![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
salamura-tamta |
![]()
პოსტი
#1421
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 701 რეგისტრ.: 4-January 08 წევრი № 3,551 ![]() |
ციტატა დიდი ხნის დადარაჯების შემდგომ, როგორც იქნა მოვუსმინე დიდი პაატას "ბინდისფერია სოფელი" ვითომდა რემიქს ,ეს მოხერხდა რადიო "არ დაიდარდოს დახმარებით". განსაკუთრებით შთამბეჭდავი იყო "ლექსო აგმოთქომ"-ს დროს ერთი ტონით აწევის მომენტი. "დიდებული" ჩახვევები აქვს, მიკვირს რომ არავინ "ახვევინებს". მე პირადად მაგარი ვიცინე, მაგრამ ჩემთან მყოფი ადამიანები კი ბევრი იგინებოდა. და რატომ? იმიტომ რომ ესეთ ანომალიურ რაღაცეებზე ყველას სხვადასხვანაირი რეაქციები აქვტ ხოლმე,ზოგი გინებას იცკებს ზოგი სიცილს ზოგიც ფრჩხილების ჭამას... ![]() ![]() -------------------- გაზაფხულდა ბუჩქის ძირას
ტაქსი დგას და შოფერს ძინავს! [url=http://smiles.33b.ru/smile.127320.html][img]http://s16.rimg.info/fdb94f042286817326dd849859e7bd47.gif[/img][/url] |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#1422
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ვეშაპო გაიხარე რა ძალიან მინდოდა გვიმღერია_(3000წელზედ მეტი).ბევრიც ვეძებე მარა......... ![]() ასეთი კარგი ხალხი სად იმალება? ![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1423
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
მოდი ,ნახოთ ვენახი - ანჩისხატის გუნდი
მოდი ,ნახოთ ვენახი - სამტრედიის რკინიგზის კლუბის თვთმოქმედი ანსამბლი სერგო მუქერიას ხელმძღვანელობით - 1960-ანი წლები ციტატა გაიხარე რა ძალიან მინდოდა გვიმღერია_(3000წელზედ მეტი).ბევრიც ვეძებე მარა......... გვიმღერია (3000 წელზედ მეტი) - ანჩისხატის გუნდი -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
rachuka |
![]()
პოსტი
#1424
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 18 რეგისტრ.: 12-May 08 წევრი № 4,801 ![]() |
|
cash |
![]()
პოსტი
#1425
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 126 რეგისტრ.: 4-March 08 წევრი № 4,083 ![]() |
გამარჯობათ...
უკაცრავად და ვერ მეტყვით ამ ფერხულს რომელი გუნდი ასრულებს? ![]() http://bin.ge/file/169780/-naya-derevnya---Perhuli.mp3.html |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1426
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
cash
მაკვანეთის გუნდი გიგო ერქომაიშვილის ხელმძღვანელობით -------------------- მეკენდარია? |
cash |
![]()
პოსტი
#1427
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 126 რეგისტრ.: 4-March 08 წევრი № 4,083 ![]() |
|
Nanio |
![]()
პოსტი
#1428
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
cash
ციტატა დიდად გმადლობ არაფრის ![]() -------------------- მეკენდარია? |
G A B O |
![]()
პოსტი
#1429
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 307 რეგისტრ.: 7-May 07 წევრი № 1,860 ![]() |
www.mrcamsi.ge
|
ჯეგე |
![]() ![]()
პოსტი
#1430
|
![]() ღორონთქ გოგიმორძგვან! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 231 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: ორბიტა წევრი № 970 ![]() |
დიდგორის თემაში იკითხეს სიმღერა "ძაბრალეს" შესახებ და....
ძაბრალე ავ სულებზე მრავალი თქმულება და ლექსია შემორჩენილი მეგრულ ზეპირსიტყვიერებაში. ერთი ნაწილი ამ თემაზე შექმნილი ლექსებისა იმ აზრს გამოხატავს, რომ ავი, ბოროტი სული დღენიადაგ ტყე–ღრეში ცხოვორობს და მრავალის სახის მაცდურობით შეუძლია ავნოს ადამიანს. ასეთები არიან ოჩოკოჩები, ტყაშმაფები, ჭინკები და ა.შ. არის ისეთი აზრიც, რომ ავი სულები თვით ადამიანთა შორის მოიპოვებიან. ისინი ცხოვრებისეულ თვისებათა გარდა გრძნეულური, ეშმაკისეული თვისებების მატარებელნი არიან. თავს ისე მოგაჩვენებენ, როგორც მათ სურთ. მაგალითად, წარმოგვიდგებიან უფრო კატის სახით და ღამღამობით მგლებზე მჯდომნი დათარეშობენ. ასეთი ბოროტებით სავსე ეშმაკეული თვისების მქონე არსება მაცდურებით მოქმედებს ადამიანთა მიმართ, გათვალავს მას და სხვა. ტყის ავი სულის მაგალითად შეიძლება დავასახელოთ სასიმღერო–საცეკვაო ლექსში გამოხატული „ძაბრალე“, რომლისაც ახლო წარსულშიც ეშინოდათ. მისი ძირეული სახელწოდება ძ(ვ)აბრარე უნდა იყოს, რაც მეგრულად მუხანათს ნიშნავს. თავისი შინაარსით მას ლეგენდარულ ეპოქაში აქვს ფესვები გადგმული; ლექსი საფერხულო ცეკვის მისამღერებლად ყოფილა გამოყენებული და გამოხატავდა ალქაჯის სახით ტყიდან მოვარდნილი ძ(ვ)აბრას (მუხანათი და ბოროტი სულის) თავდასხმის მოლოდინში მის წინააღმდეგ შურისგებით ამოქმედებული ადამიანის საბრძოლო განწყობილებას. დროთა განმავლობაში, მეცნიერების განვითარებასთან ერთად, ლეგენდარულ წარმოდგენებსაც გამოეცალათ შინაარსი და ძ(ვ)აბრარე სახელმაც ფორმა ძაბრალე მიიღო, ხოლო მუხანათის, ავსულის წინააღმდეგ მებრძოლმა გმირმა მასხარას მნიშვნელობა მოიპოვა. ძ(ვ)აბრარეს წაბაძვით, მის პარალელურად, გაჩნდა სახუმარო–საცეკვაო ლექსის ვარიანტები, რომლებიც გუნდური ცეკვის მაგივრად სოლოთი სრულდება. ამ სახით წარმოიქმნა „ჯანსულო“. „ჯანსულოს“ ახლანდელი ტექსტის ავტორ–მთქმელებად იონა და ბართლომე სართანიები ითვლებიან, ხოლო ცეკვის ახალი რეპერტუარის შემქმნელად და მის პირველ შემსრულებლად დ. კიტიას აღიარებენ. ამჟამად ეს ორი სიმღერა „ძაბრალე (ძ(ვ)აბრარე)“ და „ჯანსულო“ ერთმანეთის პარალელურად არსებობს. მეორე პირველის წაბაძვით შექმნილა, მაგრამ მასაც აქვს რაღაც თავისი პირველწყარო. პავლე და ბეგლარ აკობიების მიერ შექმნილი ძ(ვ)აბრარე – ძაბრალე კეთილი სულის სადიდებლად შექმნილ ლექსადაა მიჩნეული, რაც სინამდვილეს მოკლებულია, ვინაიდან სხვადასხვა მხარეში (ოქუმში, აბაშაში და ზუგდიდში) ჩაწერილი ვარიანტები თავისი შინაარსით ავი სულის წინააღმდეგ ბრძოლის ტენდენციების მატარებელია, რაც უშუალოდ გამოსახულია თვით ლექსში. აგერ ფრაგმენტიც: „ჰაი ძაბრა სქანი ღურა სი მაზაკვალ ჩვინდი ლულა ჰე ბოშეფი სო რე მუურს ცანცალქ გემიოლუ გურს ქჷმმეხვარით არძაქ ვარა ვორწყექ მუჭო ობჭკუმუნს“ ჰაი, ძ(ვ)აბრა, შენი სიკვდილი, შე მზაკვარო, ცხვირ მოღრეცილო! ეჰე, ბიჭებო, ეგერ მოდის! კანკალი ამივარდა გულის! მომეშველეთ ყველა თორემ, ვხედავ როგორ შემჭამს! ამ სტრიქონებიდან აშკარად იგრძნობა ძ(ვ)აბრას მიმართ სიძულვილისა და მის წინააღმდეგ ბრძოლის განწყობა. კარგი იქნება თუ ხალხური სიმღერის გადაკეთებას არ მიმართავენ ცალკეული პირები, რომლებიც საკუთარი ფანტაზიით ქმნიან ლექსის პირვანდელი შინაარსისაგან დაშორებულ გადმოცემებს,რაც ჭეშმარიტად ხალხური შემოქმედების სიწმინდეს ზიანს აყენებს. ძ(ვ)აბრაზე შექმნილ ლექს–სიმღერების წყებას განეკუთვნებიან: თქმულებები ოჩოკოჩზე, ტყაშმაფაზე, ჭინკებზე, მაზაკვალებზე და ა.შ. სხვათა შორის, ოჩოკოჩი „ვაცკაცადაა“ გაგებული. სინამდვილეში კი მეგრულში „ოჩე“ დიდს, ვეებას ნიშნავს. ოჩეშ ხვე დო ხვარიელი – დიდი ყანის ხვავი და ბარაქა მოგცემოდესო. ქართულში ოჩოფეხა დღეს დიდ, გრძელ და უშნოფეხებას ნიშნავს და მას ხისგან გამოთლილ, ტბორებსა და ტალახებში სასიარულო საშუალებასაც ეძახიან. კალისტრატე სამუშია, ქართული ხალხური პოეზიის საკითხები, მეგრული ნიმუშები, 1979წ. თბილისი. ![]() -------------------- მუ ჟამს ორდუ წყარქ დოდგინერქ
გომოჩარტუ შარა დო ზღვინდაფით ქიხუტოლუ უჩა ზღვაში ქვარა! ------------------------------------- ჩქიმი ჯიმა ქორექჷდა, ვამიწუა ანწი ვარი, გემიჸუნწი ოჯალეში, დომიხვამი ჸუდე–კარი! |
S a l l y |
![]()
პოსტი
#1431
|
![]() infinity... ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 9,631 რეგისტრ.: 11-September 06 მდებარ.: Sallylandia წევრი № 182 ![]() |
ჯეგე
დიდი მადლობა ასეთი დეტალური ინფოსათვის ![]() -------------------- Я хочу безумно жить: Всё сущее - увековечить, Безличное - вочеловечить, Несбывшееся - воплотить! I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I am out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.. |
N. R. |
![]()
პოსტი
#1432
|
![]() nino razmadze ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,150 რეგისტრ.: 1-May 07 მდებარ.: tiflisi :) წევრი № 1,805 ![]() |
დათ, მემგონი აკადემიური ანსამბლისგან იმით განვსხვავდებით რომ ყველანი ვცდილობთ მაქსიმალურად დავიყვანოთ ჩვენი შემოქმედება ტრადიციულამდე და გლეხურამდე. შენ თუ მართლა ეგრე ფიქრობ რაც დაწერე გამოდის რომ ყველა კუთხის სიმღერას ერთნაირად ასრულებ და არც მღერის მანერას განასხვავებ და არც არაფერს. ძალიან გამიკვირდა. -------------------- მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
|
N. R. |
![]()
პოსტი
#1433
|
![]() nino razmadze ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,150 რეგისტრ.: 1-May 07 მდებარ.: tiflisi :) წევრი № 1,805 ![]() |
tamta-tamta-ს მოსაზრების ციტირება
,,ხალხური სიმრერის საკონცერტო ვარიანტებს ნამდვილად აქვთ ტონალობა. ტონალობის გარეშე შეგიძლია ყანაში იმღერო და არც არავინ განგიკითხავს" tamta-tamta პირველ რიგში კომენტარი მინდა გავაკეთო ხალხური სიმღერის ,,ტონალობაზე". არ ვიცი როგორ სწავლობდით და რას სწავლობდით, მაგრამ ტრადიციულ ხალხურ სიმღერას რომ ტონალობა არ აქვს ეს ყველა რიგითმა მცოდნემ იცის. არ მახსენდება სპეციალისტი კონსერვატორიაში, რომელიც თვლიდა (იმედია ახლა მაინც არავინ თვლის ეგრე), რომ თუნდაც უბრალოდ სცენაზე შესრულებისას ხალხურ სიმღერას ტონალობა აქვს. თუმცა მახსენდება კუკური ჭოხონელიძის ძალზედ სერიოზული ნაშრომი კილოსთან და ხალხურ სიმღერაში ზოგადად კილოს საკითხის შესახებ. ჩემი აზრით კილოს და ტონალობის ცნების განსაზღვრა არ უნდა იყოს რთული. ცხადია ,,შავნაბადა" ვერ იმღერებს ყველა სიმღერას შესაბამის კილოში, რაშიც მას ადგილობრივი გლეხები ასრულებენ, მაგრამ დარწმუნებული ვარ დათო ადრინდელზე ბევრად უკეAთ ასრულებს სვანურ სიმღერას მისთვის სახასიათო მღFერის მანერითა და შესაბამისად კილოთი, ვიდრე ამას ადრე შეძლებდა სანამ უშუალო შეხება არ ექნებოდა სვანეთთან და იქაურ მომღერლებთან. ვგონებ გინდოდათ გეთქვათ ტემპერირებულ წყობაში უფრო მღერიან სცენაზე ვიდრე კილოშიო, ტონალობას პრინციპულად ვერ დააქრმევ, ვინაიდან ტონალობა მთელოი სისტემაა ფუნქციონალური და თუ ხალხური სიმღერის ელემენტარულად ჰანგს მაინც შეინარჩუნებ როგორც არ უნდა იმღერო ვერ მოხვდები ტონალობაში, ვინაიდან ტონალობა ტონიკის, სუბდომინანტისა და დომინანტის არსებობას გულისხმობს, და მთელი აკორდიკის ფუნქციონალურ დაქვემდებარებას ტონიკაზე. ამრიგად, თუ ტემპერირებულად მღერას გულისხმობთ, ჩემი აზრით სერიოზული შეურაწყოფა მიაყენეთ დათოს. ტემპერირებულ წყობაში აკადემიური ტიპის ანსამბლები მღერიან, რაც დაშორებულია ტრადიციულ მღერასთან, თუმცა მათაც თავისი ადგილი და მნიშვნელობა აქვთ. დათოსთვის კი ვგონებ ვერაფერი შეფასებაა, როცა ბიჭი ზრუნავს ხალხური სიმღერის ტრადიციული ვარიანტების შესრულებასა და ტრადიციული ფორმებით შესრულებაზე. ზემოთწერილის შემდეგ გთხოვთ ნუ აღმიქვავთ ,,ოპოზიციად", და ნურც იმის უფლებას მისცემთ თავს რომ რომელიმე ადამიანის მოწინააღმდეგე ძალად შემრაცხოთ, მხოლოდ იმისთვის, რომ თქვენი შეხედულებები არ გავიზიარე ,,ტონალობასთან" დაკავშირებით. რაც შეეხება ტონალობას და კილოს სიამოვნებით გავნაგრძობ თქვენთან პოლემიკას. პატივისცემით -------------------- მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
|
tsintsa |
![]()
პოსტი
#1434
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 175 რეგისტრ.: 13-June 07 წევრი № 2,179 ![]() |
N. R.
![]() აქ იმ ტონალომაზეა საუბარი საიდანაც ორიენტაციას იღებ სიმღერის დაწყების წინ როდესაც სცენაზე ღელავ, თითოეულმა ინდივიდმა თავისთვის მოსახერხებელ დიაპაზონში იმღეროს. მე არ მესმის რას ქვია გლეხური ნამღერი სცენაზე 3 წლის ნამუშევარის მიერ და რა ვქნა... შეიძლება შესრულდეს ფოკლორული სიმღა იმავე ხაიათში მაგრამ მშიერი გლეხივით დაქანცული ხმით არ ვიმღერებ რახან ის ისე მღერის ან არ შევეცდები უკბილო მოხუცს ენის ჩლიფინში მივბაძო. რაც შეეხება ჩემს მიერ ნათქვამს რომ ზოგის კრიტიკა ასეთი იყო და ზოგის ისეთი ეს ბუნებრივია და არვის არ უნდა ეწყინოს რომ ყველას ნათქვამ აზრს არ გავითვალისწინებ ისევე როგორც ყველას სხვა და სხა პრეტენზია აქვს ასევე მე რაღაცეებს მივიღებ და რაღაცეებს ვერა თუმცა მადლობას ყოველთვის გულით ვეტყვი ყველას -------------------- 8-9 დეკემბერს სვანეთის საღამო გაიმართება. 8 ოქტომბერს სვანურ მუსიკალურ ფოლკლორს წარმოგვიდგენს სოფ. ლატალის გუნდი, კონცერტი გაიმართება უნივერსიტეტის I კორპუსის სააქტო დარბაზში. 9 ოქტომბერს ფოტო-ხელნაწერი და სხვა დოკუმენტური მასალის გამოფენა იქნება სამების ახალგაზრდულ ცენტრში .
|
N. R. |
![]()
პოსტი
#1435
|
![]() nino razmadze ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,150 რეგისტრ.: 1-May 07 მდებარ.: tiflisi :) წევრი № 1,805 ![]() |
N. R. ![]() აქ იმ ტონალომაზეა საუბარი საიდანაც ორიენტაციას იღებ სიმღერის დაწყების წინ როდესაც სცენაზე ღელავ, თითოეულმა ინდივიდმა თავისთვის მოსახერხებელ დიაპაზონში იმღეროს. მაპატიე დათო, მაგრამ ხალხურ სიმღერასთან დაკავშირებით ,,ტონალობის" ტერმინის გამოყენება ნებისმიერ შემთხვევაში აბსურდულია, და განვმარტე კიდეც რატომ. თუ სხვა რამის თქმა გინდათ შეგიძლიათ დააკონკრეტოთ. აშკარად ურევთ ტერმინებს. სიმღერის დაწყების წინ ,,ტონალობის" აღება არ ხდება, არასწორი მნიშვნელობით ხმარობ ტერმინს. რაც შეეხება ღელვას და კამერტონის აუცილებლობას, ცხადია მართალი ხარ და ამაში გეთანხმები. N. R. მე არ მესმის რას ქვია გლეხური ნამღერი სცენაზე 3 წლის ნამუშევარის მიერ და რა ვქნა... შეიძლება შესრულდეს ფოკლორული სიმღა იმავე ხაიათში მაგრამ მშიერი გლეხივით დაქანცული ხმით არ ვიმღერებ რახან ის ისე მღერის ან არ შევეცდები უკბილო მოხუცს ენის ჩლიფინში მივბაძო. ცხადია მაგას არავინ გთხოვს რომ გლეხივით ,,იჩლიფინო", თუმცა ასე ვერ მოვიხსენიებდი მათ ნამღერს. აქ იმაზეა საუბარი, რომ ჩვენი ორიენტაცია გლახურისკენ, ნამდვილი ფოლკლორისკენ მიდის, და ეს ცალსახა მიმართულებაა თუნდაც შენი ანსამბლის, მე ასე ვიცოდი. მეორეა რომ არ გახდები ვიღაცის კოპიო, თუნდაც გლეხის, მაგრამ მაინც ხომ ეს მიმართულება გვაქვს? მოკლედ როცა გნახავ მაშინ გავნაგრძოთ ამ საკითხებზე საუბარი. უხერხულია მეგობართან ამ ფორმით, ფორუმებით საუბარი, მითუმეტეს კამათი. თუმცა ჩემი აზრით ამაშიც არაფერია ცუდი რომ განსხვავებული აზრი გვქონდეს ![]() -------------------- მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
|
tsintsa |
![]()
პოსტი
#1436
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 175 რეგისტრ.: 13-June 07 წევრი № 2,179 ![]() |
N. R.
"ჩლიფინი" არც უზრდელობას ნიშნავს და არც შეურაცყოფაა და კამერტონზე სიმღერის დაწყების წინ ბგერის მიცემას ტონის მიცემაც ქვია ![]() და ტონალობა კიდე სულ სხვა მცნებაა, მე საუბარი მაქ ტონის მიცემაზე რაც შემდგომ საღვრავ ყველა სიმღერის ტონალობას და ხალხურში შეძლებისდაგვარად, მაგალითად ძირითადად თუ ნოტებზე გადაიტან მიქსოლიდიურ და ეოლიურ კილოში ან კიდევ სხვა და სხვა მონაცვლეობა ხდება ![]() -------------------- 8-9 დეკემბერს სვანეთის საღამო გაიმართება. 8 ოქტომბერს სვანურ მუსიკალურ ფოლკლორს წარმოგვიდგენს სოფ. ლატალის გუნდი, კონცერტი გაიმართება უნივერსიტეტის I კორპუსის სააქტო დარბაზში. 9 ოქტომბერს ფოტო-ხელნაწერი და სხვა დოკუმენტური მასალის გამოფენა იქნება სამების ახალგაზრდულ ცენტრში .
|
N. R. |
![]()
პოსტი
#1437
|
![]() nino razmadze ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,150 რეგისტრ.: 1-May 07 მდებარ.: tiflisi :) წევრი № 1,805 ![]() |
tsintsa
სადმე მიწერია რომ ან უზრდელობაა ან შეურაწყოფა-მეთქი? გარკვევით მიწერია რომ ეგრე არ მოვიხსენებდი-თქო. ძალიან ცუდია როცა სულ სხვანაირად გებულობს ადამიანი ნაწერს. უბრალოდ აღვნიშნავ რომ ეგ ტერმინი არ მომწონს, როცა მაგ ტერმინს ხმარობენ რაღაც არ მსიამოვნებს და ვსიო, მეტი არაფერი. სიმღერის დაწყებისას რომ ბგერის არა, ხმის მიცემას რომ ტონის მიცემასაც უწოდებენ ეგ მეც კარგად ვიცი. მაგრამ ამ შემთხვევაში რა შუაში იყო? სად ,,ტონი" და სად ,,ტონალობა", ხომ სხვადასხვაა (როგორც თავად აღნიშნე). ისევ იგივეს იმეორებ. ,,ხალხური სიმღერის ტონალობა" - არ არსებობს ეგეთი ცნება. არასწორად ხმარობ მაგ ტერმინს. ტონალობა და კილო ფუნქციონალური სისტემებია. თავი რომ გაიგიჟო თუ რომელიმე ხალხური სიმღერის მღერა გინდა ტონალობაში ვერ იმღერებ, იმიტომ რომ ტონალობა ფუნქციონალურ სისტემას გულისხმობს და მეტს არაფერს, კილოში კი ყველა შემთხვევაში იქნები, თუნდაც ტემპერირებულად იმღერო, იმიტომ რომ ბანის საფეხურების მიმართება საყრდენ ტონთან შენარჩუნებული გაქვს, ანუ ჰანგს ხომ არაფერს უშვები. ტონალობაში იმღერება ქალაქური სიმღერები, ქუთაისური და გურული. -------------------- მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
|
N. R. |
![]()
პოსტი
#1438
|
![]() nino razmadze ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,150 რეგისტრ.: 1-May 07 მდებარ.: tiflisi :) წევრი № 1,805 ![]() |
tsintsa
და კიდევ ერთი, შენ და tamta-tamta აშკარად სხვადასხვა რამეზე გაქვთ საუბარი. -------------------- მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
|
tsintsa |
![]()
პოსტი
#1439
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 175 რეგისტრ.: 13-June 07 წევრი № 2,179 ![]() |
N. R.
შენ არ მოგწონს სიტყვა ჩლიფინი და სხვა სინონიმი თუ გინდა შემაშველე ![]() ტონის მიცემაზეა აქ საუბარი და არა მთელი მელოდიის სტრუქტურაზე და მის მელოდიურ მდებარეობაზე. და ტონის მიცემა რატო არის უცხო არ ვიცი მუსიკოსებისთვის. რაც შეეხება ხალხურ კილოს ყველა სიმღერას აქვს თვისი ტონალობა და მდებარეობა თუნდაც იმ კილოში ნამღერს. თუ სიმღერა იწყება გარკველუი სიმღლიდან და მთლიან მელოდიაში არსებულ ყველაზე მაღალ ბგერას ან დაბალ ბგერას აქვს გარკვეული სიმაღლე მაშინ თუ სიმღერის დაწყების სიმაღლეს შევცვლით მთელი მელოდიის მდგომარეობა შეიცვლება ![]() -------------------- 8-9 დეკემბერს სვანეთის საღამო გაიმართება. 8 ოქტომბერს სვანურ მუსიკალურ ფოლკლორს წარმოგვიდგენს სოფ. ლატალის გუნდი, კონცერტი გაიმართება უნივერსიტეტის I კორპუსის სააქტო დარბაზში. 9 ოქტომბერს ფოტო-ხელნაწერი და სხვა დოკუმენტური მასალის გამოფენა იქნება სამების ახალგაზრდულ ცენტრში .
|
N. R. |
![]()
პოსტი
#1440
|
![]() nino razmadze ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,150 რეგისტრ.: 1-May 07 მდებარ.: tiflisi :) წევრი № 1,805 ![]() |
N. R. შენ არ მოგწონს სიტყვა ჩლიფინი და სხვა სინონიმი თუ გინდა შემაშველე ![]() ტონის მიცემაზეა აქ საუბარი და არა მთელი მელოდიის სტრუქტურაზე და მის მელოდიურ მდებარეობაზე. და ტონის მიცემა რატო არის უცხო არ ვიცი მუსიკოსებისთვის. რაც შეეხება ხალხურ კილოს ყველა სიმღერას აქვს თვისი ტონალობა და მდებარეობა თუნდაც იმ კილოში ნამღერს. თუ სიმღერა იწყება გარკველუი სიმღლიდან და მთლიან მელოდიაში არსებულ ყველაზე მაღალ ბგერას ან დაბალ ბგერას აქვს გარკვეული სიმაღლე მაშინ თუ სიმღერის დაწყების სიმაღლეს შევცვლით მთელი მელოდიის მდგომარეობა შეიცვლება ![]() შენ არ კითხულობ ჩვენს ნაწერებს და არ გასხოვს ვის რა აზრი აქვს? სისულელედ მიმაჩნია აზრი რომ კამერტონის გამოყენება არ შეიძლება ხალხურ მუსიკაში ![]() მე მხოლოდ ერთს გეუბნები ცალსახად, რომ ,,ყველა სიმღერას აქვს თვისი ტონალობა" ეს არასწორი დეფინიციაა ტერმინის. ტონალობა მხოლოდ სისტემას გულისხმობს. და შენ რამდენადაც ვხვდები საუბარი რეგისტრზე გაქვს? ![]() ![]() პ.ს. მუხუცებს თავისებური გამოთქმა აქვთ, ასაკის თუ ფიზიკური შესაძლებლობების შესაბამისად (ვგულისხმობ რომ ზოგიერთი მომღერალი უკბილობის გამო სხვანაირ ბგერებს გამოსცემს) ____ ასე ვიტყოდი ![]() ეს რა თქმა უნდა ხუმრობით, ცოტაც გავიცინოთ ![]() -------------------- მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 19th June 2025 - 07:41 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი