![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() ![]() |
![]() |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#21
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
მოდი ირონცხებამდე ზიარებაზე შეგეკიტხებით. ზიარება რამდენი წლის ან დღის ბავშვიდან იწყება? უფრო სწორედ ამ მხირვ თუ არის სხვადასხვა ქვეყნებში მათთვის დამკვიდრებული პრაქტიკა, რომ მაგალიტად ბავშვი უნდა ეზიაროს 40 დღიდან ან 7 წლიდან, მე გამიგია, რომ ამ მხირვაც არის მართლმადიდებულრ ქვეყნებში სხვადასხვანაირი მიდგომა. ან მხოლოდ სისიხლით ზიარება, რაც ხდება ჩვილ ბავშვზე რაიმე სახით არასრულფასოვანს ხდის ზიარებას? ანუ ტავად ზიარებას კი არა მაზიარებელი არასრულფასოვნად ეზიარება?
-------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
დათიკო |
![]()
პოსტი
#22
|
![]() დათიკო ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 ![]() |
ერთი შეკითხვა მაქვს: როდესაც ჩვენ ვეზირებით ქრისტეს სისხლსა და ხორცს, ეს აღდგომამდე თუ აღდგომის შემდგომი სისხლი და ხორცია? ამის საღვთისმეტყველო დასაბუთებას ვეძებ.
|
KAIROS |
![]()
პოსტი
#23
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა როდესაც ჩვენ ვეზირებით ქრისტეს სისხლსა და ხორცს, ეს აღდგომამდე თუ აღდგომის შემდგომი სისხლი და ხორცია? რაღათქმაუნდა განღმრთობილს, სამწუხაროდ აქ არა მაქვს, ამიტომ მაქვს მოიძიე და წაიკითხე კურაევის "პროტესტანტებს მართლმადიდებლობაზე", იქ არის სპეციალური ქვეთავი, სადაც ხსნის განსხვავებას მართლმადიდებლურ და კათოლიკურ დამოკიდებულებათა განსხვავებაზე, ანუ მოკლედ გეტყვი, მართლმადიდებლური სწავლებაა, რომ ევქარისტია მოხდა ერთხელ და ყველა მაზიარებელი მისტიურად ეზიარება იქ, იმ სერობას, ანუ უფლის ხელახალი "დაკვლა" ან "შეწირვა" არ ხდება, როგორც ამას კათოლიკენი ასწავლიან, ამას კურაევი ყველაზე დიდ ერესად უთვლის მათ, ანუ მღვდელი რაღაც მაგიას კი არ სჩადის ანუ კი არ იმეორებს მთელ გამოხსნას, არამედ გარდაქცევისას წმინდა ძღვენის მაზიარებელი ეზიარება იმ სერობას, მისტიურად მონაწილეობს მასში, მოციქულებიც და ჩვენც ვეზიარებით განღმრთობილ სხეულს ქრისტესი, რომელი რადგანაც განღრთობილია, არის აღმატებული დროზე და სივრცეზე, ეს საკითხია ღრმა დოგმატიკაა, ამიტომ აუცილებელია თან შესაბამისი ლიტერატურა გვქონდეს, და ასევე სიტუაციაა აუცილებელია, თორემ აქ მგონი "რძეც" ადრეა, არათუ "ხორცი"... ციტატა ზიარება რამდენი წლის ან დღის ბავშვიდან იწყება ამაზე ერთიანი გამოკვეთილი კანონი არ არსებობს, ფაქტობრივად, ზიარება ხდება ნათლისღების შემდეგ, ანუ უკვე 40 დღიდანვე, გასაგები მიზეზების გამო, ზიარება ხდება სისხლით, მაგრამ ეს არანაერად არაა რაიმე სახის "მცირე" ან "არასრულფასოვანი" , არც ზიარებაა "არასრულფასოვანი" რადგან ეს აბსრუდი იქნება, და ლოგიკურად არც მისი მაზიარებელი იქნება "არასრულფასოვანი", უბრალოდ ეს იგივე გამონაკლისია, როგორც სხვანი, მაგ. ნათლისღება პკურებითი, ან დასხმითი... სხვათაშორის მალე შეიძლება მოკლე აღწერა გაჩვენოთ იმ განსხვავებათა, რაც არის კათოლიკურ და მართლმადიდებლურ სწავლებათ შორის, სწორედ ამ, საიდუმლოებებთან დაკავშირებით... -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#24
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
KAIROS
ციტატა მოციქულებიც და ჩვენც ვეზიარებით განღმრთობილ სხეულს ქრისტესი, რომელი რადგანაც განღრთობილია, არის აღმატებული დროზე და სივრცეზე, ეს საკითხია ღრმა დოგმატიკაა, ამიტომ აუცილებელია თან შესაბამისი ლიტერატურა გვქონდეს, და ასევე სიტუაციაა აუცილებელია, თორემ აქ მგონი "რძეც" ადრეა, არათუ "ხორცი"... მდაააა... ადვილი გასაგები არ არის, ანუ მე როგორც გავიგე მისტიკურად ჩვენ ვეზიარებით იმას, რაც ერთხელ უკვე მოხდა? საიდუმლო სერობის დროს, თუ როგორ? ანუ მათთან ერთად მისიკურად რა ტქმა უნდა, თუ ვერ გავიგე სწორედ? -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#25
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ადვილი გასაგები არ არის, ნამდვილად, მოძებნე ის წიგნი, მეც შევეცდები, რაიმე წყარო ვიპოვო და გაჩვენოთ... იხარე, კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#26
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
ვიცი, რომ ჯერ ნათლობის საიდუმლოზე არ გადავსულვართ, მაგრამ მაინც მაქვს ერთი შეკითხვა ჩემს მცოდნე მეგობრებთან. წეღან მეზობელ თემაში კანონისტის ციტატა ამოვიკითხე სადაც წერს, რომ იოანე პავლე II კარგი პიროვნება ყოფილა და დასანანია, რომ იგი ამქვეყნად მოუნათლავი წავიდაო. ხოდა ამ სიტყევბიდან გამომდინარე ასეთი შეკითხვა ტქვენ ჩემო მეგობრებო
![]() ოღონდ იმას ნუ იტყვით, რომ ამ ფორმულის აღსრულება მხოლოდ მონათლულს შეუძია. კათოლიკეები და მართლმადიდებლები მე-11 საუკუნეში გაიყვნენ, მანამდე ერთნაირად ინათლებოდნენ, ანუ ასე, რომ ისინი იყვნენ მონათლულები ვინც შემდეგ ნათლობის რიტუალი სხვაზე აღსრსრულა და აშ. მე მგონი ძალიან გადავიჭერი არა?? -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#27
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
მხევალი ნინო
მე და კაიროსს ამ საკითხზე დავა გვქონდა რამდენადაც მახსოვს. მე ჩემ მოსაზრებას გეტყვი ჩვენ ვსწავლობთ და ვასწავლით, რომ ადამიანის ცხონების საფუძველია რწმენა ქრისტეს მცნებებისა. ნათლობაც სწორედ არის ქრისტეს სარწმუნოების დადასტურება. ჯერ ხდება შემეცნება ("წარვედით და მოიმოწაფენით ყოველნი წარმართნი...") და მერე - ნათლობა ("... და ნათელს-სცემდით მათ...). სამოციქულოში ხშირად ვნახავთ საკითხავს - ნათელ-იღო ქრისტეს სახელით. აქ არ უნდა ვიფიქროთ, რომ მოციქულებმა ნათლობის ფორმულა დაარღვიეს და მხოლოდ ძის სახელით მონათლეს პიროვნება (ნუ იყოფინ!). აქ იგულისხმება ქრისტეს მცნების შემეცნება თუ ქრისტეს მცნების შემეცნებაზეა საუბარი, მაშ რომელი მცნების? მართლმადიდებლური მცნებების და სარწმუნოების, ანუ იმ სჯულის, რომელიც მაცხოვარმა გადასცა მოციქულებს და რომელსაც შეურყვნელად ინახავს დღემდე ქრისტეს წმიდა ეკლესია. სწორედ მისი სარწმუნოების რწმენაა ცხონების საფუძველი, ხოლო იქამდე - ნათელღების საფუძველი ნათლისღებად მოყვანებული პიროვნება საზეიმოდ აღიარებს მრწამსს და ამით ის აცხადებს, რომ ამ რწმენისთვის კვდება ის ემბაზში და ემბაზიდანვე აღდგება, როგორც ქრისტიანი - ქრისტეს მიმდევარი. მაშ თუკი ნათლისღებად მოყვანებული პირი მრწამსს არასწორად იტყვის, განა ის არის მართლმადიდებელი? განა არის ის მოციქულთა სწავლების დამცველი? განა არის ის ჭეშმარიტი სარწმუნოების აღმსარებელი? პასუხი ცალსახაა - არა! მაშ გამოდის, რომ იმის მომხრენი, თითქოს კათოლიკეთა ნათლობაც ჭეშმარიტია, ნათლობის საიდუმლოს ოდენ რაღაც "რიტუალად" აღიქვამენ, რომლის დროსაც კაცს წყალი სამჯერ უნდა დაასხა. ეს კი ასე არ არის. ნათლობის მთავარი არსი არის ის, რომ ადამიანს სწამდეს ჭეშმარიტი სარწმუნოება. ამიტომ უშვებს ეკლესია წმიდა მოწამედ კანონიზაციას თვით ისეთი პირებისა, რომლებსაც წყლით ნათელი საერთოდ არ უღიათ (ე.წ. "სისხლით ნათლისღება") იმიტომ, რომ მათ უმთავრესი აღასრულეს - დადეს თავი მართალი სარწმუნოებისათვის ამიტომაც, ჯერ კიდევ რუის-ურბნისის ძეგლისწერამ განსაზღვრა (1103 წ.), რომ ხაჩეცარნი (ანუ მონიფიზიტები) მიიღებიან წმინდა ეკლესიის წევრად სრული ნათლისღებით, მიუხედავად იმისა, რომ ისინიც წმიდა სამების სახელით ნათლავენ ეს ჩემი აზრია. ![]() -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#28
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანონისტი
ციტატა ნათლისღებად მოყვანებული პიროვნება საზეიმოდ აღიარებს მრწამსს და ამით ის აცხადებს, რომ ამ რწმენისთვის კვდება ის ემბაზში და ემბაზიდანვე აღდგება, როგორც ქრისტიანი - ქრისტეს მიმდევარი. მაშ თუკი ნათლისღებად მოყვანებული პირი მრწამსს არასწორად იტყვის, განა ის არის მართლმადიდებელი? განა არის ის მოციქულთა სწავლების დამცველი? განა არის ის ჭეშმარიტი სარწმუნოების აღმსარებელი? პასუხი ცალსახაა - არა! საქმეც ამაშია, რომ არ ითმენს დრო და სწრაფად აღესრულება ნათლობა ის ფორმულაც საკმარისია, ამ დროს ადამიანი მრწამსს არ წამოთქვავს, მაგრამ მონათლულად ითვლება. ანუ თყნდაც ექსტრმალურ პირობებში მხოლოდ ამ ფორუმულის თქმა საკმარისია. ამ ფორმულას შეუცვლელად იყენებენ კათოლიკეები, თუ ამ ფორმულით მონათლული ხარ, ანუ ისინიც ამ ფორმულით და მხოლოდ ამით მონათლულები არიან, თუნდაც მრწამსს არასორედ ამბობდნენ. კი არაფერს ვამტკიცებ, პირიქით ტქვენი საწინააღმდეგო არგუმენეტები და დასაბუთებული ![]() -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#29
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
მხევალი ნინო
ციტატა საქმეც ამაშია, რომ არ ითმენს დრო და სწრაფად აღესრულება ნათლობა ის ფორმულაც საკმარისია, ამ დროს ადამიანი მრწამსს არ წამოთქვავს, მაგრამ მონათლულად ითვლება. ანუ თყნდაც ექსტრმალურ პირობებში მხოლოდ ამ ფორუმულის თქმა საკმარისია. ამაზე ორ პასუხს გაგცემდი: 1. ჯერ დავიწყოთ ექსტრემალური პირობებიდან. არსად არ წერია, რომ მომაკვდავს წყალს თუ დაასხამ სამჯერ, ის მონათლულიაო. განწესში წერია, რომ ა) უნდა ვეცადოთ წარმოვათქმევინოთ მრწამსი ბ) თუ ვეღარ ახერხებს, მაშინ უნდა დაადასტუროს ერთი სიტყვით მაინც, რომ მას სურს გახდეს მართლმადიდებელი გ) თუ მომაკვდავს გონება უკვე დაკარგული აქვს, მისი მონათვლა აღარ შეიძლება! გამონაკლისია შემთხვევა, როცა დანამდვილებით ვიცით, რომ მას სიცოცხლეში ჰქონდა სურვილი გამხდარიყო მართლმადიდებელი და ობიექტურმა გარემოებებმა შეუშალეს მას ხელი http://orthodoxy.wanex.net/skhva/natloba.htm როგორც ვხედავთ, აღიარების მომენტი აქაც გადამწყვეტ როლს ასრულებს, ანუ რაც არ უნდა ექსტრემალური იყოს მდგომარეობა, ეკლესია გვერდს არ უვლის ჭეშმარიტი სარწმუნოების აღსარების მომენტს 2. ახლა კათოლიკეებზე და იმაზე რაღა ვთქვათ, როცა პიროვნება (არა მომაკვდავი) შეგნებულად ამახინჯებს ქრისტეს სარწმუნოებას და ისე "ინათლება". აქ ხომ საგანგებო ვითარებასთან არ გვაქვს საქმე? ყველაფერი ხდება ნორმალურ მშვიდ გარემოში და პიროვნება მშვიდად ხდება მწვალებელი. -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#30
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
კანონისტი
ციტატა 1. ჯერ დავიწყოთ ექსტრემალური პირობებიდან. არსად არ წერია, რომ მომაკვდავს წყალს თუ დაასხამ სამჯერ, ის მონათლულიაო. განწესში წერია, რომ ა) უნდა ვეცადოთ წარმოვათქმევინოთ მრწამსი ბ) თუ ვეღარ ახერხებს, მაშინ უნდა დაადასტუროს ერთი სიტყვით მაინც, რომ მას სურს გახდეს მართლმადიდებელი გ) თუ მომაკვდავს გონება უკვე დაკარგული აქვს, მისი მონათვლა აღარ შეიძლება! გამონაკლისია შემთხვევა, როცა დანამდვილებით ვიცით, რომ მას სიცოცხლეში ჰქონდა სურვილი გამხდარიყო მართლმადიდებელი და ობიექტურმა გარემოებებმა შეუშალეს მას ხელი ჩვილების მონათვლის დროს, მათ აზრს არავინ ეკითხება, შეიძლება ასეთი ჩვილებიც წავიდნენ ამქვეყნიდან, თუმცა უკვე შედავების სურვილი აღარც მაქვს, უკვე გავიგე, მაგრამ მაინც გამონაკლისის სახით ესეც დავწერე -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#31
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
მხევალი ნინო
ციტატა ჩვილების მონათვლის დროს, მათ აზრს არავინ ეკითხება, შეიძლება ასეთი ჩვილებიც წავიდნენ ამქვეყნიდან, თუმცა უკვე შედავების სურვილი აღარც მაქვს, უკვე გავიგე, მაგრამ მაინც გამონაკლისის სახით ესეც დავწერე გაიხარე! ჩვილებზე დამავიწყდა.... ჩვილები ინათლებიან (როგორც ჯანმრთელნი, ისე მომაკვდავნი) ნათლისღებად მათი მიმყვანის (მშობლის, ნათლიის ან დედაქალაქის ვიცე-მერის ![]() ახლობელთა რწმენის გამო ცოდვათა მიტევების მაგალითი გვაქვს სახარებაში, როდესაც უფალმა განრღვეულს ცოდვები მიუტევა მისი მიმყვანი ადამიანების სარწმუნოებისდა გამო -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#32
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ამიტომაც, ჯერ კიდევ რუის-ურბნისის ძეგლისწერამ განსაზღვრა (1103 წ.), რომ ხაჩეცარნი (ანუ მონიფიზიტები) მიიღებიან წმინდა ეკლესიის წევრად სრული ნათლისღებით, მიუხედავად იმისა, რომ ისინიც წმიდა სამების სახელით ნათლავენ არადა იგივე სომხებს სხვები უნათლავად ღებულობენ! ახლა მე დასვავ ამ საკითხებზე მხოლოდ კითხვებს, რადგან როგორც ხედავთ ჯერ აქ პრობლემატიკის გამოკვეთით დავკავდი, მერე კი ვფიქრობ განხილვას უნდა მივყოთ ხელო, ნინოს კითხვაზე ჩვენ მართლა ვიკამათეთ, შეთანხმება არ ყოფილა, ამიტომ რომ აღარ განვმეორდეთ, ამიტომ მოდი ჯერ წინა კამათი ვნახოთ და მერე შევეცადოთ წინ წავიდეთ ან დავტოვოთ პრობლემა ღაიად: 1) თუკი კათოლიკეთა ნათლობა არაა ნამდვილი ნათლობა, მაშინ, რატომ ხდება, რომ სხვადასხვა მართლმადიდებლური ეკლესიები მათგან მოქცეულთ, მხოლოდ სინანულის ლოცვას აკითხებენ? 2) ან კიდევ უარესი, თუ კათოლიკე მღვდელი მოექცა, საერთო საეკლესიო გამოცდილებით ( ჩვენთან უბრალოდ ჯერ პრეცედენტიც არ ყოფილა), ის არათუ არ ინათლება თავიდან, არათუ არც მირონი ეცხება, არამედ საეკლესიო ხარისხის კი უნარჩუნდება!!! 3) სხვადასხვა პერიოდში ერთიდაიგივე ( თუნდაც ჩვენი ) ეკლესია ერთსადაიმავე მწვალებელელს სხვადასხვა გვარად ღებულობდა ან ა) სინანულით ბ) მირონცხებით გ) ნათლისღებით აქედან დასკვნა, აქ სჩანს თუ არა, რომ ეკლესია ცვლის სხვადასხვა მოსაზრების გამო დამოკიდებულებას და არა მწვალებელში შეიცვალა რამე? დროებით, კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მნათე |
![]()
პოსტი
#33
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
KAIROS
კაიროს, ეს ნიშნავს რომ კათოლიკეს ცხონების შანსი აქვს? ![]() რაფერ გამახარე დადებითი პასუხით ![]() და საერთოდ რატომ არ უნდა ამ ხალხს რომ ადანიანები ცხონდნენ? ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#34
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა კათოლიკეს ცხონების შანსი აქვს ნუ პროვოკატორობ ![]() მე ეგ არ მითქვამს, აქ კონკრეტულ კითხვას გავეცი მიახლოებითი პასუხი, დასკვნა თქვენზეა ![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მნათე |
![]()
პოსტი
#35
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა ნუ პროვოკატორობ მე ეგ არ მითქვამს, აქ კონკრეტულ კითხვას გავეცი მიახლოებითი პასუხი, დასკვნა თქვენზეა არც მიცდია ![]() ![]() ისე საინტერესოა ![]() ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
მნათე |
![]()
პოსტი
#36
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა რაღათქმაუნდა განღმრთობილს, სამწუხაროდ აქ არა მაქვს, ამიტომ მაქვს მოიძიე და წაიკითხე კურაევის "პროტესტანტებს მართლმადიდებლობაზე", იქ არის სპეციალური ქვეთავი, სადაც ხსნის განსხვავებას მართლმადიდებლურ და კათოლიკურ დამოკიდებულებათა განსხვავებაზე, ანუ მოკლედ გეტყვი, მართლმადიდებლური სწავლებაა, რომ ევქარისტია მოხდა ერთხელ და ყველა მაზიარებელი მისტიურად ეზიარება იქ, იმ სერობას, ანუ უფლის ხელახალი "დაკვლა" ან "შეწირვა" არ ხდება, როგორც ამას კათოლიკენი ასწავლიან, ამას კურაევი ყველაზე დიდ ერესად უთვლის მათ, ანუ მღვდელი რაღაც მაგიას კი არ სჩადის ანუ კი არ იმეორებს მთელ გამოხსნას, არამედ გარდაქცევისას წმინდა ძღვენის მაზიარებელი ეზიარება იმ სერობას, მისტიურად მონაწილეობს მასში, მოციქულებიც და ჩვენც ვეზიარებით განღმრთობილ სხეულს ქრისტესი, რომელი რადგანაც განღრთობილია, არის აღმატებული დროზე და სივრცეზე, ეს საკითხია ღრმა დოგმატიკაა, ამიტომ აუცილებელია თან შესაბამისი ლიტერატურა გვქონდეს, და ასევე სიტუაციაა აუცილებელია, თორემ აქ მგონი "რძეც" ადრეა, არათუ "ხორცი"... კარიოს აი ამას რომ წერს კურაევი? ![]() "აი კითხვა, რომელიც ასე მნიშვნელოვანია მართლმადიდებლურ-პროტესტანტული-დიალოგისთვის: ვინ არის, გასული საუკუნის ღმრთისმეტყველების სახელმძღვანელოების ტერმინოლოგიას თუ გამოვიყენებთ, "საიდუმლოს სუბიექტი"? ვინ აღასრულებს საიდუმლოს? პროტესტანტული ღმრთისმეტყველება აქცენტს აკეთებს ექსკლუზიურად ღმრთის მოქმედებაზე ჩვენი ცხონების საქმეში. კათოლიკური ტრადიცია თვლის, რომ ადამიანებს (უპირველეს ყოვლისა მღვდლებს) მიცემული აქვთ უფლება აღასრულონ საიდუმლოებანი და სასწაულები. პროტესტანტთა თვალსაზრისით ეს არის მაგიზმი, მკრეხელობა და საერთოდ კერპთაყვანისმცემლობა... მართალნი არიან თუ არა ისინი კათოლიციზმის საკუთარ კრიტიკაში - ცალკე საკითხია. მნიშვნელოვანია მხოლოდ იმის აღნიშვნა, რომ მართლმადიდებლობა არ არის კათოლიციზმი. თუ კათოლიციზმი (ისევე როგორც ჩვენი მორწმუნეების ჩვეულებრივი აზრი) თვლის, რომ საიდუმლოს აღმსრულებელია მღვდელი, რომელმაც ხელდასხმით მიიღო განსაკუთრებული უფლებები კანონიერი საეკლესიო იერარქიისაგან, მართლმადიდებელი ტრადიცია უშვებს სრულიად განსხვავებულ პასუხს ამ კითხვაზე." და კიდევ მაგას როდის ასწავლიან კათოლიკეები? ![]() ![]() ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
ქავთარაძე |
![]()
პოსტი
#37
|
დაურეგისტრირებელი ![]() |
მნათე
ხო აბა რა მკრეხელობაა ![]() არ მესმის მათი, ხო იცი თავის თავზე აქვთ მორგებული ყველაფერი... ეს მაღიზიანებს ძალიან, იმდღეს ხო იცი პარკში ვიჯექი და ვიღაც ქალი მოვიდა და შენ მართლმადიდებელი არ ხარო, ჩვენ-პროტესტანტები ვადიდებთ მართლსო. ![]() ![]() |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#38
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
აშკარად ეშლებათ მაქ კათოლიკეთ, მართლაც ასწავლიან, რომ მღვდლებს
ციტატა ) მიცემული აქვთ უფლება აღასრულონ საიდუმლოებანი , იმიტომ რომ ყველაფერს, ძალიან სქოლასტიკურად, იურიდიულად უდგებიან...წაიკითხე ბოლომდე ის წიგნი? ( მე ვერ ვქაჩავ, ადრე მქონდა წაკითხული, აქ არა მაქვს) -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მნათე |
![]()
პოსტი
#39
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
ციტატა , იმიტომ რომ ყველაფერს, ძალიან სქოლასტიკურად, იურიდიულად უდგებიან... ამაში როგორია ჩვენი სწავლება? განა საიდუმლოთა აღსრულების უფლებას ქიროტონია არ იძლევა? ეს საკითხი ვერ გავიგე, ინებ ცოტა ვრცლად? ![]() მადლობა წინასწარ ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
მნათე |
![]()
პოსტი
#40
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 ![]() |
'კვლად გვრწამს, რომ ეს საიდუმლო ევქარისტიისა აღესრულება არა ყველას მიერ, არამედ მხოლოდ მოსავი მღვდლის მიერ, რომელმაც მღვდლობა მიიღო მოსავი და კანონიერი ეპისკოპოსისაგან.'
დოსითეოზ იერუსალიმელი..... აააბა ამაზე რას ვიტყვით? ![]() -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 18th June 2025 - 02:29 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი