IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

13 გვერდი V « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ხატთა შესახებ, გავაანალიზოთ
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 03:17 PM
პოსტი #181


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ციტატა
რატომ გადაგაქვს საუბარი სხვაგან? დაანებე თავი დროებით ილია ჭავჭავაძეს და საქართველოს....



არ გადამაქვს, პირდაპირ უკავშირდება ამ ტემას და ცოტა გაუგებარი რჩება: თუ შენ წმიდანებს თხოვ, რომ ევედროს უფალს შენთვის, ანუ შენი ლოცვა მიუტანოს უფალს, მაშინ როგორღა იძახი, რომ წმიდაო გიორგი იხსენი საქართველოო? ვინ იხსნის საქართველოს შენი ლოცვით, გიორგი თუ იესო?



ციტატა
არ ეწინააღმდეგება, რა თქმა უნდა მაგრამ ხორცში ყოფნა ეკლესიას აძლიერებს, მას მოაწყობს, მით უმეტეს, რომ იმ პერიოდში, როდესაც ეკლესია იქმნება, რა თქმა უნდა ეკლესიებს ჭირდებათ პავლე მოციქული სწორედ ხორცში, აბა ეპისტოლეებს სულში ვერ დაწერდა სასუფევლიდან


როგორც ჩანს ფილიპელთა წერილის არც ისტორიული გარემოება გცოდნია კარგად და ვერც პავლეს და პეტრეს სიტყვები სიტყვები გაიგე.

მოდი პეტრეს სიტყვებს გადავხედოთ.



User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 29 2007, 03:19 PM
პოსტი #182


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Dulos @ Jun 29 2007, 03:17 PM) *

მოდი პეტრეს სიტყვებს გადავხედოთ.



მოდი, აჰა:


Второе Соборное Послание Святого Апостола Петра
14 зная, что скоро должен оставить храмину мою, как и Господь наш Иисус Христос открыл мне.
15 Буду же стараться, чтобы вы и после моего отшествия всегда приводили это на память.


განვიხილოთ: скоро должен оставить храмину мою, как и Господь наш Иисус Христос открыл мне
ანუ რაზეა საუბარი? რომ პეტრე მოციქულს გამოეცხადა, რომ მალე უნდა დატოვოს სხეული,ანუ მიიცვალოს...გავაგრძელოთ: Буду же стараться, чтобы вы и после моего отшествия всегда приводили это на память.

რა წერია აქ? ვნახოთ
Буду же стараться, чтобы вы ....всегда приводили это на память.
ანუ, რომ ეცდება, რომ მისი თხოვნა იქნას შესრულებული, მაგრამ კითხვა, როდის შეეცდება ამას პეტრე მოციქული?, ვნახოთ: после моего отшествия, ანუ, რომელ გასვლაზეა საუბარი? აი რომელზე:

скоро должен оставить храмину мою, как и Господь наш Иисус Христос открыл мне


ე.ი. დასკვნა: წმინდანები იქიდანაც შეგვეწევიან თავისი მეოხებით,მაგრამ რომელი მეოხება აქვთ მათ იქ? ლოცვითი ცხადია, აბა იქიდან ეპისტოლეებს არ წერენ biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 03:21 PM
პოსტი #183


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ციტატა
зная, что скоро должен оставить храмину мою, как и Господь наш Иисус Христос открыл мне. 15 Буду же стараться, чтобы вы и после моего отшествия всегда приводили это на память.



რას ამბობ? არ გადამრიო ეხლა და არ თქვა, რომ პეტრეს სიტყვებიდან გამომდინარე იგი სიკვდილის შემდეგ რამეს გააკეთებს მათთვის. აბა კარგად დაუკვირდი?

რატომ არ ამბობს გაგახსენებთ არამედ იხსენებდეთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 29 2007, 03:23 PM
პოსტი #184


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Dulos @ Jun 29 2007, 03:21 PM) *

რას ამბობ? არ გადამრიო ეხლა და არ თქვა, რომ პეტრეს სიტყვებიდან გამომდინარე იგი სიკვდილის შემდეგ რამეს გააკეთებს მათთვის.


მე იქ ანალიზი დავურთე და შენი ვარიანტი მაინტერესებს, თუ არ გაქვს, ამ ზოგად ფრაზებს ვერ მივიღებ

პ.ს.
აბა დროებით, მოგვიანებით გავაგრძელოთ...ახლა საქმეები მაქვს
უფალი გფარავდეს


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jun 29 2007, 03:28 PM
პოსტი #185


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



Dulos
ციტატა
მაჩვენე ერთი ადგილი წმიდა წერილიდან

ქრისტიანობა მხოლოდ წმინდა წერილი არ არის
დავიწყოთ აქედან

ამიტომ შენი მოთხოვნა, მხოლოდ წმინდა წერილის საფუძველზე მთხოვ განმარტებას, უკვე არაქრისტიანულია


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 03:33 PM
პოსტი #186


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ციტატა
ქრისტიანობა მხოლოდ წმინდა წერილი არ არის


შენი განაცხადი ძალინ სუსტია. აშკარაა პასუხი გიჭირს და როგორც რუსი მეზობლები იტყვიან ხოლმე, ოტგოვორკას ეძებ.


ციტატა
ამიტომ შენი მოთხოვნა, მხოლოდ წმინდა წერილის საფუძველზე მთხოვ განმარტებას, უკვე არაქრისტიანულია


ანუ ქრისტიანისათვის, ბიბლია არაა საკმარისი?

მოდი სხვანაირად ვიტყვი: ბიბლია არაა ქრისტიანობის საფუძველი?

ეგეთ ადამიანს მე ქრისტიანად არა ვთვლი!!! ვისთვისაც არაა ბიბლია საფუძველი. ბიბლია არის ღმერთის სიტყვა; ღმერთის სიტყვა არის იესო ქრისტე; იესო ქრისტე არის ეკლესიის საფუძველი, არის თავად ეკლესია და არის ეკლესიის თავი!!! ეხლა გადაამოწმე რამდენად "არაქრიტიანულია" ჩემი განაცხადი.

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლეონტი
პოსტი Jun 29 2007, 03:35 PM
პოსტი #187


ილოცე!!!
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,990
რეგისტრ.: 7-November 06
მდებარ.: ოთახი
წევრი № 416



ციტატა(Dulos @ Jun 29 2007, 02:33 PM) *

ანუ ქრისტიანს, ბიბლია არაა საკმარისი?

აი მაგას ვერ გებულობთ სწორედ რომ არა.
არა ხოლო პურით ცხონდების კაცი.


--------------------
tamarapaint.com აგრეთვე putkari.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 03:38 PM
პოსტი #188


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ციტატა
არა ხოლო პურით ცხონდების კაცი



სალამი ლეონტი.

მომენატრა შენი ლანძღვა smile.gif smile.gif

რომელ პურზე ლაპარაკობს მანდ იესო ქრისტე და ვის ეუბნევა კარგად წაიკითხე მათეს მე-4 თავი და გაიგებ. და ეგეთი სისულელე მეორედ არა თქვა.

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jun 29 2007, 03:43 PM
პოსტი #189


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



Dulos
ციტატა
ანუ ქრისტიანისათვის, ბიბლია არაა საკმარისი?

მოდი სხვანაირად ვიტყვი: ბიბლია არაა საფუძველი?

ბიბლია არაა საკმარისი


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლეონტი
პოსტი Jun 29 2007, 03:45 PM
პოსტი #190


ილოცე!!!
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,990
რეგისტრ.: 7-November 06
მდებარ.: ოთახი
წევრი № 416



ციტატა(Dulos @ Jun 29 2007, 02:38 PM) *

სალამი ლეონტი.

მომენატრა შენი ლანძღვა smile.gif smile.gif

რომელ პურზე ლაპარაკობს მანდ იესო ქრისტე და ვის ეუბნევა კარგად წაიკითხე მათეს მე-4 თავი და გაიგებ. და ეგეთი სისულელე მეორედ არა თქვა.

თუ მოგენატრა ჩემო დულოს ,მზად ვარ გემსახურო.
შენთვის რაც სიჭკვიანეა ჩემთვის თუ სისულელეა რა ვუყოთ?


--------------------
tamarapaint.com აგრეთვე putkari.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jun 29 2007, 03:45 PM
პოსტი #191


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(კანონისტი @ Jun 29 2007, 03:43 PM) *

Dulos

ბიბლია არაა საკმარისი



ბიბლია საკმარისია,მაგრამ ბიბლიას სრულად წაკითხვა უნდა და იმ ადგილებისაც,სადაც ბიბლია მიანიშნებს, რომ არის კიდევ ზეპირი გადმოცემებიც, რაც ასევე დასაცავია და ამ თვალსაზრისით, ბიბლიის საკმარისობა ნიშნავს მას დაუჯერო და მაშინ საკმარისი იქნება, მაგრამ დაუჯერო, ნიშნავს-ყველაფერში დაუჯერო, ე.ი. იმაშიც,სადაც სიტყვით გადმოცემის შენახვაზეა საუბარი....

პ.ს.
მოკლედ წაკითხულს გაგება უნდა რაშიც პრაბელი არის ხოლმე ხშირად პროტეტანტებში
პ.პ.ს.
ახლა მართლა გავედი


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 03:47 PM
პოსტი #192


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ციტატა
შენთვის რაც სიჭკვიანეა ჩემთვის თუ სისულელეა რა ვუყოთ?



კიდევ იგივეს იმეორებ!!! სირცხვილია როცა ბიბლიას მარო ბაბოსათვის ურევ...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლეონტი
პოსტი Jun 29 2007, 03:52 PM
პოსტი #193


ილოცე!!!
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,990
რეგისტრ.: 7-November 06
მდებარ.: ოთახი
წევრი № 416



ციტატა(Dulos @ Jun 29 2007, 02:47 PM) *

კიდევ იგივეს იმეორებ!!! სირცხვილია როცა ბიბლიას მარო ბაბოსათვის ურევ...

ზედა პოსტი წაიკიტხე, და მერე გაიგე.
ვურევ რა მურაბაა?


--------------------
tamarapaint.com აგრეთვე putkari.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 03:53 PM
პოსტი #194


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ციტატა
ბიბლია საკმარისია,მაგრამ ბიბლიას სრულად წაკითხვა უნდა და იმ ადგილებისაც,სადაც ბიბლია მიანიშნებს, რომ არის კიდევ ზეპირი გადმოცემებიც, რაც ასევე დასაცავია და ამ თვალსაზრისით, ბიბლიის საკმარისობა ნიშნავს მას დაუჯერო და მაშინ საკმარისი იქნება, მაგრამ დაუჯერო, ნიშნავს-ყველაფერში დაუჯერო, ე.ი. იმაშიც,სადაც სიტყვით გადმოცემის შენახვაზეა საუბარი....

პ.ს.
მოკლედ წაკითხულს გაგება უნდა რაშიც პრაბელი არის ხოლმე ხშირად პროტეტანტებში
პ.პ.ს.
ახლა მართლა გავედი



კანუდოსელ

დიდი სიამოვნებით მინდა ამ საკითხზე ვისაუბრო. მოვახერხოთ როგორმე
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ლეონტი
პოსტი Jun 29 2007, 03:54 PM
პოსტი #195


ილოცე!!!
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,990
რეგისტრ.: 7-November 06
მდებარ.: ოთახი
წევრი № 416



ციტატა(Dulos @ Jun 29 2007, 02:53 PM) *

კანუდოსელ

დიდი სიამოვნებით მინდა ამ საკითხზე ვისაუბრო. მოვახერხოთ როგორმე

რად გინდა რო ეგ კაცი მოაცდინო და წყალი ანაყიო?


--------------------
tamarapaint.com აგრეთვე putkari.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jun 29 2007, 03:58 PM
პოსტი #196


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



კანუდოსელი
ციტატა
სადაც ბიბლია მიანიშნებს, რომ არის კიდევ ზეპირი გადმოცემებიც

ამ გაგებით ვიგულისხმე არასაკმარისობა....

ფართო გაგებით საკმარისია


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 04:26 PM
პოსტი #197


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ციტატა
რად გინდა რო ეგ კაცი მოაცდინო და წყალი ანაყიო?



ლეონტი თავი შეიკავე ღვთისმეტყველებაზე ლაპარაკისაგან. ხომ ხედავ რომ არაა შენი საქმე ეს თეოლოგია და რა გააწყალე გული ბოლოსდაბოლოს? შენი საუბარი რომ მხოლოდ წყალია და არაფერი ღირებული, აუცილებლად მე უნდა გითხრა, შენ თავად ვერ ხვდები?

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
alex_b
პოსტი Jun 29 2007, 04:34 PM
პოსტი #198


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 254
რეგისტრ.: 27-February 07
წევრი № 1,210



Dulos
ციტატა
ანუ ქრისტიანისათვის, ბიბლია არაა საკმარისი?მოდი სხვანაირად ვიტყვი: ბიბლია არაა ქრისტიანობის საფუძველი?

დულოს, როგორც მე ვხედავ არის განსხვავება ევანგელიურ და ოთოდოქულ ქრისტიანობას შორის.
ევანგელური, ამ შემთხვევაში პროტესტანტული მიმდინარეობები დაფუძნებულია (ზოგი კი ფიქრობს რომ დაფუძნებულია) სახარებაზე. ანუ აშენებულია სახარების პრინციპებით.
ხოლო ორთოდოქსების მიდგომა ევანგელის მიმართ განსხვავებულია.
მათთვის სახარება არის ეკლესიის ნაყოფი და არა პირიქით. რა თქმა უნდა აქვთ ამის ფიქრის საფუძველი. ხოლო სახარების გაგება ხდება იმ ყველაფრის ფონზე, რაც მათთვის ავტორიტეტულია, როგორიცაა იკონოგრაფია, არქიტექტურა, ზეპირი გადმოცემები, წმიდა მამათა წერილები, საეკლესიო კრებების გადაწყვეტილებები და ა.შ. ანუ სახარება მათ გვერდით დგება და არა მათ ზემოთ, როგორც პროტესტანტების შემთხვევაში. სახარება ორთოდოქსებისთვის მისაღებია, როცა ის იქადაგება ეკლესიის მიერ არა მხოლოდ სიტყვიერად, არამედ ხატების, არქიტექტურის და სხვადასხვა ვიზუალური, სურნელოვანი, თუ მუსიკალური მეთოდების გამოყენებით.
პროტესტანტულ თეოლოგიაში უმთავრესია ავტორიტეტის განსაზღვრება. მათთვის საბოლოო ავტორიტეტს ბიბლია შეადგეს და არა ის, თუ რას ამბობს მისი ეკლესია. ხოლო ორთოდოქსებისთვის ბიბლია ეკლესიის გარეშე არაფერია. და შესაბამისად ავტორიტეტია, თუ რას ამბობს ეკლესია, თუნდაც ბიბლიის შესახებ.

აი ჩემი დასკვნა იმისა, თუ რატომ ვერ ვუგებთ ერთმანეთს ერთი ერის შვილი ხალხი.

ამას პირადადაც გეტყოდი, მაგრამ აქ იმიტომ დავწერე, რომ მაინტერესებს მართლმადიდებლების აზრი (ლეონტის არ ვგულისხმობ wink.gif ) ჩემს ნათქვამზე. შესაძლოა ვცდები ამ დასკვნებში. და კიდევ ერთ კითხვას დავსვამ თქვენის ნებართვით:

როცა ვამბობთ (თუ ამბობთ), რომ ეკლესიაა საბოლოო ავტორიტეტი, ხოლო ამავე დროს ვაცხადებთ, რომ შეიძლება ცდებოდეს ეპისკოპოსი, პატრიარქი, წმიდა მამა და ა.შ., მაინტერესებს აბა ვიღაა ეკლესია? ანუ ვის აქვს იმის უფლება, რომ ილაპარაკოს ეკლესიის სახელით. მართლა ძალიან მაინტერესებს.

და კიდევ მაინტერესებს ”წმიდანად შერაცხვის” პროცედურაზე. ადამიანის ”განმხთობა” შერაცხვის შემდეგ ხდება, თუ ეკლესია უბრალოდ ცნობს ამ ფაქტს? და თუ სცნობს? მაშინ რის საფუძველზე? აქვე დავამატებდი, რომ ზოგიერთი ადამიანი საუკუნეების მერე ”განკვეთეს ეკლესიიდან” ზოგი კი ასევე გვიან ”შერაცხეს” წმიდანად. რა გარანტია გვაქვს, რომ ვისაც ეხლა ვევედრებით ”ევედროს ქრისტესა ღმერთსა შეწყალებად სულთა ჩვენთათვის, არ განიკვეთება ხვალ?” და პირიქით ის, ვინც დღეს განკვეთეს, როგორც მწვალებელი ხვალ (ხვალ პირობითათ) არ იქნება წმიდანად შერაცხული? ისევე, როგორც ანთიმოზ ივერიელის შემთხვევაში? (ეხლახან წავიკითხე და მომეწონა)


--------------------
იესო ქრისტე ჩემი მხსნელია
მე არ დავემონები ცოდვას!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Dulos
პოსტი Jun 29 2007, 04:36 PM
პოსტი #199


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 215
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,219



ალექს ბ

გეთანხმები.

ხომ იცი, ადამიანი თავად ირჩევს ვის მოუსმინოს.


და შენ კითხვაზე პასუხი მეც მაინტერესებს. ნეტა რას გვიპასუხებენ ჩვენი მეგობრები?

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jun 29 2007, 04:51 PM
პოსტი #200


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



alex_b
მოდი რას გეტყვი იცი? შენ პროტესტანტული გაგება დაწერე სახარებისა, და მართლმადიდებლური ჩვენ მოგვანდე

მაგალითად,
ციტატა
იკონოგრაფია, არქიტექტურა, ზეპირი გადმოცემები, წმიდა მამათა წერილები, საეკლესიო კრებების გადაწყვეტილებები და ა.შ. ანუ სახარება მათ გვერდით დგება და არა მათ ზემოთ

ეს არ არის მართალი. მართლმადიდებლებისთვის ბიბლიის თანასწორი მხოლოდ წმინდა გარდამოცემა, ანუ ზეპირი სჯულია.

ციტატა
ხოლო ორთოდოქსებისთვის ბიბლია ეკლესიის გარეშე არაფერია

ეკლესია არის ქრისტეს სხეული, მაცხოვარი თავად უწოდებს თავის თავს ტაძარს... ადამიანს აცხონებს ქრისტე და არა წიგნები, შესაბამისად ავტორიტეტია ქრისტე და არა ბიბლია (როგორც ასეთი)

ციტატა
ვიღაა ეკლესია? ანუ ვის აქვს იმის უფლება, რომ ილაპარაკოს ეკლესიის სახელით. მართლა ძალიან მაინტერესებს.

ეკლესია არის მსოფლიო ეკლესია და არა პატრიარქი. სარწმუნოების სიმბოლოში მართლმადიდებლები ვაღიარებთ, რომ გვწამს "ერთი წმინდა კათოლიკე (საყოველთაო) და სამოციქულო ეკლესია" - აი სწორედ ესაა ავტორიტეტი და ესაა შეუცდომელი, სწორედ მას მიეცა კლიტე განსხნად და დახშობად

პროტესტანტები როდესაც ჩამოშორდნენ კათოლიკებს, მათ "გაიყოლეს" სწავლება წმინდა სამების და სხვათა შესახებ, რომელთა თაობაზე წმინდა წერილი არ საუბრობს. ეს რა გამოდის? შერჩევითაა რწმენა წმინდა წერილისგარეთა დოგმატებზე?

მე ადრეც ვთქვი და ახლაც ვიმეორებ, რომ მოციქულთა ხელით დაწერილად წოდებულ უამრავ წიგნთაგან სწორედ რომ მსოფლიო კრებამ შეარჩია მართალი, შეურყვნელი წიგნები და მათ წმინდა წერილი უწოდა (ძირითადად ახალ აღთქმაზეა საუბარი). სწორედ აქედან გაჩნდა ტერმინი "კანონიკური წიგნი", ანუ საეკლესიო კანონებით დამტკიცებული წიგნი

ახლა მაინტერესებს, თუკი მსოფლიო კრებას და მის მონაწილე წმინდა მამებს პროტესტანტები წმინდა წერილის შერჩევაში უჯერებთ, სხვა საკითხებში რაღას ერჩით? ის, რომ იუდას, პეტრეს თუ ფილიპეს "სახარებები" მცდარია, წმინდა მამებისა და მსოფლიო კრებებისაგან გაიგეთ, რატომ სხვა რამეებს აღარ/ვეღარ იგებთ?

ციტატა
ადამიანის ”განმხთობა” შერაცხვის შემდეგ ხდება, თუ ეკლესია უბრალოდ ცნობს ამ ფაქტს?

წმინდანად შერაცხვა არის მხოლოდ "ამქვეყნიური" აქტი. იმქვეყნად შერაცხული პირისათვის არაფერი იცვლება კანონიზაციისას

ციტატა
და თუ სცნობს? მაშინ რის საფუძველზე?

საფუძველი სხვადასხვაა. ესაა მის სახელთან, საფლავთან, ნივთებთან დაკავშირებული სასწაულები, საღვთო გამოცხადება. ყოველივე ეს კანონიზაციის დასაწყისია. ამის შემდეგ ხდება (წმ. სინოდის მიერ) განხილვა იმისა, თუ როგორი ცხოვრების წესით ცხოვრობდა. განსხვავდება კანონიზაცია ღირს მამად, მართლად და მოწამედ (სხვადასხვა კრიტერიუმებია). ყოველივე ამის შემდეგ წმინდა სინოდი დაადგენს, რომ ადამიანი თავისი ცხოვრებით ღირსია იწოდოს "უფლის წმიდად"....

ციტატა
რა გარანტია გვაქვს, რომ ვისაც ეხლა ვევედრებით ”ევედროს ქრისტესა ღმერთსა შეწყალებად სულთა ჩვენთათვის, არ განიკვეთება ხვალ?” და პირიქით ის, ვინც დღეს განკვეთეს, როგორც მწვალებელი ხვალ (ხვალ პირობითათ) არ იქნება წმიდანად შერაცხული? ისევე, როგორც ანთიმოზ ივერიელის შემთხვევაში? (ეხლახან წავიკითხე და მომეწონა)


ჩემო ძმებო, ჩვენ ჯერ უპირველესზე არ შევთანხმებულვართ - ძალუძთ თუ არა წმინდანებს (ზოგადად) ჩვენთვის ევედრონ უფალს? თუკი ამას გასცემთ დადებით პასუხს, მერე ვიმსჯელოთ მაგ კითხვის პასუხზე. ისევ გიმეორებთ, ხომ გჯერათ ის მაინც, რომ მოციქულები სასუფეველში არიან? შეიძლება კი მათ ვევედროთ? თუ არა, რატომ? განა ღმერთი ცოცხალთა არ არის? მისთვის პავლე მოციქული 67 წლამდეც ცოცხალი იყო და მას მერეც.... რატომ ვქმნით სერიოზულ ბარიერს ხორციდან გასვლასა (ე.წ. სიკვდილი) და იმქვეყნიურ ცხოვრებას შორის

შენ კითხვას გარანტიაზე რაც შეეხება, ეგ ძალიან რთული საკითხია თავად მართლმადიდებლობაშიც, იმიტომ რომ როგორც ვიცი ცალსახა პასუხი არ არსებობს. ისე კი, სჯობს ამაზე კაიროსს დაველოდოთ


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

13 გვერდი V « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 2nd July 2025 - 04:35 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი