![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#641
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ძველი ხორუმი
აი ასე ცეკვავდნენ ძველად ხორუმს. დღეს სხვადასხვა სახელმწიფო ანსამბლებმა დედა უტირეს და გაათახსირეს. აკრობატიკის და ცირკაჩობის მეტი აღარაფერია დღევანდელი ხორუმი. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
მაკუნა |
![]()
პოსტი
#642
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,495 რეგისტრ.: 18-March 07 წევრი № 1,409 ![]() |
მაგარია! ![]() სად იპოვე ეს? მსგავსი კიდე ხო არ გაქვს რამე? ![]() -------------------- ყველას უნდა მთის მწვერვალზე ცხოვრება, თუმცა ჭეშმარტი ბედნიერება სწორედ იმაშია, თუ როგორ ადიხარ ციცაბო ფერდობზე...
ადამიანს უფლება აქვს უყუროს მეორეს ზემოდან ქვემოთ იმ შემთხვევაში, როდესაც მას წამოდგომაში ეხმარება... არც ერთი ადამიანი არ იმსახურებს შენს ცრემლებს, ხოლო ვინც იმსახურებს ის არასოდეს აგატირებს... |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#643
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
makuna7474
ციტატა მაგარია! სად იპოვე ეს? მსგავსი კიდე ხო არ გაქვს რამე? აქ მხოლოდ მუსიკაა, მე მეგონა ცეკვაც იქნებოდა ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#644
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
makuna7474
ციტატა მსგავსი კიდე ხო არ გაქვს რამე? ვნახოთ, ვნახოთ. ![]() მხევალი ნინო ციტატა აქ მხოლოდ მუსიკაა, მე მეგონა ცეკვაც იქნებოდა ახალი ვიდეო-კოდეკი დააყენე და დაინახავ კიდეც. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ბექა |
![]()
პოსტი
#645
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 5,748 რეგისტრ.: 26-October 06 წევრი № 333 ![]() |
აბა ერთი ვნახოთ რა დადე
![]() |
ბექა |
![]()
პოსტი
#646
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 5,748 რეგისტრ.: 26-October 06 წევრი № 333 ![]() |
ვეშაპო კითვხა მიჩნდება საკმაოდ უცნაური ამის ყურების მერე დღევანდელი ხორუმი ნაყური გააქვს? აქ არ მაქვს საუბარი უშუალოდ გინდა თუ არა ეს ანსაბლი უნდა იყოს მეთქი ნებისმიერი სახელმწიფო ანსაბლის?
|
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#647
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ბექა.შუხოშვილი†
ციტატა ვეშაპო კითვხა მიჩნდება საკმაოდ უცნაური ამის ყურების მერე დღევანდელი ხორუმი ნაყური გააქვს? აქ არ მაქვს საუბარი უშუალოდ გინდა თუ არა ეს ანსაბლი უნდა იყოს მეთქი ნებისმიერი სახელმწიფო ანსაბლის? შენ თუ დღევანდელებს და მაგათ შორის განსხვავებას ვერ ხედავ, მანდ უკვე ლაპარაკს აზრი აღარ აქვს. ![]() მიუხედავად იმისა რომ ეს ხორუმიც დადგმულია, აშკარა სხვაობაა მაგ დროინდელი და დღევანდელი ქორეოგრაფების ნიჭიერებებსა და გემოვნებებს შორის. დღევანდელ ვითომ ნიჭიერ ქორეოგრაფებში ვიღაც პაჭი-პუჭებს არ ვგულისხმობ. მათ შორის ერთერთი თქვენი სანაქებო "ბატონი" ი . . . . ცაა. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ბექა |
![]()
პოსტი
#648
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 5,748 რეგისტრ.: 26-October 06 წევრი № 333 ![]() |
ბექა.შუხოშვილი† შენ თუ დღევანდელებს და მაგათ შორის განსხვავებას ვერ ხედავ, მანდ უკვე ლაპარაკს აზრი აღარ აქვს. ![]() მიუხედავად იმისა რომ ეს ხორუმიც დადგმულია, აშკარა სხვაობაა მაგ დროინდელი და დღევანდელი ქორეოგრაფების ნიჭიერებებსა და გემოვნებებს შორის. დღევანდელ ვითომ ნიჭიერ ქორეოგრაფებში ვიღაც პაჭი-პუჭებს არ ვგულისხმობ. მათ შორის ერთერთი თქვენი სანაქებო "ბატონი" ი . . . . ცაა. ![]() არა მე იმას არ ვამბობ განსხვავება არაა თქო, რა სისულელეა მარა მოდი იმაში ნუ შემედავები რომ არც მსგავსება არაა საერთოდო კარგიი? ![]() ![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#649
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ბექა.შუხოშვილი†
ციტატა არა მე იმას არ ვამბობ განსხვავება არაა თქო, რა სისულელეა მარა მოდი იმაში ნუ შემედავები რომ არც მსგავსება არაა საერთოდო კარგიი? ჯერ ამაზე მიპასუხე და მერე გავაგრძელებ ეხლა, ხორუმი თუ ქვია, მსგავსებაც უნდა იყოს, მთლად ეგეთი ნაგლიც არაა ის ნაც-ბალეტის უსტაბაში. თუმცა, ხორუმის ხასიათი სადღაა ჯიგარო. განწყობა, ხასიათი, დინამიკა, უბრალოება. დღეს ტანვარჯიშია სუფთა. ხორუმიდან და რივერდანსიდან აღმოცენებული ტანვარჯიში. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
ბექა |
![]()
პოსტი
#650
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 5,748 რეგისტრ.: 26-October 06 წევრი № 333 ![]() |
ბექა.შუხოშვილი† ეხლა, ხორუმი თუ ქვია, მსგავსებაც უნდა იყოს, მთლად ეგეთი ნაგლიც არაა ის ნაც-ბალეტის უსტაბაში. თუმცა, ხორუმის ხასიათი სადღაა ჯიგარო. განწყობა, ხასიათი, დინამიკა, უბრალოება. დღეს ტანვარჯიშია სუფთა. ხორუმიდან და რივერდანსიდან აღმოცენებული ტანვარჯიში. ნუ რა გითხრა ლევან დღევანდელ ხორუმს რომ ვუყურებ საკმაოდ კაი შთაბეჭდილება მაქვს, რადგან, ნუ რავი უკვე დავიღალე იმის მტკიცებით რომ ცეკვა და ნებისმიერი კულტურული რამ ერთ ეტაპზე რომ გააჩერო მერწმუნე ის დავიწყებას მიეცემა (ერთადერთი ეს ქართული ნაციონალური სიმღერაა რასაც განახლება არ სჭირდება) რადგან ხალხისთვის "პროდუქტი" ყოველთვის უნდა განაახლო თორე მას "სანაგვეზე" მოისვრიან, აბა რატომ მიეცა დავიწყებას "რივერდანსი" ისეთი ბუმი რატომ აღარაა? იმიტომ რომ ერთ ეტაპზე გაჩერდნენ და ხალხსაც მოსწყინდათ. კი შენ გეთანხმები ფოლკლორისტი ხარ და შენი საქმე ხუთიანზე იცი ამაში ასი წელი არ შეგედავები, ასი წელი არ შეგედავები ქართულ სიმღერებში, მაგრამ ცეკვა სხვა არის ცეკვის ერთ ეტაპზე გაჩერება არ შეიძლება და თუ გვინდა რომ ის ძველი დაიბრუნოს ანსაბლებმა მაშინ ჯერ ხალხის ცნობიერება და დამოკიდებულება შევცვალოთ რადგან სხვანაირად სრულ იგნორირებას გაუკეთებენ ქართულ ცეკვას. ნუ მეტი რაღა უნდა ვთქვა არ ვიცი და თან ამას უკვე მერამდენედ ვწერ აღარ მახსოვს რა ![]() |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#651
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
კიდევ ერთხელ ვაფიქსირებ ჩემ აზრს:
მე ჩემ აზრს გეტყვით, როგორც რიგითი მაყურებლის და ქართული ცეკვის მოყვარულის ცხადია, როგორც არაპროფესიონალის მხრიდან, უაზრობა იქნება კონკრეტულ ილეთზე ჩემი მსჯელობა რომელია მართებული, უფრო "ქართული", ტრადიციული თუ ასე შემდეგ, მაგრამ მთავარს მინდა გავუსვა ხაზი არცერთი ხელოვნება არ არსებობს თავისთვის. ყველაფერი არის ხალხისთვის. ცხადია, ჩვენ არ უნდა უარვყოთ ხელოვნების ამა თუ იმ კონკრეტული დარგისათვის დამახასიათებელი მიღწევები და მას დონე და ხარისხი არ უნდა დავუკნინოთ, მაგრამ ერთიცაა, რომ აქცენტი უნდა გაკეთდეს ხალხზე და მით უმეტეს მაშინ, როდესაც ეს ისეთ სანახაობით ხელოვნებას ეხება, როგორიც არის ქორეოგრაფია ჩემთვის მთავარი არის, რომ ყოველი ცეკვა ზოგადად ეფუძნებოდეს ქართველი ადამიანისათვის დამახასიათებელ ქცევებსა და საცეკვაო ილეთებს. მე არ მესმის, რატომ არის საუბარი იმაზე, რომ არცერთი ანსამბლი არ ვარგა და თურმე აჭარელი ბაბუები ცეკვავენ. მოხუცი ხელსაც რომ გაშლის, ისიც ლამაზი და სასიამოვნოა, მაგრამ ამით ქართული კულტურა ვერ მოიგებს, ის სანახაობითი ვერ იქნება. მოხუც და სოფლის მცხოვრებთა ცეკვას შეიძლება დავაფუძნოთ ახალი ცეკვები, მათი შესრულებელი ცეკვების მიხედვით შევიტანოთ კონკრეტული მონახაზი ამა თუ იმ ცეკვაში, რამდენადაც ქართული ხალხური ცეკვა სწორედ რომ ხალხის ქორეოგრაფიული აზროვნების შედეგია, მაგრამ მას აუცილებლად სჭირდება უმაღლეს დონეზე დადგმა, სადაც მიმიკა კი არა, თითის მოძრაობაც იქნება გათვლილი სოფლის მოცეკვავეებით, რაც არ უნდა მოვინდომოთ, ფონს ვერ გავალთ. მეც მინახავს რაჭველი მოცეკვავეები (ონში), რომელთა ყურება სასიამოვნოა, მაგრამ ის არ არის იმ დონის, რითიც საქართველოს შეეძლება იამაყოს, განსაკუთრებით საერთაშორისო მასშტაბით ქართულ ცეკვას ბალეტთან, როგორც ასეთი, კავშირი არ აქვს. მას ნაციონალური ბალეტი ჰქვია იმიტომ, რომ იგი არის დადგმული. და რა არის ამაში ცუდი, მე ვერ ვიგებ. ეს იგივეა, უარი რომ ვთქვათ ქართული ენის სალიტერატურო ფორმაზე და სოფლური დიალექტი გამოვაცხადოთ ოფიციალურ ენად, აქაოდა ხალხი ამ ენაზე საუბრობსო. როგორც დიალექტს სჭირდება "გაშალაშინება" ენათმეცნიერთა მიერ, ისე სჭირდება სოფლურ და უბრალო ცეკვას "გაშალშინება" და დადგმა. სხვა შემთხვევაში, ქართული ცეკვა თავის დიდ მისიას ვეღარ შეასრულებს XIX საუკუნის დიდი ქართველები საუბრობდნენ იმის აუცილებლობაზე, რომ სალიტერატურო ენა ახლოს ყოფილიყო სამეტყველო ენასთან, იმასაც ამბობდნენ, რომ სალიტერატურო ენას შეეძლო ბევრი "ესწავლა" ხალხური ენისგან (ნახეთ, როგორ ჰგავს ცეკვის სიტუაციას), მაგრამ ენას სჭირდება ყალიბში ჩამოსხმა, ზუსტი სტანდარტის მიცემა, და ასევე ცეკვაც უნდა იყოს დადგმული, მიმიკების დონეზე და შეძახილების კონკრეტული ადგილების დონეზე განსაზღვრული, თუმცა ამავე დროს ეფუძნებოდეს ხალხურ შემოქმედებას და არ მოწყდეს მას გავიაზროთ, რაში გვჭირდება ცეკვა? იმისთვის, რომ ვუცქიროთ სიამოვნებით და ვიამაყოთ მთელ მსოფლიოში, თუ იმისთვის, რომ უბრალოდ ასეთი ფენომენიც არსებობდეს?? -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#652
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
კანონისტი
ციტატა არცერთი ხელოვნება არ არსებობს თავისთვის. ყველაფერი არის ხალხისთვის. კი, რა თქმა უნდა, მაგრამ რეპიც ხალხისთვისაა მასე და ბრეიკ დანსიც (ქართველი ხალხისთვის). კანონისტი ციტატა ჩემთვის მთავარი არის, რომ ყოველი ცეკვა ზოგადად ეფუძნებოდეს ქართველი ადამიანისათვის დამახასიათებელ ქცევებსა და საცეკვაო ილეთებს. კი ბატონო, მაგრამ მაგას ფოლკლორული აღარ უნდა დაარქვა. ამ შემთხვევაში სუხიშვილებს ფარად სიტყვა ბალეტი აქვთ აფარებული, მაგრამ ერისიონს და სხვებს? ციტატა მე არ მესმის, რატომ არის საუბარი იმაზე, რომ არცერთი ანსამბლი არ ვარგა და თურმე აჭარელი ბაბუები ცეკვავენ. იმიტომ რომ ეგრეა. ისე ცნობისთვის, სვანებიც არიან. სხვათაშორის ყველაზე პრესტიჟულ საერთაშორისო კულტურულ ტელეარხზე, "ფორტე"-ზე ხშირად არის მათი ფერხულები. ციტატა მოხუცი ხელსაც რომ გაშლის, ისიც ლამაზი და სასიამოვნოა, მაგრამ ამით ქართული კულტურა ვერ მოიგებს, ის სანახაობითი ვერ იქნება. ხო, მე დებილი ვარ და ხალხს არ მივეკუთვნები, მე თუ მომწონს ეგ არაფერს არ ნიშნავს. ციტატა მოხუც და სოფლის მცხოვრებთა ცეკვას შეიძლება დავაფუძნოთ ახალი ცეკვები, მათი შესრულებელი ცეკვების მიხედვით შევიტანოთ კონკრეტული მონახაზი ამა თუ იმ ცეკვაში, რამდენადაც ქართული ხალხური ცეკვა სწორედ რომ ხალხის ქორეოგრაფიული აზროვნების შედეგია, მაგრამ მას აუცილებლად სჭირდება უმაღლეს დონეზე დადგმა, სადაც მიმიკა კი არა, თითის მოძრაობაც იქნება გათვლილი მე არ ვიცი, შენ ნახე თუ არა ჩემს მიერ დადებული ხორუმი, მაგრამ უნდა გითხრა რომ, ჯერ ეს ერთი მოხუცები არ არიან და მერე მეორე, ეგ ცეკვაც დადგმულია. დღეს "ნიჭიერი" ქორეოგრაფები რატომღაც სხვანაირად დგამენ, სადაც ქართულისთვის სრულიად შეუფერებელი მიხვრა-მოხვრები აქვთ გამოყენებული. აღარაფერს ვამბობ ოფიციალურ დებილობაზე, ქალების "ხორუმზე". ციტატა სოფლის მოცეკვავეებით, რაც არ უნდა მოვინდომოთ, ფონს ვერ გავალთ. ამას მე მეუბნები, ფოლკლორისტს? ციტატა მეც მინახავს რაჭველი მოცეკვავეები (ონში), რომელთა ყურება სასიამოვნოა, მაგრამ ის არ არის იმ დონის, რითიც საქართველოს შეეძლება იამაყოს, განსაკუთრებით საერთაშორისო მასშტაბით შენ რა იცი, საზღვარგარეთ რა უფრო ფასობს, ნატურალიზმი თუ ფსევდო მსახიობობა? იქაც არიან გემოვნებიანი და მცოდნე ხალხი. შენ თუ, თინეიჯერების, მარშრუტკის შოფრების, ზეინკლების და ჯარისკაცების მუსიკალურ-კულტურულ ესთეტიკას ეყრდნობი, ეგ მინდა მოგახსენო, რომ ზოგადად მსოფლიოს მასშტაბით ძალიან დაბალ დონეზე დგას. ვინღა უსმენს დღეს, თუნდაც კლასიკურ მუსიკას ჩემს მიერ ჩამოთვლილი წრეებიდან? შემიძლია პირობა მოგცე, რომ 1000-ში ერთი. მინდა გითხრა, რომ ის ერთი დეგენერატი არ არის. ის არის ჭეშმარიტი ხელოვნების დამფასებელი და მაღალი ესთეტიური გემოვნებით გამორჩეული. ეგ მსოფლიო პრობლემაა და შენი ბრალი არაა, რომ ამ საკითხში მცდარ გზაზე დგახარ. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#653
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
ვეშაპო
ციტატა მეორე, ეგ ცეკვაც დადგმულია. ანუ, აღიარებ, რომ ცეკვა შეიძლება დადგა და ის მთლად ბუნებრიობაზე არ უნდა მიუშვა, ხომ? ციტატა კი ბატონო, მაგრამ მაგას ფოლკლორული აღარ უნდა დაარქვა აბა, რა უნდა დაარქვა? ფოლკლორი მხოლოდ ხალხის მიერ მოფიქრებული ილეთების ცალსახა შესრულებას ჰქვია? როდესაც თანამედროვე კომპოზიტორი ფანდურისა და სალამურისათვის რაიმე სიმღერას დაწერ, მას შენ კლასიკური გაგებით "ხალხურ"-ს ვერ დაარქმევ, ცხადია, მაგრამ ის არსობრივად ხალხურია ციტატა სადაც ქართულისთვის სრულიად შეუფერებელი მიხვრა-მოხვრები აქვთ გამოყენებული. ამის პასუხად წინდაწინ ეს დაგიწერე: ციტატა ჩემთვის მთავარი არის, რომ ყოველი ცეკვა ზოგადად ეფუძნებოდეს ქართველი ადამიანისათვის დამახასიათებელ ქცევებსა და საცეკვაო ილეთებს. ასე რომ, ეს არგუმენტი უსაფუძვლოა ჩემთან მსჯელობისას. ეგეთი ცეკვის ატანა არ მაქვს ციტატა შენ რა იცი, საზღვარგარეთ რა უფრო ფასობს, ნატურალიზმი თუ ფსევდო მსახიობობა? იქაც არიან გემოვნებიანი და მცოდნე ხალხი. ვიცი, რომ არის. უგემოვნოაო ქართული ცეკვა ეგ არ მითქვამს, მაგრამ ისევ ვიმეორებ, "გაუშალაშინებელ" ცეკვას მე მაღალი დონისად ვერ ჩავთვლი.... ისიც მესმის, რომ ჩემი აზრი აუცილებელი არ არის ვინმემ გაითვალისწინოს ციტატა ვინღა უსმენს დღეს, თუნდაც კლასიკურ მუსიკას ჩემს მიერ ჩამოთვლილი წრეებიდან? ანუ ფოლკოლრს კლასიკად თვლი?? მგონი ჩვენ ფოლკლორზე ვსაუბრობდით..... ციტატა შენ თუ, თინეიჯერების, მარშრუტკის შოფრების, ზეინკლების და ჯარისკაცების მუსიკალურ-კულტურულ ესთეტიკას ეყრდნობი, ეგ მინდა მოგახსენო, რომ ზოგადად მსოფლიოს მასშტაბით ძალიან დაბალ დონეზე დგას. სწორედ ესენია "ფოლკი" ანუ ხალხი და არა კონსერვატორიის კათედრის გამგე და ეს ხალხი ქმნის ფოლკლორს, ზოგადი გაგებით. ისევ გეკითხები, ჩვენ კლასიკურ საშემსრულებლო ხელოვნებაზე ვსაუბრობთ, თუ ფოლკლორზე?? ციტატა შენი ბრალი არაა, რომ ამ საკითხში მცდარ გზაზე დგახარ მადლიობა ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#654
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
კანონისტი
ციტატა ანუ, აღიარებ, რომ ცეკვა შეიძლება დადგა და ის მთლად ბუნებრიობაზე არ უნდა მიუშვა, ხომ? მაგას რა აღიარება უნდა, სცენაზე გატანილს რომ დადგმა უნდა ეგ არახალი ამბავია. ციტატა აბა, რა უნდა დაარქვა? ფოლკლორი მხოლოდ ხალხის მიერ მოფიქრებული ილეთების ცალსახა შესრულებას ჰქვია? როდესაც თანამედროვე კომპოზიტორი ფანდურისა და სალამურისათვის რაიმე სიმღერას დაწერ, მას შენ კლასიკური გაგებით "ხალხურ"-ს ვერ დაარქმევ, ცხადია, მაგრამ ის არსობრივად ხალხურია მე ლაპარაკი მაქვს ტრადიციულზე, თორემ დღეს ქართული ფოლკლორი, ჩემს მიერ ჩამოთვლილი კასტების მოწონების ხარჯზე დეგრადაციას და გადაჯიშებას განიცდის. შეიძლება ოდესმე ლექსენიც ფოლკლორულ ნიმუშად გადაიქცეს, მაგრამ ეგ ქართული "ტრადიციული" ფოლკლორი აღარ იქნება, თუმცა მარშრუტკის შოფრებს ტრადიციული ეგონებათ. ![]() ციტატა "გაუშალაშინებელ" ცეკვას მე მაღალი დონისად ვერ ჩავთვლი.... ისიც მესმის, რომ ჩემი აზრი აუცილებელი არ არის ვინმემ გაითვალისწინოს შენ ფიროსმანს მაღალი დონის მხატვრად თვლი იმიტომ, რომ სპეციალისტები ამბობენ ეგრეაო, თორემ ერთი შეხედვით არც მოგწონს და ძაან უბრალო ნამუშევრად მიიჩნევ. ეგრეა ქართული ცეკვაც და სიმღერაც, იმ განსხვავებით, რომ ფოლკლორისტების და სპეციალისტების აზრს ბრმად არ ითვალისწინებ. ციტატა ანუ ფოლკოლრს კლასიკად თვლი?? არა, ორივეს ვთვლი მაღალი დონის ხელოვნებად. ციტატა სწორედ ესენია "ფოლკი" ანუ ხალხი და არა კონსერვატორიის კათედრის გამგე და ეს ხალხი ქმნის ფოლკლორს, ზოგადი გაგებით. ზემოთ დაგიწერე უკვე რა ფოლკსაც ქმნის ეგ ხალხი. ციტატა ისევ გეკითხები, ჩვენ კლასიკურ საშემსრულებლო ხელოვნებაზე ვსაუბრობთ, თუ ფოლკლორზე?? გემოვნებაზე ჯიგარო, გემოვნებაზე. ზოგადად მუსიკალურ ესთეტიკაზე და მის უდონობაზე დღევანდელ დღეს. ციტატა მადლიობა არიაფერს. ![]() -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#655
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
ვეშაპო
რაცხა ვუახლოვდებით კონსესუსს მგონი.... ![]() ახლა არ მცალია და ერთ ვეება პოსტს კიდევ ვაპირებ ![]() ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
Nanio |
![]()
პოსტი
#656
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,799 რეგისტრ.: 30-January 07 მდებარ.: პავლოვი წევრი № 969 ![]() |
კანონისტი
ციტატა მეც მინახავს რაჭველი მოცეკვავეები (ონში), რომელთა ყურება სასიამოვნოა, მაგრამ ის არ არის იმ დონის, რითიც საქართველოს შეეძლება იამაყოს, განსაკუთრებით საერთაშორისო მასშტაბით ქართველი ხალხი ფოლკლორს იმიტომ არ ქმნიდა, რომ საეთაშორისო ასპარეზზე გასულიყვნენ და ეამაყათ. ის ქმნიდა თავის ყოფიდან გამომდინარე. -------------------- მეკენდარია? |
ბექა |
![]()
პოსტი
#657
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 5,748 რეგისტრ.: 26-October 06 წევრი № 333 ![]() |
ციტატა ქართველი ხალხი ფოლკლორს იმიტომ არ ქმნიდა, რომ საეთაშორისო ასპარეზზე გასულიყვნენ და ეამაყათ. ის ქმნიდა თავის ყოფიდან გამომდინარე. შეკითხვა უკაცრად? მერამდენე საუკუნეში ცხოვრობ? თუ ისევ პრეისტორიულში ხარ ჩარჩენილი? არ გეწყინოს რა მეგობარო მე ესეთი შთაბეჭდილება მრჩება ![]() ![]() |
ვეშაპო |
![]()
პოსტი
#658
|
![]() ბიზონებზე მონადირე ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 2,860 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 360 ![]() |
ციტატა დიდად მადლობელი ვარ ამისთვის ბატონების: ილიკო სუხიშვილის, ჯემალ ჭკუასელის და ფრიდონ სულაბერიძის და მოხარული ვიქნები თუ ამ დახვეწას კიდევ გააგრძელებენ და ვერც ერთ ზემოთ ჩამოთვლილ ქორეოგრაფს (თან საკამოდ მაღალი დონის დავამტებდი) ჯემალ ჭკუასელი და ქორეოგრაფია ძალიან შორს დგანან ერთმანეთისგან. ნუ დაუკარგავ მაგ კაცს მომღერლობას. ![]() ციტატა საშინელი სინქრონის მხრივ შენ რასაც საშინელს ეძახი ეგ არის ფასეული (თუმცა სინქრონი საშინელი არ აქვთ) მე რასაც საშინელ სინქრონს ვეძახი - იხ. სუხიშვილებთან, ცოტა ნაკლებად "ერისიონთან" და ა.შ. ციტატა მხრივ სმენაში რადგან ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ცეკვაში ეს ორი რამაა მოცეკვავის სმენა ცოტა სასაცილო რამაა, თუმცა მივხვდი რაზეც გაქვს საუბარი, რიტმის გრძნობაზე. მაშინ გაითვალისწინე ისიც, რომ კადრი ხმასაა აცილებული, ვინაიდან ძალიან ძველი ჩანაწერია. ![]() იტოგში, ერთი ჭეშმარიტება უნდა შეისწავლოს ყველამ. ვოკალისტის და მოცეკვავის გემოვნების გამოსწორებას არ უნდა შეეცადო, ვინაიდან სრული უაზრობაა. -------------------- "ვინაც ორიოდე ნოტები ისწავლა, ჩაიგდეს ხელში ეს საცოდავი წირვის წესი და ჯიჯგნიან . . . ყველა მონდომებულია სხვადასხვაგვარი სახე მისცეს, თავის გემოზე გადააკეთოს, ე.ი. ქართული სიტყვები მიუწეროს სლავიანურ სხვა და სხვა გალობათა ხმებს, ამ სიმახინჯით თავი მოსწონთ და სირცხვილათ არ მიაჩნიათ ის, რომ ერთი უბრალო ტროპარი არ იციან გალობით ქართულათ."
მღვდელი რაჟდენი (ხუნდაძე) 1911 წ. |
მაკუნა |
![]()
პოსტი
#659
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,495 რეგისტრ.: 18-March 07 წევრი № 1,409 ![]() |
ვეშაპო
ბექა.შუხოშვილი† კანონისტი აღარ დაიღალეთ ამდენი კამათით? ვერ ხვდებით რო ერთმანეთს მაინც ვერაფერში არწმუნებთ... ყველას თქვენ-თქვენი შეხედულება გაქვთ ამ საკითხთან დაკავშირებით და ვერაფერი შეგაცვლევინებთ ამ შეხედულებას... პ.ს. "ზოგჯერ თქმა სჯობს არათქმასა, ზოგჯერ თქმითაც დაშავდების" ![]() -------------------- ყველას უნდა მთის მწვერვალზე ცხოვრება, თუმცა ჭეშმარტი ბედნიერება სწორედ იმაშია, თუ როგორ ადიხარ ციცაბო ფერდობზე...
ადამიანს უფლება აქვს უყუროს მეორეს ზემოდან ქვემოთ იმ შემთხვევაში, როდესაც მას წამოდგომაში ეხმარება... არც ერთი ადამიანი არ იმსახურებს შენს ცრემლებს, ხოლო ვინც იმსახურებს ის არასოდეს აგატირებს... |
ბექა |
![]()
პოსტი
#660
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 5,748 რეგისტრ.: 26-October 06 წევრი № 333 ![]() |
ციტატა ჯემალ ჭკუასელი და ქორეოგრაფია ძალიან შორს დგანან ერთმანეთისგან. ნუ დაუკარგავ მაგ კაცს მომღერლობას იქნებ ამიხსნა მაშინ ვინ დგავს ერისიონში ცეკვებს? ციტატა შენ რასაც საშინელს ეძახი ეგ არის ფასეული (თუმცა სინქრონი საშინელი არ აქვთ) მე რასაც საშინელ სინქრონს ვეძახი - იხ. სუხიშვილებთან, ცოტა ნაკლებად "ერისიონთან" და ა.შ. ფასეული ეს შენთვის ![]() ![]() ციტატა მოცეკვავის სმენა ცოტა სასაცილო რამაა, თუმცა მივხვდი რაზეც გაქვს საუბარი, რიტმის გრძნობაზე. მაშინ გაითვალისწინე ისიც, რომ კადრი ხმასაა აცილებული, ვინაიდან ძალიან ძველი ჩანაწერია აუუ ეგ არ უნდა დაგეწერა რა ![]() ![]() ![]() ![]() ციტატა ვოკალისტის და მოცეკვავის გემოვნების გამოსწორებას არ უნდა შეეცადო, ვინაიდან სრული უაზრობაა. გაიხარე მადლობა ლევან ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 05:42 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი