IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

93 გვერდი V « < 67 68 69 70 71 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ქართული ხალხური სიმღერა, სჯა-ბაასი და ჩანაწერები
Didgoreli
პოსტი Mar 20 2008, 01:26 AM
პოსტი #1361


ძლევაი საკვირველი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,829
რეგისტრ.: 24-May 07
მდებარ.: თბილისი, დელისი :))
წევრი № 2,010



ფოლკლორის ცენტრის თემაში გაოფება გამომივიდოდა და ამიტომ აქ მაქვს ერთი კითხვა tongue.gif თუ შავი შაშვი დათა გუგუნავამ შექმნა , ეს იმას ნიშნავს , რომ შეიქმნა XIX საუკუნის მეორე ნახევარში wink.gif ანუ ეს სიმღერა სულ რაღაც საუკუნენახევრისაა და უკვე არსებობს მისი იმერული ვარიანტი tongue.gif თუკი გურულის დაწერილი სიმღერის გადმოიმერულების ერთი ფაქტი არსებობს , მაშინ ალბათ დიდად სავარაუდოა , რომ გარკვეული რაოდენობა სიმღერებისა რომლებიც იმერულად იწოდება ( პატარა საყვარელო , აჰა სატრფო , შავი შაშვი და ა.შ. ) არის უბრალოდ გურული სიმღერების გამარტივებული ვარიანტები ? smile.gif


--------------------
ნიკოლოზ ირაკლის ძე ივანაშვილი

www.didgorelebi.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 20 2008, 01:39 AM
პოსტი #1362


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



siomani
მაგდენ ლაპარაკს გირჩევნია ლექციებზე იარო.
"ვსიო", მორჩა ოფები აღარ იყოს.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 20 2008, 01:43 AM
პოსტი #1363


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



Didgoreli
ციტატა
გარკვეული რაოდენობა სიმღერებისა რომლებიც იმერულად იწოდება ( პატარა საყვარელო , აჰა სატრფო , შავი შაშვი და ა.შ. ) არის უბრალოდ გურული სიმღერების გამარტივებული ვარიანტები ?

რა თქმა უნდა, ისევე როგორც გურულებს აქვთ მეგრული, აჭარული, იმერული და ა.შ. სიმღერების გართულებული ვარიანტები. yes.gif

P.S. ერთი რამის თქმა შეიძლება კიდევ.
არავინ იცის გუგუნავამ რა სახით შექმნა "შავი შაშვი" და იყო თუ არა ეს სიმღერა ისეთი რთული, როგორც ეხლაა.
ცნობილია, რომ გურული სიმღერის გართულება და გამშვენება ძირითადად ჩავლეიშვილიდან იწყება.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
siomani
პოსტი Mar 20 2008, 01:44 AM
პოსტი #1364


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 405
რეგისტრ.: 16-March 07
წევრი № 1,395



ციტატა(ვეშაპო @ Mar 20 2008, 01:39 AM) *

siomani
მაგდენ ლაპარაკს გირჩევნია ლექციებზე იარო.
"ვსიო", მორჩა ოფები აღარ იყოს.

ბოდიში! მასწავლებელო.


--------------------
"ვიმღეროთ ძმებო ვიმღეროთ, სანამ ერთმანეთს ვხედავთო..."
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
N. R.
პოსტი Mar 20 2008, 01:45 AM
პოსტი #1365


nino razmadze
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,150
რეგისტრ.: 1-May 07
მდებარ.: tiflisi :)
წევრი № 1,805



ციტატა(ვეშაპო @ Mar 20 2008, 12:35 AM) *

N. R.

კი, იმიტომაც მღერიან სურებელები სუფთა ქვემო-იმერულ ნადურს. IPB-ს სურათი


არსებობს საინტერესო მოსაზრებები, რომლის გარკვევასაც პირადად ვაპირებ ამ საკითხთან დაკავშირებით. smile.gif

ამ ეტაპზე მხოლოდ ერთ კოზირს გავხსნი, რომელიც კონკრეტულად ნადურს არა, თუმცა ამ კუთხეთა კავშირს კი ეხება:
მოგეხსენებათ ბატონი მალხაზის მიერ გამოცემულ იმერლების კასეტაში არის ერთი სიმღერა, ბახმაროზე, ცოლი რომ გაუუზნეურდა, ბახმაროში რომ წავიდა და ცხრა თვის თავზე შავი ბავშვი გაუჩინა biggrin.gif და მოკლედ ამ სიმღერის სტრუქტურა აგებულია სამეტყველო და კრიმანჩულიანი მონაკვეთების მონაცვლეობაზე.

წინა ზაფხულს პირადად ჩავიწერე ვაკიჯვრელებისაგან სხვა და სხვა სიმღერები, რომელთა შორისაც ზუსტად იგივე აღნაგობის სიმღერა იყო, მხოლოდ ტექსტი რამდენადმე ინტერპრეტირებული და ჰანგი ცხადია ვიცანი. რომ ვუთხარი, რომ ეს იმერულ სიმღერად მაქვს მოსმენილი-თქო ასე მითხრეს რაის იმერული, ჩვენ ჩოხატაურლებისგან ჩამოვიტანეთო.

და ამას წინათ ჩოხატაურში ვიყავი, სადაც ვნახე ვინმე კალისტო რამიშვილის ლექსი, რომელიც წორედ ეს ტექსტი იყო, ანუ სურებელი კალისტო იყო ამ ტექსტის ავტორი და როგორც ერთ-ერთმა უხუცესმა მომღერალმა განმიმარტა სურებლები ხომ ყველაფერს სიმღერას შეუსაბამებდნენო, ასე უქნეს ამ სიმღერასაცო. და იქიდან გავრცელდაო.



არადა ერთ დროს მალხაზს სიამაყით განვუცხადე როგორ ვიპოვე ,,იმერული" სიმღერა ოზურგეთში tongue.gif ასე რომ ყველაფერი სერიოზულად გადასახედია biggrin.gif



და კიდევ ერთი რამე მახსენდება, ერთხელ ქალბატონმა ნატო ზუმბაძემ მოგვიყვა, რომ კავკასიონის ქედს იქითა სოფლები დაუვლიათ ექსპედიციებით, და რაც უფრო მეტად უახლოვდებოდნენ საქართველოს, ბუნება მრავალფეროვნდებოდა და სიმღერა მრავალხმიანდებოდაო. ალბათ მეც ასეთი შეგრძნება დამეუფლება ამ ზაფხულში, როცა იმერეთის კიდურა (უწინდელი გურიის ტერიტორიების) სოფლებიდან სურების გზას რომ დავადგები tongue.gif


--------------------
მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 20 2008, 01:58 AM
პოსტი #1366


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



N. R.
ციტატა
ზუსტად იგივე აღნაგობის სიმღერა იყო, მხოლოდ ტექსტი რამდენადმე ინტერპრეტირებული და ჰანგი ცხადია ვიცანი.

ეს ხომ არა?:

ბრევალჟამიერს ვეძებდი IPB-ს სურათი

ციტატა
და ამას წინათ ჩოხატაურში ვიყავი, სადაც ვნახე ვინმე კალისტო რამიშვილის ლექსი, რომელიც წორედ ეს ტექსტი იყო, ანუ სურებელი კალისტო იყო ამ ტექსტის ავტორი და როგორც ერთ-ერთმა უხუცესმა მომღერალმა განმიმარტა სურებლები ხომ ყველაფერს სიმღერას შეუსაბამებდნენო, ასე უქნეს ამ სიმღერასაცო. და იქიდან გავრცელდაო.

yes.gif
ცნობილი ამბავია

ციტატა
ალბათ მეც ასეთი შეგრძნება დამეუფლება ამ ზაფხულში, როცა იმერეთის კიდურა (უწინდელი გურიის ტერიტორიების) სოფლებიდან სურების გზას რომ დავადგები

ხო, მაგრამ ქვემო იმერეთში, სამტრედიას და ვანს რომ თავი დავანებოთ, ქუთაისისკენ, ბაღდათისკენ, ხონისკენ იმავე ტიპის ნადურებია, რაც ვანში და სამტრედიაში.
გურულ და ქვემო-გურულ (ქობულეთურ) ნადურებს აბსოლუტურად სხვა მიხრილობა და წყობა აქვთ.

სხვათაშორის შენს მიერ დასახელებული ვაკიჯვარის გუნდიც ფრიად მარტივ სიმღერებს მღერის, გურულს, მაგრამ ძალიან მარტივს. yes.gif


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
siomani
პოსტი Mar 20 2008, 02:04 AM
პოსტი #1367


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 405
რეგისტრ.: 16-March 07
წევრი № 1,395



მე იმერულ სიმღერებში (გურულთან სიმღერებთან შედარებით) აკორდულად მარტივი (მაგრამ არც მთლად მასეა საქმე) ფიქსირებული მელოდია მხიბლავს. მეტი კანონზომიერება ჩანს ტექსტისა და მუსიკის ურთიერთობაში ანუ ორივეზე თანაბრადაა ყურადღება გამახვილებული. რაც შეეხება გურულს, ჩემთვის გურული სიმღერა ყველაზე საყვარელი "სფეროა" იმერულთან ერთად.


--------------------
"ვიმღეროთ ძმებო ვიმღეროთ, სანამ ერთმანეთს ვხედავთო..."
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
N. R.
პოსტი Mar 20 2008, 02:08 AM
პოსტი #1368


nino razmadze
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,150
რეგისტრ.: 1-May 07
მდებარ.: tiflisi :)
წევრი № 1,805



ციტატა(ვეშაპო @ Mar 20 2008, 01:58 AM) *


ხო, მაგრამ ქვემო იმერეთში, სამტრედიას და ვანს რომ თავი დავანებოთ, ქუთაისისკენ, ბაღდათისკენ, ხონისკენ იმავე ტიპის ნადურებია, რაც ვანში და სამტრედიაში.
გურულ და ქვემო-გურულ (ქობულეთურ) ნადურებს აბსოლუტურად სხვა მიხრილობა და წყობა აქვთ.

სხვათაშორის შენს მიერ დასახელებული ვაკიჯვარის გუნდიც ფრიად მარტივ სიმღერებს მღერის, გურულს, მაგრამ ძალიან მარტივს. yes.gif



ეგ ნადურების საკითხი ძალიან საინტერესოა. ერთი ფაქტია, რომ სურები ძალიან ორიგინალურია, ზოგად-გურულ ფოლკლორში განსხვავებული მიმართულებაა, როგორც ჩოხატაურული განსხვავდება ოზურგეთულისგან კიდევ იმაზე მეტად ორიგინალურია. სურების საკითხით სრიოზულად ვარ დაინტერესბული, და ყველა მაგ ნადურის შესახებ მაინტერესებს ინფორმაცია, ვის მიერაა ჩაწერილი, რომელ სოფელში და ა.შ. ასევე იმ გვარების შთამომავლობაა დასაძებნი, რომლებიც სუირებიდან იმერეთში გადავიდნენ. საერთოდ ამა თუ იმ კუთხის კვლევის დროს ვგონებ არაა ურიგო კარგად გაარკვიო თუ თავად რა შეხედულება აქვთ შესაბამისი კუთხის მომღერლებს და ზოგადად იქაურ მცხოვრებთ.
ეს საკითხი მართლა მაინტერესებს, და ისე არ ვარ რომ წინასწარ მქონდეს გადაწყვეტილი რომელ კუთხეს რას მივაკუთვნებ, მართლა მაინტერესებს, შეგიძლია მაგ ნადურების მუსიკალური მასალები მომაწოდო და მიმითითო ლიტერატურა სადაც არის განხილული?

რაც სეეხბა ვაკიჯვრელებს, არც თუ მარტივი სიმღერები აქვთ, რატომ ფიქრობ ეგრე?




--------------------
მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 20 2008, 02:12 AM
პოსტი #1369


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



ციტატა
როცა იმერეთის კიდურა (უწინდელი გურიის ტერიტორიების) სოფლებიდან სურების გზას რომ დავადგები

იმერეთის კიდურა სოფლები, რომელიც უწინ გურიას ეკუთვნოდა სამტრედიის რაიონის სოფლები, საჯავახო და ნოღაა.
ყუმური, დუცხუნი და ვანის რაიონის ზემო სოფლები იმერეთის სამეფოს ეკუთვნოდა. yes.gif

სხვათაშორის აღსანიშნავია ისიც, რომ სურებელებს ზამთარში მიმოსვლა სწორედ ვანთან ქონდათ, ვინაიდან გზა არ იყო გურიისკენ დიდთოვლობის გამო.

ციტატა
შეგიძლია მაგ ნადურების მუსიკალური მასალები მომაწოდო

მუსიკალუირი მასალა მაქვს, სამტრედიის ნადური არ მაქვს მხოლოდ, თუმცა ყველა აკადემიური ანსამბლი მაგ ნადურს მღერის და შეგიძლია შეადარო მაინც.
ბაღდათის უნდა მქონდეს და ვნახავ.

ციტატა
მიმითითო ლიტერატურა სადაც არის განხილული?

განხილული რომ იყოს სადმე, არ ვიცი, უფრო პირადი დაკვირვების საფუძველზე ვამბობ.

ციტატა
რაც სეეხბა ვაკიჯვრელებს, არც თუ მარტივი სიმღერები აქვთ, რატომ ფიქრობ ეგრე?

მაქვს კაცო მაგათი ჩანაწერები, თანაც კაი ბლომად და მაგიზა ვიძახი.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
N. R.
პოსტი Mar 20 2008, 02:19 AM
პოსტი #1370


nino razmadze
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,150
რეგისტრ.: 1-May 07
მდებარ.: tiflisi :)
წევრი № 1,805



ციტატა(ვეშაპო @ Mar 20 2008, 02:12 AM) *

იმერეთის კიდურა სოფლები, რომელიც უწინ გურიას ეკუთვნოდა სამტრედიის რაიონის სოფლები, საჯავახო და ნოღაა.
ყუმური, დუცხუნი და ვანის რაიონის ზემო სოფლები იმერეთის სამეფოს ეკუთვნოდა. yes.gif

სხვათაშორის აღსანიშნავია ისიც, რომ სურებელებს ზამთარში მიმოსვლა სწორედ ვანთან ქონდათ, ვინაიდან გზა არ იყო გურიისკენ დიდთოვლობის გამო.



აი ეს საინტერესოა. კონკრეტული რა მასალები არსებობს მათ ურთიერთობაზე?

ციტატა(ვეშაპო @ Mar 20 2008, 02:12 AM) *


მუსიკალუირი მასალა მაქვს, სამტრედიის ნადური არ მაქვს მხოლოდ, თუმცა ყველა აკადემიური ანსამბლი მაგ ნადურს მღერის და შეგიძლია შეადარო მაინც.
ბაღდათის უნდა მქონდეს და ვნახავ.
განხილული რომ იყოს სადმე, არ ვიცი, უფრო პირადი დაკვირვების საფუძველზე ვამბობ.




იქნებ მომაწოდო რა რასაც ნახავ, მაინტერესებს შედარება biggrin.gif

დაწერილი არ მახსოვს რომ სადმე იყოს unsure.gif თუმცა გადახედვა უნდა, ნადურებზე საკმაოდ ბევრს დაუწერია, და იქნებ სადმე რამე იყოს მაგათ შედარებაზე rolleyes.gif


--------------------
მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 20 2008, 02:32 AM
პოსტი #1371


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



N. R.
ციტატა
კონკრეტული რა მასალები არსებობს მათ ურთიერთობაზე?

ზეპირსიტყვიერი. IPB-ს სურათი

გეორგიკაში როცა ვიყავი მაშინაც ყვებოდნენ სურებელები.

თან ერთერთი გეორგიკელი, რატი ჯულაყიძე ყუმურიდან იყო, ბიძამისები სწორედ იმ ცნობილი ნადურის შემსრულებლები იყვნენ (სამწუხაროდ ერთერთი გარდაცვლილა) ისინიც გვეუბნებოდნენ ჩვენთან აქვთ ხშირი ურთიერთობაო.
ფაქტიურად გორის გადაღმა სურებია.

ერთი შემთხვევა მახსენდება კიდევ, ერთხელ მეგობართან ვიყავი დაბლაციხეში (ჩოხატაურის რაიონი) ხოდა ვზივართ და ვუყურებ მოდის თხა და ბაწარს გავაყოლე თვალი მოყვება კაცი, რომელსაც ეს თხა ფეხზე ყავს გამობმული. IPB-ს სურათი
ეგეთი რამე პირველად ვნახე.
ხოდა ეს, ჩემი მეგობრის ბაბუა ეკითხება, საიდან მოდიხარო, იმანაც სურებიდანო და ამას ენა ჩაუვარდა, შარშან გამოდი სახლიდანო? IPB-ს სურათი
თხა უნდა გავყიდო ჩოხატაურშიო, ამანაც ვანისკენ ვერ გადაიყვანე კაცო, ამ სიშორეზე რომ მოდიოდიო?
ეს ისე, არაფრის დამამტკიცებელია, თუმცა მაინც საგულისხმოა.

N. R.
ციტატა
იქნებ მომაწოდო რა რასაც ნახავ, მაინტერესებს შედარება

მაიაკოვსკის (ბაღდათის) ნადური

სამტრედიის და ხონის ნადური - ასრ. სამტრედიის რაიონის თვითმოქმედი ანსამბლი სერგო მუქერიას ხელმძღვანელობით


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზარნაშო
პოსტი Mar 21 2008, 10:56 AM
პოსტი #1372


рождённый, чтобы боротся
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 2,654
რეგისტრ.: 23-August 07
მდებარ.: წყალში დგას, ცეცხლი უკიდია
წევრი № 2,633



ციტატა(M.M. @ Mar 19 2008, 05:32 PM) *

ბუნებას დიდი როლი აქვს, მაგრამ მარტო ეს არაა. აქ სარწმუნოება, გენეტიკა, სოცილაური ყოფა, ისტორია და ბევრი რამე თამაშობს როლს. ვეშაპოს ტიბეტელების არ იყოს smile.gif
მიხეილ ქავთარაძემ თქვა, ლილეო ალილუიას სვანური ვარიანტიაო. ჯერ ერთი, ალილუიას ბუდისტები თუ ლამაისტები არ იმღერებდნენ; მეორეც, სვანი უნდა იყო ეგრე რომ იმღერო.
ფუ, შემეშალა! მიხეილ ქავთარაძე ღმერთმა აცხონოს, მისი გასვენებიდან რომ გამომაბუნძულეს, იმიტომ გამახსენდა ალბათ smile.gif მიხეილ ქურდიანი უნდა მეთქვა.


ციტატა(ვეშაპო @ Mar 19 2008, 06:33 PM) *

ართი ვარდი

არა.
მარტო ხმა არის.
მაგას რუსულად "გორლოვოე პენიე" ქვია და მონღოლოიდების ფოლკლორისთვის დამახასიათებელია.
ერთდროულად 2 ხმას უშვებენ.
ეგრე Didgoreliც უშვებს ორ ხმას. ვურჩიეთ, ცოტა იმუშავე, ერთი-ორი ხმა კიდევ დაამატე და ანსამბლი ჩამოაყალიბეო biggrin.gif


ციტატა(Amuza @ Mar 19 2008, 07:41 PM) *

ეს ეტყობა შორი-შორ რო აქვთ სახლები და ყანები, გადაუძახებდნენ ხოლმე არა? კახეტში ისე ახლო მახლოა სახლები, ჩურჩულიც კი ისმის. ათანო უუუ და ასე შემდეგ.

გაიხარე საინტერესოა.
არ გამახსენო, რომ დავაცემინებ, მეზობელი სიცოცხლეს მეუბნება smile.gif


--------------------
კარგი ყმა ლაშქარს მოკვდება, სწორების მჯობინობასა, ცუდი კი ბოსლის ყურესა, ქალებთან ლოგინობასა. ხალხური
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
გიორგუნა_1888
პოსტი Mar 21 2008, 11:08 AM
პოსტი #1373


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 61
რეგისტრ.: 21-March 08
წევრი № 4,267



რაჭული სიმღერები არ შეიძლება რომ დადოთ რაც შეიძლება ბევრიი??
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
qarcivadze
პოსტი Mar 21 2008, 12:47 PM
პოსტი #1374


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,460
რეგისტრ.: 30-January 07
წევრი № 971



მოკლედ, გურულებს მაგრად პარავენ სიმღერებს


--------------------
იმედია,თქვენ მაინც გაგიმართლებთ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 21 2008, 12:58 PM
პოსტი #1375


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



qarcivadze
ციტატა
მოკლედ, გურულებს მაგრად პარავენ სიმღერებს

ანზორს აღარ მოაყოლოთ, როგორ მოიპარეს გიგომ და მისმა ძმაკაცებმა ალიფაშა აჭარიდან. IPB-ს სურათი


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
qarcivadze
პოსტი Mar 21 2008, 01:03 PM
პოსტი #1376


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,460
რეგისტრ.: 30-January 07
წევრი № 971



ვეშაპო
ციტატა
ანზორს აღარ მოაყოლოთ, როგორ მოიპარეს გიგომ და მისმა ძმაკაცებმა ალიფაშა აჭარიდან.

ეგ ვიცით,მარა იმ აჭარლებმა გურულ მელოდიაზე(ხელხვავის) დაწერეს ეს სიმღერა(აჭარიდან კი წამოიღეს,მარა აჭარლები იყვნენ თუ არა ეგ საკითხავია)

რაც შეეხება მითვისებას, იმერლები ბევრ გურულ სიმღერას იბრალებენ


--------------------
იმედია,თქვენ მაინც გაგიმართლებთ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 21 2008, 01:14 PM
პოსტი #1377


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



qarcivadze
ციტატა
აჭარლებმა გურულ მელოდიაზე(ხელხვავის) დაწერეს ეს სიმღერა

აჭარლებსაც აქვთ ეგ ხელხვავი.
შენ გგონია სიმინდის ფურჩქვნა, მარტო გურულებმა იცოდნენ?

ციტატა
რაც შეეხება მითვისებას, იმერლები ბევრ გურულ სიმღერას იბრალებენ

მაგალითად? (ოღონდ ბევრი უნდა დაწერო IPB-ს სურათი )

გურულებს ბევრი სიმღერები აქვთ წაღებული სხვა კუთხეებიდან და გადამუშავებული.

ხასანბეგურა, ხელხვავი, ოისა, მაყრული (თუმცა ამ უკანასკნელს ზრდილობისთვის, მაინც მიუთითეს, რომ აჭარულია IPB-ს სურათი ), ჩემო ნათლიდედაო (იგივე ლალე), კუჩხი ბედინერი და ა.შ.

იმერლები რას მღერიან გურულს, რომელსაც იბრალებენ, რომ გურულებმა წაიღეს იმრეთიდან?
რაღაც არა მსმენია.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
qarcivadze
პოსტი Mar 21 2008, 01:24 PM
პოსტი #1378


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,460
რეგისტრ.: 30-January 07
წევრი № 971



ციტატა
იმერლები რას მღერიან გურულს

იგივე ნ.რ.-ის და დიდგორელის ნახსენები სიმღერები
მაგაზე ადრეც ბევრჯერ მითქვამს და მეზარება სულ ერთი და იგივე საუბარიwink.gif


თუ ასე იპარავდა აი გურულები სიმღერებს სხვებისგან, იმ "სხვებს" რატომ არ შემორჩათ ისეთი მაგარი სიმღერები როგორიც გურულებს?


--------------------
იმედია,თქვენ მაინც გაგიმართლებთ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ვეშაპო
პოსტი Mar 21 2008, 01:31 PM
პოსტი #1379


ბიზონებზე მონადირე
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 2,860
რეგისტრ.: 1-November 06
წევრი № 360



qarcivadze
ციტატა
მაგაზე ადრეც ბევრჯერ მითქვამს და მეზარება სულ ერთი და იგივე საუბარი

არა, მაინც, მაინც?
ეგრე მარტივად ვერ დამისხლტები, რაღაც გაურკვეველი და მითიური პოსტებისკენ ხელის გაშვერით. IPB-ს სურათი

მე ნაღდად არა მგონია, რომ იმერელმა გურულ სიმღერაზე ეგ თქვას, ჩვენი სიმღერაა და გურულებმა წაიღეს ჩვენგანო.

არის სიმღერები, რომლის წარმოშობას ვერ გაარკვევ, რომელი კუთხიდან მომდინარეობს.
მაგალითად - იგივე გურული მაყრული (დღეს რომ იერიშს ეძახიან), კუჩხი ბედინერი, იმერული მაყრული, ლეჩხუმური მაყრული, სვანური მაყრული და აჭარული დელი-დელა მაყრული ერთი და იგივე სიმღერაა, რომლის წარმომავლობას ნამდვილად ვერ დაადგენ, პირველად რომელ კუთხეში შეიქმნა.
გუშინ მე და ნინიკო ვარჩევდით მაგ საკითხებს სკაიპში.

მე ზემოთ სიმღერები რომ ჩამოგითვალე, მაგათ ნამდვილად აჭარული ფესვები აქვთ ლალეს და კუჩხი ბედინერის გარდა. ნუ ხასანბაგურაზე საერთოდ ავტორიც ცნობილია, თვითონ ხასანბეგი.

ეგრე ძალიან გაგიჭირდება, მაგალითის მოყვანა რომელ გურულ სიმღერას (ოღონდ ნაღდად გურულს, რომელზედაც ცნობილია, რომ გურულია ნამდვილად) იბრალებენ იმერლები.
და თუ მაინც დაასახელებ, ბევრი ნამდვილად ვერ იქნება.

იმაზე არ ვდავობ, რომ მუსიკალური აზროვნებით გურულები ყველა სხვა კუთხის ხალხზე მაღლა დგას.


--------------------
"ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
qarcivadze
პოსტი Mar 21 2008, 01:38 PM
პოსტი #1380


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,460
რეგისტრ.: 30-January 07
წევრი № 971



ვეშაპო
ციტატა
ეგრე მარტივად ვერ დამისხლტები, რაღაც გაურკვეველი და მითიური პოსტებისკენ ხელის გაშვერით.

არც ერთ საკითხს არ დავსხლტომივარ აქამდე და არც ახლაა გამონაკლისი, საკმაოდ გარკვევით ვთქვი რამდენიმე(ნ.რ.-ის და დიდგორელის ჩამოთვლილი) სიმღერა და ადრეც სხვა ფორუმებშიც მიკამათია. უბრალოდ მეზარება აქ ერთსა და იმავეზე კამათი და ამდენი პოსტვა.
პირადად ჯობია მაგ საკითხზე საუბარი


--------------------
იმედია,თქვენ მაინც გაგიმართლებთ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

93 გვერდი V « < 67 68 69 70 71 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 20th June 2025 - 01:04 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი