![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1501
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა ბერძნების წყობა ცოტა უფრო მდიდარია რა თქმა უნდა იქ თუ მიქსოლიდიური, ფრიგიული, ეოლიური, მიქსოლიდიური და ა.შ კილოები იყო და საქართველოში ერთი კილო მაშინ ჩვენზე მდიდარი ყოფილა. კი მაგრამ აღმოსავლეთის მთიანეთში განსხვავებული წყობა რომ გვხვდება? -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1502
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა რა თქმა უნდა იქ თუ მიქსოლიდიური, ფრიგიული, ეოლიური, მიქსოლიდიური და ა.შ კილოები იყო და საქართველოში ერთი კილო მაშინ ჩვენზე მდიდარი ყოფილა. ერიჰაა! ამდენი ხანი ვლაყბობ და შენ თურმე კილოს გულისხმობ. ![]() მოდი აგიხსნი. კილო არის ტონალობის ვარიანტი. ანუ ბახის ესა და ეს ნაწარმოები ჟღერს დო მაჟორში, ხოლო ქრისტე აღსდგა მიქსოლიდიურ კილოში. ქართველებს იგივე კილოები გვაქვს, რაც ბერძნებს და კიდევ უფრო მეტი, ფშაური სამნაირი კილოს ხარჯზე. ამ მხრივ ნამდვილად ბერძნებზე მდიდრები ვართ. ეხლა გეტყვი წყობაში რა იგულისხმება. ვთქვათ გვაქვს სოლ მიქსოლიდიური კილო, რომელში შემავალი ბგერებიც არის: სოლ, ლა, სი, დო, რე, მი, ფა ქართულ წყობაში სი არის ოდნავ დაბალი, დო ოდნავ მაღალი, მი ისევ ოდნავ დაბალი და ფა ისევ მაღალი. ანუ კილო ისევ მიქსოლიდიურია, მაგრამ პიანინოზე დაკრულისაგან განსხვავდება თავისი ჟღერადობით. ხოლო, ჩვენ თუ ერთი გვაქვს მიქსოლიდიური კილო, ბერძნებს უფრო მეტი აქვთ და ა.შ. ციტატა კი მაგრამ აღმოსავლეთის მთიანეთში განსხვავებული წყობა რომ გვხვდება? აღმოსავლეთ საქართველოში (ძირითადად მთაში) განსხვავებული კილოები გვხვდება და მას ფშაური კილო ეწოდება, რომელიც სამნაირია. ერთერთ მათგანში გადიდებული სეკუნდა გვხვდება და შესაბამისად მაგ შემთხვევაში წყობაც იცვლება მხოლოდ განსხვავებული ნოტებისთვის. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1503
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ციტატა ვთქვათ გვაქვს სოლ მიქსოლიდიური კილო, რომელში შემავალი ბგერებიც არის:სოლ, ლა, სი, დო, რე, მი, ფაქართულ წყობაში სი არის ოდნავ დაბალი, დო ოდნავ მაღალი, მი ისევ ოდნავ დაბალი და ფა ისევ მაღალი. ეს ყველაფერი კარგი, მაგრამ დაუშვათ არტემის ჩანაწერით იხელმძღვანელე, როგორ უნდა მიხვდე რომელი ბგერაა სი და რომელი ბგერაა დო? ან ქორიძის ნოტში როგორ უნდა მიხვდე რომელ ტონალობაშია ჩაწერილი? ეს ხომ პირობითია ყველაფერი? -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1504
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა ეს ყველაფერი კარგი, მაგრამ დაუშვათ არტემის ჩანაწერით იხელმძღვანელე, როგორ უნდა მიხვდე რომელი ბგერაა სი და რომელი ბგერაა დო? ![]() მეკაიფები თუ მართლა მეკითხები? ვთქვათ არტემი იწყებს წმინდა ნინოს ტროპარს რაღაც ბგერიდან. შენ მიხვალ პიანინოსთან და ნახავ, რომ ეს ბგერა ემთხვევა ნოტა "ლა"-ს (სიტყვაზე). ![]() შემდგომ უკვე კილოს გარკვევა ადვილია, ხოლო მახვილი სმენისთვის ისიც ადვილი აღსაქმელია, ამ კილოში რომელი ბგერაა ოდნავ მაღალი და რომელი ოდნავ დაბალი. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1505
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა ნ ქორიძის ნოტში როგორ უნდა მიხვდე რომელ ტონალობაშია ჩაწერილი? აქ როგორ ხდება? -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1506
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა აქ როგორ ხდება? I ხმა კანონიკურია. რასაც არტემი ამბობს I ხმაში, ის არის ქორიძეშიც. ხოლო, თუ I ხმა იცი, კილოც იცი. კახური საგალობლებიდანაც შეიძლება გამოიყვანო ქორიძის საგალობლების კილო-ტონალობები. ასევე არის საგალობლები, რომელიც ტყიბულის რაიონის ერთერთ სოფელშია ჩაწერილი (ზუსტად არ მახსოვს რომელში), ფოლკლორის კათედრაზე ინახება. ასევე გამოცდილებითა და ცოდნით შეიძლება ლოგიკურად ამოხსნა საგალობლის კილო, მაგალითად ნახო კადანსები (მუხლების დამთავრების ადგილები). -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
zedazneli |
![]()
პოსტი
#1507
|
![]() ilia ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 315 რეგისტრ.: 3-March 08 მდებარ.: Rustavi წევრი № 4,070 ![]() |
ინტ. მქონდა გამორთული და აქ თურმე რეები მომხდარა
![]() -------------------- ჩვენს ტკბილ და გამწარებულ სამშობლოს გაუმარჯოოოს!
|
zedazneli |
![]()
პოსტი
#1508
|
![]() ilia ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 315 რეგისტრ.: 3-March 08 მდებარ.: Rustavi წევრი № 4,070 ![]() |
და ნუთუ იმის გაგება არ შეგიძლია, რომ საგალობელი (დასავლური კილო, თუნდაც კახურიც) შეუძლებელია სხვადასხვა ბგერათრიგში ეგალობათ?
პ.ს. ხუნდაძემ და კარბელაშვილებმა ნეტა როგორ მოახერხეს ერთად გალობა? იქნებ ესეც არ გჯერა? (და თუ რაიმე სხვაობას ნახავს ვინმე ბგერათრიგში, ეს ჩემი აზრით არის ძველი მგალობლების კონტაქტის ნაკლებობის ბრალი და განსხვავება ისეთი მცირედია, რომ ძირეულად არაფერს ცვლის). თავიდან იყო ერთი კილო. ეს არის ჭეშმარიტება, თან ისეთი, რომ კამათი სისულელეა! ერთხელ მაინც ვისაც უცდია არქივიდან ნოტებზე გადატანა, ყველა ამ აზრზეა და ყველა იზიარებს მალხაზის აზრს და ესეც ბუნებრივია. პ.ს. ანჩისხატის გუნდმა ძველი ქართული გალობის აღდგენა რომ დაიწყო, ზოგისთვის (დღეს ყველა დიდებულ გალობას ეძახის) სასაცილო იყო. ვერ აღიქვამდა ხალხი. იმდენი ხანი არ ჟღერდა ტაძარში ნამდვილი, კანონიკური საგალობლები, რომ მათთვის ეს სიახლე იყო, ისეთივე როგორც ჩვენთვის ის ეგრეთწოდებული სიონური საგალობლები ![]() ![]() -------------------- ჩვენს ტკბილ და გამწარებულ სამშობლოს გაუმარჯოოოს!
|
Nanio |
![]()
პოსტი
#1509
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
zedazneli
ციტატა პ.ს. ხუნდაძემ და კარბელაშვილებმა ნეტა როგორ მოახერხეს ერთად გალობა? იქნებ ესეც არ გჯერა? პიანისტი რომელიც დაუკრავს დო მაჟორში, ის დომინორში ვეღარ დაუკრავს? -------------------- მეკენდარია? |
Didgoreli |
![]()
პოსტი
#1510
|
![]() ძლევაი საკვირველი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,829 რეგისტრ.: 24-May 07 მდებარ.: თბილისი, დელისი :)) წევრი № 2,010 ![]() |
Nanio
ციტატა პიანისტი რომელიც დაუკრავს დო მაჟორში, ის დომინორში ვეღარ დაუკრავს? შენ სადა ბანაობ ბიჭოო?? რა შუაშია კილო და ბგერათრიგი კაცო ?? შენ კილოს გულისხმობ , ის კიდო წყობას ვააახ ! შენ რომ იმღერო ტემპერაციაში და სხვა ვინმემ ძველ წყობაში , გამოვა რამე?? -------------------- ნიკოლოზ ირაკლის ძე ივანაშვილი
www.didgorelebi.ge |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1511
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა პიანისტი რომელიც დაუკრავს დო მაჟორში, ის დომინორში ვეღარ დაუკრავს? თვითონ მოიფიქრე, თუ ვინმემ გიკარნახა? ![]() Didgoreli ციტატა შენ რომ იმღერო ტემპერაციაში და სხვა ვინმემ ძველ წყობაში , გამოვა რამე?? ნამდვილად არაფერი გამოვა. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1512
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
Didgoreli
ციტატა შენ სადა ბანაობ ბიჭოო?? სად და გოგორიკიძეზე ![]() Didgoreli ციტატა შენ კილოს გულისხმობ , ის კიდო წყობას ვააახ ! პასუხი აგერ არის. ციტატა ეს არის ჭეშმარიტება, თან ისეთი, რომ კამათი სისულელეა! ერთხელ მაინც ვისაც უცდია არქივიდან ნოტებზე გადატანა, ყველა ამ აზრზეა და ყველა იზიარებს მალხაზის აზრს და ესეც ბუნებრივია. ვეშაპო ციტატა თვითონ მოიფიქრე, თუ ვინმემ გიკარნახა? მიკარნახეს. მოკლედ, მე რასაც ვამბობ ან ძალით არ იგებთ ან არ გინდათ გაიგოთ და ამიტომ ვწყვეტ კამათს და ძალიან გთხოვთ თქვენც არ მომწეროთ არაფერი ![]() -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1513
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა მოკლედ, მე რასაც ვამბობ ან ძალით არ იგებთ ან არ გინდათ გაიგოთ და ამიტომ ვწყვეტ კამათს და ძალიან გთხოვთ თქვენც არ მომწეროთ არაფერი არც გამოცდაზე მოგწერო ნიშანი? ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1514
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა არც გამოცდაზე მოგწერო ნიშანი? არა ![]() -------------------- მეკენდარია? |
qarcivadze |
![]()
პოსტი
#1515
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,460 რეგისტრ.: 30-January 07 წევრი № 971 ![]() |
ტყუილად ეკამათებით ჩემს ძმას
ციტატა ქართულ წყობაში სი არის ოდნავ დაბალი, დო ოდნავ მაღალი, მი ისევ ოდნავ დაბალი და ფა ისევ მაღალი. ეს მაგარ უაზრობად მიმაჩნია (ბოდიშს ვიხდი) -------------------- იმედია,თქვენ მაინც გაგიმართლებთ
|
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1516
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
qarcivadze
ციტატა ეს მაგარ უაზრობად მიმაჩნია (ბოდიშს ვიხდი) მეც სრულ უაზრობად მეჩვენება მათემატიკური ალგორითმები და ფიზიკის მემბრანული თეორიები, ვინაიდან მაგის გაგებაში არა ვარ. ![]() P.S. ბოდიშს ვიხდი მათემატიკოსებთან და ფიზიკოსებთან. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1517
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა მეც სრულ უაზრობად მეჩვენება მათემატიკური ალგორითმები და ფიზიკის მემბრანული თეორიები, ვინაიდან მაგის გაგებაში არა ვარ. ვიცით აზრზე რომ არ ვართ ![]() P.S ჩემმა ძმამ მათემატიკა მართლა ძაან მაგრად იცის ![]() ისე ერთი ანზორის უნდა ვკითხო ბაბუამისი თუ ელაპარაკებოდა ბგერათრიგზე ![]() -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1518
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა ვიცით აზრზე რომ არ ვართ შენ ცოტათი აზრზე მოსული ხარ. ციტატა ისე ერთი ანზორის უნდა ვკითხო ბაბუამისი თუ ელაპარაკებოდა ბგერათრიგზე ბაბუამისი როგორ უნდა დალაპარაკებოდა, ნოტის გაგებაში არ იყო. ![]() თუმცა, ძველ დროში პითაგორას აქვს შესწავლილი ეგ საკითხი (მაგანაც არ იცოდა ნოტები) და მის ბგერათწყობას დღეს პითაგორას წყობას ეძახიან, რომელიც თავისუფალ წყობასთანაა ახლოს. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
Nanio |
![]()
პოსტი
#1519
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა შენ ცოტათი აზრზე მოსული ხარ. მადლობ ![]() ციტატა ბაბუამისი როგორ უნდა დალაპარაკებოდა, ნოტის გაგებაში არ იყო. ხოდა დო, რე, მი, ფა, სოლ, ლა, სი რა იყო არ იცოდა ვითომ? ხომ ეტყოდა რე დაადაბლე და მი აამაღლეო ![]() -------------------- მეკენდარია? |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#1520
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
Nanio
ციტატა ხოდა დო, რე, მი, ფა, სოლ, ლა, სი რა იყო არ იცოდა ვითომ? ხომ ეტყოდა რე დაადაბლე და მი აამაღლეო დო, რე მი, ფა სოლ, ლა და სი შეიძლება კი იცოდა, რაშიც დიდი ეჭვი მეპარება (მისი ნევმირებული ბლოკნოტის შემხედვარე), მაგრამ თუკი იცოდა, ძალიან დიდი ეჭვი მეპარება ცოდნოდა, ესა თუ ის საგალობელი, რომელ კილოში ჟღერდა (მიქსოლიდიურში, დორიულში, ეოლიურში და ა.შ.). მისი შენიშვნა დადაბლებისა და ამაღლების შესახებ ტემპერირებულ წყობაში მოაზროვნე ყმაწვილის მიმართ, ალბათ უფრო მარცვლების დასახელებით შემოიფარგლებოდა. მაგალითად: ქრი-სტე ცოტა მაღლა ეიღე ბიძიკო და აღ-დგა ცოტა დაადაბლე და ა.შ. ![]() ნუ იქნები მასეთი გულუბრყვილო და ყველაფერს ნოტებს ნუ დაუკავშირებ. ეგ ხალხი ბუნებრივად მღეროდა მაგ წყობაში, დაბადებიდან მასეთი ბგერათწობა ესმოდა. ჩვენ დაბადებიდან ტემპერირებული წყობა გვესმის. თვალსაჩინო მაგალითი იყო თქვენივე კონცერტზე სიმღერა "ბედინერას" (თუ სწორად მახსოვს) დაბოლოებები. ჩანაწერში უსმენდით, რომ მთლად ისეთი ბგერა ვერაა, რაც როიალზე მოიპოვება და გადაწყვიტეთ, მაინც შეგეფარდებინათ რომელიმე ნოტისთვის. სამწუხაროდ ეგ არჩევანიც მცდარი იყო, ნახევარი ტნით დაბალი ნოტა რომ შეგერჩიათ, გაცილებით მართებული იქნებოდა. შეიძლება ითქვას, სიმღერა გააფუჭეთ. მერე კიდევ, შენ თვითონ ამბობ, რომ ინდური ოქტავა 24 ნოტისაგან შედგება (მართალია შენს ძმას სრულ უაზრობად მიაჩნია პიანინოს გარეშე სხვა ნოტების არსებობა, მაგრამ მაგას რა მიაჩნია ამ შემთხვევაში დიდად საინტერესო არაა, ისევე, როგორც მე, რა მიმაჩნია ბირთვულ ფიზიკაში). რატომ არის დასაშვები ინდური ბგერათრიგის ანალიტიკურად შესწავლა, ხოლო ქართულის არა? მით უმეტეს, როცა მშვენიერი აუდიო მასალა გვაქვს? მაშინ, როცა ბევრი ჩანაწერის ნოტი ჰერცებშია გაზომილი და ნოტებს შორის მანძილიც ცენტებში დაანგარიშებული? მე გირჩიე, წაგეკითხა მალხაზის საიპლომო ნაშრომი. მანდ არის პითაგორას წყობაში, თავისუფალ წყობაში, ტემპერირებულ წყობაში და ქართულ წყობაში ნოტებს შორის მანძილი რამდენ ცენტს უდრის. ძალიან ადვილად დასანახია სხვაობები. გირჩევ, გადახედო. ხო კიდევ, ტემპერირებული ოქტავა იყოფა ნახევარ ტონებად. ხოლო ინდური ოქტავა, ვინაიდან მასში 2-ჯერ მეტი ნოტია, ვიდრე ტემპერირებულ ოქტავაში, გამოდის, რომ მეოთხედ ტონებად იყოფა. შენს ძმას მეოთხედი ტონი ვერ წარმოუდგენია რა არის და მეექვსედს წარმოიდგენს? ![]() ქართულ წყობის იმ ნოტების სხვაობა, რომლებიც ზემოთ ჩამოვთვალე, ტემპერირებულთან შედარებით სწორედ მაგხელაა. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 26th July 2025 - 04:52 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი