![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
yipiani gio |
![]()
პოსტი
#1721
|
![]() Tavadi Yipiani ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,917 რეგისტრ.: 25-May 07 მდებარ.: saburtalo წევრი № 2,017 ![]() |
-------------------- alazani.ge
ფოლკოლორული საიტი.ვისაც გაინტერესებთ ფოლკლორი და ხელოვნება გვეწვიეთ.ამ საიტზე მრავალი საინტერესო მასალის მოძიება შეგიძლიათ |
ჩაკრულო |
![]()
პოსტი
#1722
|
![]() ფოლკლორის მძღოლი! ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 694 რეგისტრ.: 14-October 06 მდებარ.: ფოლკლორში წევრი № 276 ![]() |
ხალხებო, ერისიონის ჩანაწერი ხო არავისა გაქვთ შემოქმედურა?
დავკარგე, არადა ძალიან მინდა ახლა მისი მოსმენა და თუ ვისამე გაქვთ მამეცით რაა ![]() -------------------- დაგბადოთ... გაგზარდოთ... გაცხოვროთ... დაგაბედოთ და... დაგხოცოთ www.myspace.com/chveneburebiband შემოდით ვიმეგობროთ :) |
gurulo |
![]()
პოსტი
#1723
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 815 რეგისტრ.: 1-November 07 მდებარ.: tbilisi,vaja წევრი № 3,082 ![]() |
ციტატა ხალხებო, ერისიონის ჩანაწერი ხო არავისა გაქვთ შემოქმედურა? შემოქმედურა არა, გურიანთულა მქონდა სადღაც, მაიცა მოგიძებნი ![]() -------------------- წინაპართაგან წავიდა ყველა, სხვა ხალხის ისმის აქ ჟრიამული
|
yipiani gio |
![]()
პოსტი
#1724
|
![]() Tavadi Yipiani ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,917 რეგისტრ.: 25-May 07 მდებარ.: saburtalo წევრი № 2,017 ![]() |
gurulo
ციტატა გურიანთულა დავიჯერო მაგი იმღერეს როდესმე? -------------------- alazani.ge
ფოლკოლორული საიტი.ვისაც გაინტერესებთ ფოლკლორი და ხელოვნება გვეწვიეთ.ამ საიტზე მრავალი საინტერესო მასალის მოძიება შეგიძლიათ |
mr.satadarigo |
![]()
პოსტი
#1725
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 527 რეგისტრ.: 11-July 09 წევრი № 7,252 ![]() |
http://www.youtube.com/watch?v=9dg96Yrvwr0...player_embedded
ეს ნახეთ რა ,შეიძლება იცით ,მაგრამ ძალიან მაგარი პირველია მამაო -------------------- მდგმურები ვართ
|
ართი ვარდი |
![]()
პოსტი
#1726
|
![]() MARIAMI ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 2,359 რეგისტრ.: 15-April 07 მდებარ.: tbilisi წევრი № 1,658 ![]() |
-------------------- სიყვარული ჩემი სულის მდგომარეობაა :)
სიკვდილივით მარადია სურვილი, მთელი ქვეყნის სიმღერებით მოვლისა... ვისაც რა (ვინ)უნდა უყვარდეს, სულ სხვაა ჩემი ტრფიალი ;) |
ketev@ni |
![]()
პოსტი
#1727
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 11 რეგისტრ.: 21-January 10 წევრი № 8,013 ![]() |
უდიდეს პატივს ვცემ ფოლკლორს... ....... დიდი სურვილი მაქვს ყველა კუთხის ფოლკლორი შევისწავლო...
|
უჩა |
![]()
პოსტი
#1728
|
![]() ღმერთო სამშობლო მიცოცხლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,655 რეგისტრ.: 31-December 06 მდებარ.: მარად და ყველგან საქართველო, მე ვარ შენთანააა... წევრი № 771 ![]() |
-------------------- და აწ თქუენ გეტყვ, მცნებასა ახალსა მიგცემ თქუენ, რაჲთა იყუარებოდით ურთიერთას, ვითარცა მე შეგიყუარენ თქუენ, რაჲთა თქუენცა იყუარებოდით ურთიერთას. ამით ცნან ყოველთა, ვითარმედ ჩემნი მოწაფენი ხართ, უკუეთუ იყურებოდით ურთიერთას...
იოანე 13, 33-35 |
mr.satadarigo |
![]()
პოსტი
#1729
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 527 რეგისტრ.: 11-July 09 წევრი № 7,252 ![]() |
-------------------- მდგმურები ვართ
|
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1730
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
ჰეჰ, მაგრია ![]() ![]() "თუ ჩემს მეტი სხვა გიყვარდეს ცეცხლი მოგკიდებიაო" რა მწარე წყევლაა ![]() ![]() mr.satadarigo თორნიკეა სხიერელი პ.ს. კრიმინალურ-ფოლკლორულ დაჯგუფება "ალაზანს" ვთხოვ კიდევ დადონ თორნიკეს ჩანაწერები თუ აქვთ, რაც კარგი ხარისხის, მით უკეთესი ![]() -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
mr.satadarigo |
![]()
პოსტი
#1731
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 527 რეგისტრ.: 11-July 09 წევრი № 7,252 ![]() |
მეც თორნიკე მეგონა,მაგრამ რადიოდან ახალუხლებად მახსოვდა
![]() -------------------- მდგმურები ვართ
|
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1732
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
mr.satadarigo
ციტატა ლბათ ლაშარია ხომ,ეგრე გამოდის კი, "ლაშარია" ![]() -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
gurulo |
![]()
პოსტი
#1733
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 815 რეგისტრ.: 1-November 07 მდებარ.: tbilisi,vaja წევრი № 3,082 ![]() |
მინდა შემოგთავაზოთ მუსიკალური ნიმუში ოთარ იოსელიანის ფილმიდან პასტორალი რომელიც სავსეა ხალხური სიმღერებით
მეგრელი გლეხები არიან და ძაან გემრიელად მღერიან, მარა სამწუხარო ისაა რომ მარტო ერთი მობრუნებაა დაფიქსირებული აშო ჩელა ჭუნირის თანხლებით ესეც ფილმი -------------------- წინაპართაგან წავიდა ყველა, სხვა ხალხის ისმის აქ ჟრიამული
|
უჩა |
![]()
პოსტი
#1734
|
![]() ღმერთო სამშობლო მიცოცხლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,655 რეგისტრ.: 31-December 06 მდებარ.: მარად და ყველგან საქართველო, მე ვარ შენთანააა... წევრი № 771 ![]() |
gurulo
აუ რა მაგარი რამეა. ![]() მაგ ფილმის ლინკიც გექნება შენ გაჩითული ბიჭი ხარ, სიამოვნებით ვუყურებდი. ![]() -------------------- და აწ თქუენ გეტყვ, მცნებასა ახალსა მიგცემ თქუენ, რაჲთა იყუარებოდით ურთიერთას, ვითარცა მე შეგიყუარენ თქუენ, რაჲთა თქუენცა იყუარებოდით ურთიერთას. ამით ცნან ყოველთა, ვითარმედ ჩემნი მოწაფენი ხართ, უკუეთუ იყურებოდით ურთიერთას...
იოანე 13, 33-35 |
gurulo |
![]()
პოსტი
#1735
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 815 რეგისტრ.: 1-November 07 მდებარ.: tbilisi,vaja წევრი № 3,082 ![]() |
უჩა
დავამატე პოსტს, მართლა კაი ფილმია, ლეპტოპი გამიფუწდასავით და კუჩხი ბედინერი ვეღარ ავტვირთე, იმასაც მაგრა მღერიან ხოოდა თუ ივაჟკაცებ კაის იზამ ![]() -------------------- წინაპართაგან წავიდა ყველა, სხვა ხალხის ისმის აქ ჟრიამული
|
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1736
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
მოკლედ, ახლა რა ხდება
![]() ალბათ ბევრი ფორუმელი უსმენს ქართულ ხალხურ სიმღერებს და დიდი სიამოვნებითაც, თუმცა ბევრი არ იცნობს ქართულ ფოლკლორს სიღრმისეულად ![]() მე მაქვს იდეა, ეს თემა მარტო კითხევითა და ლინკებით რომ არ შემოუფარგლოს, დავდებ პატარ-პატარა ინფორმაციას ქართული ფოლკლორის, დიალექტების შესახებ და ა.შ. რას იტყვით? ![]() -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
mr.satadarigo |
![]()
პოსტი
#1737
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 527 რეგისტრ.: 11-July 09 წევრი № 7,252 ![]() |
ნანინა
დადე ,მაგას რა კითხვა უნდა ![]() -------------------- მდგმურები ვართ
|
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1738
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
mr.satadarigo
კარგი, იმედია შენ მაინც წაიკითხავ ![]() ქართული ხალხური მუსიკის ისტორია არქეოლოგიური გათხრების შედეგად აღმოჩენილი ნივთიერი კულტურის ძეგლებისა და წერილობითი წყაროების გამოკვლევების საფუძველზე შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ ქართველი ერის სამუსიკო კულტურის დასაბამი დაახლოებით სამი ათასწლეულის სიღრმეში იკარგება. 1930 წელს ქალაქ მცხეთაში, კერძოდ, სამთავროში აღმოჩენილ ძველ სამარხებში უამრავ ყოფით ნივთთან ერთად ნაპოვნი იქნა გედის წვივის ძვლისაგან დამზადებული პატარა უენო სალამური, რომელიც სავარაუდოდ ძვ. წ. XV-XIII საუკუნეებს განეკუთვნება. XX საუკუნის 70-იან წლებში ყაზბეგის რაიონში აღმოაჩინეს უძველესი საკრავების – ბობღნის, ქნარისა და ჩანგის თრიალეთის ვერცხლის თასი გამოსახულებები, რომლებიც, სავარაუდოდ, ძვ. წ. -მდე XI-X საუკუნეებშია შესრულებული. ჩანგი შუმერულ ბარელიეფზე გამოსახული საკრავის მსგავსია (ძვ. წ. III ათასწლეული). ქართული ხალხური მუსიკის უძველეს წარმომავლობას ადასტურებს არქაული ჭედური ხელოვნების ნიმუშებიც: თრიალეთის ვერცხლის თასი (ძვ. წ. II ათასწლეულის შუასაუკუნეები), სამთავროს ბრინჯაოს სარტყელი (ძვ. წ. VIII-VII ს.ს.) და «ყაზბეგის განძად» წოდებული ბრინჯაოს ითიფალური ებები (ძვ. წ. VII-VI ს.ს.). თრიალეთის ვერცხლის თასზე აღბეჭდილია ქართული მუსიკის ერთ-ერთ ყველაზე არქაულ სახეობად მიჩნეული ფერხული, რომელიც ნაყოფიერების უძველესი ღვთაებისადმია მიძღვნილი. ამგვარი რიტუალების გადმონაშთები ჩვენამდე ზოგიერთი საფერხულო სიმღერის სახითაა მოღწეული («ადრეკილა», «საქმისა», «მელია ტელეფია» და ა.შ.). სამთავროს ბრინჯაოს სარტყელზე გამოსახულია ქართული ფერხულის ერთ-ერთი უძველესი ნიმუში – მონადირეთა ცეკვა, რომელიც ახალი მთვარის ფონზე სრულდება. ეს დეტალი უძველეს სარწმუნოებრივ წარმოდგენებს უკავშირდება: მთვარეს ქართველთა წარმართულ ღვთაებათა პანთეონში ადრე უზენაესის ადგილი ეჭირა. ცეკვები და სიმღერები მთვარის შუქზე მრავლადაა შემორჩენილი საქართველოს სხვადასხვა კუთხეებში (ქართლ-კახეთში ქალთა რიტუალური ჰიმნი «დიდება», სვანური ფერხული «შუშპარი», და სხვ.). «ყაზბეგის განძი» წარმოადგენს ბრინჯაოს ითიფალურ ფიგურათა კომპლექსს, რომელიც, მეცნიერთა აზრით, ქართული ეპოსის უძველესი ნიმუშის - «ამირანიანის» გამოძახილია. თითოეული ება გარკვეული დრამატურგიული ფუნქციის მატარებელია და სამთავროს ბრინჯაოს სარტყელი «ამირანიანის» სიუჟეტური განვითარების ლოგიკას შეესატყვისება. გარდა არქეოლოგების მიერ აღმოჩენილი ნივთიერი მასალისა, ქართული მუსიკის ისტორიული ძირების შესახებ მოგვეპოვება წერილობითი წყაროებიც. უძველეს ცნობაში ქართველთა წინაპრების მუსიკალური კულტურის შესახებ (ძვ. წ. VIIIს.) ასურეთის მეფე სარგონი, რომელმაც ძვ. წ. 714 წელს დაიპყრო ურარტუს ერთ-ერთი სამთავრო მანა (ქართველი მოსახლეობით), აღფრთოვანებული აღწერს ამ ხალხის მაღალ კულტურას, მდიდარ ცხოვრებას და განსაკუთრებით აღნიშნავს, რომ ეს ხალხი შრომას «მხიარული სიმღერებით» ახალისებდა. მართალია, ეს ცნობა არაფერს გვეუბნება ამ სიმღერების მუსიკალური იერის შესახებ, მაგრამ ცხადია, რომ ეს იყო შრომის სიმღერები. ყაზბეგის ითიფალური ქანდაკებები ბერძენი ისტორიკოსი ქსენოფონტე (ძვ. წ. IVს.) თავის ნაშრომში «ანაბაზისი» მოგვითხრობს ქართველთა შორეული წინაპრების – მოსინიკების ბრძოლის შესახებ: «...მას შემდეგ, რაც ისინი გამწკრივდნენ, ერთმა მათგანმა დაიწყო, ხოლო ყველა დანარჩენი მღერით რიტმულად მიაბიჯებდა». ბრძოლის ბოლოს კი «თავები მოსჭრეს მოკლულებს და განსაკუთრებული ყაიდის ცეკვა-სიმღერები» დაიწყეს. ის, თუ რა მოეჩვენა ქსენოფონტეს «განსაკუთრებულად», ბერძნულისაგან განსხვავებულად, მეცნიერულად ვერ საბუთდება (ზოგიერთის აზრით, შეაძლოა, ამ «განსაკუთრებულობის» შტაბეჭდილება მრავალხმიანობას გამოეწვია), თუმცა ამ ცნობიდან ის მაინც ირკვევა, რომ ქართველებს იმ პერიოდში სალაშქრო სიმღერა-ცეკვები ჰქონიათ, რომლებსაც ერთი მომღერალი იწყებდა, ხოლო შემდეგ მას გუნდი უერთდებოდა. … ჩვ. წ. IV საუკუნიდან საქართველოში ქრისტიანობის შემოსვლასთან ერთად იწყება ქრისტიანული სასულიერო მუსიკის ისტორია. ბიზანტიიდან და სირია-პალესტინიდან შემოსულმა ღვთისმსახურების წესმა თან მოიტანა ერთხმიანი გალობა. მაგრამ, იმის გათვალისწინებით, რომ ქართველებმა უკვე VI საუკუნიდან ქართულად დაიწყეს ღვთისმსახურების წესის აღსრულება, თავისი მრავალხმიანი მუსიკალური ტრადიციებიდან გამომდინარე, თვითმყოფადი ქართული ქრისტიანული გალობაც, სავარაუდოდ, ამ პერიოდში ჩამოაყალიბეს. IX-XI საუკუნეებში ქართულმა გალობამ განვითარების მაღალ საფეხურს მიაღწია, რასაც არაერთი ცნობილი ჰიმნოგრაფის მოღვაწეობა ადასტურებს. მათ შორის განსაკუთრებული ადგილი უჭირავს მიქაელ მოდრეკილს, რომელმაც 978-988 წლებში სამუსიკო ნიშნებით თანდართული ქართული საგალობლების კრებული შეადგინა. ამ კრებულით დასტურდება, რომ IX-X საუკუნეებში ქართველებს ჰქონდათ საკმაოდ განვითარებული ორიგინალური სამუსიკო დამწერლობა, რაც ასევე ორიგინალურ სტილზეც (მკვლევართა აზრით — მრავალხმიანზე) მეტყველებს. XI-XII საუკუნეებს საქართველოში «ოქროს ხანას» უწოდებენ, რადგან ამ დროს მოხდა ქვეყნის პოლიტიკური და კულტურული ცხოვრების არნახული აყვავება. ცნობები ამ ეპოქის მუსიკალური კულტურის შესახებ მოიპოვება როგორც საქართველოს ისტორიის მატიანეში - «ქართლის ცხოვრებაში», ასევე მხატვრული სიტყვის ოსტატების – შოთა რუსთაველის, შავთელის, ჩახრუხაძის, მოსე ხონელის, სარგის თმოგველის, იოანე პეტრიწისა და სხვათა შემოქმედებაში, საიდანაც ირკვევა, რომ მუსიკა ამ ეპოქაში ხელოვნების ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი დარგი ყოფილა. იგი ყველგან ისმოდა: სამეფო კარზე მომღერალნი ასრულებდნენ პოემებსა და ოდებს სხვადასხვა საკრავების თანხლებით (როგორც ჩასაბერის, ისე სიმებიანის და დასარტყამის); მუსიკა მიღებული იყო ნადირობისას, ომში, ქორწილში, გლოვაში და სახალხო ზეიმების დროსაც. ამ პერიოდის ლიტერატურულ ძეგლებში დაცული ადამიანის ხმის აღმნიშვნელი ტერმინებისა თუ საკრავთა სახელწოდებების სიუხვე თავისთავად მეტყველებს მაღალი დონის მრავალხმიანი სასიმღერო და ინსტრუმენტული მუსიკის მქონე ქართულ კულტურაზე. XIII საუკუნის პირველი მეოთხედიდან საქართველოს ძნელბედობის ხანა დაუდგა. იგი მონღოლებისა და სხვა დამპყრობთა სათარეშოდ გადაიქცა. ჩვენ ფაქტიურად არ მოგვეპოვება XIII-XVI საუკუნეების მუსიკალური ცხოვრების ამსახველი მასალები. XVII საუკუნეში საქართველოში სპარსული ჰეგემონიის ხანა იწყება. მეფის სასახლეში სპარსული ენა, სპარსული ლიტერატურა და სპარსული მუსიკა ისმის. ამის შესახებ წერს XVII საუკუნის ცნობილი ფრანგი მოგზაური შარდენი, რომელიც საქართველოში მოგზაურობისას დაესწრო ვახტანგ V-ის სასახლეში გამართულ საქორწილო ზეიმს. მისი აღწერიდან ჩანს, რომ ქორწილში, როგორც ტრადიციები, ასევე მუსიკაც სპარსული იყო. როგორც ჩანს, მას არ ჰქონდა ინფორმაცია ქართული მუსიკის შესახებ, რაც იმ დროისათვის სავსებით ბუნებრივი იყო. XVII საუკუნის უკანასკნელ მეოთხედსა და XVIII საუკუნის I ნახევარში ქართული მუსიკალური კულტურისათვის განსაკუთრებული მნიშვნელობა ჰქონდა ნიჭიერი და პატრიოტი მეფეების - არჩილ II-ის, ვახტანგ VI-ის, თეიმურაზ II-ის ლიტერატურულ მოღვაწეობას. მათი შემოქმედება გარკვეულწილად იმ პერიოდის სამუსიკო კულტურის ისტორიული წყაროს ფუნქციასაც ასრულებს, რამდენადაც მათში მოთხრობილია არაერთი ქართული სიმღერის, საკრავის, თუ მუსიკასთან დაკავშირებულ წეს-ჩვეულებათა შესახებ. ამ მხრივ განსაკუთრებით საყურადღებოა არჩილის «დღისა და ღამის გაბაასება» და «სარკე თქმულთა». ასევე მნიშვნელოვანია ქართველი მეცნიერის, ლექსიკოგრაფის, მწერლისა და პოლიტიკური მოღვაწის – სულხან-საბა ორბელიანის წვლილი ქართულ მუსიკალურ ხელოვნებაში. მისი ლექსიკონი «სიტყვის კონა», რომელიც მოიცავს მრავალ ძვირფას ცნობას ქართული მუსიკისა და მუსიკალური ტერმინოლოგიის შესახებ, ქართველი მუსიკის ისტორიკოსებისათვის სამაგიდო წიგნია. XIX საუკუნის I ნახევრის წერილობითი წყაროებიდან აღსანიშნავია მრავალმხრივი ქართველი მოღვაწის – იოანე ბატონიშვილის ორი ნაწარმოები: «კალმასობა» და «მუსიკის სახელმძღვანელო». ეს უკანასკნელი ჩვენამდე ფრაგმენტის სახითაა მოღწეული, «კალმასობა» კი ვრცელი ენციკლოპედიური ხასიათის ნაშრომია, რომელშიც ავტორი განიხილავს როგორც საერო ისე – სასულიერო მუსიკის საკითხებსაც, ქართული გუნდის აღნაგობას და სხვა. ასევე გვაწვდის საინტერესო მასალას ძველი ქართული მუსიკის მოღვაწეთა შესახებ. XIX საუკუნის მეორე ნახევრიდან საქართველოში ეროვნული კულტურის აღორძინების ხანა დაიწყო. გაიზარდა ინტერესი ხალხური მუსიკის მიმართაც. იწყება ბრძოლა ქართული საეკლესიო გალობისა და ხალხური სიმღერის აღსადგენად საზოგადოებაში მათი დანერგვის მიზნით. ამ პერიოდის თვალსაჩინო მუსიკოს-მოღვაწეთაგან გამოირჩევა პოეტი, ლიტერატორი, მუსიკათმცოდნე და საზოგადო მოღვაწე დავით მაჩაბელი. მის ნაშრომთაგან აღსანიშნავია «ქართველთა ზნება», რომელიც მიძღვნილია ქართული სიმღერა-გალობის ძირეული საკითხებისადმი. გალობის ავტორისეული განმარტება დღესაც სამაგალითოდაა მიჩნეული. 1860 წელს თბილისში დაარსდა «ქართული გალობის აღმადგინებელი კომიტეტი», რომლის უმთავრესი მიზანი იყო საეკლესიო საგალობლების ჩაწერა და გამოცემა, აგრეთვე მათი პოპულარიზაცია მგალობელთა გუნდების მეშვეობით. ამ კომიტეტის ერთ-ერთმა წარმომადგენელმა ფილიმონ ქორიძემ ნოტებზე გადაიტანა მრავალი საგალობელი, «იოანე ოქროპირის წირვის წესი», «ბასილი დიდის წირვის წესი», სამწუხრო საგალობლები, ძლისპირები და სხვა; ვასილ კარბელაშვილმა - «მწუხრი» და «ცისკარი», მიხეილ იპოლიტოვ-ივანოვმა - «იოანე ოქროპირის წირვის წესი», ა. მოლოდინაშვილმა «საშობაო საგალობლები» და ა.შ. პარალელურად მიმდინარეობდა ხალხური მუსიკის ნიმუშების ჩაწერა; გამოიცემოდა კრებულები, კერძოდ: მ. მაჭავარიანის «სამშობლო ხმები» (1878), ა. ბენაშვილის «ქართული ხმები» (1886), ზ. ჩხიკვაძის «სალამური» (1896), ია კარგარეთელის ორი კრებული (1899 და 1909), დ. არაყიშვილის არაერთი კრებული (1906, 1908, 1916), ზ. ფალიაშვილის კრებული (1910) და სხვა. ხალხური სიმღერებისა და საეკლესიო საგალობლების შეკრება და გამოცემა განსაკუთრებული ინტენსივობით საქართველოში დღევანდელ ეტაპზე წყარო შეგიძლიათ იხილოთ აქ -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
უჩა |
![]()
პოსტი
#1739
|
![]() ღმერთო სამშობლო მიცოცხლე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,655 რეგისტრ.: 31-December 06 მდებარ.: მარად და ყველგან საქართველო, მე ვარ შენთანააა... წევრი № 771 ![]() |
აბაა გავსინჯოთ თუ მუშაობს ახალი ფუნქცია.
![]() კაი რამეა. ![]() გამოვიდაააა. ![]() -------------------- და აწ თქუენ გეტყვ, მცნებასა ახალსა მიგცემ თქუენ, რაჲთა იყუარებოდით ურთიერთას, ვითარცა მე შეგიყუარენ თქუენ, რაჲთა თქუენცა იყუარებოდით ურთიერთას. ამით ცნან ყოველთა, ვითარმედ ჩემნი მოწაფენი ხართ, უკუეთუ იყურებოდით ურთიერთას...
იოანე 13, 33-35 |
ნანინა |
![]()
პოსტი
#1740
|
![]() სოფო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,621 რეგისტრ.: 8-July 08 მდებარ.: dedaqalaqi წევრი № 5,299 ![]() |
უჩა
მეც მასწავლე რა როგორ აკეთებ ![]() -------------------- იყავი ის, რაც ხარ!!!
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 26th July 2025 - 05:50 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი