმაში რომ ცივია. კალი იუგა კი ზამთარია 4 ეპოქას შორის.

ძროხა მხოლოდ სიმბოლო არაა. ის რეალურადაა დჰარმის მაჩვენებელი. ანუ იქ, სადაც ძროხას პატივს სცემენ და არ კლავენ, დჰარმა მაღალია. ხოლო იქ სადაც პირიქითაა, კალი მძლავრობს და მისი გავლენაც გაცილებით უფრო მეტია.


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 8 2010, 08:06 PM
პოსტი #195


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



ფაქტიურად ამ თავით შედის ძალაში კალი იუგა:


თავი მეთვრამეტე
როგორ დაწყევლა ბრაჰმანის ბიჭმა
მაჰარაჯა პარიკშიტი


1. შრი სუტა გოსვამიმ თქვა: ღმრთეების პიროვნების, შრი კრშნას წყალობით, ვისი საქმეებიც გასაოცარია, დედის მუცელში მყოფი მაჰარაჯა პარიკშიტი ვერ დაწვა დრონეს ვაჟის იარაღმა.

2. გარდა ამისა, მაჰარაჯა პარიკშიტი შეგნებით მუდამ ღმრთეების პიროვნებაზე იყო მინდობილი, ამიტომ არც გონება დაუკარგავს და არც შიში უგრძვნია მფრინავი გველის წინაშე, რომელსაც ბრაჰმანის ბიჭის რისხვის გამო უნდა დაეგესლა იგი.

3. გარდა ამისა, ახლობლების დატოვების შემდეგ მეფემ თავი ვიასას შვილს (შუკადევა გოსვამის) მიანდო, გახდა რა მისი მოწაფე, და ამ გზით მან ღმრთეების პიროვნების ჭეშმარიტი მდგომარეობის გაგება შეძლო.

4. ეს იმიტომ მოხდა, რომ მათ, ვინც თავიანთი სიცოცხლე მიუძღვნეს ტრანსცენდენტალ ამბებს ღმრთეების პიროვნების შესახებ, ვისაც ვედური ჰიმნები უმღერიან, და ვინც გამუდმებით უფლის ლოტოსის ტერფების ხსოვნით არიან დაკავებული, არ ემუქრებათ არასწორი წარმოდგენების ქონა სიცოცხლის უკანასკნელ წამსაც კი.

5. ვიდრე აბჰიმანიუს დიადი, ძლევამოსილი ვაჟი სამყაროს იმპერატორი იქნება, გაპიროვნებული კალი გაფურჩქვნას ვერ შეძლებს.

6. იმავე დღესა და წამს, როცა ღმრთეების პიროვნებამ, უფალმა შრი კრშნამ ეს დედამიწა დატოვა, ამ სამყაროში გამოჩნდა გაპიროვნებული კალი, ყოველგვარი ურწმუნო მოქმედებების ხელის შემწყობი.

7. მაჰარაჯა პარიკშიტი რეალისტი იყო, მსგავსად ფუტკრებისა, რომლებიც ყველაზე მთავარს იღებენ [ყვავილიდან]. მან შესანიშნავად იცოდა, რომ კალის ეპოქაში, სასიკეთოს მაშინვე კარგი შედეგები მოჰყვება, მაშინ როცა არასასიკეთო მოქმედებები ნამდვილად უნდა შესრულდეს [შედეგი რომ გამოიღოს]. ასე რომ, იგი გაპიროვნებული კალისადმი არასოდეს ყოფილა ცუდად განწყობილი.

8. მაჰარაჯა პარიკშიტი თვლიდა, რომ შესაძლოა ნაკლებგონიერ ადამიანებს გაპიროვნებული კალი ძალზე ძლევამოსილად მოსჩვენებოდათ, მაგრამ თვითდამორჩილებულებს არაფერი შეაშინებდათ. მეფე ვეფხვივით ძლიერი იყო და სულელ, დაუდევარ ხალხზე ზრუნავდა.

9. ო ბრძენებო, თქვენს კითხვაზე პასუხად ყველაფერი აღვწერე, რაც კი ღვთისმოსავ მაჰარაჯა პარიკშიტსა და უფალ კრშნასთან დაკავშირებულ ამბებს ეხებოდა.

10. მათ, ვისაც სიცოცხლის სრულქმნის მიღწევა სურთ, მორჩილებით უნდა მოისმინონ ყველა ამბავი, რაც კი გასაოცარი საქმეების ჩამდენი ღმრთეების პიროვნების ტრანსცენდენტალ მოქმედებებსა და თვისებებთან არის დაკავშირებული.

11. დიდმა ბრძენებმა თქვეს: ო პატივცემულო სუტა გოსვამი! დაე, მრავალ წელლს ცოცხლობდე და მუდამ დიდება დაგყვებოდეს, რამეთუ შესანიშნავად ყვები უფალი კრშნას, ღმრთეების პიროვნების საქმეთა შესახხებ. ჩვენნაირი მოკვდავი არსებებისათვის ეს ნამდვილი ნექტარია.

12. ჩვენ ეს-ეს არის შევუდექით ამ კარმულ ქმედებას, მსხვერპლშეწირვის ცეცხლი დავანთეთ, მაგრამ ჩვენი მოქმედებების მრავალი არასრულყოფილების გამო მისი შედეგების არც კი გვჯერა. სხეული კვამლმა გაგვიშავა, მაგრამ მაინც სიამოვნებას გვანიჭებს ღმრთეების პიროვნების, გოვინდას ტერფების ნექტარი, რომელსაც შენ ავრცელებ.

13. ზეციური პლანეტების მიღწევა ან მატერიალური განთავისუფლებაც კი ვერ მოვა უფლის ერთგულთან წამიერ ურთიერთობასთან და რაღა უნდა ვთქვათ მატერიალურ სიკეთეზე მატერიალური აყვავების სახით, რომელიც მათთვის არსებობს, ვისაც სიკვდილი უწერიათ.

14. ღმრთეების პიროვნება, უფალი კრშნა [გოვინდა] არის ერთადერთი თავშესაფარი ყველა დიადი ცოცხალი არსებისათვის და მისი ტრანსცენდენტული თვისებები ვერ გაიზომება უფალი შივასა და უფალი ბრაჰმას მსგავს მისტიკური ძალების მეუფეთა მიერ. განა ოდესმე შეძლებს მის შესახებ მოსმენით დაკმაყოფილებას ის, ვინც ნექტარით [რასათი] დამტკბარა?

15. ო სუტა გოსვამი, შენ სწავლული და უფლის წმინდა ერთგული ხარ, ვინაიდან ღმრთეების პიროვნება შენი სამსახურის მთავარი ობიექტია. ამიტომ, გეთაყვა, აგვიღწერე უფლის გართობები, რომლებიც ყოველგვარ მატერიალურ წარმოდგენაზე მაღლა დგას, რადგან ჩვენ მათ შესახებ მოსმენა გვწყურია.

16. ო სუტა გოსვამი, მოგვითხრე, გეთაყვა, ის ამბები უფლის შესახებ, რომელთა გზითაც მაჰარაჯა პარიკშიტმა, ვისი გონებაც განთავისუფლებაზეა მიპყრობილი, მიაღწია უფლის ლოტოსის ტერფებს, გარუდას, რომლებიც ფრინველთა მეფის თავშესაფარია. ამ ამბებს ვიასას ვაჟი [შრილა შუკადევა] მოჰყვა.

17. მაშ, გვიამბე, გეთაყვა, უსაზღვროს შესახებ, რამეთუ ეს ამბავი განმწმენდი და უმაღლესია. ისინი მაჰარაჯა პარიკშიტს მოუთხრეს, და ძალზე ძვირფასია წმინდა ერთგულებისთვის, რადგან ბჰაკტი-იოგათი არის სავსე.

18. შრი სუტა გოსვამიმ თქვა: ო ღმერთო, თუმცა შერეულ კასტაში დავიბადეთ, მაინც მივაღწიეთ წარმოშობით მაღალ მდგომარეობას უბრალოდ იმ ადამიანების მსახურებითა და ფეხდაფეხ მიყოლით, ვინც სრულყოფილ ცოდნას ფლობენ. ასეთ დიად სულებთან ურთიერთობით ადამიანს უმალვე შეუძლია დაბალი წარმოშობიდან მომდინარე ნაკლოვანებების განწმენდა.

19. და რაღა გვეთქმის მათზე, ვინც დიადი ერთგულების ხელმძღვანელობის ქვეშ იმყოფებიან, უსაზღვროდს, განუზომელი ენერგიების მქონე წმინდა სახელს გალობენ. ღმრთეების პიროვნებას, ვისი ენერგიაც უსასრულოა და თვისებები ტრანსცენდენტული, ანანტას [უსაზღვროს] უწოდებენ.

20. დადგენილია, რომ იგი [ღმრთეების პიროვნება] უსაზღვროა და არავინაა მისი თანასწორი. შესაბამისად, მისი აღწერა არავის ძალუძს. დიადი ნახევარღმერთები ლოცვებითაც ვერ მიიღებენ ბედის ქალღმერთის მადლს, ეს ქალღმერთი კი თავად ემსახურება უფალს, თუმცა უფალს ამის სურვილი არ გააჩნია.

21. ვინ შეიძლება იმსახურებდეს უზენაესი უფლის სახელს, თუ არა ღმრთეების პიროვნება შრი კრშნა? ბრაჰმაჯი მისი ფეხის ფრჩხილებიდან გადმოღვრილ წყალს აგროვებდა, რათა უფალი შივასთვის თაყვანისცემით სავსე მისალმების ნიშნად მიერთმია. ეს წყალი [განგა] მთელ სამყაროს წმენდს, უფალი შივას ჩათვლით.

22. უზენაეს უფალ შრი კრშნაზე ნიჯაჭვულ თვითდამორჩილებულ პიროვნებებს ერთბაშად შეუძლიათ მატერიალური მიჯაჭვულობის სამყაროს, უხეში სხეულისა და ნატიფი ჭკუის მიტოვება და წასვლა, რათა განდგომილი ცხოვრების წესით უმაღლეს სრულქმნას ეწიონ, რომელსაც არაძალმომრეობა და განდეგილობა მოჰყვება.

23. ო რშებო, მზესავით ძლევამოსილებო და წმინდებო, ვეცდები ისე აღგიწეროთ ვიშნუს ტრანსცენდენტული გართობები, როგორც ამის უფლებას ჩემი ცოდნა მომცემს. როგორც ჩიტები ფრენენ ცაში იმდენად შორს, რამდენადაც შეუძლიათ, ასევე აღწერენ უფალს სწავლული ერთგულები იმდენად, რამდენადაც შეიცნეს იგი.

24-25. ერთხელ, მშვილდ-ისრით ტყეში სანადიროდ წასული მაჰარაჯა პარიკშიტი ირმების დევნაში ძალზე მოიქანცა, მოშივდა და მოსწყურდა. წყლის ძებნაში სახელგანთქმული შამიკა რშის ქოხში შევიდა და თვალდახუჭული, უსიტყვოდ მჯდომი ბრძენი იხილა.

26. მუნი გრძნობათა ორგანოებს, სუნთქვას, ჭკუასა და გონებას მთლიანად იკავებდა მატერიალური საქმიანობებისაგან და მიაღწია რა უზენაეს აბსოლუტთან თვისობრივი თანასწორობის ტრანსცენდენტალ მდგომარეობას, ტრანსში იყო სამის [სიფხიზლის, ძილისა და უგონო მდგომარეობის] მიღმა.

27. მედიტაციაში მყოფი ბრძენი ხარირემის ტყავით იყო დაფარული და გრძელი, ხშირი თმა მთელ სხეულზე ეყარა. წყურვილისაგან სასაგამშრალმა მეფემ წყალი სთხოვა მას.

28. მეფემ, რომელსაც სათანადოდ არ დახვდნენ, არც დასაჯდომი შესთავაზეს, არც ადგილი, წყალი არ მიართვეს და ტკბილი სიტყვებით არ მიესალმნენ, ჩათვალა, რომ არაფრად აგდებდნენ და განრისხდა.

29. ო ბრაჰმანებო, შექმნილი მდგომარეობის გამო, ბრძენი ბრაჰმანისკენ მიმართული მშიერი და მწყურვალი მეფის ბრაზი და რისხვა არნახული იყო.

30. წასვლისას, შეურაცხყოფილმა მეფემ მშვილდით მკვდარი გველი აიღო და განრისხებულმა ბრძენს დაადო მხარზე. შემდეგ იგი თავის სასახლეში დაბრუნდა.

31. დაბრუნების შემდეგ ფიქრობდა და საკუთარ თავს ეკამათებოდა, მოკრებილი გრძნობებითა და დახუჭული თვალებით ბრძენი მართლაც მედიტაციაში იმყოფებოდა თუ მხოლოდ თავს იკატუნებდა, ვითომ ტრანსში იყო, რათა თავიდან აეცილებინა მდაბიო კშატრიას მიღება.

32. ბრძენს ერთი ვაჟი ჰყავდა, ძალზე ძლევამოსილი, რადგან ბრაჰმანის შვილი იყო. იგი გამოუცდელ ბიჭებთან ერთად თამაშობდა და როდესაც მამის უბედურება შეიტყო, რომელიც მეფემ მოუტანა, მაშინვე ეს სიტყვები წარმოთქვა.

33. [ბრაჰმანის ვაჟმა, შრნგიმ თქვა:] ერთი შეხედეთ მმართველთა ცოდვებს, რომლებიც ყვავებისა და ქოფაკების მსგავსად ბატონების წინააღმდეგ ცოდავენ, მსახურებისათვის დადგენილი წესების მიუხედავად.

34. სამეფო გვარის შთამომავლებს სამართლიანად უწოდებენ ქოფაკებს და მათი ადგილი კარებთანაა. რის საფუძველზე შეუძლიათ ძაღლებს შინ შესვლა და ბატონთან ერთი თეფშიდან ჭამის მოთხოვნა?

35. მას შემდეგ, რაც შრი კრშნა, ღმრთეების პიროვნება და ყველას უზენაესი განმგებელი წავიდა და ჩვენი მფარველი აქ არ არის, ეს მეტიჩრები გაიფურჩქნენ. ამიტომ მე ვითავებ ამ საქმეს და დავსჯი მათ.

36. უთხრა რა ეს სიყრმის მეგობრებს, ბრაზისაგან თვალებჩასისხლიანებული რშის ვაჟი მდინარე კაუშიკას წყალს შეეხო და შემდეგი მეხის მსგავსი სიტყვები წარმოთქვა.

37. ბრაჰმანის ვაჟმა ასე დაწყევლა მეფე: დღეიდან მეშვიდე დღეს მფრინავი გველი დაგესლავს დინასტიაში ყველაზე ბილწს [მაჰარაჯა პარიკშიტს], რამეთუ მან მამაჩემის შეურაცხყოფით ქცევის წესები დაარღვია.

38. შემდეგ შინ დაბრუნებულმა ბიჭმა მამის მხარზე გველი დაინახა და მწუხხარებისაგან ხმამაღლა აქვითინდა.

39. ო ბრაჰმანებო, ანგირა მუნის ოჯახში დაბადებულმა რშიმ, გაიგონა რა ვაჟის ტირილი, ნელ-ნელა გაახილა თვალები და კისერზე შემოხვეული გველი დაინახა.

40. მან გვერდზე მოისროლა მკვდარი გველი და ჰკითხა ვაჟს, რისთვის ტიროდა, ხომ არავინ დაუშავა რამე. ამის გაგონებაზე შვილმა აუხსნა, რაც მოხდა.

41. მამამ ვაჟისგან მოისმინა, რომ მას მეფე დაეწყევლა, თუმცა მისი დაგმობა არ შეიძლებოდა, რამეთუ იგი საუკეთესო იყო ადამიანთა შორის. რშის არ მოეწონა ვაჟის საქციელი, პირიქით, ამ სიტყვებით დარდობდა: ვაი! რა ცოდვა ჩაიდინა ჩემმა შვილმა – უმნიშვნელო შეურაცხყოფისათვის სასტიკი სასჯელი არგუნა.

42. ო ჩემო ბიჭო, შენი გონება ჯერ მოუმწიფებელია, ამიტომ არ იცი, რომ მეფე საუკეთესოა ადამიანთა შორის, ღმრთეების პიროვნება სწორია. მას ვერასოდეს გაუტოლებ უბრალო ადამიანს. მისი უძლეველი სიმამაცის წყალობით სახელმწიფოში მოქალაქეთა კეთილდღეობა სუფევს.

43. ჩემო ძვირფასო ბიჭო, მონარქიული წყობა წარმომადგენელია უფლისა, რომელიც ეტლის თვალს ატარებს და როცა ეს წყობა ირღვევა, მთელ სამყაროს ქურდები ავსებენ, რომლებიც მაშინვე ეცემიან ხოლმე მფარველობის გარეშე დარჩენილ ქვეშევრდომებს, როგორც ფარას ჩამორჩენილ ბატკნებს.

44. მონარქიის დასასრულსა და არამზადებისა და ქურდების მიერ ხალხის ძარცვას დიდი საზოგადოებრივი უწესრიგობა მოჰყვება. ხალხს მოკლავენ და დააშავებენ, ცხოველებსა და ქალებს კი მოიტაცებენ. და ყველა ამ ცოდვაზე პასუხს ჩვენ ვაგებთ.

45. ამ დროს ადამიანთა უმრავლესობა სისტემატურად გადაუხვევს მოწინავე ცივილიზაციის გზიდან, უარყოფს რა კასტების მოვალეობებს, სოციალურ წყობასა და ვედურ მიწერილობებს. ამდენად, მათ გრძნობათა დაკმაყოფილებისათვის უფრო მეტად ეკონომიკური განვითარება მიიზიდავთ და შედეგად სამყაროში ძაღლებისა და მაიმუნების დონის არასასურველი მოსახლეობა გამრავლდება.

46. იმპერატორი პარიკშიტი ღვთისმოსავი მეფეა. იგი მეტად სახელოვანია და ღმრთეების პიროვნების სრულყოფილ ერთგულს წარმოადგენს. წმინდანია სამეფო გვარში და მრავალი ცხენის მსხვერპლშეწირვა აქვს შესრულებული. როცა ასეთ მეფეს შიმშილისა და წყურვილისაგან დაღლილ-დაქანცულობა იპყრობს, სულაც არ იმსახურებს წყევლას.

47. შემდეგ რში შეევედრა ყოვლისგამჭოლ ღმრთეების პიროვნებას, მიეტევებინა მისი დაუღვინებელი, უგუნური ბიჭისთვის, დიდი ცოდვა რომ ჩაიდინა ყოველგვარი ცოდვისაგან განთავისუფლებული პიროვნების დაწყევლით, რომელიც დაქვემდებარებული იყო და მფარველობას იმსახურებდა.

48. უფლის ერთგულები იმდენად მომთმენნი არიან, რომ შურისძიებას არასოდეს გაივლებენ გულში, მაშინაც კი, როცა სახელს უტეხენ, ატყუებენ, წყევლიან, აწუხებენ, უარყოფენ ან თუნდაც კლავენ.

49. ასე სწუხდა ბრძენი იმ ცოდვის გამო, რომელიც მისმა ვაჟიშვილმა ჩაიდინა. მეფის მიერ მიყენებული შეურაცხყოფა ძალზე სერიოზულად არც მიუღია.

50. ჩვეულებრივ, ტრანსცენდენტალისტები, სხვათა მიერ მატერიალური სამყაროს ორმაგობებში რომც იყვნენ დასაქმებულნი, მაინ ცარ იტანჯებიან. ისინი არც სიამოვნებას ღებულობენ [ამქვეყნიურით], რამეთუ ტრანსცენდენტულად არიან დაკავებულნი.


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kinoteli
პოსტი May 8 2010, 08:10 PM
პოსტი #196


SHEFICULI
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 875
რეგისტრ.: 5-April 10
წევრი № 8,575



რას ემსახურება ეს თემა არ მესმისsmile.gifsmile.gifsmile.gif
რა ვედები? რა ვეხახუნები? არ გეწყინოს თუ ძმა ხარsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif


--------------------
„არა გეცრუვნეთ შენ სიწმიდით მშობელო ჩუენო, კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო, მართლმადიდებლობაო".

"სულის გადარჩენისათვის ადამიანს აუცილებლად უნდა ჰქონდეს რწმენა, მხოლოდ მართლმადიდებლური სარწმუნოება უნდა ვიგულისხმოთ".... ილია II

"რაც უნდა ჭირი მომკერძო,
ბილწთ არ შევეკვრი ზავითა;
მცნებას ვერ შემაცვლეინებ
მოზღვავებულის ავითა!"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 8 2010, 08:14 PM
პოსტი #197


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



kinoteli

ციტატა
რას ემსახურება ეს თემა არ მესმისრა ვედები? რა ვეხახუნები?


შენ სანამ მაგას მიხვდები ბევრ სხვა ცოდნას უნდა "წაეხახუნო" a075.gif


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kinoteli
პოსტი May 8 2010, 08:15 PM
პოსტი #198


SHEFICULI
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 875
რეგისტრ.: 5-April 10
წევრი № 8,575



ციტატა(Atman @ May 8 2010, 08:14 PM) *

kinoteli
შენ სანამ მაგას მიხვდები ბევრ სხვა ცოდნას უნდა "წაეხახუნო" a075.gif

მპატიე,მაგრამ აზრი???


--------------------
„არა გეცრუვნეთ შენ სიწმიდით მშობელო ჩუენო, კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო, მართლმადიდებლობაო".

"სულის გადარჩენისათვის ადამიანს აუცილებლად უნდა ჰქონდეს რწმენა, მხოლოდ მართლმადიდებლური სარწმუნოება უნდა ვიგულისხმოთ".... ილია II

"რაც უნდა ჭირი მომკერძო,
ბილწთ არ შევეკვრი ზავითა;
მცნებას ვერ შემაცვლეინებ
მოზღვავებულის ავითა!"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Atman
პოსტი May 8 2010, 08:17 PM
პოსტი #199


მეცამეტე მეომარი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,236
რეგისტრ.: 23-August 08
წევრი № 5,518



kinoteli
ციტატა
მპატიე,მაგრამ აზრი???



ციტატა
შენ სანამ მაგას მიხვდები ბევრ სხვა ცოდნას უნდა "წაეხახუნო"



და ნუ აოფებთ თუ შეიძლება...


--------------------
हरे कृष्ण हरे कृष्ण
कृष्ण कृष्ण हरे हरे
हरे राम हरे राम
राम राम हरे हर
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
kinoteli
პოსტი May 8 2010, 08:19 PM
პოსტი #200


SHEFICULI
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 875
რეგისტრ.: 5-April 10
წევრი № 8,575



ციტატა(Atman @ May 8 2010, 08:17 PM) *

kinoteli
და ნუ აოფებთ თუ შეიძლება...

ალბათ ბედნიერი ხარ რახან რაღაცას მიხვდი სხვაზე ადრე


--------------------
„არა გეცრუვნეთ შენ სიწმიდით მშობელო ჩუენო, კათოლიკე ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩუენო, მართლმადიდებლობაო".

"სულის გადარჩენისათვის ადამიანს აუცილებლად უნდა ჰქონდეს რწმენა, მხოლოდ მართლმადიდებლური სარწმუნოება უნდა ვიგულისხმოთ".... ილია II

"რაც უნდა ჭირი მომკერძო,
ბილწთ არ შევეკვრი ზავითა;
მცნებას ვერ შემაცვლეინებ
მოზღვავებულის ავითა!"
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

18 გვერდი V « < 8 9 10 11 12 > » 
Closed TopicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 20th June 2025 - 11:53 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი