![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1481
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა და შენ რომელი მეცნიერის აზრი გაქვს წაკითხული, მაგ ნაშრომის (სადიპლომო ნაშრომია) გარშემო? არცერთის, მაგიტომ მაინტერესებს -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1482
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა არცერთის, მაგიტომ მაინტერესებს ააა, OK. თუ "იმენნო" მეცნიერების აზრი გაინტერესებს, მაშინ ნოდარ მამისაშვილი ავიღოთ, ან სოსო ჟორდანია, ცხონებული კუკური ჭოხონელიძე, ცხონებული ედიშერ გარაყანიძე. ხო, იყო ასეთი ადამიანი, პეტრე (თუ პავლე? ![]() პირველი ეგ კაცი იყო, რომელმაც დამვალებლებს მისწერა წერილი, რომ კვლევის შედეგად აღმოჩნდა, რომ ხალხური სიმღერების ნოტებზე ზუსტი დაფიქსირება შეუძლებელია, ვინაიდან მომღერლები ისეთ ბგერებს მღერიან, რომლებიც პიანინოზე არ მოიპოვებაო. თუ მალხაზის აზრის გაზიარება იმაში მდგომარეობს, რომ ქართული სიმღერა ტემპერაციაში არ ჯდება, მაშინ ეგ აზრი არც მალხაზისაა და არც ახალია, რომელსაც ყველა მეცნიერი იზიარებს (ყოველ შემთხვევაში, მე არ გამიგია ისეთი მეცნიერი, ვინც არ იზიარებს). ხოლო, თუ მალხაზის აზრის გაზიარება მდგომარეობს მის მიერ შექმნილი სისტემის გაზიარებაში, მაშინ ჯობია გაიკითხო, რა რეაქცია მოყვა მალხაზის დიპლომის დაცვას კონსერვატორიაში, როდესაც მან მის მიერ გადაწყობილ პიანინოზე დაუკრა საგალობელი "შენ, რომელმან განანათლე". რუსიკოს კითხე წურწუმიას, ყველაზე კარგად ეგ ყვება ხოლმე. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1483
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა ო, იყო ასეთი ადამიანი, პეტრე (თუ პავლე? ) უმიკაშვილი XIX საუკუნის ბოლოს, რომელსაც დაავალეს ხალხური სიმღერების შეკრება და მათი ნოტებზე გადატანის ორგანიზება.პირველი ეგ კაცი იყო, რომელმაც დამვალებლებს მისწერა წერილი, რომ კვლევის შედეგად აღმოჩნდა, რომ ხალხური სიმღერების ნოტებზე ზუსტი დაფიქსირება შეუძლებელია, ვინაიდან მომღერლები ისეთ ბგერებს მღერიან, რომლებიც პიანინოზე არ მოიპოვებაო. ეგ ვიცი რომ ქართველები ტემპერაციაში რო არ მღეროდნენ. მე მაინტერესებს იქნებ არ არის ჭეშმარიტება მალხაზის ნააზრევი. ციტატა რუსიკოს კითხე წურწუმიას, ყველაზე კარგად ეგ ყვება ხოლმე. აუცილებლად ვკითხავ თუ შევხვდები ![]() -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1484
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა მე მაინტერესებს იქნებ არ არის ჭეშმარიტება მალხაზის ნააზრევი. მაგის გასაგებად შენც მეცნიერი უნდა იყო, ან თუნდაც უფრო წონიანი მეცნიერის საბოლოო დასკვნა უნდა იცოდე ამ საკითხის გარშემო. ვინაიდან არცერთ მეცნიერს არ უმუშავია ამ საკითხებზე, შესაბამისად მაგასაც ვერავინ დაადგენს, ჭეშმარიტებაა, თუ არა. ისე, დიპლომის დაცვაზე მალხაზის მიერ გადაწყობილ პიანინოზე შესრულებული საგალობელი სმენისათვის სრულ იდენტურობას ამჟღავნებდა მის დედანთან. საფუძველი არ არის, რომ არ ვენდოთ თემის ავტორს, თუ რა თქმა უნდა სმენა არ გვატყუებს. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1485
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა მაგის გასაგებად შენც მეცნიერი უნდა იყო, ან თუნდაც უფრო წონიანი მეცნიერის საბოლოო დასკვნა უნდა იცოდე ამ საკითხის გარშემო.ვინაიდან არცერთ მეცნიერს არ უმუშავია ამ საკითხებზე, შესაბამისად მაგასაც ვერავინ დაადგენს, ჭეშმარიტებაა, თუ არა. ხოდა მაგას ვამბობ მერე მე. ეს შეისწავლეთ ფოლკლორისტებმა და მეცნიერებმა და ისე გააკეთედ. ისა არა როგორც გალობაში ტექსტი შეცვლილია ზოგი ამბობს "ნათელო მხიარულო" უნდაო ზოგი ამბობს "ნათელი მხიარული" უნდაო. -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1486
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა ხოდა მაგას ვამბობ მერე მე. ეს შეისწავლეთ ფოლკლორისტებმა და მეცნიერებმა და ისე გააკეთედ. მალხაზი ფოლკლორისტი არაა? ![]() ციტატა ისა არა როგორც გალობაში ტექსტი შეცვლილია ზოგი ამბობს "ნათელო მხიარულო" უნდაო ზოგი ამბობს "ნათელი მხიარული" უნდაო. და ეს რა შუაშია? ზოგი რედაქციით ისეა, ზოგით ასეა. 4 სახარებიდან არცერთის ტექსტი არ ემთხვევა ერთმანეთს. მერე? -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1487
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა მალხაზი ფოლკლორისტი არაა? მალხაზი კი არის ფოლკლორისტი, მაგრამ შეუცდომელი ხომ არ არის? იქნებ ეშლება ამ კონკრეტულ შემთხვევაში? ამიტომ არის საჭირო რომ სანამ ამას დავნერგავთ უფრო კარგად იყოს შესწავლილი. ხალხი ტემპერაციაში ვერ გალობს წესიერად, მერე გადმოერთვეიან მაგაზე, მერე შეიძLება სხვა მეცნიერმა სხვა რამეს მიაგნოს მერე იმაზე უნდა გდაეწყონ და ა.შ. -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1488
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა მალხაზი კი არის ფოლკლორისტი, მაგრამ შეუცდომელი ხომ არ არის? იქნებ ეშლება ამ კონკრეტულ შემთხვევაში? ამიტომ არის საჭირო რომ სანამ ამას დავნერგავთ უფრო კარგად იყოს შესწავლილი. არ ვიცი შეუცდომელში რას გულისხმობ ამ შემთხვეაში. მე მაქვს ყურები და მესმის ჩავლეიშვილი როგორ გალობს, ერქომაიშვილი როგორ გალობს, სიმონიშვილი როგორ გალობს, პატარავა როგორ გალობს. ძალიან საეჭვოდ ემთხვევა მათი ნაგალობები წყობები ერთმანეთს. თან, შენც არავინ დაგაძალებს მაგის შესწავლას, ჯერ ერთი იმიტომ, რომ სხვა ჯგუფში ხარ და მერე მეორე იმიტომაც, რომ არც ჩვენ ჯგუფში დაანგრევენ თავყბას მაგ წყობის ვერშესწავლისთვის. თუმცა, არის კიდევ ერთი მომენტი. შენ, სულ ტყემალზეც რომ იჯდე და მარტო ტემპერირებულ წყობაში აზროვნებდე, ხალხურ წყობაში მომღერალ რომ დაგაყენონ და გამღერონ, ძალაუნებურად შენც ეგრე იმღერებ, კილოს და წყობას ვერ გაექცევი. არის ეგეთი ამბავიც. ![]() თუ ხარ დაკვირვებული, ჭუნირთან (ხალხურ ჭუნირთან) ნამღერი უფრო სხვანაირად ჟღერს, ვიდრე ისე. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1489
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა არ ვიცი შეუცდომელში რას გულისხმობ ამ შემთხვეაში.მე მაქვს ყურები და მესმის ჩავლეიშვილი როგორ გალობს, ერქომაიშვილი როგორ გალობს, სიმონიშვილი როგორ გალობს, პატარავა როგორ გალობს.ძალიან საეჭვოდ ემთხვევა მათი ნაგალობები წყობები ერთმანეთს. კი მაგრამ რა გარანტია გაქვთ რომ ჭალაგანიძეც ეგრე გალობდა ან ხუნდაძე ან ცქვიტიშვილები? ციტატა თან, შენც არავინ დაგაძალებს მაგის შესწავლას, ჯერ ერთი იმიტომ, რომ სხვა ჯგუფში ხარ და მერე მეორე იმიტომაც, რომ არც ჩვენ ჯგუფში დაანგრევენ თავყბას მაგ წყობის ვერშესწავლისთვის. ეგ ვიცი ![]() ციტატა არ ვიცი შეუცდომელში რას გულისხმობ ამ შემთხვეაში. შეუცდომელში რა თქმა უნდა ცოდვებს არ ვგულისმობ ![]() ![]() ივანე ჯავახიშვილზე დიდი ისტორიკოსი მგონი არ ყოლია საქართველოს და ის შეცდა როდესაც თქვა, რომ წმინდა ნინოს არ უქადაგია საქართველოშიო და მის სიტყვებს ბევრი რამ უმაგრებდა ზურგს, მაგრამ სხვა მეცნიერებმა დაუმტკიცეს რომ ცდებოდა. -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1490
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა კი მაგრამ რა გარანტია გაქვთ რომ ჭალაგანიძეც ეგრე გალობდა ან ხუნდაძე ან ცქვიტიშვილები? მაგის გარანტიას ვერავინ მოგცემს, თუ დროის მანქანა არ გამოიგონეს, მაგრამ შენ თუ გინდა წყობაში გალობა, არტემს, დიმიტრის, გიგოს და ვარლამს მიბაძე რაღა. ![]() ციტატა ივანე ჯავახიშვილზე დიდი ისტორიკოსი მგონი არ ყოლია საქართველოს და ის შეცდა როდესაც თქვა, რომ წმინდა ნინოს არ უქადაგია საქართველოშიო და მის სიტყვებს ბევრი რამ უმაგრებდა ზურგს, მაგრამ სხვა მეცნიერებმა დაუმტკიცეს რომ ცდებოდა. საქმე იმაშია, რომ ჭალაგანიძის, ცქიტიშვილისა და ხუნდაძის მაგალითზე მალხაზას ვერავინ დაუმტკიცებს საპირისპიროს, ვინაიდან მათი ჩანაწერები არ არსებობს. თუმცა, ალბათ გაგიგონია ცნობები იმის შესახებ, რომ არტემი ჭალაგანიძესთან ერთად გალობდა კაი ხანი. აქედან შეგიძლია ლოგიკური დასკვნებიც გააკეთო. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Beri kaci |
![]()
პოსტი
#1491
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 191 რეგისტრ.: 27-January 08 მდებარ.: SABURTALO წევრი № 3,761 ![]() |
ეს ტერმინები არ მესმის და არც მაინტერესებს ჯიგარი ხარ! 100% -ით გეთანხმები. მე თუ არ ვიცი, მაგ ტერმინების გარეშე ვერ იმღერებს ვერავინ თუ როგორაა!? ![]() -------------------- მაი მასე კი კაია, მარა...
|
Nanio |
![]()
პოსტი
#1492
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
მოკლედ ბევრი რომ არ გავაგრძელოთ, მე მაქვს იმის უფლება რომ ეგ არ გავიზიარო ![]() -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1493
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა მოკლედ ბევრი რომ არ გავაგრძელოთ, მე მაქვს იმის უფლება რომ ეგ არ გავიზიარო კაი კაცო, მართლა? და შენ მაგხელა თეორიული ცოდნა გაქვს, რომე ეგეთი რამეები ან გაიზიარო, ან არა? ![]() ეგ რას გავს იცი? მე რომ ეხლა კვანტურ ფიზიკაში რომელიმე პოსტულატი არ გავიზიარო, მით უმეტეს, თუ მისი არსებობა დამტკიცებულია. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Didgoreli |
![]()
პოსტი
#1494
|
![]() ძლევაი საკვირველი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,829 რეგისტრ.: 24-May 07 მდებარ.: თბილისი, დელისი :)) წევრი № 2,010 ![]() |
ეეეჰჰჰჰ...
![]() -------------------- ნიკოლოზ ირაკლის ძე ივანაშვილი
www.didgorelebi.ge |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1495
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა და შენ მაგხელა თეორიული ცოდნა გაქვს, რომე ეგეთი რამეები ან გაიზიარო, ან არა? მაგხელა ცოდნა რომ არ მაქვს მაგიტომ არ ვიზიარებ ![]() ციტატა ე რომ ეხლა კვანტურ ფიზიკაში რომელიმე პოსტულატი არ გავიზიარო, მით უმეტეს, თუ მისი არსებობა დამტკიცებულია. საქმეც მაგაშია რომ დამტკიცებული არ არის! -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1496
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა მაგხელა ცოდნა რომ არ მაქვს მაგიტომ არ ვიზიარებ არ გაზიარებასა და ვერ გაზიარებას შორის დიდი მანძილია, რომელიც სწავლაზე და გათვითცნობიერებაზე გადის. ციტატა საქმეც მაგაშია რომ დამტკიცებული არ არის! რა არ არის დამრკიცებული, არატემპერირებული წყობის არსებობა? ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1497
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა რა არ არის დამრკიცებული, არატემპერირებული წყობის არსებობა? მე მაგას ვამბობ რომ არატემპერირებული წყობა არ არსებობს თქო? არცერთ ხალხურ სიმღერაში არაა ტემპერაცია (რა თქმა უნდა ძველ ჩანაწერს ვგულისხმობ) მე ვამბობ რომ ის წყობა არ არის დამტკიცებული რომლითაც თქვენ ხელმძღვანელობთ -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1498
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა მე ვამბობ რომ ის წყობა არ არის დამტკიცებული რომლითაც თქვენ ხელმძღვანელობთ გალობაზე ილაპარაკე, გალობაზე. ანუ, არტემს, სამუელს, ვარლამს, დიმიტრის და გიგოს ზუსტად ერთნაირი იაღლიშები მოსდიოდათ? მგონი ჯობია ჯერ მალხაზის დიპლომი წაიკითხო და მერე გააგრძელო კამათი. ეგ ჩავლილი ამბავია უკვე და ეგ ხალხი რა სისტემითაც ხელმძღვანელობდა ეგეც მიგნებულ-დამტკიცებულია. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1499
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
აზრი არ აქვს კამათს, ჯერ არ მაქვს იმ დონის ცოდნა რომ გეკამათოდ. მაგრამ მაინც ვერ დავიჯერებ და არ მინდა დავიჯერო რომ მთელ გურიასა, სამეგრელოში და იმერეთში ერთ წყობაში გალობდნენ. ვეშაპო ციტატა არტემს, სამუელს, ვარლამს, დიმიტრის და გიგოს ზუსტად ერთნაირი იაღლიშები მოსდიოდათ? ისე მე რამდენადაც ვიცი ამ ხალხს გალობის ერთი სკოლა აქვს გამოვლილი. -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1500
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა მაინც ვერ დავიჯერებ და არ მინდა დავიჯერო რომ მთელ გურიასა, სამეგრელოში და იმერეთში ერთ წყობაში გალობდნენ. ციტატა ისე მე რამდენადაც ვიცი ამ ხალხს გალობის ერთი სკოლა აქვს გამოვლილი. ზემოთაც დავწერე და ეხლაც დავწერ, რომ არტემი ჭალაგანიძესთან (რომელსაც შემოქმედის სკოლა ნამდვილად არ ქონია გამოვლილი) ერთად გალობდა გარკვეული პერიოდი და შეუთავსებლობა ნამდვილად არ ქონია. კიდევ ერთი მომენტი, შენ გავიწყდება ინსტრუმენტების აწყობის წესი. იმერლებიც და მეგრელებიც იმ წყობაში აწყობენ ჩონგურს, რა წყობაშიც გურულები. ხოლო მასზე დაკრული დიატონური გამა იგივე წყობაში ჟღერს, რაშიც ფანდურზე, ჭუნირზე, ჩანგზე და შენ წარმოიდგინე ჭიბონზე და გუდასტვირზეც კი. ![]() ასევე ადვილი გამოსავლენია ქართული წყობა სვანურ სიმღერებში. მათი სიმღერების სტატიურობა და აკორდულობა ადვილად იძლევა მაგის საშუალებას. ასევე ცალხმიან და ორხმიან სიმღერებშიც, სადაც იგივე წყობა ვლინდება. სხვა რაიმე განსხვავებული წყობა ქართულ სიმღერებში არ არის გამოვლენილი არცერთ ჩანაწერში. რაც სიმღერებია ჩაწერილი, ან ამ წყობაშია, ან ტემპერირებულში (ძირითადად აკადემიური და ქალაქში მოღვაწე ფოლკლორული ანსამბლები), ან ორივეში ერთად (იშვიათად). ეს უკანასკნელი მომღერლების სმენის არევითაა გამოწვეული. 1930-50 წლებიდან მოყოლებული რაიონულ ცენტრებში კულტურის სახლთან არსებული ანსამბლების ჩამოყალიბება მიმდინარეობდა, რომლებიც სოფლებიდან ჩამოყვანილი ახალგაზრდებით იყო დაკომპლექტებული და რომელთაც ნოტებით ასწავლიდა სიმღერას საგუნდო-სადირიჟორო (ძირითადად) ფაკულტეტდამთავრებული კადრი. სწორედ ასეთი არეული წყობა ვლინდება 1950-ანი წლების ანსამბლებში, ხოლო შემდგომ წლებში ანსამბლები უკვე ძირითადად ტემპერირებულ წყობაში მღეროდნენ (არ ვგულისხმობ გლეხების მიერ ნამღერ სიმღერებს). ბერძნების წყობა ცოტა უფრო მდიდარია, თურქების კიდევ უფრო მდიდარი, რაც ვგონებ მათი სიმღერების ერთხმიანობითაა განპირობებული. ასევე, შენს მიერ ნახსენები ინდოელების მუსიკაც, რომელიც ყველა ზემოთ ჩამოთვლილზე მაღლა დგას მაგ მხრივ. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 19th June 2025 - 08:28 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი