სქიზმები ეკლესიის წიაღში, ისტორია და სამართალი |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
სქიზმები ეკლესიის წიაღში, ისტორია და სამართალი |
კანონისტი |
Jul 19 2008, 11:52 PM
პოსტი
#181
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
giorgi 3
ციტატა რაც შეეხება კონსტანტინოპოლის ანუ სტამბოლის საპატრიარქოს, ხომ ვერ მეტყოდით ფინეთის ეკლესია, რომელიც პასექის დღესასწაულს ახალი სტილით ზეიმობს, რაც პირველი მსოფლიო კრების მიერ ანათემას გადაეცა, ანუ არის აშკარა ერეტიკოსი, ვის ექვემდებარება? ერეტიკოსი რა არის იცი? აბა განგვიმარტე. ცუდია, მსოფლიო კრების კანონის დარღვევა, მაგრამ კანონის დარღვევა ჯერ კიდევ არ არის მწვალებლობა... ერესს უფრო დოგმატიკის შეცვლას ეძახიან ხოლმე... Didgori.net რომ მიგვითითე, ძალიან კარგადაც ვეცნობით მაგ საიტს, სამწუხაროდ, ისევე როგორც სხვა სქიზმატებმა, საეკლესიო სამართალი ძალიან სავალალოდ იციან მანდაც (თუ ცოდნა ჰქვია მაგას საერთოდ) და ცდილობენ მსოფლიო კრებათა კანონები თავის ტყავს მოარგონ. მარტო ეკლესიაში სკამების დადგმის "საწინააღმდეგოდ" ნიკეის I კრების მე-20 კანონის მოყვანა რად ღირს... გასაგებია, რომ კანონთა განმარტებებს არ კითხულობენ, მაგრამ იქნებ კეთილი ინებონ ხოლმე და თავად კანონის შინაარსი წაიკითხონ კარგად, მეორედ მაინც !!! -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
daviti_23 |
Jul 20 2008, 02:06 AM
პოსტი
#182
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 284 რეგისტრ.: 22-October 07 წევრი № 3,021 |
ჭუჭრუტანიდან სამყაროს ყურება, ათასი ზრახვების და გულისსიტყვების აყოლა და ყველას დაგმობა , 1 მუჭა თვით აზრებში მყოფი ხალხის წიაღიდან. ამას უნდა შეებრძოლო მოყვასო. მადლი თეორია არაა ,არც ვიღაცის რომელიღაც სჯულისკანონისეულ "აღმოჩენებში" დარწმუნება არაა, არამედ მადლი ცოცხალი ეკლესიის შვილების ხვედრია. მოიხვეჭე მადლი. ვინც მადლი მოიხვეჭა ის არ კამათობს , ის ჩუმათ არის. ვერ იხვეჭ? გადმოდი ჩვენთან. სპირიდონის სიცოცხლე შენ სად დაკარგე მადლი რომ კამათობ?კაი ეხლა კამათში იბადება ჭეშმარიტებაო უთქვამთ ბრძენთ ალბად არ გაგიგიასიჩუმით ხანდახან უფალი გაიცემაო წმინდა მამები რომ გვასწავლიან ალბად არც ეს გაქვს წაკითხულიაი ამიტომ ეს შენი შეფასება თავისი სისავსით არის არასწორი არგუმენტი იყო და დაუპირისპირე არგუმენტი.აი როგორც კაიროს უყვარს.თორე რაც ზევით დაწერე ეგ იცი რას ნიშნავს?თავი დაგვანებე ჩვენიც გვეყოფაო. -------------------- ჭეშმარიტება არის ნათელი და ამავდროულად მარტივი,რომელსაც ჩვენი ბნელი და რთული მისწრაფებების გამო ვერ შევიცნობთ.რაც სწორედ ღრუბელივითაა მზიან ამინდში რომელიც ესოდენ აშორებს ჩვენი თვალთახედვიდან მზეს.
|
giorgi 3 |
Jul 23 2008, 03:40 AM
პოსტი
#183
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 5 რეგისტრ.: 18-July 08 წევრი № 5,355 |
giorgi 3 ერეტიკოსი რა არის იცი? აბა განგვიმარტე. ცუდია, მსოფლიო კრების კანონის დარღვევა, მაგრამ კანონის დარღვევა ჯერ კიდევ არ არის მწვალებლობა... ერესს უფრო დოგმატიკის შეცვლას ეძახიან ხოლმე... Didgori.net რომ მიგვითითე, ძალიან კარგადაც ვეცნობით მაგ საიტს, სამწუხაროდ, ისევე როგორც სხვა სქიზმატებმა, საეკლესიო სამართალი ძალიან სავალალოდ იციან მანდაც (თუ ცოდნა ჰქვია მაგას საერთოდ) და ცდილობენ მსოფლიო კრებათა კანონები თავის ტყავს მოარგონ. მარტო ეკლესიაში სკამების დადგმის "საწინააღმდეგოდ" ნიკეის I კრების მე-20 კანონის მოყვანა რად ღირს... გასაგებია, რომ კანონთა განმარტებებს არ კითხულობენ, მაგრამ იქნებ კეთილი ინებონ ხოლმე და თავად კანონის შინაარსი წაიკითხონ კარგად, მეორედ მაინც !!! პასუხი: პირველ რიგში მინდა გთხოვოთ, რომ ცინიზმი და ასეთი მდაბიო შეძახილები მოიშოროთ, არ ეკადრება უფლის ქმნილებას მაიმუნს მიბაძოს, თუ გაინტერესებთ სიმერთლე, მაშინ არ დავიშურებ არ ძალას და არც დროს, ხოლო თუ მხოლოდ გასართობად წერთ ესეც მითხარით. ახლა რაც შეეხება აღდგომის დღესასწაულის შეცვლას: 1-როგორც უკვე დავწერე გადაცემულია ანათემას ნიკეის პირველი მსოფლიო კრების მიერ (ეს მსოფლიო კრებების შე-საქმეებში წერია ცალკე ოქმად). 2-გაიმეორა ანტიოქიიკრებამ, რომელის ასევე ნიკეი პირველ მსოფლიო კრებას ახსენებს. 3-გადაცემულ იქნა ანათემაზე პასხალიის და თთვენის შეცვლაც 1587წელს კონსტანტინეპოლის ადგოლობრივ კრებაზე. გამეორდა 1593, 1598 წლებში, მაგალითად 1593 წლის კრების ოქმში ვკითხულობთ "ის ვინც არ მისდევს საეკლესიო წეს-ჩვეულებას, არამედ სურს მისდიოს გრიგორიანულ თთვენს (კალენდარს) და აღდგომის დღესასწაულს, ექცევა ანათემის ქვეშ და განიკვეთება ეკლესიიდან და ყოველთა მართლმადიდებელთა საკრებულოდან. 1756 წელს პატრიარქ კირილეს განცხადებაში ვკითხულობთ: "გრიგორიანული კალენდრის მიმღებელი განიკვეთება უფლისაგან." ამიტომ ყველა ვინც ანათემაზე გადაცემულ საკითს კიდევ იქადაგებს და შეეცდება გაამართლოს, არის ერეტიკოსი ანუ ის ვინც არა მარტო დოგმატურ საკითხში, არამედ საერთოდ კრებების მიერ დადგენილ საწავლებას, რომელიც მიიღო და აღიარა ეკლესიამ (რადგან ყოფილა ცრუ კრებებიც) შეცვლის და ასწავლის არასწორედ არის ერესი. აქედან გამომდინარე ის ვინც ეკლესიის მიერ განკვეთილთან ევქარისტულ კავშირშია ისიც იგივე კანონით განკანონდება, რადგან სცნობს მათ ცრუ სწავლებას და ეთანხმება. ახლა დაფიქრდით, შეიძლება მართლმადიდებელს ჰქონდეს კონსტანტინეპოლის ეკლესიასთან რაიმე საერთო? |
KAIROS |
Jun 7 2009, 11:57 AM
პოსტი
#184
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ზემოთ ხსენებულ სქიზმატურ კამათებს სხვაგან გაეცა უკვე პასუხი...
ალბათ ეს კამათიც მთლიანად გადასატანია... ჩვენ გავაგრძელებთ საუბარს ზოგადად განხეთქილებების და სქიზმატების შესახებ . ახლა ზოგადად ჩამოვაყალიბოთ ენციკლოპედიის მიხედვით შიგნით მართლმადიდებლობაში არსებული სქიზემების ნაირსხვაობები: Парасинагога Парасинагога (греч. παρασυναγωγή – самочинное сборище) – форма отступления от Православия, отличная от раскола и ереси тем, что она совсем не касается вероисповедных вопросов, а есть результат нарушения церковной иерархической дисциплины – неповиновение Богоучрежденному священноначалию. Следуя св. Василию Великому, самочинное сборище возникает там, где является непокорный епископ или пресвитер вместе с простым народом, когда они собираются отдельно от Церкви на молитвенные собрания. Например, когда духовное лицо, запрещенное в священнослужении духовной властью, не желая подчиниться ей, соберет вокруг себя других, отделится от Кафолической Церкви и начнет священнодействовать самочинно. Раскол церковный Раскол (греч. σχίσματα - схизма) - нарушение мира и единения с Церковью из-за различий, не связанных с искажением истинного учения о догматах и таинствах. Основатели и последователи движения раскола именуются раскольниками. Раскол следует отличать от других форм вероотступничества – ереси и самочинного сборища (парасинагога). Следуя св. Василию Великому, раскольниками древние святые отцы называли разделившихся в мнениях о некоторых предметах церковных и о вопросах, допускающих уврачевание. По словам выдающегося комментатора канонического права Иоанном Зонара, раскольниками называются те, которые относительно веры и догматов здраво мыслят, но по некоторым причинам отдаляются и образуют свои отдельные собрания. Согласно знатоку церковного права епископу Далматинско-Истринскому Никодиму (Милашу), расколы образуют те, кто «иначе мыслят о некоторых церковных предметах и вопросах, кои, однако, легко могут быть примирены». По мнению св. Игнантия Брянчанинова, расколом должно быть названо «нарушение полного единения со Святою Церковью, с точным сохранением, однако, истинного учения о догматах и таинствах». Сопоставляя раскол с ересью, св. Иоанн Златоуст утверждает, что «раскол есть не меньшее зло, чем ересь» Св. Киприан Карфагенский учит: "Помните, что основатели и руководители раскола, нарушая единство Церкви, противодействуют Христу, и не только второй раз Его распинают, но раздирают Тело Христово, а это такой тяжкий грех, что кровь мученическая не может загладить его". Епископ Оптат Милевитский (IV век) считал раскол одним из величайших зол, – большим, чем человекоубийство и идолопоклонство. საინტერესოა სქიზმის შესახებ ეს სტატია ბრიანჩანინოვისა Понятие о ереси и расколе Святые Отцы, святитель Игнатий (Брянчанинов) http://azbyka.ru/dictionary/06/bryanchanin...e_o_eresi.shtml -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მნათე |
Jun 7 2009, 05:43 PM
პოსტი
#185
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 |
ციტატა სქიზმას ქრისტიანულ ეკლესიაში 1054 წელს დაედო საფუძველი და არასდროს გამოსწორდება. სიქზმას არ დასდებია საფუძველი 1054 წელს და არც ეს თარიღი ყოფილა გახლეჩვის დასაწყისი. ცუდია როცა პოლიტიკური ენა, დემაგოგიურად ხდება თეოლოგიური, ხოლო ტერმინოლოგია ქრისტიანობის კრედო. ჩემი აზრით სრული გახლეჩვის დასაბამი XVII საუკუნეა. -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
KAIROS |
Jun 10 2009, 02:45 AM
პოსტი
#186
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ციტატა სრული გახლეჩვის დასაბამი XVII საუკუნეა. აქ ამაზე არ ვსაუბრობთ; ისე კი განხეთქილება დაიწყო მაშინ როცა დაიწყო, ანუ მე-11 ს.ში, გაღრმავდა კონსტანტინეპოლის დარბევის და შემდეგ დაცემის დროს, მერე ასევე მე.17 ს.შიც, მე-19 შიც და ა.შ. ანუ განხეთქილება მოხდა მაშინ, როცა მოხდა, დანარჩენი დროის შესაბამისი ქმედებებია, ან ვშორდებოდით ან ვახლოვდებოდით, ბევრ რამეზეა დამოკიდებული. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
თამარ |
Jul 23 2009, 02:32 PM
პოსტი
#187
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 114 რეგისტრ.: 17-November 08 მდებარ.: საქართველო, ბორჯომი წევრი № 5,960 |
daviti_23
გამარჯობა, დავით! დიდად გათვითცნობიერებული არ ვარ ასეთ საკითხებში, მაგრამ იოანე კრონშტადტელი ოფიციალურად შერაცხული რუსი უდიდესი წმიდანია, რომელიც მე მგონი არავითარ სქიზმაში არ ყოფილა და ამ თემაში მგონი ვერ ჯდება. ისე, სიცოცხლეში რომ მაშინდელი ზოგიერთი იერარქი არც თუ ისე კარგად უყურებდა რუსი ერის დიდ მამას, ამაზე კი წამიკითხავს. წმინდა იოანე 1908 წელს გარდაიცვალა, თუ არ მეშლება. მანამდე იწინასწარმეტყველა რუსეთის სამეფო კარის დაღუპვა და შემდგომი საშინელი მოვლენები. ეს ყველაფერი არის რუსულ საეკლესიო საიტებზე. ახლა რაც შეეხება წმინდა სერაფიმე როუზს, ისიც აღიარებულია ჩვენი ეკლესიის მიერ, რამდენედაც გამიგია, და ახლა ეჭვი შემეპარა, ხომ არ ვცდები? ის კი არა, მეუფე დიმიტრის (შიოლაშვილი) ნაშრომიც კი შემხვედრია მის შესახებ. |
კანუდოსელი |
Jul 25 2009, 11:50 PM
პოსტი
#188
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 |
ახლა რაც შეეხება წმინდა სერაფიმე როუზს, ისიც აღიარებულია ჩვენი ეკლესიის მიერ, რამდენედაც გამიგია, და ახლა ეჭვი შემეპარა, ხომ არ ვცდები? ის კი არა, მეუფე დიმიტრის (შიოლაშვილი) ნაშრომიც კი შემხვედრია მის შესახებ. ვინაა წმიდანი? აი ამის დამწერი: http://church.ge/index.php?showtopic=3044&st=19 წმინდანი კი არა მგონი ვერ იყო საწყალი...ხან აგინებდა მართლმადიდებლებს, ხანაც ინანიებდა, ხან არ იხსენიებდა საკუთარ ეპისკოპოსს და საერტოდ ის მოღვაწეობდა ეკლესიაში, რომელიც იყო სქიზმატური -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
გიორგი |
Jul 26 2009, 12:03 AM
პოსტი
#189
|
მეცნიერი & ხელოვანი ჯგუფი: Members პოსტები: 7,905 რეგისტრ.: 18-November 06 წევრი № 491 |
სერაფიმ როუზი იყო ძალიან საშიში ფანტასტი...
მისი ერთ-ერთი ნაშრომის "სიტყვა მართლისა სარწმუნოებისა" ბოლო თავი, რომელიც უცხოპლანეტელებს მიეძღვნა არის მართლმადიდებული ფანტასტიკური ნაწარმოები და არაფრით არ ჩამოუვარდება აიზეკ აზიმოვს და სტანისლავ ლემს. მას ძალიან "კარგად" აქვს მოყვანილი და განხილული I, II, III, IV, V და VI რიგის ახლო კონტაქტები უცხოპლანეტელბთან, მათი კოსმოსური ხომალდების კატასტროფების თვითმხილველები და ასევე სამგზავრო ლაინერების მფრინავების ახლო კონტაქტები "მფრინავ თეფშებთან", რომლის საფუძველზე დადგინდა რომ უცხოპლანეტელების ფენომენი არის ეშმაკის გამოვლინება. და ეს ყველაფერი ფანტომური შიზოფრენიის გამოვლინება არ არის ნეტავი? -------------------- My Favourites:
Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs. Georgia & Italy, as National Teams. Katie Melua, as a Musician. Stephen Hawking, as a Scientist. 'Contact' (1997), as a Film. 'Don Quixote', as a Novel. Miguel de Cervantes, as a Writer. Ayrton Senna, as F1 Racing Driver. |
მხევალი ნინო |
Jul 26 2009, 12:30 AM
პოსტი
#190
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
კანუდოსელი
ციტატა წმინდანი კი არა მგონი ვერ იყო საწყალი... ფრთხილად კანუდოს. მახოსვს , ეკა გეწინააღმდეგებოდა. გიორგი ციტატა უცხოპლანეტელბის ფენომენი შენ ახსენი უცხოპლანეტელების ფენომენი -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
თამარ |
Jul 27 2009, 11:57 AM
პოსტი
#191
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 114 რეგისტრ.: 17-November 08 მდებარ.: საქართველო, ბორჯომი წევრი № 5,960 |
კანუდოსელი
მაპატიეთ, მე შეიძლება ბევრი რამ არ ვიცი, მაგრამ ნამდვილად ვნახე მისი ნაწარმოები სულის შესახებ, რომელიც დაბეჭდილია მეუფე დიმიტრის (შიოლაშვილი) კურთხევით. უნდა შევასწორო, შემეშალა წინა პოსტში: ავტორობით კი არა, მისი კურთხევით. გუგლში ძებნისას შემხვდა წიგნის საკითხავი ვერსია, pdf-ის ფაილი, რომელსაც ზუსტად ჰქვია: "სული გარდაცვალების შემდეგ", ავტორია სერაფიმე როუზი, რედაქტორ-გამომცემელი დეკანოზი ბესარიონ მენაბდე. თუ დაგაინტერესებთ, შემიძლია, გამოგიგზავნოთ. მე მის წმიდანობაზე ვერ გეტყვით დაჟინებით, მაგრამ ვერ იყოო, ნუ იტყვით, ნუ მიაყენებთ სასულიერო პისრ შეურაცხყოფას, თუნდა ასეც გეგონოთ. იმიტომ რომ არ იცით სინამდვილეში. ვერ იყოო, მამა გაბრიელზეც ამბობდნენ დიდხანს. ბევრს დღესაც უჭირს დაჯერება, რომ არ იყო ლოთი. ხშირად ასეთი მოღვაწეების საქციელი გარშემომყოფთათვის გაუგებარია და მხოლოდ დიდი ხნის მერე ხდება გასაგები. ან არ ხდება... რადგანაც წმიდანად შერაცხვა ხდება ღმერთის მიერ, და არა ადამიანთა მიერ, ადამიანები კი მხოლოდ ხვდებიან ამას სხვადასხვა ნიშნების გამოვლენის შემთხვევაში, როგორიცაა კურნებები და ა.შ., და აკანონებენ, ან სულაც ვერ ხვდებიან... ისე, ძალიან კატეგორიული თუ ვიქნებით მსჯელობებისას, შეიძლება, შეგვეშალოს რაღაცა და მერე, მიხვედრისას, სანანებელი გაგვიხდეს. |
KAIROS |
Dec 6 2009, 04:49 AM
პოსტი
#192
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
მოდი ახლა შევაჯამოთ მთელი აქ ნაწერი და მერე ისევ მივუტრიალდებით ზოგ საკითხს:
ინფორმაციისთვის:ეს კაცი დაიბადა (მოინათლა) და გარდაიცვალა მსოფლიო საპატრიარქოებიდან სქიზმაში - მის ეკლესიას: რუსეთის საზღვარგარეთული ეკლესია - არ ცნობდა არც მოსკოვი, არც საქართველო და რაც მთავარია არც მსოფლიო საპატრიარქო მოკლედ ეს ადამიანი ძალიან მოდაშია რატომღაც დღეს, მაგრამ ის მართლმადიდებელი ეკლესიის წევრი არ ყოფილა არასოდეს. ერთერთი მისი სტატია დასათაურებულია ასე: Что такое сергианство, სადაც ის სერგიანული ერესის მიმდევრებს უწოდებს მოსკოვის საპატრიარქოს და მათთან ერთად ცხადია ჩვენც, რადგან საზღვარგარეთული ეკლესიის მაშინდელი პოზიციის თანახმად ჩვენ მოვიაზრებით ამ ეკლესიის იურისდიქციაში აი რა სიტყვებით მთავრდება მისი სტატია: Сергианство было не просто «не право», нет, в его выборе церковной политики было нечто гораздо худшее: сергианство было предательством Христа, основанным на компромиссе и соглашении с духом мiра сего. Сергианство явилось тем неизбежным результатом, к которому приводит церковная политика, руководимая земной логикой, а не разумом Христовым. (Стр.12–21). სერგიანელობა იყო არა უბრალოდ «მტყუანი», არა, საეკლესიო პოლიტიკის მისეულ არჩევანში იყო რაღაც გაცილებით უარესი: სერგიანელობა იყო ქრისტეს ღალატი, დამყარებული კომპრომისზე და ამა ქვეყნის სულთან თანხმობაზე. სერგიანელობა მოგვევლინა იმ გარდაუვალ შედეგად, რომლისკენაც მივყავართ მიწიერი ლოგიკით და არა ქრისტეს გონებით წარმართულ საეკლესიო პოლიტიკას სერაფიმე როუზი - ფრთხილად, სქიზმის ქადაგებაა 1) და ამასთან დაკავშირებით ბმულს/წყაროს ხომ არ მოგვაწოდებთ? ვინაიდან ინფორმაცია წმინდანების ცნობაზე ჯერ არ მსმენია. ამ ეკლესიებს შორის კანონიკური ურთიერთობის აღდგენის აქტში (http://www.mospat.ru/index.php?mid=275) ამაზე არაფერი არ წერია. 2) სერაფიმ როუზი არცაა წმინდანად შერაცხილი. http://en.wikipedia.org/wiki/Seraphim_Rose 3) სერაფიმე როუზი სქიზმაში იყო - ეს არის ფაქტი. 4) რამდენადაც ვიცი, მხოლოდ სერბულ ეკლესიას ქონდა ევქარისტული კავშირი რუსეთის საზღვარგარეთულ ეკლესიასთან, მაგრამ ყველა სხვა მართლმადიდებლურ ეკლესიას (მათ შორის ქართულს) მათთან კავშირი არ ქონდათ. 5) არ დაგვავიწყდეს, რომ რუსეთის საზღვარგარეთული ეკლესია არ ცნობდა ჩვენი ეკლესიის ავტოკეფალიას. ციტატა ეს რუსეთის ეკლესიამ უკვე მოაგვარა და ჩვენთვის პრობლემად რატომ უნდა იქცეს ვერ ვხვდები და ოფიციალურად ჩვენმა ეკლესიამ და რუსეთის ყოფილმა საზღვარგარეთულმა ეკლესიამ დააფიქსირეს თავისი პოზიციები ერთმანეთის მიმართ (განსაკუთრებით იხილეთ (5))? რამდენადაც ვიცი, ჯერ არა. ასეთი ცნობა არ ყოფილა და ასე "ერთიანად ცნობა" არც იქნებოდა, ვინაიდან ეკლესია თითოეულ პიროვნების კანონიზაციას ცალკე ეკიდება და დეტალურად იკვლევს მის ცხოვრებას. ანუ ხდება წმინდანის სახელდებით ცნობა. სწორედ მასე მოხდა სამეფო ოჯახის კანონიზაცია და მასე მოხდა წმ. იოანე მაქსიმოვიჩის აღიარებაც როგორც წმინდანისა. მაგრამ ეს პროცესი (წმინდანთა ცნობა) ჯერ არ დასრულებულა და ამაზე მუშაობს სპეციალური კომისია დღესაც (და ეს მღვდელი იცნობს ამ კომისიას). საკმაოდ ბევრია ჯერ გასავლელი. ხოლო იმ პირების განხილვა, რომელზეც სრული ინფორმაცია ჯერ არ მოიპოვება დროებით განხილვის გარეთ რჩება. მაქსიმოვიჩი კი, რომელსაც პირადად დიდ პატივს ვცემ, საერთოდ საინტერესო ფიგურაა, ცნობილია რომ ის, სქიზმურ ეკლესიაში მყოფი, პროსკომიდიაზე ყოველთვის იხსენიებდა მოსკოვის პატრიარქს როგორც პატრიარქს: «Я каждый день на проскомидии поминаю Патриарха Алексия. Он Патриарх. И наша молитва всё-таки остается. В силу обстоятельств мы оказались отрезаны, но литургически мы едины. Русская Церковь, как и вся Православная Церковь, соединена евхаристически, и мы с ней и в ней. А административно нам приходится, ради нашей паствы и ради известных принципов, идти этим путем, но это нисколько не нарушает таинственного единства всей Церкви» ამას კი მივყავართ თემისაკენ, თუ სად გადის ეკლესიის საზღვარი? ეს კი ცალკე თემაა... მღვდელმონაზონ დამასკინის მიერ ციტირებული როუზის ეს გამონათქვამი: Мы уже сейчас живем в век “онечестивившихся” епископов, о которых предсказывал преподобный Серафим, и уже сейчас повсюду встречается скрытое в той или иной мере или явное неповиновение епископам, и это становится духовной необходимостью დაიწყოს და არკვიოს როდის თქვა მან ეს? თუ მართლა დაუჯეროს სერაფიმე როუზს რომ დღეს მართლაც ქრისტიანობის ნორმაა ეპისკოპოსების მიმართ დაუმორჩილებლობა? არც სიძულვილი მაქვს როუზის მიმართ, და არც სხვა რამე, იარლიყების მოკერებაც ძალიან შორსაა ჩემგან მე არ ვიცი ცხონდა თუ არა როუზი, მე ვიცი ერთი რამ, რომ ის იყო 1. სქიზმაში და 2. მისი უამრავი გამონათქვამი პირდაპირ ან არაპირდაპირ ეკლესიის ერთობას ეწინააღმდეგება. ციტატები ზემოთ არის... პირველი მცდელობის შემდეგ, რომ რუსეთის ეკლესიას შეენარჩუნებინა ურთიერთობა მის საზღვარგარეთ მყოფი ნაწილთან, მალევე გადავიდა კონფლიქტში: 1934, 9/22 июня -- митр. Сергий (Страгородский) запрещает в служении клир РПЦЗ 1943 3/16 окт. -- вышло постановление Архиерейского Собора о непризнании патриаршества митр. Сергия (Страгородского). ამის შემდეგ გავიდა ათწლეულები და ისევ : 1990, 14/27 июля -- Архиерейский Синод РПЦЗ не признал избрания патриарха МП Алексия II http://www.russia-talk.com/dates.htm აქედან ცხადია, რომ უკვე სქიზმაა, ანუ სქიზმა არის როცა სწავლება არის ერთი, ანუ არაა დოგმატური სხვაობა, მაგრამ არის დაუმორჩილებლობა იერარქიისადმი და თვითნებური მმართველობა. რასაც რათქმაუნდა მოყვა კიდეც მცდარი ნაბიჯები: 1992, 25 ноября/8 дек. -- архиерейский синод РПЦЗ вступил в евхаристическое общение с румынской старостильной церковью. 1994, 2/15 июля -- Архиерейский Синод РПЦЗ вошёл в евхаристическое общение со старостильным синодом митрополита Киприана и с болгарскими старостильниками http://www.russia-talk.com/dates.htm Т.е. было евхаристическое общение с раскольниками. რუმინელ, ბულგარელ და ბერძელ( კვიპრიანეს სინოდი) სქიზმატიკოსებთან ( განხეთქილებაში მყოფ) ევქარისტიული კავშირი უდიდესი შეცდომა იყო რ.ს.მ.ე-სი, ღვთის მადლით მალევე გამოასწორეს... ამავდროულად არის სხვა ბარიერები, იგივე ჩვენი, საქართველოს ავტოკეფალურ ეკლესიას არ ცნობდა ( ახლა არ ვიცი რა პოზიცია აქვთ) რ.ს.მ.ე და შესაბამისად არც მის პატრიარქს, საქართველოს ეკლესია მათთვის ისევ ის საეგზარქოსო იყო რუსეთის სინოდის ქვეშ არსებული... ასე რომ სქიზმა იყო, რასაც ადასტურებს ის რომ მათთან ევქარისტიული კავშირი გაწყვეტილი ქონდა ყველა ეკლესიას, გარდა სერბულისა, ესეც საკითხის სირთულის დეტალია, თუმცა გამონაკლისი კანონს არ არღვევს... დიდება ღმერთს ეს განხეთქილება ( თუ სქიზმა არ მოგვწონს ტერმინად განხეთქილება შეიძლება გამოვიყენოთ, როცა წარსულში რ.ს.მ.ე-ზე ვისაუბრებთ) უკვე აღარ არის... თუმცა ჯერ რაიმე ქართულ სამრევლოზე იქ საუბარიც კი ზედმეტია, მითუმეტეს ისეთი უკიდურესი სქიზმატური აზროვნებისა, რაც მითითებულ ვებ.გვერდზე იყო მოყვანილი... 1. ლავრის ჯგუფის შეერთებით მოხდა ორად გახლეჩილი რუსული ეკლესიის გაერთიანებისაკენ დიდი ნაბიჯის გადადგმა 2. ვინც ჯერ არ შეერთებია მოსკ. საპატრიარქოს იმყოფება სქიზმაში და არაა ევქარისტიულ კავშირში,მათ შორის არც ჩვენს საპატრიარქოსთან 3. ულტრაკონსერავტორთა ჯგუფი რომელსაც შენ მხარს უჭერ, არ ცნობს საქართველოს ეკლესიის ავტოკეფალიას და საერთოდ ახლაც გუბერნიად განგვიხილავს 4. ანათემას ლავრის მიერ იქნა გადაცემული ცრუეკუმენიზმად სახელდებული განშტოებათა თეორია და ზოგი დასაგმობი პროტესტანტული აზრი, და არა მსოფლიო საეკლესიო საბჭოში ყოფნა, რაც ძალიან მარტივი ღვთისმეტყველებით რომ გითხრა, არც შეიძლება იქნეს გადაცემული, რადგან დიალოგი კი არ გადაეცემა ანათემას, არამედ ცრუ სწავლება, ამიტომ მთელი მსოფლიო მართლმადიდებლური სამყარო არის საბჭოში, გარდა საქართველო, სერბეთისა და ბულგარეთისა, თუმცა ეს უკანასკნელნი მართალია იქ არ არიან, მაგრამ ეს მიაჩნიათ საკუთარ არჩევანად და არა რაიმე მართლმადიდებლობის დაცვად ან დარღვევად, ამიტომაც უპრობლემო ევქარისტიული კავშირი აქვთ მსოფლიო საპატრიარქოსთან,რუსეთის, რუმინეთის საპატრიარქოებთან და სხვა მართლმადიდებლურ ეკლესიებთან 5. იოანე მაქსიმოვიჩი და სხვები რუსეთის ეკლესიის მიერაც არიან ან მოხდება მათი აღიარება წმიდანებად და შესაბისად, ჩვენც საქართველოს ეკლესიის შვილებს მიგვაჩნია ან მივიჩნევთ საერთო წმიდანებად, აქაა საუბარი იმ სქიზმატურ აზროვნებაზე რასაც შენ ატარებ და მოძრაობაზე რაც სამწუხაროდ სჩანს ვიტალის მიმართულებაში, თორემ კონკრეტულად სქიზმა შეიძლება ითქვას აწი უფრო დაერქმევა დარჩენილ ვიტალის მიმდევრებს, ვიდრე წინ, როცა იყო დიალოგი, იყო მცდელობები და მივიღეთ ნაწილობრივი გაერთიანებაც. Парасинагога Парасинагога (греч. παρασυναγωγή – самочинное сборище) – форма отступления от Православия, отличная от раскола и ереси тем, что она совсем не касается вероисповедных вопросов, а есть результат нарушения церковной иерархической дисциплины – неповиновение Богоучрежденному священноначалию. Следуя св. Василию Великому, самочинное сборище возникает там, где является непокорный епископ или пресвитер вместе с простым народом, когда они собираются отдельно от Церкви на молитвенные собрания. Например, когда духовное лицо, запрещенное в священнослужении духовной властью, не желая подчиниться ей, соберет вокруг себя других, отделится от Кафолической Церкви и начнет священнодействовать самочинно. Раскол церковный Раскол (греч. σχίσματα - схизма) - нарушение мира и единения с Церковью из-за различий, не связанных с искажением истинного учения о догматах и таинствах. Основатели и последователи движения раскола именуются раскольниками. Раскол следует отличать от других форм вероотступничества – ереси и самочинного сборища (парасинагога). Следуя св. Василию Великому, раскольниками древние святые отцы называли разделившихся в мнениях о некоторых предметах церковных и о вопросах, допускающих уврачевание. По словам выдающегося комментатора канонического права Иоанном Зонара, раскольниками называются те, которые относительно веры и догматов здраво мыслят, но по некоторым причинам отдаляются и образуют свои отдельные собрания. Согласно знатоку церковного права епископу Далматинско-Истринскому Никодиму (Милашу), расколы образуют те, кто «иначе мыслят о некоторых церковных предметах и вопросах, кои, однако, легко могут быть примирены». По мнению св. Игнантия Брянчанинова, расколом должно быть названо «нарушение полного единения со Святою Церковью, с точным сохранением, однако, истинного учения о догматах и таинствах». Сопоставляя раскол с ересью, св. Иоанн Златоуст утверждает, что «раскол есть не меньшее зло, чем ересь» Св. Киприан Карфагенский учит: "Помните, что основатели и руководители раскола, нарушая единство Церкви, противодействуют Христу, и не только второй раз Его распинают, но раздирают Тело Христово, а это такой тяжкий грех, что кровь мученическая не может загладить его". Епископ Оптат Милевитский (IV век) считал раскол одним из величайших зол, – большим, чем человекоубийство и идолопоклонство. საინტერესოა სქიზმის შესახებ ეს სტატია ბრიანჩანინოვისა Понятие о ереси и расколе Святые Отцы, святитель Игнатий (Брянчанинов) http://azbyka.ru/dictionary/06/bryanchanin...e_o_eresi.shtml როუზი იყო და მოკვდა სქიზმაში, დანარჩენი ღმერთმა უწყის და მოვრჩეთ ამ თემაზე, მე კი დიდი ხნის უკან დაწყებულს გავაგრძელებ: რუსები: რუსულ წიაღში ასეთი სიტუაციაა * 1666 წ. სტაროვერების გამოყოფა, არ გაიზიარეს რეფორმები * 1922-1927 წ. - Обновленчество მცირე სქიზმა კომუნისტურ რეჟიმისისას * 1927 წ- რ.ს.მ.ე -ს ჩამოყალიბება, ანტისერგიანული სქიზმა * 1992 წ- სქიზმების დასაწყისი უკრაინაში, მოლდოვეთში და ესტონეთში, უკრაინაში და მოლდოვეთში დაიწყო მძიმე პერიოდი 1) ნაწილი დარჩა რუსეთის საპატრიარქოში 2) ნაწილი გადავიდა რუმინეთის საპატრიარქოში 3) უკრაინაში ჩამოყალიბეს "საკუთარი საპატრიარქო" ესტონეთში კი კონსტანტინეპოლის საპატრიარქოს ეპარქიები თვითნებურად შეუერთდა რუსეთის საპატრიარქოს... ბერძნები ბერძნული მართლმადიდებლური ჭეშმარიტი კალენდრის ალტერნატიული სინოდი (ე.წ. კვიპრიანეს სინოდი) - ჭეშმარიტი მართლმადიდებლური ეკლესია საბერძნეთში (ე.წ. კირიაკეს სინოდი) - საბერძნეთის ნამდვილ მართლმადიდებელთა ეკლესია (ე.წ. ქრიზისტომოსის სინოდი) - საბერძნეთისა და საზღვარგარეთის ნამდვილ მართლმადიდებელთა ეკლესია (ე.წ. მაკარის სინოდი) ესეც სხვა დარჩენილები: მართლმადიდებლური ეკლესიები, რომლებიც არ არიან ევქარისტიულ კავშირში დანარჩენებთან ეკლესიები: ბელორუსიის ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესია შეიქმნა 1922 წლის 23 ივლისის კრებაზე და გამოეყო პოლონეთის მართლმადიდებელ ეკლესიას. 1940-იან წლებში ბოლშევიკური რეჟიმის მიერ ჩახშობილ იქნა ავტოკეფალისტთა მოძრაობა. ეკლესიის იერარქია ევროპასა და ამერიკაში გაიქცა. ეკლესიის ადგილსამყოფელი ამჟამად შეერთებულ შტატებშია. ეკლესიას 1984 წლიდან მეთაურობს მიტროპოლიტი იზიასლავ ბრუცკი. ბულგარეთის ალტერნატიული სინოდი ბულგარეთის ეკლესიას გამოეყო კალენდრის შეცვლის მიზეზით. ეკლესიას მეთაურობს პატრიარქი პიმენი მართლმადიდებელი ეკლესია იტალიაში დაარსდა 1991 წელს კათოლიციზმიდან მართლმადიდებლობაში მოქცეული მღვდლის ანტონიო დე როსსოს მიერ. ეკლესია ექვემდებარებოდა კვიპრიანეს ბერძნულ ძველმესტილეებს. 1997 ეკლესია გადავიდა ბულგარეთის ალტერნატიული სინოდის დაქვემდებარებაში ავტონომიის სტატუსით. ეკლესიას ამჟამად მეთაურობს რავენასა და სრულად იტალიის მიტროპოლიტი ანტონიო (ეკლესიის დამაარსებელი). იმე სრულ ევქარისტიულ კავშირშია კიევის საპატრიარქოსთან მაკედონიის მართლმადიდებელი ეკლესია ეკლესიას 1959 წელს სერბეთის მართლმადიდებელმა ეკლესიამ მიანიჭა ავტონომია. 1967 წლის 19 ივლისს მაკედონელმა იერარქებმა გამოაცხადეს ეკლესიის ავტოკეფალია. ეკლესიას ამჟამად მეთაურობს ოხრიდისა და სრულიად მაკედონიის მთავარეპისკოპოსი სტეფანე ველიანოვსკი ჩერნოგორიის მართლმადიდებელი ეკლესია თავიდანვე (1997) იგი დარეგისტრირდა მორწმუნე ჩერნოგორიელთა საზოგადოების სახით. 2000 წელს მან მიიღო არასამთავრობო ორგანიზაციის სტატუსი. 2001 წელს ორგანიზაცია დარეგისტრირდა ეკლესიად. ეკლესიას მეთაურობს ცეტინიეს მთავარეპისკოპოსი და ჩერნოგორიის მიტროპოლიტი მიხაილო რუსეთის ჭეშმარიტი მართლმადიდებელი ეკლესია ეკლესია ჩამოყალიბდა ანტიკომუნისტური მოძრაობის კვალობაზე პატრიარქ სერგის დროს. 1970-იან წლებში ეკლესიას იერარქია აღარ ჰყავდა რუსეთში. 1996 წელს სამღვდელოებამ საეპისკოპოსო ხელდასხმა მიიღო უკრაინის ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესიის პატრიარქ დიმიტრისგან და ამით აღდგენილად გამოცხადდა ეს ეკლესია. 2000 წლიდან ეკლესიის სახელწოდებად გამოიყენება აგრეთვე "მოსკოვის მიტროპოლია". ეკლესიის მეთაურია მოსკოვისა და კოლომენსკის მიტროპოლიტი ვიაჩესლავი -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
Otherguy |
Dec 6 2009, 07:43 PM
პოსტი
#193
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 |
ვინაა წმიდანი? აი ამის დამწერი: http://church.ge/index.php?showtopic=3044&st=19 წმინდანი კი არა მგონი ვერ იყო საწყალი...ხან აგინებდა მართლმადიდებლებს, ხანაც ინანიებდა, ხან არ იხსენიებდა საკუთარ ეპისკოპოსს და საერტოდ ის მოღვაწეობდა ეკლესიაში, რომელიც იყო სქიზმატური სქიზმატი იყო წმინდა მაქსიმე აღმსარებელიც, რომელიც განუდგა ეკლესიას... უფრო სწორად ეკლესიის იერარქებს... ისე საოცარია, როდის ითვლება ადამიანი სქიზმატად, როცა განუდგება ქვეყნის(საიდანაც არის ის) მთავარ იერარქს(პატრიარქს)? და რატომ ითვლება რომ ქვეყნის იერარქი უეჭველად მართალია და ის არის წარმომდგენი მართლმადიდებლობისა? ეგერ კონსტანტინოპოლი სავსე იყო ჭეშმარიტებისგან განდგომილი ეპისკოპოსებისგან, არიანელებით დაწყებული, მონოფიზიტებით და მონოთელიტებით გაგრძელებული(წმინდა მაქსიმეს დროს)... თუ სქიზმატები თვლიან რომ მათშია მართლმადიდებლობა, გამოდის ერთიანი, შეკრული მართლმადიდებელი ეკლესია არ არსებობს, არსებობენ სინოდები ერთმანეთთან ევქარისტული კავშირებით, ასე არაა? ეს შუა საუკუნეებს მაგონებს, უბრალოდ მაშინდელ სქიზმებს სახელებს არქმევდნენ(მონოფიზიტობა, მონოთელიტობა, არიანელობა) ეხლა კი ყველა სქიზმას მართლმადიდებლური ქვია... თუმცა მაქსიმეს შემთხვევა სხვაა, კონსტანტინოპოლის ეკლესია იყო ერესში და მართლმადიდებელი მაქსიმე იყო სქიზმაში... ბოდიშით რომ დავწერე, კაიროსი ჩემს მიმართ კრიტიკულად არის განწყობილი, უბრალოდ მაინტერესებს ეს საკითხი... პატივისცემით, ლაშა... -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
KAIROS |
Dec 6 2009, 11:09 PM
პოსტი
#194
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ციტატა სქიზმატი იყო წმინდა მაქსიმე აღმსარებელიც, რომელიც განუდგა ეკლესიას... უფრო სწორად ეკლესიის იერარქებს... ამ დაბნეულს გააჩერებს ვინმე თუ რა ვქნათ? რკინიგზა გადავკეტოთ? წმიდანს რატომ გვიგინებ ახალგაზრდა? შენ ტერმინებში ვერ გარკვეულხარ, სექტა, სქიზმა და შიგა დაპირისპირება სხვა. სქიზმატი ნიშნავს ეკლესიის ერთობიდან მოწყვეტას, კანონიკურ დაუმორჩილებლობას სწავლების შეუცვლელად, სექტა კი სწავლების შეცვლითაა (მაგალითად შენი ბრატუხები ), ხოლო შიგა დაპირისპირებაა ის რომელიც ხშირად ხდებოდა. შენი ადგილი არის აპოლოგეტიკაში, რადგან კითხვებს კი არ სვამ, უბრალოდ დააბრეხვებ ხოლმე და შეურაცხყოფას აყენებ ჩვენს წმიდანებს, გაუშვით ეს კაცი აპოლოგეტიკაში. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
afxazi |
Dec 7 2009, 03:38 PM
პოსტი
#195
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Otherguy
ციტატა სქიზმატი იყო წმინდა მაქსიმე აღმსარებელიც, რომელიც განუდგა ეკლესიას... უფრო სწორად ეკლესიის იერარქებს... ამჯერად გაფრთხილება. როგორც ჩანს ზოგიერთი აქ ჩვენს შემწყნარებლობას ბოროტად იყენებს. გარწმუნებთ ასე აღარ გაგრძელდება. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Otherguy |
Dec 7 2009, 08:20 PM
პოსტი
#196
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 |
ამ დაბნეულს გააჩერებს ვინმე თუ რა ვქნათ? რკინიგზა გადავკეტოთ? წმიდანს რატომ გვიგინებ ახალგაზრდა? შენ ტერმინებში ვერ გარკვეულხარ, სექტა, სქიზმა და შიგა დაპირისპირება სხვა. სქიზმატი ნიშნავს ეკლესიის ერთობიდან მოწყვეტას, კანონიკურ დაუმორჩილებლობას სწავლების შეუცვლელად, სექტა კი სწავლების შეცვლითაა (მაგალითად შენი ბრატუხები ), ხოლო შიგა დაპირისპირებაა ის რომელიც ხშირად ხდებოდა. შენი ადგილი არის აპოლოგეტიკაში, რადგან კითხვებს კი არ სვამ, უბრალოდ დააბრეხვებ ხოლმე და შეურაცხყოფას აყენებ ჩვენს წმიდანებს, გაუშვით ეს კაცი აპოლოგეტიკაში. Otherguy ამჯერად გაფრთხილება. როგორც ჩანს ზოგიერთი აქ ჩვენს შემწყნარებლობას ბოროტად იყენებს. გარწმუნებთ ასე აღარ გაგრძელდება. გასაგებია, ესეგი სიტყვა "სქიზმატი"-ის განმარტება მე არ მესმის კარგად, ამასთან ერთად მამა ზურაბმაც მითხრა შემდეგი: "წმ. მაქსიმეს სქიზმატი არ შეიძლება ეწოდოს. მაგრამ მას უწოდებდნენ სქიზმატს იმ დროინდელი თითქმის ყველა საპატრიარქოები. სქიზმატი - არა სარწმუნოებრივ მიზეზთა გამო ეკლესიაში განხეთქილების შემომტანი. ხოლო მაქსიმეს სერიოზული სარწმუნოებრივი მიზეზი გააჩნდა და ამიტომ ის არ იყო სქიზმატი. ხოლო დანარჩენნი ვინც მის სწავლებას იესო ქრისტეს ორნებელობაზე არ იზიარებდა შეიძლება ეწოდოთ - მწვალებლები. კაიროსი რას გულისხმობდა შიდა დაპირისპირებაში გაუგებარია, რადგანაც წმ, მაქსიმემ ევქარისტიული კავშირი გაწყვიტა მთელს აღმოსავლეთის და წმ. მარტინე რომის პაპის შემდგომ მყოფ პაპთანაც და ისე გარდაიცვალა, რომ არც აღუდგენია ეს კავშირი მათთან." ასე რომ წმინდა მაქსიმეს დღევანდელი გადმოსახედიდან არ ეწოდება სქიზმატი, მაგრამ იმ დროში სქიზმატი ეწოდებოდა... პატივისცემით, ლაშა... -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
KAIROS |
Dec 8 2009, 05:11 AM
პოსტი
#197
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ამ კაცს ვინმე გააჩერებს თუ რა ვქნათ?
შენ რომ "მამა" ზურაბს უძახი ეგ მისი იდეებია და ოცნებები. სინამდვილეში კი მაქსიმე აღმსარებლის შეურაცხყოფას და აროშვილ ზურაბის მიერ მისი სქიზმატური იდეების გამართლებას არანაირი საფუძველი არა აქვს. მაქსიმეს აღმსარებელს, არ შექონდა რაიმე კანონიკური ეჭვი ეკლესიის მადლომისილებაში და ცალკე ეკლესია არ დაუარსებია მას, არამედ შიგა დაპირისპირების ნიადაგზე (როგორც უფრო ადრე ოქროპირი) იქნა დევნული. მკაცრად ვითხოვ ამ მოსექტანტო სუბიექტის გაჩერებას. -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
Otherguy |
Dec 8 2009, 05:24 PM
პოსტი
#198
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 |
ამ კაცს ვინმე გააჩერებს თუ რა ვქნათ? შენ რომ "მამა" ზურაბს უძახი ეგ მისი იდეებია და ოცნებები. სინამდვილეში კი მაქსიმე აღმსარებლის შეურაცხყოფას და აროშვილ ზურაბის მიერ მისი სქიზმატური იდეების გამართლებას არანაირი საფუძველი არა აქვს. მაქსიმეს აღმსარებელს, არ შექონდა რაიმე კანონიკური ეჭვი ეკლესიის მადლომისილებაში და ცალკე ეკლესია არ დაუარსებია მას, არამედ შიგა დაპირისპირების ნიადაგზე (როგორც უფრო ადრე ოქროპირი) იქნა დევნული. მკაცრად ვითხოვ ამ მოსექტანტო სუბიექტის გაჩერებას. ვერ გავიგე რა დავაშავე, ამ ჩემს მეორე პოსტში რამე ცუდი იყო??? რაც შეეხება შენს შეურაწყოფას მამა ზურაბისა, მგონი უადგილო იყო, თუმცაღა მის პასუხს მაინც შემოგთავაზებ: "უცნაური მსჯელობაა აქვს ამ კაცს. თუ წმ. მასიმემ ევქარისტიული კავშირი გაწყვიტა ოფიც. საპატრირქოებთან მასში მწვალებლობის არსებობის გამო. ე.ი. რას ნიშნავს ეს? რომ მადლმოსილ მწვალებელთა საკრებულოს გაემიჯნა? საოცარი ამბავია. ზუსტად მწვალებლობის თანაზიარი, რომ არ ყოფილიყო და საკუთარი სული არ წარეწყმიდა იმიტომ გაწყვიტა კავშირი და ბოლომდე შეინარჩუნა ეს პოზიცია. თუმცა მისი ცხოვრების ვრცელი ვერსია მოგეცი მგონია. შენ თვითონ წაიკითხე ყურადღებით და მიხვდები რამდენად უსუსურია ამ კაცის არგუმენტები. მართლმადიდებლობა არ იცნობს მადლმოსილ მწვალებლობათა შესახებ სწავლებას. ეს თანამედროვე გონება გარყვნილ "თეოლოგთა" მოგონილია ეკუმენიზმის გასამართლებლად." რა დევს ეხლა ჩემს ნაწერებში სექტანტური? რატომ მებრძვი კაიროს ასე აშკარად? თუ აფხაზი მიმითითებს რომ ჩემს ნაწერებში ვაყენებ ვინმეს შეურაწყოფას, მაშინ აღარ გავაკეთებ ამას... -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
afxazi |
Dec 8 2009, 05:37 PM
პოსტი
#199
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Otherguy
შენმა ამ გამონათქვამმა ციტატა სქიზმატი იყო წმინდა მაქსიმე აღმსარებელიც, რომელიც განუდგა ეკლესიას... უფრო სწორად ეკლესიის იერარქებს... გამოიწვია ეს რეაქცია. ორივეს დამშვიდებისკენ მოგიწოდებთ. ლაშას მინდა ავუხსნა და ძმურად ვურჩევ, რომ გაითვალისწინოს. როდესა ვსაუბრობთ ამა თუ იმ მართლმადიდებლურ მოძღვარზე, ან მოძღვრებაზე სიფრთხილეა საჭირო. ყოველშემთხვევაში ამ ფორუმზე მაინც, რადგან უმრავლესობა აქ მყოფი მართლმადიდებელია. შესაბამისად ესა თუ ის ფაქტი, აბსოლუტურად სხვა შინაარსით, შესაძლოა დამახინჯებულად წარმოვადგინოთ და ამით აღნიშნული რეაქცია გამოვიწვიოთ. ძალიან ვაფასებ შენს მცოდნეობას და სწრაფვას რელიგირ საკითხებში განსწავულობისკენ. მაგრამ ამგვარი დამოკიდებულება ჩვენგან მოწონებული არასოდეს არ იქნება. ამ შემთხვევაში, როდესაც ამბობ, რომ მაქსიმე იყო სქიზმატი, დაახლოებით ვხვდები რასაც გულისხმობ, მაგრამ დამეთანხმები, რომ ეს გამონათქვამი ხისტია და მოწონებული ვერ იქნება. სქიზმატობა ნიშნავს გამოყოფას, მაქსიმე კი არავის და არაფერს გამოყოფია, მან წმინდად დაიცვა მართლმადიდებლური ეკლესიის სიწმინდე. ზუსტად ასევე გრიგოლ ნოსელისთვის ორიგენისტული ცრუ მოძღვრების დაბრალების შესახებ. ანუ კონკრეტულად რას ვითხოვთ შენგან, რომ შენი ციტატები იყოს მცდელობა რეალობაში გარკვევისაკენ, თორემ ამ საკითხის ირგვლივ შესაძლოა მეც ვკითხო და ვიკითხე კიდეც, უფრო გამოცდილ ადამიანს, რომელმაც ამიხსნა არგუმენტირებულად. აი ამას მოვითხოვთ შენგან. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Otherguy |
Dec 8 2009, 05:49 PM
პოსტი
#200
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 |
Otherguy შენმა ამ გამონათქვამმა გამოიწვია ეს რეაქცია. ორივეს დამშვიდებისკენ მოგიწოდებთ. ლაშას მინდა ავუხსნა და ძმურად ვურჩევ, რომ გაითვალისწინოს. როდესა ვსაუბრობთ ამა თუ იმ მართლმადიდებლურ მოძღვარზე, ან მოძღვრებაზე სიფრთხილეა საჭირო. ყოველშემთხვევაში ამ ფორუმზე მაინც, რადგან უმრავლესობა აქ მყოფი მართლმადიდებელია. შესაბამისად ესა თუ ის ფაქტი, აბსოლუტურად სხვა შინაარსით, შესაძლოა დამახინჯებულად წარმოვადგინოთ და ამით აღნიშნული რეაქცია გამოვიწვიოთ. ძალიან ვაფასებ შენს მცოდნეობას და სწრაფვას რელიგირ საკითხებში განსწავულობისკენ. მაგრამ ამგვარი დამოკიდებულება ჩვენგან მოწონებული არასოდეს არ იქნება. ამ შემთხვევაში, როდესაც ამბობ, რომ მაქსიმე იყო სქიზმატი, დაახლოებით ვხვდები რასაც გულისხმობ, მაგრამ დამეთანხმები, რომ ეს გამონათქვამი ხისტია და მოწონებული ვერ იქნება. სქიზმატობა ნიშნავს გამოყოფას, მაქსიმე კი არავის და არაფერს გამოყოფია, მან წმინდად დაიცვა მართლმადიდებლური ეკლესიის სიწმინდე. ზუსტად ასევე გრიგოლ ნოსელისთვის ორიგენისტული ცრუ მოძღვრების დაბრალების შესახებ. ანუ კონკრეტულად რას ვითხოვთ შენგან, რომ შენი ციტატები იყოს მცდელობა რეალობაში გარკვევისაკენ, თორემ ამ საკითხის ირგვლივ შესაძლოა მეც ვკითხო და ვიკითხე კიდეც, უფრო გამოცდილ ადამიანს, რომელმაც ამიხსნა არგუმენტირებულად. აი ამას მოვითხოვთ შენგან. აჰა გასაგებია, სქიზმა საერთოდ ნიშნავს - ხლეჩას, არც ცუდი გაგებით და არც კარგით, უბრალოდ ხლეჩას... საეკლესიო ტერმინოლოგიაში ეტყობა არის ცუდი გაგებით, ადმიანი ვინც არასარწმუნოებრივი მიზნებით და მიზეზებით ანხორციელებს ხლეჩას... წმინდა მაქსიმე განუდგა მთელს აღმოსავლეთის ეკლესიას სუფთა სარწმუნოებრივი მიზეზის გამო, ჰოდა იმის ლაპარაკი რომ მადმოსილებას გრძნობდა მანც მაგ ეკლესიაში ვისაც განუდგა, ცოტა უადგილოა... ანუ მთავარი აზრი ამ ყველაფრისა არის ის რომ ოფიციალური საპატრიარქოებიც შეიძლება იყვნენ მწვალებლობაში და მათთან ევქარისტული კავშირის გაწყვეტა არ ნიშნავს რომ ადამიანი უეჭველად ცუდი გაგებით სქიზმატი და არასწორია... და ეს შიდა დაპირისიპირება არ ყოფილა როგორც კაიროსი ამბობს... პ.ს. კათოლიკებს უყვართ ამ მაგალითის მოყვანა რომ აღმოსავლეთის ეკლესია ხშირად ერესში იყო და დასავლეთში რომის პაპი მუდამ ურყევად იდგაო... -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 14th May 2024 - 01:56 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი