IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

5 გვერდი V < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ქრისტეს ადამიანური ბუნება
afxazi
პოსტი Mar 5 2011, 04:39 PM
პოსტი #21


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



beks777

ციტატა
მე ვთქვი ზემოთ და მოვიყვანე წმ.იოანე დამასკელის მაგალითი რომ (ცოდვის არ მიმღები არის ღმერთი მარტო)
შენ არ მეთანხმები იმაში რომ ცოდვის გზით შემოვიდა სიკვდილი ჩვენს არსებობაში?და თუ ეთანხმები წმინდა მამათა სწავლებას მაშინ რა გამოდის აქედან:ის რომ ქრისტემ რომელმაც არ მიიღო ადამიანური ბუნება ცოდვის გარდა,გამოდის რომ ბუნებისეული სიკვდილით შეუხებელი იქნებოდა...ასე არ არის ???


არ არ გინდა რომ წაიკითხო რას ვწერ, ან წინასწარ რაღაც აზრი გაქვს და იმის გამართლებას ცდილობ.

მართლმადიდებლური სწავლებით ასე რომ ქრისტემ მიიღო ის რასაც განკურნება ესაჭიროებოდა და არა ის რამაც ამგვარი საჭიროება შექმნა. შენ თუ გინდა საკუთარი ლოგიკის მიხედვით (ეს ლოგიკაც გაურკვეველია) ახალი ”სწავლება” ჩამოაყალიბო, ეს შენი ნებაა, მაგრამ თუ მართლმადიდებლური სწავლება გინდა ეს უკვე აღინიშნა.


კარგი და რომ იძახი ადმაიანურობა მიიღოო, ერთი ეს ამხისენი რას გულისხმობ ამ ადამიანურობაში?


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
gabrieli.
პოსტი Mar 5 2011, 05:08 PM
პოსტი #22


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 298
რეგისტრ.: 25-December 09
მდებარ.: გორი
წევრი № 7,861



ქრისტემ რომ არ მიიღო ცოდვა ეს ვიცით, ქრისტემ მიიღო ამ ცოდვის შედეგები-ხრწნილება, მოკვდავობა, ვნებულობა. და რა არის აქ გაურგებარი? დავითმა მემგონი შესანიშნავად ახსნა.

თუკი ქრისტემ ინება და მიიღო უყვედრელი ვნებები რომლებიც ცოდვის შედეგია, სიკვდილის თვისებაც მიიღო რადგან ისიც ცოდვის შედეგია.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
+++თამარი+++
პოსტი Mar 5 2011, 11:19 PM
პოსტი #23


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 28
რეგისტრ.: 28-February 11
წევრი № 10,565



ეს თემა უამრავჯერ არის გახსნილი იქნებ გადახედოთ?


--------------------
ყველას სწადია, თავისი გაიტანოს. საბრალოთ ავიწყდებათ, რომ ბედნიერება მორჩილებაშია..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Mar 6 2011, 12:18 AM
პოსტი #24


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



gabrieli.

თუ ამბობ, რომ ქრისტემ მიიღო ადამის ბუნება, რომელიც იყო ადამიანური მაგრამ უცოდველი ბუნებით, მაშინ უკვდავიც უნდა ყოფილიყო, რადგან ადამი უკვდავი იყო...

ცოდვით შემოვიდა სიკვდილი და ცოდვის გამო კვდება ადამიანი, როგორც წერია:

"ცოდვილი სული მოკვდეს"... ადამსაც ეუბნება: "თუ შეჭამ ხის ნაყოფი - მოკვდები"...

ანუ თუ იესომ მიიღო ადამის უცოდველი ბუნება, მაშინ არ უნდა მოკვდარიყო...

ამიტომაც და სხვა რამეების გამოც ვამართლებ ნესტორიანიზმს...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
beks777
პოსტი Mar 6 2011, 02:40 AM
პოსტი #25


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 9-January 11
წევრი № 10,238



ციტატა(afxazi @ Mar 5 2011, 04:39 PM) *

beks777
არ არ გინდა რომ წაიკითხო რას ვწერ, ან წინასწარ რაღაც აზრი გაქვს და იმის გამართლებას ცდილობ.

მართლმადიდებლური სწავლებით ასე რომ ქრისტემ მიიღო ის რასაც განკურნება ესაჭიროებოდა და არა ის რამაც ამგვარი საჭიროება შექმნა. შენ თუ გინდა საკუთარი ლოგიკის მიხედვით (ეს ლოგიკაც გაურკვეველია) ახალი ”სწავლება” ჩამოაყალიბო, ეს შენი ნებაა, მაგრამ თუ მართლმადიდებლური სწავლება გინდა ეს უკვე აღინიშნა.
კარგი და რომ იძახი ადმაიანურობა მიიღოო, ერთი ეს ამხისენი რას გულისხმობ ამ ადამიანურობაში?



ჯერ ერთი ის რომ მე ჩემი აზრი გამოვხატე, რა არ შეიძლება რომ ჩემი აზრი გამოვხატო???და მეორე ის რომ თუ ვინმემ იცით რომელიმე წმინდანის ნაშრომი ამ თემაზე,გთხოვთ მომწეროთ.
ხო გითხარი რასაც ვგულისხმობ (ბუნებისეულ და უყვედრელ ვნებულებეს,და ჩამოვთვალე კიდეც)
მე წმინდა მამათა აზრი მაინტერესებს ამ თემაზე.


--------------------
როგორც სხეულია მკვდარი სულის გარეშე,ასევე მკვდარია რწმენაც საქმის გარეშე.(იაკობ.2,26)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
+++თამარი+++
პოსტი Mar 6 2011, 01:49 PM
პოსტი #26


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 28
რეგისტრ.: 28-February 11
წევრი № 10,565



ამ საიტზე ყოფნა ვაფშე უაზრობაა რაღაც უაზრო თემებზე კამათობთ და თავს ცოდვაში იგდებთ


--------------------
ყველას სწადია, თავისი გაიტანოს. საბრალოთ ავიწყდებათ, რომ ბედნიერება მორჩილებაშია..
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
gabrieli.
პოსტი Mar 6 2011, 06:25 PM
პოსტი #27


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 298
რეგისტრ.: 25-December 09
მდებარ.: გორი
წევრი № 7,861



Otherguy
მოკლედ შენ მაოცებ რა, კაცო ქრისტემ ადამის ადამიანური ბუნება მიიღო მაგრამ არა ადამის პირვანდელი ცოდვით დაცემამდელი ბუნება არამედ ცოდვის დაცემის შემდეგ მიღებული ადამიანური ბუნება რომელიც იყო ცოდვის შედეგი რა ვერ გაიგე. რამე აქ გაუგებარია?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Mar 6 2011, 07:09 PM
პოსტი #28


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(gabrieli. @ Mar 6 2011, 06:25 PM) *

Otherguy
მოკლედ შენ მაოცებ რა, კაცო ქრისტემ ადამის ადამიანური ბუნება მიიღო მაგრამ არა ადამის პირვანდელი ცოდვით დაცემამდელი ბუნება არამედ ცოდვის დაცემის შემდეგ მიღებული ადამიანური ბუნება რომელიც იყო ცოდვის შედეგი რა ვერ გაიგე. რამე აქ გაუგებარია?


ჰო მაგრამ როგორ გამოგვისყიდა? მან რჯული აღასრულა?

რატომ სხვამ ვერ შეძლო, უბრალო ადამიანმა ეს მანამდე? მე ვამბობ რომ იესოს არ გამოვუსყიდივართ თუ მან ისევე არ აღასრულა რჯული როგორც ადამიანს შეეფერება... აქედან გამომდინარე იმის თქმა რომ მას არ შეეძლო შეეცოდა, ნიშნავს მონოფიზიტობას და გამოდის მართლმადიდებლობა არის მონოფიზიტობა...

გუშინ ვკითხულობდი მონოფიზიტი სევერიოზ ანტიოქიელის წერილებს, მე განსხვავებას ვერ ვხედავ მისსა და მართლმადიდებლურ ლოგიკას შორის...

და ერთ რამეს გკითხავ: ღმერთმა თავისი თავით გამოგვისყიდა თავისი თავისგან? ეს ლოგიკურია? რატომ უარყოფ იესოს სრულ ადამიანურ ბუნებას, რომელიც იყო ტარიგი ღმრთისა? ის რომ იესოს არ შეეძლო შეცოდება, მას უცოდველობის ღვაწლს ართმევს და გამოდის არაფერში არ გამოცდილა... და ის რომ მას ადამიანური ჭამა-სმის სურვილები ჰქონდა, ამას არც მონოფიზიტები უარყოფენ...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Mar 6 2011, 08:04 PM
პოსტი #29


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Otherguy

ციტატა
და ის რომ მას ადამიანური ჭამა-სმის სურვილები ჰქონდა, ამას არც მონოფიზიტები უარყოფენ...


მაგრამ მათი გაგებით ეს მხოლოდ სპონტანური იყო, ასე ვთქვათ მოჩვენებითი და არა რეალური. სხვაგვარად ვერ ვიფიქრებთ, რადგან მონოფიზიტობის დოქტრინის მიხედვით გაუქმებული და არარსებული ადმაიანური ბუნება, ცხადია, ყველა თავისი თვისებით უქმდება.

რატომღაც ამ თემაზე საუბრისას არ ვითვალისწინებთ, რომ ქრისტე იყო ერთი პიროვნება. მოდი უფრო ცხადი გავხადოთ ეს ყოველივე.

ავიღოთ რომელიმე ძველი აღთქმის წინასწარმეტყველი, ვთქვათ მოსე (რომელიც განღმრთობის მწვერვალზე იმყოფებოდა). მოსე, როდესაც ის სინას მთაზე ავიდა, სულიერად ის ავიდა განღმრთობის მწვერვალზე, ეს კი ნიშნავდა იმას, რომ საღვთო და ადმაიანური ნება ერთმანეთს უმკვეთრესად დაუახლოვდა ერთურთს. ეს უკანასკნელი ადამიანური ნება (ნება ბუნების თვისებაა) მოქმედებაში მოყვანილ იქნა, ანუ ამოქმედებულ იქნა პიროვნება მოსეს მიერ. ანუ მოსემ ინება უფალთან შეერთება და ეს აღსრულდა კიდეც. მოსეს რომ ეს ნება არ გამოევლინა, ცხადია, ის ღმერთს ვერ შეუერთდებოდა.

ბუნება ეს არის ზოგადობა, ანუ ის რაც ერთი სახოვნების მქონე არსებებისთვის საერთოა. ის ცალკე არსებულად არ არსებობს, არამედ შეიცნობა ცალკეულ ინდივიდთა მიერ ამოქმედებული იმ თვისებებით, რა თვისებებსაც ფლობს ის. ნება, აზროვნება, შიმშილი, წყურვილი (ეს ორი შეძენილია) ეს ბუნებითი თვისებებია, რაც საერთოა ყველასთვის, მაგრამ პიროვნებები იმით განსხვავდებიან ერთმანეთისაგან, რომ ყველას ერთნაირად არ წყურია, არ ნებავს და არ შია. ანუ პიროვნებათა სხვაობა ბუნებით თვისებათა მოქმედებაში მოყვანის დროს სხვაობენ.

რაც შეეხება ცოდვას, როგორც აღვნიშნე ის თვისება არაა, არამედ ნების, ამ ბუნებითი თვისების არასწორმა ამოქმედებამ გამოიწვია ამ ცნების გაჩენა. ცხადია, რომ ცოდვა, ბოროტება თავისთავად არ არსებობს (ასე უთუოდ მივიდოდით ორსაწყისიანობის აღიარებამდე).

დავუბრუნდეთ მოსეს მაგალითს და ვიკითხოთ რატომ არ აღსრულდა მოსეს (ისევე როგორც სხვა დიდ წინასწარმეტყველთა) შემთხვევაში გამოხსნა. როგორც იოანე დამასკელი ამბობს ყველა ქმნილება აუცილებლად ცვალებადია, რადგან რის არსებობაც ცვალებადობით დაიწყო (არარსებობიდან არსებობაში შემოსვლა), ცხადია, რომ ცვალებადია, ანუ მის არსებაში არ დევს თვისება უცვალებელი, რაც მხოლოდ ღვთაებრივი არსის მახასიათებელია. გავიხსენოთ რა მდგომარეობაში დაეცა ადამი, უცოდველ და სამოთხისეულ მდგომარეობაში. რა მდგომარეობაში დაეცა ანგელოზი, უცოდველ და ნეტარ მდგომარეობაში. რატომ? იმიტომ, რომ მათი მდგომარეობა არ ყოფილა უცვალებელი თვისების მქონე მდგოამრეობა. მათ თავისუფალი ნების სწორად გამოყენების შემთხევაში მართებდათ მდგოამრეობის შენარჩუნება.

მაშ რატომ ვერ აღასრულა მოსემ გამოხსნა? იმიტომ, რომ მისი ნება იმყოფებოდა არამყარ მდგომარეობაში, რადგან თუკი ადამი დაეცა უცოდველ მდგომარეობაში, როგორ შეგვიძლია ვთქვათ, რომ მოსეს ამაზე აღმატებულ მდგომარეობაში იმყოფებოდა, მაშინ როცა უკიდურესად გაუკუღმართებული იყო ადამიანური ბუნება.

ნესტორიანული გაგებით განკაცებისას აბსოლუტურად იგივე აღსრულდა, რაც მოსეს შემთხვევაში, რადგან მისი თქმით ძე ღმერთის პიროვნება ადამიან პიროვნებას შეუერთდა, რაც მოხდე მოსეს შემთხვევაში, რა დროსაც ადამიანური ბუნების თვისების - ნების ამოქმედება ადამიანი პიროვნების მიერ ხორციელდებოდა, რაც ცხადია არამყარი იყო. სწორედ ამიტომ, როგორც ირინეოს ლიონელი ამბობს, მაცხოვრის ერთ ჰიპოსტასში შეერთდა ორი ბუნება, რომ კვლავ არ ყოფილიყო საფრთხე დაცემისა. ადამიანს რომ საკუთარი ძალისხმევით შეძლებოდა საკუთარი თავის გამოხსნა, ცხადია, განკაცება არც აღსრულდებოდა, და ვერც აღსრულდა კიდეც ძველი აღთქმის უდიდეს წინასწარმეტყველთა მიერ. და თუკი ჩვენ ვაღიარებთ საღვთო შემწეობის აუცილებლობას, რატომ უნდა იყოს გადაულახავი ის, რომ ძე ღმერთის პიროვნება არ ავლენდა ცოდვას (ნუ იყოფინ). მაცხოვარმა მიიღო ადამიანური ბუნება, ზოგადობა და არა ერთი კონკრეტული ადამიანი პიროვნება (რაც ნესტორიანიზმია)

თუ ჩვენ ვაღიარებთ განკაცების განსაკუთრებულობას, უნდა ვაღიაროთ მაცხოვრის ერთი პიროვნება, ხოდა რამდენად ნორმალურია, რომ ამ პიროვნებას დავაბრალოდ ცოდვის შესაძლებლობა, ეს ხომ მკრეხელობა იქნება.

დასკვნის სახით რომ ვთქვა ადამიანური ბუნების თვისებები ძე ღმერთის ჰიპოსტასის მიერ ვლინდებოდა და ამით იძენდა იმ სიმყარეს და უცოდველობას, რაც გამოხსნაში ადამიანურობის მონაწილეობით გამოიხატა. სხვაგვარად, თუკი ადამიანობა კვლავ დაცემის შესაძლებლობის ქვეშ იქნებოდა დაყენებული, გამოხსნა ვერ აღსრულდებოდა, შესაძლებელი იყო ადამიან პიროვნებას ჯვარცმის წინ უკან დაეხია და ეს ბუნებრივი შიშის გამოვლენა იქნებოდა, მაგრამ გამოხსნა ვერ აღსრულდებოდა.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Mar 6 2011, 08:28 PM
პოსტი #30


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა


მაგრამ მათი გაგებით ეს მხოლოდ სპონტანური იყო, ასე ვთქვათ მოჩვენებითი და არა რეალური. სხვაგვარად ვერ ვიფიქრებთ, რადგან მონოფიზიტობის დოქტრინის მიხედვით გაუქმებული და არარსებული ადმაიანური ბუნება, ცხადია, ყველა თავისი თვისებით უქმდება.


სპონტანური არა, მათი აზრით უფლის ღვთაებრივმა ბუნებამ მისცა ნება ადამიანურს რომ გამოხატულიყო, ოღონდ ისევ ჩვენთვის, მაგალითის მისაცემად... წმინდა კირილე წერს: "ორივე ბუნებამ შეინახა თავისი თვისებები, მაგრამ ჩვენ გვაქვს ერთი განხორციელებული ბუნება ქრისტესი"...

ციტატა
ავიღოთ რომელიმე ძველი აღთქმის წინასწარმეტყველი, ვთქვათ მოსე (რომელიც განღმრთობის მწვერვალზე იმყოფებოდა). მოსე, როდესაც ის სინას მთაზე ავიდა, სულიერად ის ავიდა განღმრთობის მწვერვალზე, ეს კი ნიშნავდა იმას, რომ საღვთო და ადმაიანური ნება ერთმანეთს უმკვეთრესად დაუახლოვდა ერთურთს. ეს უკანასკნელი ადამიანური ნება (ნება ბუნების თვისებაა) მოქმედებაში მოყვანილ იქნა, ანუ ამოქმედებულ იქნა პიროვნება მოსეს მიერ. ანუ მოსემ ინება უფალთან შეერთება და ეს აღსრულდა კიდეც. მოსეს რომ ეს ნება არ გამოევლინა, ცხადია, ის ღმერთს ვერ შეუერთდებოდა.


მოსე არ ასულა განღმრთობის მწვერვალზე, იგი კვლაც სცოდავდა, ამიტომ არ შეიყვანა ღმერთმა იგი ქანაანში... თანაც მოსეს ჰქონდა ის რაც სხვებს არ ჰქონდათ... მას ღმერთი გამოეცხადა ამიტომ რწმენის პრობლემა არ ჰქონია... გამოსყიდვა უნდა მომხდარიყო, ოღონდ არა ღმერთის ასეთი ჩარევის შედეგად...

ციტატა
ბუნება ეს არის ზოგადობა, ანუ ის რაც ერთი სახოვნების მქონე არსებებისთვის საერთოა. ის ცალკე არსებულად არ არსებობს, არამედ შეიცნობა ცალკეულ ინდივიდთა მიერ ამოქმედებული იმ თვისებებით, რა თვისებებსაც ფლობს ის. ნება, აზროვნება, შიმშილი, წყურვილი (ეს ორი შეძენილია) ეს ბუნებითი თვისებებია, რაც საერთოა ყველასთვის, მაგრამ პიროვნებები იმით განსხვავდებიან ერთმანეთისაგან, რომ ყველას ერთნაირად არ წყურია, არ ნებავს და არ შია. ანუ პიროვნებათა სხვაობა ბუნებით თვისებათა მოქმედებაში მოყვანის დროს სხვაობენ.


ჰო მაგრამ გამოსყიდვა როგორ უნდა მოახდინოს იმან, რომელიც ჩვენნაირი არაა? თუ მას შეცოდება არ შეუძლია, ესეგი ჩვენნაირი არაა... და განა ადამს არ ჰქონდა შიმშილი და წყურვილი? იესოს რაღაცა ისე აუღია ეს ბუნებითი თვისები, ამოურჩევია... ჰოდა ადამი იმიტომ კი არ დაეცა რომ შიმშილი აწუხებდა, არამედ იმიტომ რომ თავისუფალი ნება ჰქონდა - რაც იესოს არ ჰქონია...

ციტატა
რაც შეეხება ცოდვას, როგორც აღვნიშნე ის თვისება არაა, არამედ ნების, ამ ბუნებითი თვისების არასწორმა ამოქმედებამ გამოიწვია ამ ცნების გაჩენა. ცხადია, რომ ცოდვა, ბოროტება თავისთავად არ არსებობს (ასე უთუოდ მივიდოდით ორსაწყისიანობის აღიარებამდე).


ცოდვა არაა თვისება, მაგრამ თვისებებია შური, სექსის სურვილი, ბრაზი, ღმერთში იმედგაცრუება და ასე შემდეგ... თუ ესენი არ მიიღო ქრისტემ იმ დოზით რაც ზოგადად ადამიანს აქვს, მაშინ არც ჰქონია ადამიანური ბუნება... ხომ ვხედავთ ღმერთში იმედგაცრუებას - "რად მიმატოვე?"-ო? და ბრაზსაც ხომ ვხედავთ? შოლტით რომ სცემს ტაძარში ხალხს?

ციტატა
დავუბრუნდეთ მოსეს მაგალითს და ვიკითხოთ რატომ არ აღსრულდა მოსეს (ისევე როგორც სხვა დიდ წინასწარმეტყველთა) შემთხვევაში გამოხსნა. როგორც იოანე დამასკელი ამბობს ყველა ქმნილება აუცილებლად ცვალებადია, რადგან რის არსებობაც ცვალებადობით დაიწყო (არარსებობიდან არსებობაში შემოსვლა), ცხადია, რომ ცვალებადია, ანუ მის არსებაში არ დევს თვისება უცვალებელი, რაც მხოლოდ ღვთაებრივი არსის მახასიათებელია. გავიხსენოთ რა მდგომარეობაში დაეცა ადამი, უცოდველ და სამოთხისეულ მდგომარეობაში. რა მდგომარეობაში დაეცა ანგელოზი, უცოდველ და ნეტარ მდგომარეობაში. რატომ? იმიტომ, რომ მათი მდგომარეობა არ ყოფილა უცვალებელი თვისების მქონე მდგოამრეობა. მათ თავისუფალი ნების სწორად გამოყენების შემთხევაში მართებდათ მდგოამრეობის შენარჩუნება.


მოსეს დროს არ იყო საჭიროება გამოსყიდვისა... ეგრე ბარემ აბრაამს გამოესყიდა... ან აბელს, ხომ მოკვდა უსამართლოდ როგორც ქრისტე? ჰოდა თავისუფალი ნებაო და ქრისტეს თუ ჰქონდა თავისუფალი ნება? ან როგორ ეუბნება ეშმაკი - მთელ სამყაროს მოგცემო თუ ისედაც მას ეკუთვნის? ეს რა გამოცდაა? იესოს უნდა დაეცინა ეშმაკისთვის და ეთქვა: "შენ ვერა ხარ, ეგ ისედაც ჩემია"-ო...

ციტატა
ნესტორიანული გაგებით განკაცებისას აბსოლუტურად იგივე აღსრულდა, რაც მოსეს შემთხვევაში, რადგან მისი თქმით ძე ღმერთის პიროვნება ადამიან პიროვნებას შეუერთდა, რაც მოხდე მოსეს შემთხვევაში, რა დროსაც ადამიანური ბუნების თვისების - ნების ამოქმედება ადამიანი პიროვნების მიერ ხორციელდებოდა, რაც ცხადია არამყარი იყო. სწორედ ამიტომ, როგორც ირინეოს ლიონელი ამბობს, მაცხოვრის ერთ ჰიპოსტასში შეერთდა ორი ბუნება, რომ კვლავ არ ყოფილიყო საფრთხე დაცემისა. ადამიანს რომ საკუთარი ძალისხმევით შეძლებოდა საკუთარი თავის გამოხსნა, ცხადია, განკაცება არც აღსრულდებოდა, და ვერც აღსრულდა კიდეც ძველი აღთქმის უდიდეს წინასწარმეტყველთა მიერ. და თუკი ჩვენ ვაღიარებთ საღვთო შემწეობის აუცილებლობას, რატომ უნდა იყოს გადაულახავი ის, რომ ძე ღმერთის პიროვნება არ ავლენდა ცოდვას (ნუ იყოფინ). მაცხოვარმა მიიღო ადამიანური ბუნება, ზოგადობა და არა ერთი კონკრეტული ადამიანი პიროვნება (რაც ნესტორიანიზმია)



კი ბატონო! მაგრამ, რა საჭიროა მაშინ ადამიანურ ბუნებაზე ასე ჩაციკვლა მაშინ? რაზე ედავებით მონოფიზიტებს? ეგ ადამიანური ბუნება გამოდის ტანისამოსია, რომელიც უნდა გაირეცხოს და იესო მას ამიტომ ატარებს და არა იმიტომ რომ რეალურად გამოიცადოს და მაგალითი გვაჩვენოს...


აი როგორ იცი? მე ვარ შიშველი და ვხედავ რომ ყველას დასვრილი ტანსაცმელი აცვია, ჰოდა მე ავიღო ერთ-ერთი დასვრილი ტანსაცმელი, ჩავიდე მდინარეში და გავრეცხო, სხვებს მაგალითი მივცე, ვუთხრა - ასე უნდა გაირეცხოთ ტანსაცმელი თქო და ავიდე...

მაგრამ თუ ადამიანის ბუნებაა რომ დასვრილი ტანსაცმლით იაროს, მე მათ რა მაგალითს ვაძლევ თუ მეც არ მაქვს იგივე ბუნება? მითუმეტეს თუ შინაგანად ვერ ვიტან დასვრილ ტანსაცმელს და თავისუფალი ნება არც მაქვს - ერთადერთი რამ რაც მინდა ეს გარეცხვაა... ან გამოსყიდვა სადაა? აი ეგ ვერ გავიგე... მე თუ ერთი სამოსი გავრეცხე, ამიტომ ყველას გამოვისყიდი?

მოდი ამ მაგალითით ვიმსჯელოთ...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
■გიორგი■
პოსტი Mar 6 2011, 09:11 PM
პოსტი #31


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 396
რეგისტრ.: 4-March 10
მდებარ.: ქვე-ცა
წევრი № 8,302



ციტატა(Otherguy @ Mar 6 2011, 08:28 PM) *


აი როგორ იცი? მე ვარ შიშველი და ვხედავ რომ ყველას დასვრილი ტანსაცმელი აცვია, ჰოდა მე ავიღო ერთ-ერთი დასვრილი ტანსაცმელი, ჩავიდე მდინარეში და გავრეცხო, სხვებს მაგალითი მივცე, ვუთხრა - ასე უნდა გაირეცხოთ ტანსაცმელი თქო და ავიდე...

მაგრამ თუ ადამიანის ბუნებაა რომ დასვრილი ტანსაცმლით იაროს, მე მათ რა მაგალითს ვაძლევ თუ მეც არ მაქვს იგივე ბუნება? მითუმეტეს თუ შინაგანად ვერ ვიტან დასვრილ ტანსაცმელს და თავისუფალი ნება არც მაქვს - ერთადერთი რამ რაც მინდა ეს გარეცხვაა... ან გამოსყიდვა სადაა? აი ეგ ვერ გავიგე... მე თუ ერთი სამოსი გავრეცხე, ამიტომ ყველას გამოვისყიდი?

მოდი ამ მაგალითით ვიმსჯელოთ...



საინტერესო მაგალითია მაგრამ წერა მეზარება. smile.gif


--------------------
იგავები 16:25.

იგავები 21:2.

საქმენი 17:10,11.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Mar 6 2011, 09:42 PM
პოსტი #32


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Otherguy

ციტატა
წმინდა კირილე წერს: "ორივე ბუნებამ შეინახა თავისი თვისებები, მაგრამ ჩვენ გვაქვს ერთი განხორციელებული ბუნება ქრისტესი"...


შენნაირი პრეტენზიის მქონე ადამიანს, რომელიც იჩემებს, რომ კარგად იცის IV-V ს-ის ეპოქა, მსგავს შეცდომებს არ უნდა უშვებდეს, თუ ეს შეცდომაა საერთოდ არა მიზანმიმართული ფრაზა.

ლაშა მართლა ვერ ვხვდები რა გინდა.


ციტატა
მაგრამ თუ ადამიანის ბუნებაა რომ დასვრილი ტანსაცმლით იაროს, მე მათ რა მაგალითს ვაძლევ თუ მეც არ მაქვს იგივე ბუნება?


საკუთარ თავს ეწინააღმდეგები. აქ შენ საუბრობ ბუნებით თვისებაზე, ხოდა რა გინდა ვერ გავიგე?



ციტატა
ცოდვა არაა თვისება, მაგრამ თვისებებია შური, სექსის სურვილი, ბრაზი, ღმერთში იმედგაცრუება და ასე შემდეგ... თუ ესენი არ მიიღო ქრისტემ იმ დოზით რაც ზოგადად ადამიანს აქვს, მაშინ არც ჰქონია ადამიანური ბუნება... ხომ ვხედავთ ღმერთში იმედგაცრუებას - "რად მიმატოვე?"-ო? და ბრაზსაც ხომ ვხედავთ? შოლტით რომ სცემს ტაძარში ხალხს?


ამ სიტყვებით კი დახურე საერთოდ. ბოდიში მაგრამ საერთოდ არ გესმის ბუნებაა რაა, პიროვნება რაა და თვისება რას ნიშნავს. ვფიქრობ ფუჭი საუბარი გამომდის, რადგან საერთოდ ვერ იაზრებ რას ვწერ. რა იმედგაცრუებაზე მელაპარაკები საერთოდ. ვფიქრობ ასეთი პრიმიტიული მსჯელობა არ შეგფერის.


მართლა ვერ ვხვდები რა გითხრა. მართლა მესმის რატომ ვერ გადალახეს ნესტორიანელებმა და მონოფიზიტებმა განკაცების დოგმატის ეს სირთულეები, უბრალოდ მათ არ უნდოდათ მიეღოთ ჭეშმაირტება. წინასწარ შეიმუშავეს მოძღვრება და იმის იქით აღარ წასულან.

ეხლა შენ მითხარი შეეძლო თუ არა ადამიანს საკუთარი ძალით თავის გამოხსნა?

■გიორგი■

ციტატა
საინტერესო მაგალითია მაგრამ წერა მეზარება.


მე არ მესმის საერთოდ რატომ ვსაუბრობთ თქვენთან ამ საკითხზე. ადამიანებს, რომლებსაც ოდნავადაც არ გაღელვებთ ეს საკითხი, ისე თავგამოდებით მეკამათებით, თითქოს ამას თქვენთვის სასიცოცხლო მნიშვნელობა ქონდეს. მაგრამ ზოგიერთებს ღვთისმეტყველება მხოლოდ საკამათოთ და გასართობად ჭირდება. ეს სამწუხარო რეალობაა.

ციტატა
მოსე არ ასულა განღმრთობის მწვერვალზე,


ნუ გრიგოლ ნოსელზე მეტი თუ ვიცით... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Otherguy

ციტატა
კი ბატონო! მაგრამ, რა საჭიროა მაშინ ადამიანურ ბუნებაზე ასე ჩაციკვლა მაშინ? რაზე ედავებით მონოფიზიტებს? ეგ ადამიანური ბუნება გამოდის ტანისამოსია, რომელიც უნდა გაირეცხოს და იესო მას ამიტომ ატარებს და არა იმიტომ რომ რეალურად გამოიცადოს და მაგალითი გვაჩვენოს...


ლაშა გულწრფელად მინდა გკითხო: მართლმადიდებლურ ლიტერატურას მართლა კითხულობ? უკვე იმაშიც ეჭვი მეპარება რომ თქვი ერესები ჩემზე კარგად არავის გესმითო.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
■გიორგი■
პოსტი Mar 6 2011, 11:48 PM
პოსტი #33


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 396
რეგისტრ.: 4-March 10
მდებარ.: ქვე-ცა
წევრი № 8,302



ციტატა(afxazi @ Mar 6 2011, 09:42 PM) *



■გიორგი■
მე არ მესმის საერთოდ რატომ ვსაუბრობთ თქვენთან ამ საკითხზე. ადამიანებს, რომლებსაც ოდნავადაც არ გაღელვებთ ეს საკითხი, ისე თავგამოდებით მეკამათებით, თითქოს ამას თქვენთვის სასიცოცხლო მნიშვნელობა ქონდეს. მაგრამ ზოგიერთებს ღვთისმეტყველება მხოლოდ საკამათოთ და გასართობად ჭირდება. ეს სამწუხარო რეალობაა.

afxazi

ამ თემაში მხოლოდ ერთი პოსტი დავწერე, რომ მეზარება ამ საკითხზე წერა მეთქვი.

ჩემთან ამ საკითხებზე როდის მოიწერე? ან მანამდე ისეთი რა დავწერე რაც შენთვის მიუღებელი იქნებოდა. ამასთან ერთად, მე ხომ არანაირი თვალსაზრისი არ დამიწერია ზედა პოსტზე და უკმაყოფილებას რატომ გამოხატავ ჩემს მიმართ ვერ მივხვდი...


--------------------
იგავები 16:25.

იგავები 21:2.

საქმენი 17:10,11.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
gabrieli.
პოსტი Mar 7 2011, 01:29 AM
პოსტი #34


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 298
რეგისტრ.: 25-December 09
მდებარ.: გორი
წევრი № 7,861



ირინეოს ლიონელი: ევა და ადამი თავის თავში მოიცავდა მთელ კაცობრიობას, მათგან იშვა მთელი კაცობრიობა, ევამ თავის თავში მთელი კაცობრიობა რომ ჰქონდა შემოკრებილი ამ კაცობრიობას ცოდვა და სიკვდილი მისცა, კრებსითად მთელ კაცობრიობას, ყოვლადწმინდა ღმრთისმშობელმა ასევე თავის თავში შემთვისებელმა მთელი კაცობრიობის შემომკრებლის ანუ მაცხოვრისა, შვა ის ვინც პირუკუ ამ მთელ კაცობრიობას ცხონება მიანიჭა.
უფლის გულმოწყალება არის ყოვლადსამართლიანობის ფარგლებში, რომ ჩვენი გამოხსნა სამართლიანად მოხდა.
რათქმაუნდა ადამიანი დაეცა, მაგრამ ეს დაცემა არ იყო მექანუკური გარეგანი ძალის მძლავრებით, ადამიანი დაეცა საკუთარი ნებით, მართალია მას შესთავაზეს დაცემა, გველმა შესთავაზა წარწყმედა, მაგრამ უკეთურ ძალას არ გამოუტენებია, არ გამოუჩენია მძლავრება, მას მძლავრებით არ მოუტაცია ადამიანი, ადამიანმა თვითონ გადადგა თავისი ნაბიჯი. თუ ნებაყოფლობით იყო პირველდაცემა, ყოვლადსამართლიანობა გულისხმობს იმას, რომ მძლავრებითად ვეღარ ვიქნებით გამოტაცებულნი, იმიტომ რომ უკეთურ ძალას მძლავრებით არ მიუტაცნივათ, მან შემოგვთავაზა დაგვიდო წინ და ჩვენ მივიღეთ, ამიტომ ადამიანისადმი ცხონების გზა ასევე შეთავაზებული უნდა იყოს, ადამიანი უნდა დაიმოძღვროს, უნდა მიეწოდოს სწავლება ცხონების შესახებ და არა რომ ის მძლავრებითად გამოტაცებული იყოს უკეთურებისგან, იმიტომ რომ უკეთურ ძალას ექნება თავის სამართლებელი საშუალება, რომ მძავრებით არ წამიყვანია და უსამართლობაა ის, რომ მძავრებით წარმწაცე მეო.
ანუ ერთი მხრივ ადამიანი ნებაყოფლობით რომ დაეცა და სამართლიანი მხოლოდ ის გამოხსნა იქნებოდა რაც იმ ადამიანისგანვე აღსრულდებოდა, რომ ადამიანმა თვითონვე უნდა გაიმოისყიდოს თავისი დანაშაული გარე ფაქტორით კიარა, თვითონვე უნდა გამოისყიდოს დანაშაული, და მხოლოდ ეს იქნება სამართლიანი- მე შევცოდე და მევე უნდა შევინანო. კაცობრიობა ზოგადად შეგვიძლია ერთ ადამიანად წარმოვადგინოთ ამ შემთხვევაში ერთი ადამიანის, ერთი პიროვნება ზოგადად, და პირველი ადამიანის შეცოდება იმავე ადამიანის ნაშიერს უნდა გამოესყიდა აუცილებლად. მაგრამ რადგან პირველცოდვა გენეტიკური ხდება, ყველა სხვა ცოდვისაგან განსხვავებით პირველცოდვა არი გენეტიკური, იმიტომ, რომ პირველცოდვა მართლაც როგორც რიგითმა პირველმა ცოდვამ, გარდაქმნა ადამიანის ბუნება,თუ მანამდე უხრწნელი იყო, უკვდავი და ტკივილგანუცდელი, ადამიანის ბუნება გახდა-ხრწნადი, მოკვდავი და ტკივილგამცდელი და სიკვდილი შემოვიდა იმ პირველცოდვის შედეგად, ყველანი ვიშვებით იმ კვდომაში იმ ხრწნადობაში და ეს ხრწნადობაში ნაშობი უხრწნელი ვერანაირად ვერ იქნება, ანუ პირველცოდვის ბეჭედი ჩასახვისთანავე ყველას თან ააქვს, ამით რისი თქმა გვინდა?- პირველცდოვა თუ ასე გენეტიკურად გადადის, მომდევნომ იმ პირველი მამის დანაშაული როგორ გამოისყიდოს როცა თვითონ დაბადებითვე დანაშაულშია უკვე, დაბადებითვე ცოდვილია, სხვის ცოდვას მე ვერ გამოვისყიდი მე თვითონ თო ცოდვილი ვარ უკვე . ამიტომ ადამიანი, ჩვეულებრივი გაგებით, ცოდვილი ადამიანი ვერ გამოისყიდიდა იმ პირველი მამის ცოდვას, თუ არ იქნებოდა ეს ადამიანი ყოვლადუცოდველი, მაგრამ ადამიანურ ტრადიციაში ყოვლადუცოდველი ვერცერთი ადამიანი ვერ იქნებოდა, იმირომ, რომ პირველცოდვის ბეჭედი ყველას თან ახლავს. უნდა მომხდარიყო ასეთი სასწაულიმ ასეთი უჩვეული რამ, რომ გამომხსნელი უნდა ყოფილიყო ადამიანი, მაგრამ ეს ადამიანუ უნდა ყოფილიყო ყოვლითურთ უცოდველი, ასეთ არის მხოლოდ ღმერთი, შესაბამისად ადამიანი გამოხსნა რომ მტკიცე ყოფილიყო ირინეოსის სწავლებით ადამიანურ ბუნებას იღებს და ადამიანური გენიალოგიის ხაზში შედის თავად ღმერთი, ბუნებით უცოდველი, ის ხდება ადამიანი, რომ გამოისყიდოს პირველმამის ცოდვა, მაგრამ როგორ ახერხებს ის ამას?- ადამიანურ გენეალოგიაში შემოდის და მთელ კაცობრიობას შემორკებს თავის თავში. ირინეობსს აქვს ასეთი გამონათქვამი, რომ ადამიანთა თაობების სერიას თავის თავში შემოკრებს, რომ ერთობლივად მთელ კაცობრიობას მიჰმადლოს ხსნა. თუმცა ეს მიჰმადლება კვლავ იმას გულისხმობს, რომ პიროვნების ნებაზე ძალადობა არ ხდება. კარიბჭე გაიხსნა ცხონებისა რაც მანამდე დახშული იყო, ამ კარიბჭეში ვინც შევა უკვე ყველა ადამიანის პიროვნული არჩევნის საქმეა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
beks777
პოსტი Mar 7 2011, 01:56 AM
პოსტი #35


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 9-January 11
წევრი № 10,238



გასაგებია რასაც წერთ მაგრამ აქ საქმე რაშია,მოდი გარკვევით დავსვათ ასეთი კითხვა:
ქრისტე როდესაც გამოიცადა უდაბნოში ეშმაკის მიერ ადამიანური ბუნებით:მისი ცოდვით დაცემის ალბათობა იყო თუ არა???
როგორც წმ.იოანე დამასკელი აღნიშნავს და სხვა წმინდა მამებიც უფლის ხორცი დაბადებიდანვე განიღმრთო,და ეს ორი ბუნება მოქმედებდა ერთმანეთთან ზიარებით,ესეიგი აქედან ნათლად ჩანს ქრისტეს ვერასდროს ვერ აცდუნებდა ეშმაკი,რა საჭირო იყო მაშინ მისი გამოცდა,ნუთუ ეშმაკმა არ იცოდა ეს???


--------------------
როგორც სხეულია მკვდარი სულის გარეშე,ასევე მკვდარია რწმენაც საქმის გარეშე.(იაკობ.2,26)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
gabrieli.
პოსტი Mar 7 2011, 02:00 AM
პოსტი #36


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 298
რეგისტრ.: 25-December 09
მდებარ.: გორი
წევრი № 7,861



რათქმაუნდა უფლის დაცემა შეუძლებელი იყო, ეშმაკისთვის ხო დაფარული იყო ქრისტეს ღმერთობა, ეშმაკმა არ იცოდა ქრისტე რომ განკაცებული ღმერთი იყო, თუმცა ეჭვები ჰქონდა.

ედიშერ ჭელიძის ლექცია- ირინეოს ლიონელი- ახალი ადამი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Mar 7 2011, 02:06 AM
პოსტი #37


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



afxazi

მე მაქვს წაკითხული არიანელთა და ნესტორიანელთა ნაშრომები, მონოფიზიტურს პირველად გუშინ გადავხედე... ნელნელა მივიწევ წინ... biggrin.gif

შენ უკვე წმინდანებივით დაიწყე ლაპარაკი, რომ მათ აზროვნება, ინტელექტი და გულწრფელობა არ ეყოთ რომ მართლმადიდებლები ყოფილიყვნენ - ეს კი სიცრუეა...

გრიგოლ ნოსელი რა შუაშია, მოსე როდის განიღმრთო მაგას ვერ მივხვდი რა... biggrin.gif კაცი ცოდავდა მთიდან ჩამოსვლის მერეც... biggrin.gif "ღვთისგან შობილი არავინ სცოდავს..."

პ.ს. არიანიზმი მართლა ზედმიწევნით მესმის, ნესტორიანიზმი ნახევრად ზედმიწევნით და მონოფიზიტობას ნელნელა ვეუფლები... biggrin.gif







--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Mar 7 2011, 02:16 AM
პოსტი #38


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



gabrieli.

ირანეუს ლიონელი რომ სულის უკვდავებას უარყოფდა ამაზე რას გვეტყვი? a075.gif

ჰოოდა, ეშმაკმა არ იცოდა? საცოდავი, ეგ თუ არ იცოდა და... არ იცოდა რომ სასწაულებრივად ჩაისახა? კარგი რა... მან იცოდა რომ ღვთის ძე იყო და ამიტომაც გამოსცადა...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
beks777
პოსტი Mar 7 2011, 02:23 AM
პოსტი #39


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 120
რეგისტრ.: 9-January 11
წევრი № 10,238



ციტატა(gabrieli. @ Mar 7 2011, 02:00 AM) *

რათქმაუნდა უფლის დაცემა შეუძლებელი იყო, ეშმაკისთვის ხო დაფარული იყო ქრისტეს ღმერთობა, ეშმაკმა არ იცოდა ქრისტე რომ განკაცებული ღმერთი იყო, თუმცა ეჭვები ჰქონდა.

ედიშერ ჭელიძის ლექცია- ირინეოს ლიონელი- ახალი ადამი


და დაფიქრდი აბა მაგით არ იზღუდება თავისუფალი ნება?

წმ იოანე დამასკელი ამბობს ადამზე(ამრიგად შექმნა უფალმა იგი ყოველი სიკეთით დამშვენებული და ყოველი სათნოებით გაბრწყინებული,ბუნებით უცოდველი,ბუნებით უცოდველს ვამბობ იმიტომ კი არა რომ ის არ იყო ცოდვის მიმღები(ცოდვის არ მიმღები არის მხოლოდ ღმერთი)არამედ ის უფლებამოსილი იყო სიკეთეში დარჩენისა და წარმატებისა საღვთო მადლის თანამოქმედებით,ანდა სიკეთისაგან უკუმიქცევისა და ბოროტებაში ყოფნისა,რასაც ღმერთი უშვებდა მისი თავისუფალი ნების გამო,ვინაიდან რასაც იძულება ჭირდება ის არ არის სათნოება)

აი ეხლა :

( არამედ ის უფლებამოსილი იყო სიკეთეში დარჩენისა და წარმატებისა საღვთო მადლის თანამოქმედებით,ანდა სიკეთისაგან უკუმიქცევისა და ბოროტებაში ყოფნისა,რასაც ღმერთი უშვებდა მისი თავისუფალი ნების გამო,ვინაიდან რასაც იძულება ჭირდება ის არ არის სათნოება)ამ კონტექსტში ჩამიჯინეთ ქრისტეს ადამიანური ბუნება...


ქრისტე ხო ახალი ადამია ხოდა იყო კი უფლებამოსილი იგი სიკეთეში დარჩენისა და წარმატებისა საღვთო მადლის თანამოქმედებით,ანდა სიკეთისაგან უკუმიქცევისა და ბოროტებაში ყოფნისა,რასაც ღმერთი უშვებდა მისი თავისუფალი ნების გამო ???



--------------------
როგორც სხეულია მკვდარი სულის გარეშე,ასევე მკვდარია რწმენაც საქმის გარეშე.(იაკობ.2,26)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Mar 7 2011, 12:20 PM
პოსტი #40


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



beks777
Otherguy

სხვა პლანეტაზე ხომ არ იმყოფებით? ე.ი. სულ ტყუილად ვწერ.

ვეკამათები მათ, რომლებისთვისაც არიანელობა, ნესტორიანიზმი, მონოფიზიტობა, აპოლინარიზმი, თეოფორე მოფსუესტიელის მოძღვრება, სევეროზ ანტიოქიელის და სხვათა მოძღვრება აბსოლუტურად ერთ სიბრტყეზეა დაყენებული, ანუ მნიშვნელობა არა აქვს ერთი იქნება თუ მეორე. რამდენად ნორმალურია აქ რაიმეს გარკვევა?

როდესაც ამ საკითხზე კამათობთ, ადამიანს სულ მინიმუმ ის უნდა ესმოდეს რა არის ბუნება, რა არის ბუნებითი თვისებები, რა არის ადამიანი, რა არის პიროვნება, ვინ იყო ქრისტე...

beks777

ძალიან ბევრჯერ მოგაქვს იოანე დამასკელის ციტატა, ხოდა იქნებ ნორმალურად გადაგეხედა იოანე დამასკელისთვის და იქ მოგეძია პასუხები. მაგრამ მოგაქვს ციტატები, სრულიად გაურკვეველი აზრით და კიდევ უბრო ირთულებ სწორ გეზს.

Otherguy

ციტატა
მონოფიზიტურს პირველად გუშინ გადავხედე... ნელნელა მივიწევ წინ...


გუშინ ისე დაასკვენი მონოფიზიტური ლოგიკა და ამრთლმადიდებლური დიდად არ განსხვავდება ერთმანეთისგანო, ვიფიქრე იოანე დამასკელსაც კი აჯობა ერესების ცოდნაშითქო biggrin.gif biggrin.gif

ციტატა
შენ უკვე წმინდანებივით დაიწყე ლაპარაკი, რომ მათ აზროვნება, ინტელექტი და გულწრფელობა არ ეყოთ რომ მართლმადიდებლები ყოფილიყვნენ - ეს კი სიცრუეა...


ეს ფაქტია ჩემო ლაშა. მე არ ვაკნინებ მათ ინტელექტს, არც გულწრფელობაში შემაქვს ეჭვი (შეიძლება ვცდები კდიეც), მაგრამ როდესაც ადამიანი მთელ თავის ცხოვრებას რაღაც აზრს უძღვნის, ძნელია მისგან გადახვევა, თუნდაც ეს აზრი აშკარად მცდარი იყოს. ეს უბრალოდ ხიბლია.

ციტატა
გრიგოლ ნოსელი რა შუაშია, მოსე როდის განიღმრთო მაგას ვერ მივხვდი რა... biggrin.gif კაცი ცოდავდა მთიდან ჩამოსვლის მერეც... biggrin.gif "ღვთისგან შობილი არავინ სცოდავს..."


სასწაული კაცი ხარ რა biggrin.gif biggrin.gif

ციტატა
ირანეუს ლიონელი რომ სულის უკვდავებას უარყოფდა ამაზე რას გვეტყვი?


ოჰ, რაღაცაში გამოგვიჭირა laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ირინეოს ლიონელის ანთროპოლოგია, ურთულესია და შეიძლება ითქვას ხანგრძლივი დრო ჭირდება ადმაიანს, რომ ამ სწავლების სიღრმეში ჩაიხედოს და სწორი წარმოდგენა შეიქმნას მასზე. არ დაგვავიწყდეს, რომ საუბარია II-III ს-ის მამაზე, რა დროსაც ტერმინოლოგია იმ ეპოქის ენაზე იყო გადმოცემული და არა დღევანდელი. თუ ეს ყველაფერი არ გაითვალისწინე, მაშინ ისევე დააბრალებ თითოეულს მწვალებლობას, როგორც კირილე ალექსნადრიელს აბრალებდი გუშინ მონოფიზიტობას.

ხარვეზი რაც ირინეოსს ქონდა, ეს შემჩნეულია ეკლესიის მხრიდან და მიჩქმალული არაა, ეს არის ქილიასტური სწავლება. ხოდა ზემდეტი აღმოჩენებისგან, ჩემი თხოვნა იქნება, რომ თავი შეეკავებინა ყველას.

ეხლა, რადგან თქვენსას არ იშლით, მინდა ორი შეკითხვა დავსვა, რომ აქედან გამომდინარე წარიმართოს ჩვენი საუბარი, რადგან, კიდევ ერთხელ ვამბობ, გაურკვეველია ვის და რატომ ვეკამათები. გავარკვიოთ ჯერ ის რისი გვჯერა და გვწამს და ამაზე დავამყაროთ ჩვენი მსჯელობა.

კითხვა კი შემდეგში მდგომარეობს:

1. შეეძლო თუ არა ადამიანს საკუთარი ძალისხმევით დაცემული მდგოამრეობის გამოსწორება? თუ შეეძლო რატომ, თუ არ შეეძლო რატომ.

2. ვინ არის ქრისტე?


რატომ გამოიცადა და ასეთებზე შემდეგ ვიმსჯელოთ.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

5 გვერდი V < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 4th July 2025 - 03:48 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი