![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
George Leluashvili |
![]()
პოსტი
#741
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,088 რეგისტრ.: 27-February 11 წევრი № 10,559 ![]() |
afxazi
ციტატა "რატომ მიწოდებ სახიერს"? - რას ნიშნავს? ანუ იესოს აინტერესებს ჭაბუკის პასუხი, თუ საიდან მიხვდა იგი მის სახიერებას, როცა პირველად ხედავს. აი მაგალითად, შენ რომ ვინმემ ბოროტი ადამიანი გიწოდოს ( ![]() ციტატა დაფარულს? მოიცა ადამიანური ბუნება საღვთო ბუნებას ფარავდა? არ ფარავდა?იგი ხორცში ისეთივე იყო, როგორც ზეციურ საუფლოში? ციტატა ეუფ, ღმრთაების სხივები რას ნიშნავს? ანუ შეძენილ სხივებს? ანუ მასში დამკვიდრებულ ღვთაების სისავსეს.-------------------- ________________________________________________________________________
შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი; შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული; შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი; შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას; შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას. ________________________________________________________________________ |
afxazi |
![]()
პოსტი
#742
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
GIORGI LELUASHVILI
ციტატა მასში დამკვიდრებულ კარგი ახლა ნესტორიანიზმში ნუ გადაიჭრები ხოლმე. რას ქვია დამკვიდრებული. ისე და როგორი წარმოდგენა გაქვს ქრისტესთან დაკავშირებით. ვინ იყო ქრისტე? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
George Leluashvili |
![]()
პოსტი
#743
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,088 რეგისტრ.: 27-February 11 წევრი № 10,559 ![]() |
afxazi
ციტატა კარგი ახლა ნესტორიანიზმში ნუ გადაიჭრები ხოლმე. რას ქვია დამკვიდრებული. " მას შინა დამკჳდრებულ არს ყოველივე სავსება ღმრთეებისა ხორციელად." (კოლასელთა 2, 9) ციტატა სე და როგორი წარმოდგენა გაქვს ქრისტესთან დაკავშირებით. ვინ იყო ქრისტე? მეკაიფები თუ რაშია საქმე? -------------------- ________________________________________________________________________
შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი; შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული; შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი; შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას; შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას. ________________________________________________________________________ |
afxazi |
![]()
პოსტი
#744
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
GIORGI LELUASHVILI
ციტატა მეკაიფები თუ რაშია საქმე? რამე მეტყობა. ციტატა " მას შინა დამკჳდრებულ არს ყოველივე სავსება ღმრთეებისა ხორციელად." (კოლასელთა 2, 9) კარგი იქნებოდა ამ მუხლის შესაბამისი განმარტებაც გენახა. თუმცა კარგი, ეს თემას არ ეხება და ვერც ჩემი შეკითხვის არსი გაიგე. ამიტომ დავდუმდები. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
George Leluashvili |
![]()
პოსტი
#745
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,088 რეგისტრ.: 27-February 11 წევრი № 10,559 ![]() |
afxazi
ციტატა კარგი იქნებოდა ამ მუხლის შესაბამისი განმარტებაც გენახა. ვიცი განმარტებაც და სწორედ მაგ გაგებით გითხარი ის "დამკვიდრებაც". სხვათაშორის, რაც მე ვილაპარაკე მაგ მუხლის განმარტებაზე, აქედან იყო აღებული http://www.orthodoxy.ge/tserili/diachenko/12kvira.htm -------------------- ________________________________________________________________________
შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი; შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული; შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი; შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას; შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას. ________________________________________________________________________ |
afxazi |
![]()
პოსტი
#746
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
GIORGI LELUASHVILI
ციტატა რატო გამიგე ცუდად? რავიცი, ასე ეწერა და... კარგი სხვა კითხვას დავსვამ მაშინ: "და რამეთუ დაეფლა და რამეთუ აღდგა მესამესა დღესა, ვითარცა წერილ არს, 5. და რამეთუ ეჩუენა კეფას და მერმე ათერთმეტთა მათ," (I კორ. 15. 4-5). ამ დროს აშკარად 11 მოციქული იყო (იუდა უკვე გარდაცვლილი იყო). რატომ წერია 12? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
George Leluashvili |
![]()
პოსტი
#747
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,088 რეგისტრ.: 27-February 11 წევრი № 10,559 ![]() |
afxazi
ციტატა რავიცი, ასე ეწერა და... მხოლოდ გკითხე ინტერესის გამო ![]() ციტატა "და რამეთუ დაეფლა და რამეთუ აღდგა მესამესა დღესა, ვითარცა წერილ არს, 5. და რამეთუ ეჩუენა კეფას და მერმე ათერთმეტთა მათ," (I კორ. 15. 4-5).ამ დროს აშკარად 11 მოციქული იყო (იუდა უკვე გარდაცვლილი იყო). რატომ წერია 12? საინტერესოაა ![]() იქნებ მახარებელი იმას გულისხმობს, რომ ჯერ პეტრეს ცალკე ეჩვენა და შემდეგ უკვე პეტრესთან ერთად ეჩვენა დანარჩენებს, ანუ ჯამში 11-ს? -------------------- ________________________________________________________________________
შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი; შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული; შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი; შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას; შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას. ________________________________________________________________________ |
afxazi |
![]()
პოსტი
#748
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
ციტატა და რამეთუ ეჩუენა კეფას და მერმე ათერთმეტთა მათ ეს ეხლა შევამჩნიე, ახალქართულში 12 წერია, ეფრემ მცირის მიერ თარგმნილ სამოციქულოს განმარტებაშიც ათორმეტი. გიორგი ხომ არ ყოფს უბრალოდ. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
George Leluashvili |
![]()
პოსტი
#749
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 5,088 რეგისტრ.: 27-February 11 წევრი № 10,559 ![]() |
afxazi
ციტატა ეს ეხლა შევამჩნიე, ახალქართულში 12 წერია, ეფრემ მცირის მიერ თარგმნილ სამოციქულოს განმარტებაშიც ათორმეტი. გიორგი ხომ არ ყოფს უბრალოდ. კი მარა, დედანში როგორ წერია? -------------------- ________________________________________________________________________
შეიძულე სიმდიდრე და იქნები მდიდარი; შეიძულე დიდება და იქნები დიდებული; შეიძულე შეურაცხება და იქნები უძლეველი; შეიძულე დასვენება და იპოვი მოსვენებას; შეიძულე დედამიწა და იპოვი ზეცას. ________________________________________________________________________ |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#750
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
და ცალკე პეტრეს როდის ეჩვენა?
|
afxazi |
![]()
პოსტი
#751
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
damiane80
ციტატა და ცალკე პეტრეს როდის ეჩვენა? იგულისხმება პეტრეს მიერ აღდგომის დღეს ცარიელი საფლავის ნახვა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#752
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
ციტატა იგულისხმება პეტრეს მიერ აღდგომის დღეს ცარიელი საფლავის ნახვა. რას ამბობ კაცო, ჯერ ერთი წერია, რომ მაცხოვარი ეჩვენა პეტრეს და მერე დანარჩენ 11 -სო ანუ მაცხოვარი და არა ცარიელი საფლავი გარდა ამისა, ცარიელი საფლავი პეტრესთან ერთად ნახა იოანემაც (ერთად იყვნენ), მაშინ პეტრეს ცალკე გამოყოფა რაღა საჭირო იყო, თუ ამას გულისხმობდა მოცულიქული იტყოდა, პირველად ეჩვენა პეტრეს და იოანეს და მერე სხვებსო და მესამე, ცარიელი საფლავი ნახეს მენელსაცხებელმა დედებმა (თანაც პირველებმა ნახეს), მაშინ მოციქულს უნდა ეთქვა პირველად დედებმა იხილესო და ეს ასეც იყო, მარიამმა იხილა პირველად, როგორც სახარება გვამცნობს; ამიტომ, მგონი შენი ახსნა არასწორია, მე ყოველ შემთხვევაში აშკარად შეუსაბამოდ მიმაჩნია ![]() წმინდა მამები როგორ განმარტავენ მაგ ადგილს? |
afxazi |
![]()
პოსტი
#753
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
damiane80
ციტატა ცარიელი საფლავი პეტრესთან ერთად ნახა იოანემაც იოანე არ შესულა შიგნით, ეს წერია ცხადად, არამედ შევიდა პეტრე და მან ნახა პირველად სახვევები. აღდგომის ფაქტი პირველად სწორედ პეტრეს გაეცხადა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#754
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
damiane80 იოანე არ შესულა შიგნით, ეს წერია ცხადად... ოხ აფხაზ, შე რაღა გჭირს კაცო: 1. ერთსა მას შაბათსა მოვიდა მარიამ მაგდალენელი განთიად, ვიდრე ბნელღა იყო, საფლავსა მას ზედა და იხილა ლოდი იგი აღებული კარისა მისგან საფლავისა. 2. რბიოდა და მოვიდა სიმონ-პეტრესა და სხჳსა მის მოწაფისა, რომელი უყუარდა იესუს, და რქუა მათ: აღიღეს უფალი საფლავისაგან, და არა უწყი, სადა დადვეს იგი. 3. გამოვიდა პეტრე და სხუაჲ იგი მოწაფჱ და მოვიდოდეს საფლავად. 4. რბიოდეს ორნივე ზოგად. ხოლო სხუაჲ იგი მოწაფე წინა რბიოდა უადრეს პეტრესსა და მოვიდა პირველად საფლავად. 5. და შთახედა საფლავსა მას და იხილნა ტილონი იგი ხოლო მდებარენი და შინა არა შევიდა. 6. მოვიდა სიმონ-პეტრეცა შემდგომად მისა და შევიდა საფლავად და იხილნა ტილონი იგი მდებარენი. 7. და სუდარი იგი, რომელი იყო თავსა მისსა არა ტილოთა თანა მდებარე, არამედ თჳსაგან შეკეცილი ერთსა ადგილსა. 8. მაშინ შევიდა სხუაჲცა იგი მოწაფე, რომელი მოვიდა პირველად პეტრესა საფლავად. და იხილეს და ჰრწმენა. 9. რამეთუ არღა იცოდეს წერილისაჲ, ვითარმედ: ჯერ-არს მისი მკუდრეთით აღდგომაჲ. 10. წარვიდეს უკუე კუალად თჳსაგან მოწაფენი იგი. ანუ ცხადად წერია, რომ პირველი ტილონი დაინახა იოანემ, გარდა ამისა შემდეგ შევიდა და უშუალოდ საფლავიც ნახა, ამას თავად იოანე გვიყვება სხვათაშორის ![]() გარდა ამისა, გავიმეორებ რაც ზემოთ ვთქვი, მოციქულის სიტყვები "ქრისტე ეჩვენა", ვერ იქნება გაიგივებული "საფლავის ნახვასთან". გაუგებარია ლოგიკა მით უფრო თუ გავითვალისწინებთ მთლიანი წინადადების კონტექსტს "ეჩვენა პეტრეს და შემდეგ 11 მოწაფეს. თერთმეტ მოწაფეს თავად მაცხოვარი ეჩვენა, ამიტომ სრულიად ნათელია, რომ მოციქული აქ გულისხმობს ქრისტეს ნახვას და არა საფლავის მამები რას ამბობენ, როგორია ამ ადგილის განმარტება? |
afxazi |
![]()
პოსტი
#755
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
damiane80
ციტატა ოხ აფხაზ, შე რაღა გჭირს კაცო: მე რა დამემართა? ციტატა შინა არა შევიდა. ციტატა მოვიდა სიმონ-პეტრეცა შემდგომად მისა და შევიდა საფლავად ციტატა მაშინ შევიდა სხუაჲცა იგი მოწაფე ეს ფრაზები მეჩვენება თუ ნამდვილად წერია. იოანე საფლავში არ შესულა პირველი, მან სახვევები შორიდან დაინახა, ხოლო შევიდა მას შემდეგ რაც შიგნით უკვე პეტრე იყო შესული და ამ უკანასკნელის მიერ დათვალიერებული იყო შიგნით ყველაფერი. რაც შეეხება კორინთელთა მიმართ ეპისტოლის ფრაზას (ჯერ ერთი ჩემი ნათქვამი მხოლოდ ჩემი აზრი იყო, რომელსაც უკვე აღარ ვეთანხმები), ცხადადაა ნათქვამი, რომ პირველად პეტრეს ეჩვენა და შემდეგ 12-ს, თორმეტად განმარტავს ოქროპირიც (მთაწმინდელთან რატომ წერია 11 არ ვიცი). -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#756
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
afxazi
ციტატა [მე რა დამემართა? ციტატა შინა არა შევიდა. ციტატა მოვიდა სიმონ-პეტრეცა შემდგომად მისა და შევიდა საფლავად ციტატა მაშინ შევიდა სხუაჲცა იგი მოწაფე ეს ფრაზები მეჩვენება თუ ნამდვილად წერია. კი ნამდვილად წერია და ამიტომ გამიკვირდა ზემოთ რომ ამბობდი: ციტატა იოანე არ შესულა შიგნით, ეს წერია ცხადად... ![]() ![]() ![]() |
afxazi |
![]()
პოსტი
#757
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
damiane80
ციტატა კი ნამდვილად წერია და ამიტომ გამიკვირდა ზემოთ რომ ამბობდი: ვიგულისხმე, რომ პირველი პეტრე შევიდა. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#758
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
damiane80 ვიგულისხმე, რომ პირველი პეტრე შევიდა. ციტატა იოანე საფლავში არ შესულა პირველი, მან სახვევები შორიდან დაინახა, ხოლო შევიდა მას შემდეგ რაც შიგნით უკვე პეტრე იყო შესული და ამ უკანასკნელის მიერ დათვალიერებული იყო შიგნით ყველაფერი კი ბატონო ანუ რომ შევაჯამოთ ერთობლივად ნახეს, პეტრეს შესვლა და შემდეგ იოანეს შესვლა ხდება სავარაუდოდ ხდება მცირე ინტერვალით, თან საგულისხმოა, რომ სახვევები პირველა იოანემ დაინახა. ასე რომ ამ ადგილზე მგონი ვერ ვიტვით, რომ "პეტრეს ეჩვენა მაცხოვარი", რადგან ერთი, რომ პეტრე მარტო არ იყო და მეორეც, არც მას და არც იოანეს მაცხოვარი საერთოდ არ უნახავთ, არამედ ნახეს საფლავი და ტილონი და მესამე, პავლე მოციქულის სიტყვების კონტექსტი ცალსახად მიუთიტებს, რომ ის გულისხმობს უშუალოდ მაცხოვრის ხილვას პეტრეს მიერ და არა მისი საფლავის. აქ გასათვალისწინებელია, რომ ეპისტოლე არ იწერებოდა ღთვისმეტყველთა და მკვლევართათვის. ის იწერებოდა უბრალო ქრისტიანებისათვის და არა მგონია პავლე მოციქულს პეტრეს მიერ საფლავის ნახვა აზრობრივად გაეთანაბრებია მაცხოვრის ნახვასთან, რადგან ნებისმიერი ჩვეულებრივი ადამიანი, რომელიც ამ ტექსტს კითხულობს უეჭველი იფიქრებს, რომ პეტრემ ნახა მაცხოვარი და არა მისი საფლავი და პავლე მოციქულსაც ამის თქმა რომ ნდომოდა იტყოდა პირდაპირ და არა გადატანითი მნიშვნელობით. ანუ კითხვა ძალაშია, რას ნიშნავს ეჩვენა პეტრეს და შემდეგ დანარჩენ 11-ს, როდის ეჩვენა პეტრეს პირველად? |
afxazi |
![]()
პოსტი
#759
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
damiane80
ციტატა პეტრეს და შემდეგ დანარჩენ 11-ს 12-ს, ჩემი კითხვა მდგომარეობა იმაში, თუ რატომ ამბობს პავლე 12-ს, როცა იუდა ამდ როს უკვე გარდაცვლილი იყო. აშკარად 12 წერია მანდ, რადგან ოქროპირი 12-ად განმარტავს ამ ადგილს. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#760
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
damiane80 12-ს, ჩემი კითხვა მდგომარეობა იმაში, თუ რატომ ამბობს პავლე 12-ს, როცა იუდა ამდ როს უკვე გარდაცვლილი იყო. აშკარად 12 წერია მანდ, რადგან ოქროპირი 12-ად განმარტავს ამ ადგილს. ეგ გასაგებია, სხვა რამეა საკითხავი, რას ნიშნავს "ეჩვენა პირველად პეტრეს"? და მერე სხვა მოწაფეებს როდის ეჩვენა მაცხოვარი პეტრეს პირველად, სხვა მოწაფეთა გარეშე? ამ შემთხვევაში, შენი ვერსია საფლავის ნახვის შესახებ მგონი არასწორია მე კი მაქვს ერთი მოსაზრება, მაგრამ ჯერ განმარტებებს ვნახავ და ვიტყვი მერე |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 1st August 2025 - 11:38 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი