IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

31 გვერდი V « < 17 18 19 20 21 > »   
Reply to this topicStart new topic
> საზვერეები-მითი თუ რეალობა?
მარიამი
პოსტი Mar 5 2007, 06:46 PM
პოსტი #361


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



QUOTE
როგორც ვიცით ადამიანის სხეულს სული რომ ტოვებს ის გარდაცვალებულია, ანუ თუ ბარსანუფის სული საზვერეებში იყო აგონიაში კი არ ყოფილა გარდაცვალებული ყოფილა!

მეც გამიგია, რომ ზოგჯერ აგონიაში მყოფი ადამიანიც ხედავს საზვერეებს (ყოველ შემთხვევაში რაღაც ამის მსგავსს). ჩემს ნაცნობობაში დაემართა ერთს. აგონიაში იყო და ყვებოდა ყველაფერს, რასაც ხედავდა. ისეთი ცოდვები ჩამოთვლაა, ბავშვობიდან ჩადენილი, თვითონაც რომ აღარ ახსოვდა - აი, ახლა ამას მეკითხებიან, ახლა ამასო... ვფიქრობ, ასეთი შემთხვევები არის გამონაკლისები, რომლებიც აქ დარჩენილების მოსაქცევად ხდება. შედეგი მართლაც ასეთი იყო: იმ ადამიანის გარდაცვალების შემდეგ მთელი მისი ოჯახი ეკლესიური გახდა.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Mar 5 2007, 06:54 PM
პოსტი #362


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(მხევალი ნინო @ Mar 5 2007, 02:46 PM) *

ზებედე
რაც გეეჭვა შეკითხვა დასვი, იოანე კიბისაღმწერზე რას იტყვი? მის სიტყვებშიც არის რაიმე საეჭვო?

ან წმინდა სვიმეონ მესვეტეზე რას იტყვი?


მათზე არაფერს ვამბობ, რაშიც დავეჭვდი ის დავწერე, მე ეს საზვერეების საწინააღმდეგოდ არ დამიწერია, მე სხვა რამეებს გავუკეთე კომენტარი. არ ვიცი არსებობს თუ არა საზვერეები, და არც ვიძიებ, ვიცი რომ არსებობს სამოთხე და ჯოჯოხეთი...

ციტატა(მარიამი @ Mar 5 2007, 02:46 PM) *

მეც გამიგია, რომ ზოგჯერ აგონიაში მყოფი ადამიანიც ხედავს საზვერეებს (ყოველ შემთხვევაში რაღაც ამის მსგავსს). ჩემს ნაცნობობაში დაემართა ერთს. აგონიაში იყო და ყვებოდა ყველაფერს, რასაც ხედავდა. ისეთი ცოდვები ჩამოთვლაა, ბავშვობიდან ჩადენილი, თვითონაც რომ აღარ ახსოვდა - აი, ახლა ამას მეკითხებიან, ახლა ამასო... ვფიქრობ, ასეთი შემთხვევები არის გამონაკლისები, რომლებიც აქ დარჩენილების მოსაქცევად ხდება. შედეგი მართლაც ასეთი იყო: იმ ადამიანის გარდაცვალების შემდეგ მთელი მისი ოჯახი ეკლესიური გახდა.


თავს ვერ დავდებ, რომ მსგავსი რამეები არ ხდებოდეს, მეც ვიცი ზოგი მომაკვდავი რომ ხედავს მიცვალებულთა სულებს, მაგრამ საზვერეებში რომ გადის, განიკითხება, და ა.შ...არ არის გამორიცხული ესეც ბოროტის ხრიკი იყოს. მარიამ მთავარია როგორი ეკლესიურები გახდნენ.


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Mar 5 2007, 09:49 PM
პოსტი #363


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



QUOTE
არ არის გამორიცხული ესეც ბოროტის ხრიკი იყოს. მარიამ მთავარია როგორი ეკლესიურები გახდნენ.

გამორიცხული არაფერია, თუმცა ხე ნაყოფით იცნობა და ნაყოფი ამ შემთხვევაში კარგი იყო. ეს ოჯახი, რომელზეც ვსაუბრობ, არ მიეკუთვნება გაუნათლებელთა კატეგორიას, პირიქით - უაღრესად განათლებული (ბევრ სხვაზე მეტად), მოაზროვნე, ინტელიგენტური ოჯახია, და კარგი მორწმუნეებიც არიან.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lado s
პოსტი Mar 6 2007, 07:58 PM
პოსტი #364


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 74
რეგისტრ.: 24-December 06
წევრი № 738



გამარჯობა ძმაო. რასაც ვწერ, მარტო შენ ნაწერს არ ეხება, ცოტა განვაზოგადებ. ბევრი რამ, რაც მამათა ცხოვრებებში და სწავლებებში წერია, გაუგებრად გვეჩვენება, ბუნდოვნად ან არალოგიკურადაც. ეს არ არის გასაკვირი, განა წმიდა წერილში ყველაფერი გვესმის? სულიერის გაგებას სულიერი სიბრძნე სჭირდება, ჩვენ კი ამასოფლის ამაოებით გვაქვს გონება დაბინდული (ცხადია, გამონაკლისებს არ ვგულიხმობ). რაც შეეხება სულს, ჩვენი წარმოდგენა სულზე, სიკვდილზე, სამოთხეზე, სულის სხეულიდან გასვლაზე და ა. შ. ძალიან შეზღუდულია იმის გამო, რომ ჩვენ ძირითადად მატერიალური, გრძნობადი სამყაროს აღქმების მიხედვით ვაზროვნებთ და სულიერზე მხოლოდ სიმბოლოების საშუალებით ვიქმნით წარმოდგენას. როგორ შეგვიძლია ავხსნათ ის, რომ პავლე მოციქული ჯერ კიდევ სიცოცხლეში „მიიტაცა სამოთხედ და ესმნეს უთქუმელნი სიტყუანი, რომელ არა ჯერ-არიან კაცთა სიტყუად“? და არა მხოლოდ პავლე მოციქული, მრავალი ადამიანი იქნა სიცოცხლეშივე აღტაცებული სამოთხეშიც და ჯოჯოხეთშიც. წმინდანთა ცხოვრებებში არაერთი ამგვარი შემთხვევაა აღწერილი. თანამედროვე ადამიანებიც ხშირად ყვებიან ამგვარ ამბებს, მაგრამ წმინდანთა მონაყოლი სანდოა მორწმუნეებისთვის, სხვათა მონათხრობში კი შეიძლება ადვილად დავეჭვდეთ, რადგან განუწმენდელი კაცი ვერ გაარჩევს ბოროტისეულ ხიბლსა და ზმანებას ჭეშმარიტი სულიერი გამოცდილებისაგან.
ცოდვების მიტევებასა და სინანულთან დაკავშირებით. საეკლესიო გადმოცემა მოგვითხრობს: პეტრე მოციქული მთელი ცხოვრება ტიროდა იმის გამო, რომ სამგზის უარყო უფალი. ყველა დიდი მოღვაწე ცხოვრებას სინანულში და ტირილში ატარებდა. სინანული გვჭირდება არა მაინცდამაინც რომელიმე კონკრეტული ცოდვის მისატევებლად, არამედ ჩვენი სულის ასაღორძინებლადაც, ვნებებისაგან განსაწმედად, ღმერთთან მისაახლებლად, რათა ვიქცეთ სული წმიდისთვის განწმენდილ ტაძრად, რისთვისაც ვართ მოწოდებულნი. ასე რომ რას ნიშნავდა იმ არქიმანდრიტის მიერ სმენილი, ჩვენ ვერ დავადგენთ, მაგრამ მე ამ სიტყვებში ქრისტიანობის საწინააღმდეგო ვერაფერი დავინახე. აღსარების საიდუმლოში ჩვენც ვიღებთ ცოდვათა მიტევებას, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ სინანული და მოღვაწეობა სულის განსაწმედად აღარ გვჭირდება.
რაც შეეხება საზვერეებს. ცხადია, საზვერეების არსებობა ან არ არსებობა კი არაა მთავარი, მთავარი და საგულისხმო აქ სხვა რამეა. დღეს მავანნი ძალიან აქტიურად თესავენ აზრებს, ვითომცდა მეცნიერული კვლევა-ძიების საფუძველზე, რომ ეკლესიაში ბევრი რამ საეჭვო და გადასახედია, და არა მარტო წმიდა გადმოცემას აყენებენ ეჭვს ქვეშ, თვით წმიდა წერილსაც არ ინდობენ, და აი ასევე დააყენეს ეჭვს ქვეშ სწავლება საზვერეებზე, თურმე ეს სწავლება გნოსტიკოსებისგანააო გადმოღებული. არადა აბა დაუკვირდით, საითკენ მივდივართ. ჩვენ გვწამს, რომ ეკლესიას სული წმიდა განანათლებს, რომ პავლე მოციქულის თანახმად იგია „სვეტი და სიმტკიცე ჭეშმარიტებისა“. და თუკი ვერწმუნებით ამ ახალ განმანათლებლებს, მაშინ გამოდის, რომ ისეთი მამები, როგორებიც არიან: ანტონი დიდი, ათანასე დიდი, კირილე ალექსანდრიელი, იოანე სინელი, და ა.შ. (თან ყველა ერთხმად, რაც მთავარია!) ასწავლიდნენ არა სული წმიდის მიერ ნაუწყებს, არამედ გნოსტიკოსების, ფილოსოფოსების, ოკულტისტების ზღაპრობებს. თუკი ანტონი დიდმა, სიმეონ მესვეტემ და იოანე სინელმა სულიერი სფეროსი არაფერი იცოდნენ, მაშინ ვიღას ვენდოთ, ვიღას მეშვეობით განაბრძნობს ეკლესიას სული წმიდა? ამ პრინციპით ნებისმიერი სწავლება ეჭვს ქვეშ დგება და შეიძლება გადაიხედოს, და რეალურადაც ამ რეფორმატორებმა უკვე ბევრ ადამიანს აუბნიეს თავგზა, ძალიან ნიჭიერსაც და ძალიან ეკლესიურსაც. ეს რეალობაა და ძალიან საშიში რეალობა. ეს არის რეფორმატორული სული, რომელმაც საკმაოდ ფართო ფენები მოიცვა. განგებ არ მინდა ჩამოთვლა იმ საცდურებისა, რასაც დღეს მეცნიერულის საბურველით ავრცელებენ, რომ უნებურად მათი იდეების გამავრცელებელი არ გამოვიდე; თუმცა ამ ფორუმშიც კარგად ჩანს, რომ არცთუ ბევრია ნაკითხი ქრისტიანი ვინც ამ ფსევდომეცნიერულ ხლართებში არ აბნეულა. ცოტა გრძლად გამომივიდა, მაგრამ უბრალოდ ძალიან მტკივა გული...
ასეთია ჩემი აზრი, არავის წყენინება არ მინდა, ხომ მაქვს უფლება საკუთარი, განსხვავებული აზრები მქონდეს???
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
rarara
პოსტი Mar 6 2007, 10:52 PM
პოსტი #365


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 27
რეგისტრ.: 6-March 07
წევრი № 1,277



კამათს აზრი არ აქვს. ვისაც დაუოკებელი სურვილი გაქვთ, იქროლეთ საზვერეების გავლით! ვაი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Mar 6 2007, 11:15 PM
პოსტი #366


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



QUOTE(rarara @ Mar 6 2007, 10:52 PM) *

კამათს აზრი არ აქვს. ვისაც დაუოკებელი სურვილი გაქვთ, იქროლეთ საზვერეების გავლით! ვაი

ვაი რომ, ვისაც სურვილი არა აქვს, იმასაც მოუწევს tongue.gif


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
missis_kartveli
პოსტი Mar 6 2007, 11:23 PM
პოსტი #367


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,142
რეგისტრ.: 14-December 06
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 684



ციტატა(lado s @ Mar 6 2007, 07:58 PM) *

გამარჯობა ძმაო. რასაც ვწერ, მარტო შენ ნაწერს არ ეხება, ცოტა განვაზოგადებ. ბევრი რამ, რაც მამათა ცხოვრებებში და სწავლებებში წერია, გაუგებრად გვეჩვენება, ბუნდოვნად ან არალოგიკურადაც. ეს არ არის გასაკვირი, განა წმიდა წერილში ყველაფერი გვესმის? სულიერის გაგებას სულიერი სიბრძნე სჭირდება, ჩვენ კი ამასოფლის ამაოებით გვაქვს გონება დაბინდული (ცხადია, გამონაკლისებს არ ვგულიხმობ). რაც შეეხება სულს, ჩვენი წარმოდგენა სულზე, სიკვდილზე, სამოთხეზე, სულის სხეულიდან გასვლაზე და ა. შ. ძალიან შეზღუდულია იმის გამო, რომ ჩვენ ძირითადად მატერიალური, გრძნობადი სამყაროს აღქმების მიხედვით ვაზროვნებთ და სულიერზე მხოლოდ სიმბოლოების საშუალებით ვიქმნით წარმოდგენას. როგორ შეგვიძლია ავხსნათ ის, რომ პავლე მოციქული ჯერ კიდევ სიცოცხლეში „მიიტაცა სამოთხედ და ესმნეს უთქუმელნი სიტყუანი, რომელ არა ჯერ-არიან კაცთა სიტყუად“? და არა მხოლოდ პავლე მოციქული, მრავალი ადამიანი იქნა სიცოცხლეშივე აღტაცებული სამოთხეშიც და ჯოჯოხეთშიც. წმინდანთა ცხოვრებებში არაერთი ამგვარი შემთხვევაა აღწერილი. თანამედროვე ადამიანებიც ხშირად ყვებიან ამგვარ ამბებს, მაგრამ წმინდანთა მონაყოლი სანდოა მორწმუნეებისთვის, სხვათა მონათხრობში კი შეიძლება ადვილად დავეჭვდეთ, რადგან განუწმენდელი კაცი ვერ გაარჩევს ბოროტისეულ ხიბლსა და ზმანებას ჭეშმარიტი სულიერი გამოცდილებისაგან.
ცოდვების მიტევებასა და სინანულთან დაკავშირებით. საეკლესიო გადმოცემა მოგვითხრობს: პეტრე მოციქული მთელი ცხოვრება ტიროდა იმის გამო, რომ სამგზის უარყო უფალი. ყველა დიდი მოღვაწე ცხოვრებას სინანულში და ტირილში ატარებდა. სინანული გვჭირდება არა მაინცდამაინც რომელიმე კონკრეტული ცოდვის მისატევებლად, არამედ ჩვენი სულის ასაღორძინებლადაც, ვნებებისაგან განსაწმედად, ღმერთთან მისაახლებლად, რათა ვიქცეთ სული წმიდისთვის განწმენდილ ტაძრად, რისთვისაც ვართ მოწოდებულნი. ასე რომ რას ნიშნავდა იმ არქიმანდრიტის მიერ სმენილი, ჩვენ ვერ დავადგენთ, მაგრამ მე ამ სიტყვებში ქრისტიანობის საწინააღმდეგო ვერაფერი დავინახე. აღსარების საიდუმლოში ჩვენც ვიღებთ ცოდვათა მიტევებას, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ სინანული და მოღვაწეობა სულის განსაწმედად აღარ გვჭირდება.
რაც შეეხება საზვერეებს. ცხადია, საზვერეების არსებობა ან არ არსებობა კი არაა მთავარი, მთავარი და საგულისხმო აქ სხვა რამეა. დღეს მავანნი ძალიან აქტიურად თესავენ აზრებს, ვითომცდა მეცნიერული კვლევა-ძიების საფუძველზე, რომ ეკლესიაში ბევრი რამ საეჭვო და გადასახედია, და არა მარტო წმიდა გადმოცემას აყენებენ ეჭვს ქვეშ, თვით წმიდა წერილსაც არ ინდობენ, და აი ასევე დააყენეს ეჭვს ქვეშ სწავლება საზვერეებზე, თურმე ეს სწავლება გნოსტიკოსებისგანააო გადმოღებული. არადა აბა დაუკვირდით, საითკენ მივდივართ. ჩვენ გვწამს, რომ ეკლესიას სული წმიდა განანათლებს, რომ პავლე მოციქულის თანახმად იგია „სვეტი და სიმტკიცე ჭეშმარიტებისა“. და თუკი ვერწმუნებით ამ ახალ განმანათლებლებს, მაშინ გამოდის, რომ ისეთი მამები, როგორებიც არიან: ანტონი დიდი, ათანასე დიდი, კირილე ალექსანდრიელი, იოანე სინელი, და ა.შ. (თან ყველა ერთხმად, რაც მთავარია!) ასწავლიდნენ არა სული წმიდის მიერ ნაუწყებს, არამედ გნოსტიკოსების, ფილოსოფოსების, ოკულტისტების ზღაპრობებს. თუკი ანტონი დიდმა, სიმეონ მესვეტემ და იოანე სინელმა სულიერი სფეროსი არაფერი იცოდნენ, მაშინ ვიღას ვენდოთ, ვიღას მეშვეობით განაბრძნობს ეკლესიას სული წმიდა? ამ პრინციპით ნებისმიერი სწავლება ეჭვს ქვეშ დგება და შეიძლება გადაიხედოს, და რეალურადაც ამ რეფორმატორებმა უკვე ბევრ ადამიანს აუბნიეს თავგზა, ძალიან ნიჭიერსაც და ძალიან ეკლესიურსაც. ეს რეალობაა და ძალიან საშიში რეალობა. ეს არის რეფორმატორული სული, რომელმაც საკმაოდ ფართო ფენები მოიცვა. განგებ არ მინდა ჩამოთვლა იმ საცდურებისა, რასაც დღეს მეცნიერულის საბურველით ავრცელებენ, რომ უნებურად მათი იდეების გამავრცელებელი არ გამოვიდე; თუმცა ამ ფორუმშიც კარგად ჩანს, რომ არცთუ ბევრია ნაკითხი ქრისტიანი ვინც ამ ფსევდომეცნიერულ ხლართებში არ აბნეულა. ცოტა გრძლად გამომივიდა, მაგრამ უბრალოდ ძალიან მტკივა გული...
ასეთია ჩემი აზრი, არავის წყენინება არ მინდა, ხომ მაქვს უფლება საკუთარი, განსხვავებული აზრები მქონდეს???



გაიხარე, სრულიად გეთანხმები
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Mar 6 2007, 11:23 PM
პოსტი #368


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
ვაი რომ, ვისაც სურვილი არა აქვს, იმასაც მოუწევს


რატო, ღვთისმეტყველურად უპასუხეთ პუჰალოს? tongue.gif tongue.gif tongue.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
missis_kartveli
პოსტი Mar 6 2007, 11:26 PM
პოსტი #369


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,142
რეგისტრ.: 14-December 06
მდებარ.: tbilisi
წევრი № 684



ციტატა(გლახა @ Mar 3 2007, 02:33 PM) *

ნუ იქნებ დახუროთ ეს თემა....
ხალხი ვერ ხვდება რომ ეს საზვერეები არის მოგონილი...

მის ქართველო smile.gif
ბევრი რელიგიური ლიტერატურის არსებობა სულაც არ ნიიშნავს, რომ რაც იქ წერია სიმართლეა.... ბევრი -ერთია, ხოლო სიმართლე-მეორე.

ისე კარგი იქნება ურჩიოთ კომპეტენტურმა ხალხმა ამ ადამიანებს რომელთაც სჯერატ, რომ არსებობს საზვერეები- რა ლიტერატურა წაიკითხონ ამის შესახებ..
მე კი ჩემის მხრივ გირჩევდით საღვთო წერილის (ბიბლიის წაკითხვას, რომელიც პროტესტანტების არ არის, არამედ ყველა ქრისტიანისაა) და იქ ნახავთ რომ საზვერეები ნახსენებიც კი არ არის, და საერთოდ მარტო ამას კი არა, არამედ ბევრ საინტერესოს ნახავთ ... wink.gif


თუ შენ წმინბდა მამათა ნაწერების არ გწამს მაშინ შენთან კამათს აზრი არ აქვს, მაპატიე მაგრამ მე წმინდა მამათა ნაწერების მჯერა და არა მეცნიერების და ისეთი ადამიანების რომელთაც უბრალოდ არ სჯერათ მისი არსებობა, ცემთვის წმინდა მამათა ნაწერი ბევრად მეტს ნიშნავს ვიდრე რამის მატერიალური დასაბუთება
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Mar 6 2007, 11:28 PM
პოსტი #370


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



QUOTE(მნათე @ Mar 6 2007, 11:23 PM) *

რატო, ღვთისმეტყველურად უპასუხეთ პუჰალოს? tongue.gif tongue.gif tongue.gif

პუჰალოს "ღვთისმეტყველებას" საუკუნეებით ადრე უპასუხეს წმინდა მამებმა tongue.gif


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Mar 6 2007, 11:31 PM
პოსტი #371


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
პუჰალოს "ღვთისმეტყველებას" საუკუნეებით ადრე უპასუხეს წმინდა მამებმა


კი, როგორ არა laugh.gif არ უმსჯელითა, თეოლოგიაში ნახსენებიც არაა საზვერეები biggrin.gif პომაზანსკი და დამასკელი - მომიყვანე მაგალითად და ვჩუმდები wink.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Mar 6 2007, 11:55 PM
პოსტი #372


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



QUOTE(მნათე @ Mar 6 2007, 11:31 PM) *

კი, როგორ არა laugh.gif არ უმსჯელითა, თეოლოგიაში ნახსენებიც არაა საზვერეები biggrin.gif პომაზანსკი და დამასკელი - მომიყვანე მაგალითად და ვჩუმდები wink.gif

არ მაინტერესებს იცი wink.gif სულ უკანასკნელი ღირსი მამაც კი (თუ ასეთი გამოთქმა მართებულია) და მართლმადიდებელ ეკლესიაში საუკუნეების განმავლობაში არსებული და არ-დაგმობილი სწავლება ჩემთვის პუჰალოზე მაღლა დგას.


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
lado s
პოსტი Mar 7 2007, 12:07 AM
პოსტი #373


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 74
რეგისტრ.: 24-December 06
წევრი № 738



ციტატა(მნათე @ Mar 6 2007, 11:31 PM) *

კი, როგორ არა laugh.gif არ უმსჯელითა, თეოლოგიაში ნახსენებიც არაა საზვერეები biggrin.gif პომაზანსკი და დამასკელი - მომიყვანე მაგალითად და ვჩუმდები wink.gif


უბრალოდ, ინფორმაციიცთვის. წმ. იოანე დამასკელს არ უმსჯელია შეუქმნელ ღვთაებრივ ენერგიებზე, ამ საკითხზე მოგვიანებით იმსჯელა წმ. გრიგოლ პალამამ. არ უმსჯელია სულისა და ანგელოზის ბუნებაზე, ამაზე წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვმა და წმ. თეოფანე დაყუდებულმა იმსჯელეს. რაც შეეხება პროტოპრესვიტერ მიხეილ პომაზანსკის, ის იყო რუსეთის ემიგრ. ეკლესიის წევრი და მამა სერაფიმ როუზის მასწავლებელი, რომელმაც ბევრი წერა საზვერეებზე. ისე საინტერესოა, როუზის მლანძღველებს (შენზე არ ვამბობ) რატომ მოყავთ პომაზანსკის შრომები ავტორიტეტად? ჩემთვის ორივე ავტორიტეტია, თუმცა არა წმინდანების დონის. და რადგან მაინცდამაინც დოგმატიკის სახელმძღვანელო გინდათ, პომაზანსკიზე უფრო ავტორიტეტულია (ხარისხითაც და ეკლესიის კანონიკურობის უეჭველობითაც) ყოვლადუსამღვდელოესი მღვდელმთავრის, ანტონის (1857 წ.) დოგმატ. ღვთისმეტყველება, სადაც წერია: „სულების სხეულებიდან განშორების შემდეგ კერძო სამსჯავროს, მართლმადიდებელი ეკლესიის სწავლებით, წინ უძღვის განკითხვა ე.წ. საზვერეებზე, რომლებსაც გაივლის სული, როდესაც ანგელოზის თანხლებით მიწიდან მაღლდება...“ თუმცა ეკლესიაში არ არსებობს უფრო დიდი ავტორიტეტი, ვიდრე წმ. მამათა ერთობლივი მსჯავრი, საერთო აზრი. მამათა ერთობამ დაამტკიცა კანონიკური წიგნები წმიდა წერილისა, დაგმო უსჯულო კრებები და მსოფლიო კრებებს მიანიჭა ეს სტატუსი და ა.შ. ვერც ერთი პროფესორი და პატროლოგი მამათა ავტორიტეტს ვერ შეედრება, რადგან ადამიანი, ნებისმიერი, უცდომელი ვერ იქნება, უცდომელი სული წმიდაა, რომელიც წმინდანთა ერთობის მიერ განაბრძნობს ცხონების მაძიებლებს; გართობისა და დიდების მაძიებლებს კი პრაფესორები განსწავლიან. ეგრეა და რას იზამ...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mendes masieli
პოსტი Mar 8 2007, 01:00 PM
პოსტი #374


შეყვარებული კაცი
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 222
რეგისტრ.: 26-January 07
მდებარ.: დედამიწა
წევრი № 928



ციტატა(lado s @ Mar 6 2007, 07:58 PM) *

გამარჯობა ძმაო. რასაც ვწერ, მარტო შენ ნაწერს არ ეხება, ცოტა განვაზოგადებ. ბევრი რამ, რაც მამათა ცხოვრებებში და სწავლებებში წერია, გაუგებრად გვეჩვენება, ბუნდოვნად ან არალოგიკურადაც. ეს არ არის გასაკვირი, განა წმიდა წერილში ყველაფერი გვესმის? სულიერის გაგებას სულიერი სიბრძნე სჭირდება, ჩვენ კი ამასოფლის ამაოებით გვაქვს გონება დაბინდული (ცხადია, გამონაკლისებს არ ვგულიხმობ). რაც შეეხება სულს, ჩვენი წარმოდგენა სულზე, სიკვდილზე, სამოთხეზე, სულის სხეულიდან გასვლაზე და ა. შ. ძალიან შეზღუდულია იმის გამო, რომ ჩვენ ძირითადად მატერიალური, გრძნობადი სამყაროს აღქმების მიხედვით ვაზროვნებთ და სულიერზე მხოლოდ სიმბოლოების საშუალებით ვიქმნით წარმოდგენას. როგორ შეგვიძლია ავხსნათ ის, რომ პავლე მოციქული ჯერ კიდევ სიცოცხლეში „მიიტაცა სამოთხედ და ესმნეს უთქუმელნი სიტყუანი, რომელ არა ჯერ-არიან კაცთა სიტყუად“? და არა მხოლოდ პავლე მოციქული, მრავალი ადამიანი იქნა სიცოცხლეშივე აღტაცებული სამოთხეშიც და ჯოჯოხეთშიც. წმინდანთა ცხოვრებებში არაერთი ამგვარი შემთხვევაა აღწერილი. თანამედროვე ადამიანებიც ხშირად ყვებიან ამგვარ ამბებს, მაგრამ წმინდანთა მონაყოლი სანდოა მორწმუნეებისთვის, სხვათა მონათხრობში კი შეიძლება ადვილად დავეჭვდეთ, რადგან განუწმენდელი კაცი ვერ გაარჩევს ბოროტისეულ ხიბლსა და ზმანებას ჭეშმარიტი სულიერი გამოცდილებისაგან.
ცოდვების მიტევებასა და სინანულთან დაკავშირებით. საეკლესიო გადმოცემა მოგვითხრობს: პეტრე მოციქული მთელი ცხოვრება ტიროდა იმის გამო, რომ სამგზის უარყო უფალი. ყველა დიდი მოღვაწე ცხოვრებას სინანულში და ტირილში ატარებდა. სინანული გვჭირდება არა მაინცდამაინც რომელიმე კონკრეტული ცოდვის მისატევებლად, არამედ ჩვენი სულის ასაღორძინებლადაც, ვნებებისაგან განსაწმედად, ღმერთთან მისაახლებლად, რათა ვიქცეთ სული წმიდისთვის განწმენდილ ტაძრად, რისთვისაც ვართ მოწოდებულნი. ასე რომ რას ნიშნავდა იმ არქიმანდრიტის მიერ სმენილი, ჩვენ ვერ დავადგენთ, მაგრამ მე ამ სიტყვებში ქრისტიანობის საწინააღმდეგო ვერაფერი დავინახე. აღსარების საიდუმლოში ჩვენც ვიღებთ ცოდვათა მიტევებას, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ სინანული და მოღვაწეობა სულის განსაწმედად აღარ გვჭირდება.
რაც შეეხება საზვერეებს. ცხადია, საზვერეების არსებობა ან არ არსებობა კი არაა მთავარი, მთავარი და საგულისხმო აქ სხვა რამეა. დღეს მავანნი ძალიან აქტიურად თესავენ აზრებს, ვითომცდა მეცნიერული კვლევა-ძიების საფუძველზე, რომ ეკლესიაში ბევრი რამ საეჭვო და გადასახედია, და არა მარტო წმიდა გადმოცემას აყენებენ ეჭვს ქვეშ, თვით წმიდა წერილსაც არ ინდობენ, და აი ასევე დააყენეს ეჭვს ქვეშ სწავლება საზვერეებზე, თურმე ეს სწავლება გნოსტიკოსებისგანააო გადმოღებული. არადა აბა დაუკვირდით, საითკენ მივდივართ. ჩვენ გვწამს, რომ ეკლესიას სული წმიდა განანათლებს, რომ პავლე მოციქულის თანახმად იგია „სვეტი და სიმტკიცე ჭეშმარიტებისა“. და თუკი ვერწმუნებით ამ ახალ განმანათლებლებს, მაშინ გამოდის, რომ ისეთი მამები, როგორებიც არიან: ანტონი დიდი, ათანასე დიდი, კირილე ალექსანდრიელი, იოანე სინელი, და ა.შ. (თან ყველა ერთხმად, რაც მთავარია!) ასწავლიდნენ არა სული წმიდის მიერ ნაუწყებს, არამედ გნოსტიკოსების, ფილოსოფოსების, ოკულტისტების ზღაპრობებს. თუკი ანტონი დიდმა, სიმეონ მესვეტემ და იოანე სინელმა სულიერი სფეროსი არაფერი იცოდნენ, მაშინ ვიღას ვენდოთ, ვიღას მეშვეობით განაბრძნობს ეკლესიას სული წმიდა? ამ პრინციპით ნებისმიერი სწავლება ეჭვს ქვეშ დგება და შეიძლება გადაიხედოს, და რეალურადაც ამ რეფორმატორებმა უკვე ბევრ ადამიანს აუბნიეს თავგზა, ძალიან ნიჭიერსაც და ძალიან ეკლესიურსაც. ეს რეალობაა და ძალიან საშიში რეალობა. ეს არის რეფორმატორული სული, რომელმაც საკმაოდ ფართო ფენები მოიცვა. განგებ არ მინდა ჩამოთვლა იმ საცდურებისა, რასაც დღეს მეცნიერულის საბურველით ავრცელებენ, რომ უნებურად მათი იდეების გამავრცელებელი არ გამოვიდე; თუმცა ამ ფორუმშიც კარგად ჩანს, რომ არცთუ ბევრია ნაკითხი ქრისტიანი ვინც ამ ფსევდომეცნიერულ ხლართებში არ აბნეულა. ცოტა გრძლად გამომივიდა, მაგრამ უბრალოდ ძალიან მტკივა გული...
ასეთია ჩემი აზრი, არავის წყენინება არ მინდა, ხომ მაქვს უფლება საკუთარი, განსხვავებული აზრები მქონდეს???



გლახა ხშირად ამ თემაში მარტო წმ.წერილიდან საუბრობს. smile.gif



ერთიც,აქ საუბარია,ჰუპალოს სტატიაზე,ვნმეს აქვს განსხვავებული სეხედულება,დაწეროს სტატია,ამის შესახებ.............


--------------------
მიყვარხართ!!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Mar 8 2007, 01:02 PM
პოსტი #375


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
ერთიც,აქ საუბარია,ჰუპალოს სტატიაზე,ვნმეს აქვს განსხვავებული სეხედულება,დაწეროს სტატია,ამის შესახებ.............


მაგას ვყვირი აქამდე, მე არ გამიხსნია თემა, ვიმსჯელოთ ზოგადად თქო, პუჰალოს წინააღმდეგ ვინმემ რამე იცით თქო? biggrin.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mendes masieli
პოსტი Mar 8 2007, 01:04 PM
პოსტი #376


შეყვარებული კაცი
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 222
რეგისტრ.: 26-January 07
მდებარ.: დედამიწა
წევრი № 928



ციტატა(მარიამი @ Mar 6 2007, 11:55 PM) *

არ მაინტერესებს იცი wink.gif სულ უკანასკნელი ღირსი მამაც კი (თუ ასეთი გამოთქმა მართებულია) და მართლმადიდებელ ეკლესიაში საუკუნეების განმავლობაში არსებული და არ-დაგმობილი სწავლება ჩემთვის პუჰალოზე მაღლა დგას.

მარიამ,არ გაინტერესებს,როგორ ფიქრობს ეკლესია????


--------------------
მიყვარხართ!!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
rarara
პოსტი Mar 8 2007, 03:18 PM
პოსტი #377


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 27
რეგისტრ.: 6-March 07
წევრი № 1,277



არც ეკლესია ფიქრობს და მრევლსაც უკრძალავენ! მაინც რა ლტოლვაა სიგიჟისკენ, აუ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Mar 8 2007, 05:12 PM
პოსტი #378


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



rarara
ციტატა
არც ეკლესია ფიქრობს და მრევლსაც უკრძალავენ!

რას უკრძალავენ? blink.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მარიამი
პოსტი Mar 9 2007, 02:21 AM
პოსტი #379


+ + +
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 12,615
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 6



QUOTE(mendes masieli @ Mar 8 2007, 01:04 PM) *

მარიამ,არ გაინტერესებს,როგორ ფიქრობს ეკლესია????

არა ბატონო, არ მაინტერესებს, როგორ ფიქრობს პუჰალო biggrin.gif
თორემ ეკლესია როგორც ფიქრობს, ისე ვფიქრობ მეც smile.gif
იმედია არ დამიწყებთ ახლა მტკიცებას, რომ "ვამბობთ პუჰალოს და ვგულისხმობთ ეკლესიას" tongue.gif


--------------------
ნუ მივატოვებთ ერთმანეთს, როცა ერთმანეთს ვჭირდებით...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Mar 9 2007, 10:29 AM
პოსტი #380


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



rarara
ციტატა
არც ეკლესია ფიქრობს და მრევლსაც უკრძალავენ! მაინც რა ლტოლვაა სიგიჟისკენ, აუ




რაღაც გაუგებრად საუბრობ (ყოველ შემთხვევაში ჩემთვის მაინც) რა შუაშია სიგიჟე ვერ მიხვდი.


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

31 გვერდი V « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 6th July 2025 - 05:54 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი